Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Monelle onkin varmaan tuttua, kuinka järjettömän liukkaat ovat juuri alle laitetut uudet renkaat. Itse vaihdatin aikoinaan molemmat renkaat ja asentaja varoitteli kovasti liukkaudesta, heti toisessa mutkassa meinasi etunen lähteä alta, vaikka ajoin mielestäni erittäin varovaisesti. Onneksi kerkesin jalalla ottaa vastaan, niin että vältin kaatumisen noin 40km/h vauhdistä.

    Teettekö jotain uusille renkaille liukkauden estämiseksi? jos niin mitä? Entä ratakuskit joilla menee useampi setti renkaita kaudessa?

    Itsellä tällä hetkellä alla uudet renkaat ja niillä en kerkeä kovin paljoa ajamaan kadulla ennen ensimmäistä ratapäivää, joten ajattelin hiekkapaperilla hioa pintaa rikki sen verran, että pitoa riittää.
    Nyt on alla taas Ducati.
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jone-83- kirjoitti Katso viesti
    Monelle onkin varmaan tuttua, kuinka järjettömän liukkaat ovat juuri alle laitetut uudet renkaat. Itse vaihdatin aikoinaan molemmat renkaat ja asentaja varoitteli kovasti liukkaudesta, heti toisessa mutkassa meinasi etunen lähteä alta, vaikka ajoin mielestäni erittäin varovaisesti. Onneksi kerkesin jalalla ottaa vastaan, niin että vältin kaatumisen noin 40km/h vauhdistä.

    Teettekö jotain uusille renkaille liukkauden estämiseksi? jos niin mitä? Entä ratakuskit joilla menee useampi setti renkaita kaudessa?

    Itsellä tällä hetkellä alla uudet renkaat ja niillä en kerkeä kovin paljoa ajamaan kadulla ennen ensimmäistä ratapäivää, joten ajattelin hiekkapaperilla hioa pintaa rikki sen verran, että pitoa riittää.
    Ajelet ne rauhallisesti lämpöseks kerran (tai lämppärit), niin kyl se siittä. Muutaman kerran uudet renkaat alle tullu, viimeks perjantaina, eikä ole kauhen luikasta ollut. Lihisletcassakin pysyin mukana.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Pienen hiekkapätkän ajat niin pahimmat rasvat lähtee sit rikkomaan alastaron rataennätyksiä
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  4. #4
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jone-83- kirjoitti Katso viesti
    Teettekö jotain uusille renkaille liukkauden estämiseksi? jos niin mitä? Entä ratakuskit joilla menee useampi setti renkaita kaudessa?
    Vissiin kahdesti ollut mulla tässä elämässä uusi ratakumi alla, mutta tällä tapaa niillä ajoin:
    Paistoin lämpimäksi, ekat kaksi mutkaa karvan tunnustellen (~95% vauhdilla) ja jos mitään ihmeellistä ei tunnu, jatketaan omaa kovaa. Eli täsmälleen samalla tavalla kuin millä tahansa juuri alle laitetulla renkaalla.
    Superbike #7
  5. #5
    Yleensä on tullut ensimmäiset 100 kilsaa varovaisemmin ajeltua, ei sen kummempia toimenpiteitä. Ei oo mitään ongelmia ikinä ollut. Kaippa eri renkaissa on eroja tuonkin suhteen.
    Honda CB1000R
  6. #6
    Lainaa Jone-83- kirjoitti Katso viesti
    Monelle onkin varmaan tuttua, kuinka järjettömän liukkaat ovat juuri alle laitetut uudet renkaat. Itse vaihdatin aikoinaan molemmat renkaat ja asentaja varoitteli kovasti liukkaudesta, heti toisessa mutkassa meinasi etunen lähteä alta, vaikka ajoin mielestäni erittäin varovaisesti. Onneksi kerkesin jalalla ottaa vastaan, niin että vältin kaatumisen noin 40km/h vauhdistä.

    Teettekö jotain uusille renkaille liukkauden estämiseksi? jos niin mitä? Entä ratakuskit joilla menee useampi setti renkaita kaudessa?

    Itsellä tällä hetkellä alla uudet renkaat ja niillä en kerkeä kovin paljoa ajamaan kadulla ennen ensimmäistä ratapäivää, joten ajattelin hiekkapaperilla hioa pintaa rikki sen verran, että pitoa riittää.

    siinä 40 km/h vauhdissa sun jalasta mitää apua ole jos kippaamassa olet...
    ei ne mitään hiekkapaperia tarvi, muutama kilsa tai kierros niin normi pito...
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  7. #7
    Muutamat viimekumit ollut suorastaan tahmaisia eikä mitään sisäänajoa tarvinnu suorittaa. Tunnustellen ekaks ja totesin kaiken olevan ok. (pilot power 3 ja rosso corsa)

    Pilot power 2 ikäluokan renkaat taas oli kovinkin liposia uutena. Positiivinen kehityssuunta.
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  8. #8
    Lainaa blackbullet kirjoitti Katso viesti
    siinä 40 km/h vauhdissa sun jalasta mitää apua ole jos kippaamassa olet...
    Se on se henkinen apupyörä, omalla osalla sain samalla tavalla pidettyä pystyssä, oli mutkaan joltain tipahtanut jotain liukastetta. Auttaa se sen verran että pääsee takaisin pidolle. Kyllä kustomistitkin osaa sumoilla halutessaan


    Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

    Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
  9. #9
    Lainaa Weeble kirjoitti Katso viesti
    Se on se henkinen apupyörä, omalla osalla sain samalla tavalla pidettyä pystyssä, oli mutkaan joltain tipahtanut jotain liukastetta. Auttaa se sen verran että pääsee takaisin pidolle. Kyllä kustomistitkin osaa sumoilla halutessaan

    auttaahan se jos etenee on kävelyvauhtia, mutta 40 vauhdista ku meet jalkaas maahan työntämään ja niin se ei kauaa siihen vastaa, kokeile niin huomaat että siitä ei tukea tuu paskan vertaa
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  10. #10
    Lainaa blackbullet kirjoitti Katso viesti
    auttaahan se jos etenee on kävelyvauhtia, mutta 40 vauhdista ku meet jalkaas maahan työntämään ja niin se ei kauaa siihen vastaa, kokeile niin huomaat että siitä ei tukea tuu paskan vertaa
    Nojoo, mulla vauhtia oli just sen verran ku jalat edellä mennään märällä 90 asteen tiukkoja mutkia.


    Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

    Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
  11. #11
    Lainaa Lowkku kirjoitti Katso viesti
    Muutamat viimekumit ollut suorastaan tahmaisia eikä mitään sisäänajoa tarvinnu suorittaa. Tunnustellen ekaks ja totesin kaiken olevan ok. (pilot power 3 ja rosso corsa)
    Viime loppusyksyn kylmille laitoin vielä uuden (tavallisen) Diablon eikä pidon suhteen ollut uutena mitään ongelmia. Kuluneena vanha Diablo oli tosi liukas.
  12. #12
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa blackbullet kirjoitti Katso viesti
    auttaahan se jos etenee on kävelyvauhtia, mutta 40 vauhdista ku meet jalkaas maahan työntämään ja niin se ei kauaa siihen vastaa, kokeile niin huomaat että siitä ei tukea tuu paskan vertaa
    Toi jalan työntäminen maahan on sama kuin radalla se kuuluisa polvella pystyyn nostaminen. Kroppa tekee jotain refleksinä, pito palautuu ja varikolla/Esson baarissa kerrotaan sankaritarinaa. Jos taas ollaan naamallaan, kerrotaan, että kaikkeni yritin, mutta silti se kaatu. Tämä siitä huolimatta, että refleksi on ollut täysin sama.

    Ai mistäkö tiedän? Kerran olen mopon tuupannut "polvella pystyyn" ja toisessa lähes täsmälleen samanlaisessa tilanteessa päädyttiin naamalleen. Tai oikeastaan perseelleen/kyljelleen jos ollaan ihan tarkkoja.
    Superbike #7
  13. #13
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Toi jalan työntäminen maahan on sama kuin radalla se kuuluisa polvella pystyyn nostaminen. Kroppa tekee jotain refleksinä, pito palautuu ja varikolla/Esson baarissa kerrotaan sankaritarinaa. Jos taas ollaan naamallaan, kerrotaan, että kaikkeni yritin, mutta silti se kaatu. Tämä siitä huolimatta, että refleksi on ollut täysin sama.

    Ai mistäkö tiedän? Kerran olen mopon tuupannut "polvella pystyyn" ja toisessa lähes täsmälleen samanlaisessa tilanteessa päädyttiin naamalleen. Tai oikeastaan perseelleen/kyljelleen jos ollaan ihan tarkkoja.
    niin, radalla se polvi voi vastata pitkäänkin asfalttiin ja liukuu siinä hyvin,ja voi auttaa. ihan eri asia on työntää jalka suoraan maahan tuosta 40 vauhdista käännyttäessä, jossa etunen on menettänyt pitonsa ja kuvitella sen antavan tukea, sekunnin murto osista kyse siitä kun kengän pohja maata koskettaa...seuraavaksi maassa on jo sitten paljon muutakin..siis sillä ei mitään tekemistä sen kanssa kippaako vai ei..
    lonkkanivel voi tosin olla kovilla....
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  14. #14
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ajelet ne rauhallisesti lämpöseks kerran (tai lämppärit), niin kyl se siittä. Muutaman kerran uudet renkaat alle tullu, viimeks perjantaina, eikä ole kauhen luikasta ollut. Lihisletcassakin pysyin mukana.
    Niiiiii, mut toi johtu vaan siitä että veturillakin oli lähtiessä vasta 50 kilsaa ajetut gummit alla
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  15. #15
    ContiAttack SM:ssä ei ole muottirasvaa renkaan pinnassa joten voi heti asennuksen jälkeen ajaa jalkatappi maassa. Muilla renkailla käyn hiekkatiellä ajamassa muottirasvat pois pinnasta.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  16. #16
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Niiiiii, mut toi johtu vaan siitä että veturillakin oli lähtiessä vasta 50 kilsaa ajetut gummit alla
    Aivan. Olinpa ajattelematon.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #17
    Itse olen vaihtanut uusia renkaita radalla ajoa varten tasan kaksi kertaa ja kummallakin kerralla ollut pulassa. Molemmat renkaat Dunlop Sportsmart Sportmax.

    Ensimmäinen kerta oli viime kesänä Gotland Ringillä takarengas. Lähdin mielestäni varovaisesti liikkeelle, mutta jo ensimmäisessä mutkassa perä luisti sivusuuntaan melko reippaasti. Rata oli kuiva ja kuuma. Hyvällä tuurilla pysyin pystyssä.

    Toinen kerta oli syyskuun Kemoran ratapäivään vaihdettu eturengas. Hitaan ryhmän toisen session toisella kierroksella eturengas luisti alta noin 50 km/h vauhdissa ja soralle mentiin. Lämpötila ei ollut enää kesäinen. Radan pinta oli vähän kostea, mutta ei märkä kumminkaan. Olin ajanut pyörällä Tampereelta Kemoralle renkaan vaihdon jälkeen, mutta eipä rengas reunoilta maantieajossa kulu.

    Tulevalle kaudelle on hankittuna lämppärit. Toivottavasti ne auttaa tuohon uusien renkaiden pito-ongelmaan. Varovaisesti täytyy siitä huolimatta liikkeelle lähteä. Seuraavat renkaat voisivat kyllä olla varsinaisesti radalle tarkoitetut.
  18. #18
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    ContiAttack SM:ssä ei ole muottirasvaa renkaan pinnassa joten voi heti asennuksen jälkeen ajaa jalkatappi maassa. Muilla renkailla käyn hiekkatiellä ajamassa muottirasvat pois pinnasta.
    ContiAttack SM on tehtaalla valmiiksi raspattu.
  19. #19
    eipä ollut pito-ongelmia pilot power 2:ssa jonka vaihdoin perjantaina alle, ja lihisletkan selvisin hengissä. vauhtiraita saattoi tulla kalsareihin mutta sitä ei lasketa
  20. #20
    Lainaa blackbullet kirjoitti Katso viesti
    auttaahan se jos etenee on kävelyvauhtia, mutta 40 vauhdista ku meet jalkaas maahan työntämään ja niin se ei kauaa siihen vastaa, kokeile niin huomaat että siitä ei tukea tuu paskan vertaa
    Etunen lähti luistamaan ja siltä se ainakin tuntui, että jalalla sai polkaistua sen verran pyörää pystyyn, ettei lähtenyt kokonaan alta, mutta siitä lähtien on pikkusen alkanut kuumottamaan toi uusilla renkailla ajaminen. Ei oikein luottoa l.öydy pakasta vedettyihin kumeihin.
    Nyt on alla taas Ducati.
  21. #21
    Lainaa Jone-83- kirjoitti Katso viesti
    Etunen lähti luistamaan ja siltä se ainakin tuntui, että jalalla sa polkaistua sen verran pyörää pystyyn, ettei lähtenyt kokonaan alta, mutta siitä lähtien on pikkusen alkanut kuumottamaan toi uusilla renkailla ajaminen. Ei oikein luottoa l.öydy pakasta vedettyihin kumeihin.
    no se on pääasia että ei menny nurin mut pidä ne jalat tapeilla tuollaisissa vauhdeissa..ei niistä apua ole..
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  22. #22
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Mä olen aina pessyt kumin ennen alle laittamista. Hyvin on renkaat pitänyt.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  23. #23
    Lainaa tkard kirjoitti Katso viesti
    Pienen hiekkapätkän ajat niin pahimmat rasvat lähtee
    Hyvä, vanhan koulun ohje, joka toimii
    ... jotain piti muistaa
  24. #24
    Vasta vaihatin etugummin ja myyjä meinas että parisataa kilometriä pitäs ajella vähän varovaisemmin. nyt 80 takana
  25. #25
    Lainaa blackbullet kirjoitti Katso viesti
    niin, radalla se polvi voi vastata pitkäänkin asfalttiin ja liukuu siinä hyvin,ja voi auttaa. ihan eri asia on työntää jalka suoraan maahan tuosta 40 vauhdista käännyttäessä, jossa etunen on menettänyt pitonsa ja kuvitella sen antavan tukea, sekunnin murto osista kyse siitä kun kengän pohja maata koskettaa...seuraavaksi maassa on jo sitten paljon muutakin..siis sillä ei mitään tekemistä sen kanssa kippaako vai ei..
    lonkkanivel voi tosin olla kovilla....
    Moi!
    Mulla toi jalan maahan laittaminen kerran toimi!
    Olin ekaa kesää motoristina ja risteyksessä käännyin vasemmalle hieman takaviistoon...Vauhtia ehkä 20-30kymppii.Oli mutkassa hiekkaa ja etupyörä lähti luistaa alta. No eikun rookiena jalka maahan. Hornetti pysyi pystyssä,mut kyllähän se koipeen vähän jysähti... Tais vaan käydä hillitön munkki
    jones66 Espoo.Lintuvaara.
  26. #26
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    ContiAttack SM:ssä ei ole muottirasvaa renkaan pinnassa joten voi heti asennuksen jälkeen ajaa jalkatappi maassa. Muilla renkailla käyn hiekkatiellä ajamassa muottirasvat pois pinnasta.
    Jännä urbaanilegenda tuo muottirasva. Ainakaan sillä rengastehtaalla, jossa itse olen käynyt, sitä ei käytetty.
    Superbike #7
  27.  
  28. #27
    Näinhän ne asiat muuttuu legendoiksi kun tekniset asiat yritetään muuntaa kansankielelle. Pahoittelen virheellistä tulkintaa, pyrin jatkossa olla parantamatta tapojani
    Kylätason kurapyöräilijä.