Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Elikäs kyseinen mopo nykii/rykii jos lähtee vedättämään isolla vaihteella jostain 2000 paikkeilta 3000 jälkeen veto on puhdasta ,muuten esim.ykkösellä lähdettäessä vetää normisti kun ei tarvii paljon vääntöä .
    Ei vikakoodeja kurkut synkattu . Tulpat ja ilman putsari suht.tuoreita. Eli onko tämä vain kyseisen ruiskun ominaisuus vai onko jotain poskellaan?Ei vanha kaasari peli näin nykiny vaikka liian isolla vaihteella joskus vähän vedättikin.
  2. #2
    vaihda uudet tulpat. Mulla on käynyt sama speed triplessä keväisin. Tulpat kastuu tai on muuten vanhat ja se tekee just tollasta.

    tulpat voi tehdä tuon vaikka ei olis kuin muutaman tonnin ajettu.

    oikeastaan vasta iridium tulpilla ja 8 lämpöarvolla ei mulla enää tehnyt tuota. monena keväänä vaihtelin niitä perus 9 lämpöarvon tulppia kun ne meni huonoksi. Ihme juttu, ilmeisesti oli silloin kartta rikas tai jotain.

    Muutenkin ei kannata käynnistellä turhaan ja jos käynnistää niin antaa käydä flektien lähtöön asti, että kone puhdistuu bensasta.

    millään muulla pyörämerkillä en ole vastaavaan törmännyt.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    vaihda uudet tulpat. Mulla on käynyt sama speed triplessä keväisin. Tulpat kastuu tai on muuten vanhat ja se tekee just tollasta.

    tulpat voi tehdä tuon vaikka ei olis kuin muutaman tonnin ajettu.

    oikeastaan vasta iridium tulpilla ja 8 lämpöarvolla ei mulla enää tehnyt tuota. monena keväänä vaihtelin niitä perus 9 lämpöarvon tulppia kun ne meni huonoksi. Ihme juttu, ilmeisesti oli silloin kartta rikas tai jotain.

    Muutenkin ei kannata käynnistellä turhaan ja jos käynnistää niin antaa käydä flektien lähtöön asti, että kone puhdistuu bensasta.

    millään muulla pyörämerkillä en ole vastaavaan törmännyt.

    JT
    Et sattuis muistamaan tulpan tyyppiä (koodeja) ni pääsis tilailemaan iridiumeja.
  4. #4
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Mulla oli muinoin triplessä samaa murhetta, penkittäessä se oikein hyppi kun hakemalla haettiin sitä pahaa aluetta millä alkoi pätkimään. Ajossa huomasi ainostaan tietyillä (matalilla) kierroksilla vedätettäessä..

    Yksi puolista oli loppujen lopuksi rikki, takuuseen sai uuden tuolloin.

    Mut joo, noita tulppia toi kone syö, varsinkin jos on rikkaampi trumpan oma kartta laitettu. Ei kestä montakaan käynnistystä, jos konetta ei aja välillä lämpimäksi, ennen kuin kynttilät pimenee. Koskaan ei itellä tulppia mennyt pimeeksi kun tiedosti nuo rajoitteet. Tulpat vaihdoin 10tkm välein ja vakiotulppia käytin aina..

    Noi iridiumit ja platiniumit saattaa olla herkempiä pimenemään rikastuksen takia, käyttäisin niitä ihan tavallisia kynttilöitä.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  5. #5
    ei ne ole herkempiä kun käyttää 8 lämpöarvoa. tällöin tulppa menee itsepuhdistusalueelle(riittävän kuumaksi) ja iridium kestää sen.

    tulpan pitäisi pystyä normaalisti selvitä kastumisesta, se menee oikealla lämpöarvolla niin kuumaksi, että puhdistuu. triumphissa ilmeisesti näin ei käy. Uusimmat pyörät on 8:seilla.(speed triple yms.)

    motonet sivuilla kun syöttää vain mallin, niin se tarjoaa tulppia.

    NGK CR8EK 11-1020 Speed Triple 1050 05-> CR8EK 9.90 €
    NGK CR8EK 11-1020 Sprint ST 1050 05-> CR8EK 9.90 €
    NGK CR8EIX 11-1091 CR8EK vastaava iridium vaihtoehto CR8EIX 15.90 €

    näemmä tarjoaa nykyään 8 lämpöarvon myös 05 speed tripleen. tiedä sitten mistä tieto kotoisin,mutta mulla on hyvin toiminut tuon CR8EIX 05 mallissa, vaikka alunperin siinä piti olla 9:sit.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    ei ne ole herkempiä kun käyttää 8 lämpöarvoa. tällöin tulppa menee itsepuhdistusalueelle(riittävän kuumaksi) ja iridium kestää sen.

    tulpan pitäisi pystyä normaalisti selvitä kastumisesta, se menee oikealla lämpöarvolla niin kuumaksi, että puhdistuu. triumphissa ilmeisesti näin ei käy. Uusimmat pyörät on 8:seilla.(speed triple yms.)

    motonet sivuilla kun syöttää vain mallin, niin se tarjoaa tulppia.

    NGK CR8EK 11-1020 Speed Triple 1050 05-> CR8EK 9.90 €
    NGK CR8EK 11-1020 Sprint ST 1050 05-> CR8EK 9.90 €
    NGK CR8EIX 11-1091 CR8EK vastaava iridium vaihtoehto CR8EIX 15.90 €

    näemmä tarjoaa nykyään 8 lämpöarvon myös 05 speed tripleen. tiedä sitten mistä tieto kotoisin,mutta mulla on hyvin toiminut tuon CR8EIX 05 mallissa, vaikka alunperin siinä piti olla 9:sit.

    JT
    Tulpat vaihdettu ei vaikutusta ilmeisesti yksi puola jotenkin viallinen mistäköhän saisi uuden/käytetyn tilalle, olen yrittänyt ettiä puolan numero koodilla denso 129700-4250 netistä muttei ole tärpännyt .
  7. #7
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    näemmä tarjoaa nykyään 8 lämpöarvon myös 05 speed tripleen. tiedä sitten mistä tieto kotoisin,mutta mulla on hyvin toiminut tuon CR8EIX 05 mallissa, vaikka alunperin siinä piti olla 9:sit.
    Uudemmissa painoksissa tehtaan service manualista ei tunneta enää tuota ysin tulppaa ollenkaan. Kasin tulppa on suosituksena 05-07 ja 08-10 molemmille.
  8. #8
    http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...pule&_sacat=0#

    Tuolla näyttäis olevan kaupan noita puolia. Toi sama puola on 2002 955cc koneista aina 2009 1050cc moottoreihin. Ainakin bike banditin mukaan. Mullakin taitaa olla puolien tilaus edessä. Pitää vaa selvittää paljonko ehjässä pitäis olla vastusta ja sitten mitata ne.
  9. #9
    Lainaa meggeri kirjoitti Katso viesti
    http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...pule&_sacat=0#

    Tuolla näyttäis olevan kaupan noita puolia. Toi sama puola on 2002 955cc koneista aina 2009 1050cc moottoreihin. Ainakin bike banditin mukaan. Mullakin taitaa olla puolien tilaus edessä. Pitää vaa selvittää paljonko ehjässä pitäis olla vastusta ja sitten mitata ne.
    Löyty briteistä yx puola mikä on täysin vastaava , hintaa posteineen 33€. Nyt vaan ootellaan ja toivotaan parasta.
  10.  
  11. #10
    Lainaa jex kirjoitti Katso viesti
    Löyty briteistä yx puola mikä on täysin vastaava , hintaa posteineen 33€. Nyt vaan ootellaan ja toivotaan parasta.
    Puola vaihdettu ja vika hävis