Tuli ostettua 900SS 2002 kun sellaista aina halunnu ja vielä keltaisena.
Pyörän nähdessä mietin jo etuiskareiden reboundin säätöjen puuttumista ja mielessä kävi josko se olis mällätty tai nupit sitte hukassa syystä tai toisesta. Se ei ostopäätökseen hirveästi vaikuttanu, koska tuntu toimivan ok, hinta kohdalla, väri oikea ja projekti tuosta kuitenkin joskus tulee kun innostun räpeltämään talvella
Nyt aloin aikani kuluksi pohtimaan, että mikä keula siinä on.
Kahdet levyt on kuitenkin, eli SS-mallin pumput ilmeisesti siinä on ja sillon pitäis löytyä nupitkin?
Miten noi voi tunnistaa?
Tuksu SS900
Oisko tästä kuvasta apua?
Koko manuaali löytyy Ducatin sivuilta. Samoin löytyy myös varaosakatalooki.
![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Ei ollu apua, koska koko rebound yms. säädöt puuttuu yläpäästä.
Alapää on vielä ronkkimatta, mutta epäilen sieltä löytyvän mitään compression säätöä ku ei ole muitakaan säätöjä.
Tuksu SS900
No postaa kuva teleskoopin yläpäistä, niin ihmetellään porukalla. siihen on sitten keula vaihdettu, kerta Ducatin manuaalissa säädöt löytyy?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
kurkkasin manuaalia uudestaan;
sielä olikin tällainen kuva:
sun iskarit varmaan näyttää tältä, eli halvemmissa malleissa ei ole säätöjä.
Tuo ducatin mallien nimeämispolitiikka varusteineen oli joskus aika kirjavaa..
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Vähän tuntuu olevan nimeämiset miten sattuu.
Ducatin sivuilla on mainittu eroiksi vanteiden puolat ja etuiskarin merkki.
SuperSport 900 etuiskari on showa ja vanteissa puolia 5 kun taas SuperSport 900 Sportissa on Marzocchi ja 3 puolaa.
Oikeastaan ihan hyvä, niin ei tuu säädettyä reisille sitä.
Tuksu SS900
Kävin ronkkimassa keulan alapäätä ja ei sielläkään mitään säätöä, tietenkään.
Sportteja pitäs manuaalin mukaan olla vain mustina ja supersporttja harmaana, punasena ja sennana, mutta ei keltasena.
Sekavaa.
Tuksu SS900
Ainakin maalattuja 750siä on näkyny myytävänä - varmaan 900siakin. Kaikki ei tykkää mustista.![]()
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Lukeekos niissä katteissa Supersport vai pelkästään 900 sport?
Pelkkä Ducati kummallakin puolella. Eikö kaikki 900 ole supersportteja, halvempi sitten supersport sport
https://lh6.googleusercontent.com/-J...417_153102.jpg
Varmaan jonkun täällä olevan entinen kapistus.
Tuksu SS900
Pyöritin muutaman vuoden Ducaticupia ja noitten laitteiden kanssa tuli pelattua. Hatara muisti sanoo että orkkiksena Ducatilogon alla lukee joko supersport 900 tai 900 sport. Eli budjettimalli ei ole supersport vaan pelkkä sport. Superissa on sitten eri keula, vanteet ja swingi.
Edit: googlasin vähän ja keltaisena sportia ei ole tosiaan 2002 tehty. Katteet on joko maalattu tai vaihdettu. Jostain 90-luvulta lähtien Ducatin versioiti on ollut hyvinkin hallittua ja ainakin aiemmin niihin on voinut luottaa. Samana vuonna on toki voitu tehdä kolmea tai useampaa markkinaversiota vasemmanpuoleiseen liikenteeseen, saastemääräyksiin jne. Onko toi jälkituotu vai uutena Suomeen rekisteröity?
Viimeksi muokannut: Poistettu; 25.04.2013 klo 08:59.
Ducatin sivuilta vain kattelin noita eilen, sielä keksin superstport sportin.
http://www.ducati.com/bikes/superspo...2/tech_spec.do
Swingi on joidenki tietojen mukaan teräksinen sportissa, mutta alumiininen näyttäis olevan itellä. Vai olikos alumiinissaki jotain eroa?
Vanteita näyttäis olevan kolme puolaisia aika monessa supersportissakin.
Tuksu SS900
Sulla on tuolla alemman kuvan (olihan tuo kuva sinun pyörästä?) mukaan etuakseli väärässä asennossa, säätö ei silloin onnistu.
eli siinä akselissa on rei'ät ja kun se on oikeassa asennossa, siitä menee ruuvari läpi ja se säätöruuvi on siellä iskarin pohjassa.
Mutta onko tuossa mallissa säätöä.. tuskin?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Joo se oli vähän vinossa ja ei siellä alla ollu mitään ku ei päältäkään löydy nuppeja.
Nyt pitäs löytää parin vuoden sisällä SS1000 sopivasti mällättynä, niin saan siitä keulan, koneen, swingin.
Koneita kattelin jo aiemminkin, mutta samalla sen keulankin laittais säätöriesaksi.
Tuksu SS900
Ducaticupissa ei ollut kuin yksi sport-malli muistini mukaan, loput supersporteja. Viisipuolaiset vanteet tuli vissiin 2003 malliin ja ss1000ds:ssä ne oli. Oliskohan ollut niin että DS:ään tuli myös Öhlärin takaiskari ja silloin takaiskarin vaihto sallittiin aiempiin SS:iin. Itsehän ne säännöt kirjoitin, muttei vaan muista.
Kolmipuolaisia vanteita oli sekä Brembon että Marchesinin tekeminä. Mullakin oli 748R:ssä Marchesinit ja sadevanteina perus-748 Brembon kolmipuolaiset. Kyllä mä ne punnitsinkin, muttei ole mitään muistikuvaa paljonko painoeroa lopulta oli.
Brembo kai jossain vaiheessa osti Marchesinin, ja luultavasti samanpuolaisilla vanteilla ei jostain ajankohdasta eteenpäin ollut muuta eroa kuin muotissa käytetty valmistajalogo.
Ebay on väärällään SS:ien tavaraa, luulis että säädölliset löytyy halutessa. Joskus oli mielihalu rakentaa tuollaisesta kahvilaraaseri, mutta sekin projekti on jäänyt onneksi toteutumatta.
![]()
Kymmenes merkki valmistenumerossa kertoo valmistusvuoden. Naputa VIN koodi tänne: http://vin-decoder.org/
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Vin sanoo sen olevan vuodelta 2001 ja silloin ei ducatin sivujen mukaan saanu ollenkaan 900 sportia.
Tuksu SS900
Niinkuin IlDuce sanoi, kyseessä on valmistusvuosi, ei mallivuosi. (ainakin ducati käyttää numeroita näin, muut valmistajat saattaa käyttää eri tavalla)
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.