 
			
			Tai sitten et yritäkään ajatella tätä harrastusta järjellä. Lenkkeily on järkevä harrastus, mutta uskomattoman tylsää. Sitä ei harrastaisi kukaan, ellei sen avulla pysyisi kunnossa.
Toisaalta voit myös olla jo täysin kyllästynyt koko touhuun, koska olet ajanut pyörällä, jollaista et alunperinkään halunnut.
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
 
			
			Osta vaan se vifferi jos sellasen haluat.
Sen pikku-singerin kans voi palaa käpy. Tai koko kuusi.
Serkkulikka halus opetella mopoilun ja se pääty vifferiin. Nyt sillä parina päivänä pyöriny ja mietti jotta jollain ruohonleikkurilla olis vaihto ollu edessä jo ennen vappua.
Ja lähipiiriin tulee pian yks vifferi lisää, kun tuttu naiseläjä haluaa kans mopon...
Kortti on jo teorioiden osalta aika paketissa ja mopoja pitäs mennä jo väijymään.
Mut jos tollasen vifferin kaataa, ei siinä korkealta tipu. Eikä täyskaskokaan siihen niin älyttömästi maksa...
Se oli jo rikki...
 
			
			VFR on ihan passeli ensipyöräksi. Omistin VFR 800FI:n, jolla ajoin n. 20tkm ilman ainuttakaan vikaa.
Tehoa on sopivasti aloitteluun, ajoasento sopivan rento, eikä ole paharuokainen n. 5-5.5l/100km.
Tuossa kuva ennen myyntiä:
Ja tuossa n. viikko myynnin jälkeen:

 
			
			Itsellä on VFR800 -05 ollut jo muutaman vuoden ja tykkään sen ajo-ominaisuuksista. Ei mikään järkyttävä tykki mutta ei myöskään tehoton. Mukava pärrä ajella sekä matkaa että kaupunkiajoa. Eilen sen hain huollosta eikä ollut mitään murheita tekniikan suhteen. No olihan nuo tulpat melko kalliit, vaan ei niitä tarvi kovin usein vaihtaa. Jos haluaa koneeseen löylyä lisää niin sekin on mahdollista melko pienin kustannuksin.
Iltaa
Mun mielestä tuo vfr800 on ihan kelpo matkakumppani...ei mikään ohjus mutta riittävä kulkupuoli jopa kyytiläisen ja tavaroiden kanssa. Vakaa ajettava ja ajo-asentokin aika ok....ehkä tanko saisi olla tuuman verran korkeammalla niin hieman pystymmässä saisi ajella (kuskilla pituutta vajaa 180 cm). Ja vakiopleksillä ilmavirta tulee suoraan kypärään eli parempi pleksi hakusessa. Toki kypärälläkin (shoei xr-1000) vaikutus meluun mutta jos nostaa tai laskee päätä 10 cm niin suhinat vähenee. Testasin jotain givin touring pleksiä mutta se ei toiminut joten oisko tuplakuplasta apua? Ja tosiaan mistä tuplakuplaa saa hommattua? Viime vuonna kyselin tarvikeliikkeistä mutta ei oota myivät. Zero gravityltä ois saanu tuplakuplan kutakuinkin 100 taalan hintaan mutta siihen vissiin tulis postimaksua ja ehkäpä tullia ja veroa päälle?
Omalla -08 on ajettu reilu 30 tkm ja eipä ole minkäänlaisia huolia vielä ollut (kopkop). 24 tkm huolto oli hinnaltaan about 400 euroa jossa siis venttiilivälysten tarkistus ja suodattimien ja öljyjen vaihto + tarkistuksia. Onko se sitten kallis vai ei riippuu tietty mihin vertaa.
 
			
			Turha niitä 2-kilpisiä pyöriä on pelätä. Kannattaa ne käydä koeajamassa. Jos hyvin on korjattu, niin ei se häviä yhtään lunastamattomalle pyörälle. Jos pyörän tarkastaa hyvin ulkoisten vaurioiden jäljiltä, eikä mitään moitittavaa löydy, eikä koeajollakaan mitään ongelmia, niin ei muuta kuin rahat tiskiin ja mopo uuteen kotiin!
Laitetaanpa tähän ketjuun, kun VTEC vifferin omaa ketjua en löytäny ja kyseinen laite olisi täälläkin hankinnassa.
Onko näissä teknisesti eroja eri vuosimallien kesken? Lastentauteja alkupään malleissa tai muuta? Lompakolle ystävällisimmat pyyntihinnat näkyy olevan luonnollisesti 2002-2003 malleissa, mutta tarviiko noita erityisemmin varoa?
Miten muuten, löytyykö näistä minkäänlaista säilytystilaa esim. työkalupakille, ketjurasvapurkille tai vaikka eväsmakkarapaketille?
 
			
			 
			
			Hei VFR 800 omistajat, kertokaapa ison huollon hintoja, että saisi kuvaa edullisimmasta huollosta. Omaan pyörääni vm.2005 tehtiin huolto 48 tkm:n huolto-ohjelman mukaan ja akku, öljyt, suodatin mukaanlukien huollon hinta oli 870 €.
 
			
			VFR:ää hankkimassa, mitä eroja on 98-2001 malleissa
Taitaa suurin muutos tuolla aikavälillä olla se että vuonna 2000 tuli katalysaattori + happianturit + uudempi ECU, automaattiryyppy, erilaiset peilit, kevyempi kytkin ja ajonesto (HISS). Jotain pieniä kosmeettisia muutoksia taisi tulla samalla. Vähän isompi muutos tuli '02 H-VTEC -moottoriversion myötä.
1000