Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    2002 FJR:n käynnistys on aiheuttanut hikikarpaloita muutaman kerran. Pyörä on käynnistynyt normaalisti, olen ajanut 20-200km lenkin. Pysäyttänyt pyörän.. Startannut uudelleen noin 10min kulutua tai esim. seuraavan päivän aamuna. Kone pyörittää ja kovasti on yritystä mutta ei käynnisty. Eli ei ole väliä onko moottori kylmä tai lämmin. Käynnistys onnistuu jos annan vähän kaasua, pienen mietinnän jälkeen tulee se "vapauttava" hörähdys ja pyörä käynnistyy ja voi menna kuukausi kunnes seuraavan kerran tulee sama tilanne. Viime kesänä näin kävi about 5-6 kertaa.

    Onkohan kellään ollut vastaavaa tilannetta?
    - akku on 2 vuotta vanha.
    - käytän bensana 95E.
    - en aja pätkäajoa, yleensä pyörä on aktiivisessa käytössä joten luulisi akunkin pysyvän hyvänä.
    - lisälaitteita ei ole muita kun navi ja kahvanlämmittimet (joita en yleensä käytä)
    - mittarien perusteella akun varaus ei tunnu heikolta.. kaikki loistaa normaalisti (valot jne..).

    Ongelman takia ei ole tarvinut hinaaja soitella, mutta tuo on todella epämiellyttävä tunne, kun esim. viimevuonna
    Lyypekistä lähdettäessä kohti Travemunden laivaa FJR alkoi ryppyillä vastaan.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  2. #2
    Lainaa mkukka kirjoitti Katso viesti
    2002 FJR:n käynnistys on aiheuttanut hikikarpaloita muutaman kerran. Pyörä on käynnistynyt normaalisti, olen ajanut 20-200km lenkin. Pysäyttänyt pyörän.. Startannut uudelleen noin 10min kulutua tai esim. seuraavan päivän aamuna. Kone pyörittää ja kovasti on yritystä mutta ei käynnisty. Eli ei ole väliä onko moottori kylmä tai lämmin. Käynnistys onnistuu jos annan vähän kaasua, pienen mietinnän jälkeen tulee se "vapauttava" hörähdys ja pyörä käynnistyy ja voi menna kuukausi kunnes seuraavan kerran tulee sama tilanne. Viime kesänä näin kävi about 5-6 kertaa.

    Onkohan kellään ollut vastaavaa tilannetta?
    - akku on 2 vuotta vanha.
    - käytän bensana 95E.
    - en aja pätkäajoa, yleensä pyörä on aktiivisessa käytössä joten luulisi akunkin pysyvän hyvänä.
    - lisälaitteita ei ole muita kun navi ja kahvanlämmittimet (joita en yleensä käytä)
    - mittarien perusteella akun varaus ei tunnu heikolta.. kaikki loistaa normaalisti (valot jne..).

    Ongelman takia ei ole tarvinut hinaaja soitella, mutta tuo on todella epämiellyttävä tunne, kun esim. viimevuonna
    Lyypekistä lähdettäessä kohti Travemunden laivaa FJR alkoi ryppyillä vastaan.
    Ilmaa polttoainejärjestelmässä...voinu lämpimänä seisoessaan höyrystää bensaa letkusta ja ilmonu järjestelmää...villi arvaus
    Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
  3. #3
    Paljonko ajettu? Oma 2002 mallinen oli ajettu 198 tkm ja ei jaksanut kuumana lähteä käyntiin kuin työntämällä. Starttin vikaa epäilivät huollossa. Samoin mainitsivat TPS-anturin viasta.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  4. #4
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Paljonko ajettu? Oma 2002 mallinen oli ajettu 198 tkm ja ei jaksanut kuumana lähteä käyntiin kuin työntämällä. Starttin vikaa epäilivät huollossa. Samoin mainitsivat TPS-anturin viasta.
    pyörässä on vain 69tkm mittarissa eli juuri sisäänajettu. Starttimoottoria itsekin epäilin mutta toisaalta 95% käynnistyksistä ei ole mitään ongelmaa.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  5.  
  6. #5
    Lainaa kössi kirjoitti Katso viesti
    Ilmaa polttoainejärjestelmässä...voinu lämpimänä seisoessaan höyrystää bensaa letkusta ja ilmonu järjestelmää...villi arvaus
    Täähän voi olla hyväkin arvaus.
    Omassa cbf:ssä oli tuskan takana kevään ensimmäinen starttaus.
    Syksyllä huollon yhteydessä tuli lopuksi vaihdettua jäähdytysnesteet ja järjestelmää ilmatessa tuli kallisteltua konetta vähän reilumminkin ja tankki oli tosi vajaa niin että ei ihme jos sai vähän ilmaa polttoaineen sekaan.
    Lähtihän se sitten lopulta kahdella akulla ja kaasua antamalla.
    Joo, tuskin tekee hyvää noille kattivehkeille mutta toisaalta jossain vaiheessa ko varuste ehkä saa lähdöt kuitenkin.
    Nyt pelaa taas niin kuin ennenkin.
    cb350 * fz6s * cbf1000