Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Olen näitä rompetori kiertäjiä ja usein katsellut kun siellä myydään vanhoja kypäriä. Eihän kukaan motoristi nyt niitä osta, mutta jotkut nuoret mopopojat ja tytöt saattavat vahingossa ostaa.
    Eilen sitten satuin pysähtymään yhden myyjän eteen ja katselin vanhaa kypärää, merkki oli laadukas mutta malli melko vanha ja jonkinverran naarmuinen, ei paha.
    Tokaisi myyjälle että taitaa olla vastuutonta myydä noin vanha kypärä vaikkapa nuorelle mopoilialle, voi vaikka kolaritilanteessa käydä huonosti ja nuori loukkaantua pysyvästi. Myyjä oi ihmeissään kommintistani vastuullisuudesta. Meinaan kyllä toistekkin mainita asiasta samanlaisessa tilanteessa.
    Olenpas minä ilkeä ihminen.
    On neljä asiaa joita en koskaan itse ostaisi käytettyinä:
    1) kypärä
    2) jalkineet
    3) kalsarit
    4) hammasharja

syyt tähän eivät totta tosiaan ole tekemisissä pelkän vastuullisuuden kanssa
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    tuskin itsekkään ostaisin toisen päässä ollutta kypärää,mutta ei se naarmu kypärästä turvatonta tee.
    Horo Elää !
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    tuskin itsekkään ostaisin toisen päässä ollutta kypärää,mutta ei se naarmu kypärästä turvatonta tee.
    Ainut vaan, että historiaa sen naarmun takaa ei tiedä.
    Superbike #7
    Ratkaisuhan riippuu täysin siitä, onko vanha hyvä kypärä parempi vai huonompi kuin uusi samanhintainen huonompi kypärä. Jos kovin epäilyttää, niin voi yrittää naputella kynnellä pintaa ja kuunnella, muuttuuko sointi tuhnuiseksi jossain kohdin. Maalattu/pakkeloitu vanha kypärä voi olla jo oikeastikin huono.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Taitaa kyllä olla vanha "laatukypärä" olla noita uusia halpis kiinankypäriä kannattavampia ostoksia.

Tuossakin testataan paria kypärää: http://www.youtube.com/watch?v=9LfEF...eature=related
    Ostin aikoinaan jyväskylän romppeilta käyttämättömän ruotsin armeijan prätkälähetin kypärän vm -54. Mallia "O'hei". Käytän sitäkin aina toisinaan. Turvallinen se ei missään nimessä ole, mutta elän vieläkin.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Tässä: Kuva
    <>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
    Hektor
    No nyt selvis mistä disainerit on inspiraationsa saanu kun nykyajan avokypäriä on suunniteltu.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Tossa linkki, missä veli venäläinen tekee kypärätestiä, loppua kohden mäiskintä kiihtyy ja "naarmut" lisääntyy, mutta tuntuu kestävän......
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    Myyntimiehen puheita että kypärä pitää vaihtaa kun siihen tulee naarmu ?)
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Norjassa testasivat kypärien turvallisuutta pudottamalla 20m korkeudelta betonilattialle, vanha kunnon nahkapipo voitti, säilyi vaurioitta.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
    Lainaa kane80 kirjoitti Katso viesti
    Tossa linkki, missä veli venäläinen tekee kypärätestiä, loppua kohden mäiskintä kiihtyy ja "naarmut" lisääntyy, mutta tuntuu kestävän......
    Näkikö joku oliko tuon kypärän sisällä pää?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Linkki mitä vanhoilla kypäröillä tehdään http://www.kolumbus.fi/~w489500/kypara/visiiritesti
    Taivas saa odottaa
    OT:

Pappa ajeli kirkonkylällä ilman kypärää sätkä suussa. Poliisipartio näki tapahtuneen ja perään....

Pysäytettiin mopoilija tienviereen ja vanhempi konstaapeli autosta pihalle. " Mihinkäs se papan kypäri jäi" ?

.....Pappa sylkäs nortinpätkän huulistaan ja tokasi; " No syvärillehän se jäi, prrr"....polkas tunturin käyntiin ja menoksi...

Ehjältä näyttäs ainakin tämä..
    Nuo paiskomis- ja pallinpäällävasarallatestit ei oikein puhuttele. Kypärä testataan pää sisällä ja silloin useimmiten katoaa kypärän tärkein ominaisuus: kyky jakaa iskuenergia styroksiin. Kypärän kuori torjuu terävien esineiden iskut. Mosauksen asfalttiin imee ne pehmukkeet. Kelpuuttaisin paljonkin paiskotun kypärän kunhan sillä ei ole oikeasti kipattu.

KIAI !!!
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    do dih, potilas saarisella oli pää kipeä
    Nostan tätä ajankohtaiseksi.
    http://www.ess.fi/?article=412138
    Ja mulla kävi viime syksynä niin, että kiirehdin kotoa paikalliselle asemalle ostoksille. Aseman pihassa huomasinkin, että jukupliuta hihna oli unohtunut kiinnittää.
    Ja mihinkäs muuanne oli kiire, kuin kaljaostoksille.
    <p>.</p>
    Minä olen kanssa tässä näitä kylän poikia aina kanssa huomautellut että ei se kypärä paljon auta kun se keikkuu siinä otsalla ja paras oli yhden pojan äiti kun sanoin hänelle että kannattais pitää pojalle puhuttelu tuosta kypärän käytöstä ja että se rekisteritön hyvin viritetty mini-crossi ei ole tarkoitettu yleiselle tielle äiti katsoi minua ja totes mikä poliisi sinä olet.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
    Lainaa rimpjar kirjoitti Katso viesti
    Minä olen kanssa tässä näitä kylän poikia aina kanssa huomautellut että ei se kypärä paljon auta kun se keikkuu siinä otsalla ja paras oli yhden pojan äiti kun sanoin hänelle että kannattais pitää pojalle puhuttelu tuosta kypärän käytöstä ja että se rekisteritön hyvin viritetty mini-crossi ei ole tarkoitettu yleiselle tielle äiti katsoi minua ja totes mikä poliisi sinä olet.
    Olisit vastannut: "En ole poliisi, olen hautausurakoitsija ja ehjä pää on mukavampi käsitellä"
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  22.  
    Lainaa Joojoo kirjoitti Katso viesti
    Olen näitä rompetori kiertäjiä ja usein katsellut kun siellä myydään vanhoja kypäriä. Eihän kukaan motoristi nyt niitä osta, mutta jotkut nuoret mopopojat ja tytöt saattavat vahingossa ostaa.
    Eilen sitten satuin pysähtymään yhden myyjän eteen ja katselin vanhaa kypärää, merkki oli laadukas mutta malli melko vanha ja jonkinverran naarmuinen, ei paha.
    Tokaisi myyjälle että taitaa olla vastuutonta myydä noin vanha kypärä vaikkapa nuorelle mopoilialle, voi vaikka kolaritilanteessa käydä huonosti ja nuori loukkaantua pysyvästi. Myyjä oi ihmeissään kommintistani vastuullisuudesta. Meinaan kyllä toistekkin mainita asiasta samanlaisessa tilanteessa.
    Olenpas minä ilkeä ihminen.
    Kuitukypärä jolla ei ole koskaan kaaduttu tai jota ei ole koskaan kolhittu, ei periaatteessa ole sen vähemmän kestävä kuin uusi.
    Lujitemuovi (lasi/hiili/aramidikuitu-epoksimatriisi) ei vanhene ajan myötä itsestään (materiaalilla ei ole parasta ennen päivää niinsanotusti) jos niihin ei kohdisteta rasitusta, joko UV-säteilyä (jota lakka/maalipinta suojaa) tai mekaanisia iskuja / taivutusta. Jos kypärä on pelkästään lojunut kauan hyllyllä käyttämättömänä, se on todennäköisesti yhtä hyvä kuin uusi juuri valmistettu ja jos näin ei ole, silloin kypärä on väärin suunniteltu ja väärin tehty. Toki haasteena on käytetyn ostajalle että tapahtuneita murtumia on vaikea havaita koska ne voivat olla kuoren alla olevassa iskut imevässä foamissa ja myyjä ei välttämättä kerro koko totuutta tapahtuneista vaurioista.
    ZX6R & KTM Enduro