Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
  1. #31
    Lainaa Setämies kirjoitti Katso viesti
    Näin kun alkuinnostuksen jälkeen asiaa ajattelee järjellä:
    Ensimmäisen vuoden aikana on iso riski vähintäänkin kipata pyörä.
    Jos ostan täysin muovilla vuoratun pyörän ensipyöräksi, niin todennäköisyys sille, että tulee asiaa vakuutusyhtiöön tai pankin lainatiskille, on melko iso.
    Jos taas ostan viissatkun CB nakupyörän, niin selviän todennäköisemmin v!tutuksella ja korjauskulut on kestettävissä.
    Tai sitten et yritäkään ajatella tätä harrastusta järjellä. Lenkkeily on järkevä harrastus, mutta uskomattoman tylsää. Sitä ei harrastaisi kukaan, ellei sen avulla pysyisi kunnossa.


    Lainaa Setämies kirjoitti Katso viesti
    Ehkä pitää niellä ylpeys, ostaa kaksipyttyinen naku ja vasta parin vuoden päästä vaihtaa parempaan.
    Toisaalta voit myös olla jo täysin kyllästynyt koko touhuun, koska olet ajanut pyörällä, jollaista et alunperinkään halunnut.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  2. #32
    Osta vaan se vifferi jos sellasen haluat.
    Sen pikku-singerin kans voi palaa käpy. Tai koko kuusi.
    Serkkulikka halus opetella mopoilun ja se pääty vifferiin. Nyt sillä parina päivänä pyöriny ja mietti jotta jollain ruohonleikkurilla olis vaihto ollu edessä jo ennen vappua.

    Ja lähipiiriin tulee pian yks vifferi lisää, kun tuttu naiseläjä haluaa kans mopon...
    Kortti on jo teorioiden osalta aika paketissa ja mopoja pitäs mennä jo väijymään.

    Mut jos tollasen vifferin kaataa, ei siinä korkealta tipu. Eikä täyskaskokaan siihen niin älyttömästi maksa...
    Se oli jo rikki...
  3. #33
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Jotta ei mene ihan huoltoväännöksi, niin vaihdan aihetta VFR:n ulkonäköön.

    Ainakin omasta mielestäni VFR:n ulkonäkö kestää vuosia mainiosti. Itse pidän etenkin VTEC-mallin ulkonäöstä, mutta ne aikaisemmatkin vuosimallit ovat muiden merkkien ikätovereihin nähden hyvännäköisiä. Toki oma pyörä on aina se paras ja kaunein ja hienoin, mutta silti... onhan tämä nyt oikeastikin kaunis - kuvasin oman kukkaseni eilen Baronan kentällä:

    Komee on. Oon katellu just tällästä. Mistä oot hommannu ton tuplakuplan?
    Suzuki PV -99-->Yamaha TZR-RR 125 -95-->Kawasaki Z750 -09-->Honda VFR800 VTEC -02
  4. #34
    VFR on ihan passeli ensipyöräksi. Omistin VFR 800FI:n, jolla ajoin n. 20tkm ilman ainuttakaan vikaa.
    Tehoa on sopivasti aloitteluun, ajoasento sopivan rento, eikä ole paharuokainen n. 5-5.5l/100km.
    Tuossa kuva ennen myyntiä:


    Ja tuossa n. viikko myynnin jälkeen:
  5. #35
    Lainaa Stabiili kirjoitti Katso viesti
    VFR on ihan passeli ensipyöräksi. Omistin VFR 800FI:n, jolla ajoin n. 20tkm ilman ainuttakaan vikaa.
    Tehoa on sopivasti aloitteluun, ajoasento sopivan rento, eikä ole paharuokainen n. 5-5.5l/100km.
    Tuossa kuva ennen myyntiä:


    Ja tuossa n. viikko myynnin jälkeen:
    No se uusi omistaja sitten otti ja löysi VFR:n ja itsensä rajat...
    Sääli tosi nättiä pyörää.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  6. #36
    Itsellä on VFR800 -05 ollut jo muutaman vuoden ja tykkään sen ajo-ominaisuuksista. Ei mikään järkyttävä tykki mutta ei myöskään tehoton. Mukava pärrä ajella sekä matkaa että kaupunkiajoa. Eilen sen hain huollosta eikä ollut mitään murheita tekniikan suhteen. No olihan nuo tulpat melko kalliit, vaan ei niitä tarvi kovin usein vaihtaa. Jos haluaa koneeseen löylyä lisää niin sekin on mahdollista melko pienin kustannuksin.
  7. #37
    Iltaa

    Mun mielestä tuo vfr800 on ihan kelpo matkakumppani...ei mikään ohjus mutta riittävä kulkupuoli jopa kyytiläisen ja tavaroiden kanssa. Vakaa ajettava ja ajo-asentokin aika ok....ehkä tanko saisi olla tuuman verran korkeammalla niin hieman pystymmässä saisi ajella (kuskilla pituutta vajaa 180 cm). Ja vakiopleksillä ilmavirta tulee suoraan kypärään eli parempi pleksi hakusessa. Toki kypärälläkin (shoei xr-1000) vaikutus meluun mutta jos nostaa tai laskee päätä 10 cm niin suhinat vähenee. Testasin jotain givin touring pleksiä mutta se ei toiminut joten oisko tuplakuplasta apua? Ja tosiaan mistä tuplakuplaa saa hommattua? Viime vuonna kyselin tarvikeliikkeistä mutta ei oota myivät. Zero gravityltä ois saanu tuplakuplan kutakuinkin 100 taalan hintaan mutta siihen vissiin tulis postimaksua ja ehkäpä tullia ja veroa päälle?

    Omalla -08 on ajettu reilu 30 tkm ja eipä ole minkäänlaisia huolia vielä ollut (kopkop). 24 tkm huolto oli hinnaltaan about 400 euroa jossa siis venttiilivälysten tarkistus ja suodattimien ja öljyjen vaihto + tarkistuksia. Onko se sitten kallis vai ei riippuu tietty mihin vertaa.
  8. #38
    Lainaa JMTL kirjoitti Katso viesti
    Komee on. Oon katellu just tällästä. Mistä oot hommannu ton tuplakuplan?
    Ebaysta (Saksasta). Merkki on Puig ja taisi tulla kotiovelle vähän reilulla 100 eurolla.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  9. #39
    Turha niitä 2-kilpisiä pyöriä on pelätä. Kannattaa ne käydä koeajamassa. Jos hyvin on korjattu, niin ei se häviä yhtään lunastamattomalle pyörälle. Jos pyörän tarkastaa hyvin ulkoisten vaurioiden jäljiltä, eikä mitään moitittavaa löydy, eikä koeajollakaan mitään ongelmia, niin ei muuta kuin rahat tiskiin ja mopo uuteen kotiin!
  10. #40
    Laitetaanpa tähän ketjuun, kun VTEC vifferin omaa ketjua en löytäny ja kyseinen laite olisi täälläkin hankinnassa.

    Onko näissä teknisesti eroja eri vuosimallien kesken? Lastentauteja alkupään malleissa tai muuta? Lompakolle ystävällisimmat pyyntihinnat näkyy olevan luonnollisesti 2002-2003 malleissa, mutta tarviiko noita erityisemmin varoa?

    Miten muuten, löytyykö näistä minkäänlaista säilytystilaa esim. työkalupakille, ketjurasvapurkille tai vaikka eväsmakkarapaketille?
  11. #41
    Lainaa Setämies kirjoitti Katso viesti
    Juu tarkoitus oli mennä Ajotaito I:lle ja Räyskälään 25.5. on jo paikka hankittu. Ja niinkuin joku (taisi olla Anu) mainosti tuota Räyskälää, että on oiva paikka karsia orastavia vääriä tapoja ennen kuin ne on edes opittukaan.

    Meinaa vain mennä viime tinkaan tuo mopon hankkiminen, mutta eiköhän joku 600 - 800 cc pärryytin kohta ole pihassa. Tai sitten ostan yhden tarjolla olevan pakasta repäistyn näköisen ja 15000 km sisäänajetun CB500:n ensimmäiseltä omistajaltaan, mutta se vaatisi vielä hieman asennoitumista - jaksaako tuollaisesta oikeasti innostua ja kehtaako sillä ajella. Jos kantti kestää ja tottuu tuollaiseen pikkumopoon niin siinä olisi oiva peli moneksi vuodeksi. Mutta ensisijaisesti tällaista isompaa ja matkakelpoista etsin.
    Oliko tuo CB500 myynnissä Lahdessa? Mä meinaa ostin keväällä kuvaukseen sopivan CB:n! Ihan hyvä ensipyörä ja todellakin kuin juuri tehtaalta tullut.
  12. #42
    Hei VFR 800 omistajat, kertokaapa ison huollon hintoja, että saisi kuvaa edullisimmasta huollosta. Omaan pyörääni vm.2005 tehtiin huolto 48 tkm:n huolto-ohjelman mukaan ja akku, öljyt, suodatin mukaanlukien huollon hinta oli 870 €.
  13. #43
    Lainaa hamis76 kirjoitti Katso viesti
    Oliko tuo CB500 myynnissä Lahdessa? Mä meinaa ostin keväällä kuvaukseen sopivan CB:n! Ihan hyvä ensipyörä ja todellakin kuin juuri tehtaalta tullut.
    Sama peli todennäköisesti! Olisi ollut hyvä valinta sekin, vaikka nykyiseenkin olen tykästynyt.
    Honda NC700S
  14. #44
    VFR:ää hankkimassa, mitä eroja on 98-2001 malleissa
  15.  
  16. #45
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Taitaa suurin muutos tuolla aikavälillä olla se että vuonna 2000 tuli katalysaattori + happianturit + uudempi ECU, automaattiryyppy, erilaiset peilit, kevyempi kytkin ja ajonesto (HISS). Jotain pieniä kosmeettisia muutoksia taisi tulla samalla. Vähän isompi muutos tuli '02 H-VTEC -moottoriversion myötä.
    1000
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12