Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
  1. #1
    Nyt tarvitaan motoristiveljien kokemuksia ja suosituksia. Kaverini on aloittamassa pitkän ajan jälkeen uudestaan mopoilua ja kaikki suositukset ekaksi mopoksi tervetulleita. Ohessa hieman taustatietoa suositusten antoa varten:
    * lähinnä matka-ajoa kaksipäällä
    * pituutta kokonaista 170 cm
    * käytettyä pyörää hakee hintaluokassa 7.000-12.000 erkkiä
    * helppo ajettava, huoleton, hyvä ajoasento
  2. #2
    Suzuki GSX650F.

    Hyvä ajoasento, ihan kivasti vetävä kone, sporttinen ulkonäkö ja saa vaadittuun hintaluokkaan vähän ajettuna. Ei oman kokemuksen perusteella pahaa sanottavaa.

    http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx/1380418

    Tuo näkyy olevan madallettu vaikkakin 170cm kuskille menee varmaan vakionakin.

    http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx/1094456

    Vähän isommilla kilsoilla ja vakioalustalla.

    Kyllä tuommosella alkuun pääsee
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  3. #3
  4. #4
    Tai jos enempi vääntöä kaipaa niin GSX1250FA, hinta hieman pompsahtaa mutta ei paljon. Pysyy edelleen haarukassa.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  5. #5
    Itse ajelen palon kaksi päällä ja mielestäni vähintään tonninen
    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  6. #6
    kyllä se on busa tai sitten 535 virago
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  7. #7
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    kyllä se on busa.
    Turbolla!
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  8. #8
    Busa on hyvä valinta. Kaksi päällä tosi hyvä. Jos itekseen ajelee, niin sitten Geesäkssäksärrä tai Fireblade...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  9. #9
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Itse katselisin Honda VFR 800VTEC:ä. Itse kanssa 170cm ja tuossa oli hyvä istua, molemmat jalat otti maahan jne jne. Ei ehkä nopein mutta veikkaan, että ajais asiansa.

    http://www.nettimoto.com/honda/vfr/1340195

    tai

    http://www.nettimoto.com/honda/vfr/1473057

    Ja onhan noita muutamia lisää tuolla sivuilla...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  10. #10
    Onhan noita mun kaveri osti ekas pyöräx kawan 750 Z joku 2004 käy koe ajaa jotain kyykkyä ja jotain pystynpää pyörää ja päättää silt kantilt kumpi o parenpi. Itel kyykky ni niskat kärsii ja ranteet ,mut pää pystyyn
    29v
    sähkömopo apupyörillä, italiet 50cc automaatti, kawa kx 80cc, honda cr 125,aprillia af1, ktm 125, honda cr 250r, kawa zr550,
    yamaha r1
  11. #11
    Olisko baijerilainen F800ST sellainen joka täyttää speksit.

    Tolla ajelee kivasti 2 päällä, ei toi mikään raketti ole, mutta alhaalta vääntävä kone helpottaa ajelua. Kevyt käsitellä, kääntyy nöyrästi ja bensaa ei pala juuri lainkaan (4l/100km).

    Ei tarvii rasvailla ketjuja ja tohon hintahaarukkaan saa jo aika vähän ajetun pelin. Noi on yleensä aika hyvin varusteltuja, on absit ja muut himmelit kuten tehtaalla laitetut kahvalämppärit niin ei sormet palele
    F 800S -06
  12. #12
    Hondan CBF 1000 voisi mahtua noihin haettuihin spekseihin myös
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  13. #13
    No Hondan Deauville sopii erinomaisesti noihin vaatimuksiin, oikea matkaratsu, kardaanivetoisena helppohoitoinen ja käyttökuliltaan muutenkin erittäin edullinen. On myös helppo ajettavuudeltaan, vaikka painoa onkin päälle 250 kg.Uudenkarheita saa hintaan 10-12000 euroa.
  14. #14
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Suzuki GSX650F.

    Hyvä ajoasento, ihan kivasti vetävä kone, sporttinen ulkonäkö ja saa vaadittuun hintaluokkaan vähän ajettuna. Ei oman kokemuksen perusteella pahaa sanottavaa.
    .........
    Kyllä vaihtoehtojen määrää tällä linjalla voinee laajentaa vaihtoehtoihin GSF650SA tai vaikka 1250 samoilla kirjaimilla. (lue: Bandit)
    Oman kokemuksen perusteella 170cm riittää ilman madalluksia.
    ...
  15. #15
    Samoja vehkeitähän nuo nykyiset GSX-F:t ja Bandiitit teknisesti ovat. Ulkonäköeroilla mennään
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  16. #16
    Honda VTX. Jos raha ei riitä 1800:seen, tai liika voima hirvittää, ni 1300 sitte.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  17. #17
    Triumph America.
    Durty Nelly's Boys
  18. #18
    Lainaa JanneL70 kirjoitti Katso viesti
    Olisko baijerilainen F800ST sellainen joka täyttää speksit.

    Tolla ajelee kivasti 2 päällä, ei toi mikään raketti ole, mutta alhaalta vääntävä kone helpottaa ajelua. Kevyt käsitellä, kääntyy nöyrästi ja bensaa ei pala juuri lainkaan (4l/100km).

    Ei tarvii rasvailla ketjuja ja tohon hintahaarukkaan saa jo aika vähän ajetun pelin. Noi on yleensä aika hyvin varusteltuja, on absit ja muut himmelit kuten tehtaalla laitetut kahvalämppärit niin ei sormet palele
    Moni tietty tyrkyttää vaihtoehdoksi sellaista pyörää, jonka itse omistaa. Samoilla linjoilla kuitenkin olisin JanneL70 kanssa. 800 Bemua en ole koskaan omistanut, mutta sellaista kuitenkin päivän pyöritellyt. On erittäin käteenkäypä peli, joka on helppo käsitellä ja josta en oikein moitittavaa löydä.

    Onhan tässä minunkin mielipiteessä tietty merkkiuskollisuutta mukana. Monenlaista pyörää olen kuitenkin omistanut ja koeajettuja on lukematon määrä. Jotenkaan en vaan enää oikein osaa ajatellakaan muuta merkkiä, vaikka uusi Kotarin 1190 Adventure olikin pitkään harkinnassa. Bemuista minulla on 99,9 % vain hyviä kokemuksia, niin mikäpä meikäläisen pään kääntäisi
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #19
    Lainaa JanneL70 kirjoitti Katso viesti
    Olisko baijerilainen F800ST sellainen joka täyttää speksit.

    Tolla ajelee kivasti 2 päällä, ei toi mikään raketti ole, mutta alhaalta vääntävä kone helpottaa ajelua. Kevyt käsitellä, kääntyy nöyrästi ja bensaa ei pala juuri lainkaan (4l/100km).

    Ei tarvii rasvailla ketjuja ja tohon hintahaarukkaan saa jo aika vähän ajetun pelin. Noi on yleensä aika hyvin varusteltuja, on absit ja muut himmelit kuten tehtaalla laitetut kahvalämppärit niin ei sormet palele
    Kenties järkevin mopo mikä markkinoilta löytyy...alun EWS ongelmatkin hoidettu jo aikoja sitten.
    Suosittelen.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  20. #20
    Ite olen myös 170cm lyhyt ja FJR:llä mennään. Hyvin yltää tossut maahan. Kuten muutkin suosittelen omanlaistani pyörää. Pysty ajoasento, hyvin menee kaksi päällä ja keppivedosta lisäpisteet. Voimakin riittää ensihätään, toisaalta ei ole liian hätäinen ekaksi pyöräksi pitkän ajotauon jälkeen.
    Honda DAX ST 70, Honda CB 125, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000F, BMW K1200RS, Yamaha 1300FJR
  21. #21
    Lainaa JanneL70 kirjoitti Katso viesti
    Olisko baijerilainen F800ST sellainen joka täyttää speksit.

    Tolla ajelee kivasti 2 päällä, ei toi mikään raketti ole, mutta alhaalta vääntävä kone helpottaa ajelua. Kevyt käsitellä, kääntyy nöyrästi ja bensaa ei pala juuri lainkaan (4l/100km).

    Ei tarvii rasvailla ketjuja ja tohon hintahaarukkaan saa jo aika vähän ajetun pelin. Noi on yleensä aika hyvin varusteltuja, on absit ja muut himmelit kuten tehtaalla laitetut kahvalämppärit niin ei sormet palele
    Matkustajalla on tossa aika hyvät oltavat. Pehmeä penkki, jossa pysyy hyvin paikoillaan. Tietysti pidempiakseliväliset on vakaampia, mutta kyllä tollasenkin kyydissä on pystynyt aika pitkään istumaan. Ja kulkee kaksi päällä helposti yli 200km/h
    Ajajan mopolta tuo ei minusta ihan vaikuttanut, oli sen verran tunnoton.

    Muista mainituista voin kompata ison Bandun matkustusominaisuuksia ja haukkua 750Z Kawaa.

    FZ1 tuntui matkustajan kannalta yllättävän hyvältä. Tukeva istuin ja asentokin mukava. Kulkupuolta löytyy sitten selvästi paremmin kuin esimerkiksi F800 Bemarissa.

    Jos tarttee vielä paremmin päästä, niin ZX-R10 tuntui myös sangen hyvältä takamatkustajan vinkkelistä, vaikka kuka sanoisi mitä. Paras matkustamani sporttipyörä. Selkeästi mukavampi kuin gikserit, bemarit, aprilliat ja muut sporttipyörät.

    Honda VFR1200:lle joutuu antamaan ehkä vähän yllättäenkin haukut kovasta ja liukkaasta takapenkistä. Jatkuvasti valui joko tasaisessa vauhdissa tai jarrutuksissa eteen ja kiihdytyksissä meinasi pudota kyydistä.

    Hyvä ajoasento on aika yksilöllistä. Toisilla hajoaa selkä pystyasennossa ja toiset ei osaa maata pyörän päällä ilman, että selkä hajoaisi.

    Jos pääosa ajosta tapahtuu 2 päällä, niin ota se matkustaja mukaan koeajolle. Matkustusmukavuus ei kuitenkaan ole takapenkkiläisellekään ainoa tärkeä asia. Myös äänet ja muut ominaisuudet vaikuttavat matkustuskokemukseen.
    Riippuu vähän miten halutaan matkustaa.
    Viimeksi muokannut: Miikam; 18.04.2013 klo 16:48.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  22. #22
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    kyllä se on busa tai sitten 535 virago
    100% samaa mieltä
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  23. #23
    MG California
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  24. #24
    Onko foorumin haku toiminto kadonnut käytöstä? Taitaa olla neljäs tai viides uuden ketjun kys.aiheesta aloitus 1.5kk sisään?

    Ja öljyks delvaccia ja tarakalle tissit, tuo turbobusa ku tuli jo maintuks.

    Ps. Osta Ducati japsit on sieluttomia. Ihan ku avensiksella ajais, fiilis kaukana. Ja en omista enää kawaa vaikka nickistä voi sen joku sherlock päätellä. Meen syömään ärrimurri keksejä.

    -Kalle
    Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
  25. #25
    No joo. Minä en matkapyöristä juuri mitään sinällään tiedä, mutta itse olen aloittelija (1 kesäkausi + 1 talvikausi kokemusta), ja fiilispohjalta absoluuttisesti: olisin valinnut sporttiseksi matkapyöräksi Kawasaki ZZR1400n tai Suzuki Hayabusan jotka molemmissa ajoasento oli ainakin minun mielestä mukava, paljon vähemmän kyykky kuin kyykkypyörissä esim. minun 05 ZX6R. Toki riippuu mistä tykkää. Minulle noiden haluttavuusindeksi matkapyöristä olisi sitä luokkaa kuin tikkari pikkulapselle mutta olenkin minä enkä joku muu ;) Nämä ei ole Oikeita Mielipiteitä vaan fiiliksiä. Voi olla että järkiperustein voi kokeneemmat perustella miksi joku muu pyörä on hyvä matkapyörä aloittelijalle. Mutta silti sekä ZZR1400 että Hayabusa on aika hienoja. Hayabusan lookki tosin varmaan vaatii tottumista kuin ZZR1400 kun se on vähän erikoisen näköinen.

    Niin ja tuon minun ZX6Rn takapenkillä en uskaltaisi kuskata ketään enkä usko että moni sinne korkealle hieman vaan muodolliselle takapenkille uskaltaisi kiivetäkään puhumattakaan että olisi siellä kyydissä mutkapätkällä. Ja ainakaan minä en uskaltaisi kyllä kymppiärränkään takapenkille, voisin kyllä ajaa sitä mutta yksi päällä.
    ZX6R & KTM Enduro


  26. #26
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Onko foorumin haku toiminto kadonnut käytöstä? Taitaa olla neljäs tai viides uuden ketjun kys.aiheesta aloitus 1.5kk sisään?

    Ja öljyks delvaccia ja tarakalle tissit, tuo turbobusa ku tuli jo maintuks.

    Ps. Osta Ducati japsit on sieluttomia. Ihan ku avensiksella ajais, fiilis kaukana. Ja en omista enää kawaa vaikka nickistä voi sen joku sherlock päätellä. Meen syömään ärrimurri keksejä.

    -Kalle
    Unohdit mainita, että pitää olla sitten vähintään 1000cc, koska muuten ei pääse rekoista ohi.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  27. #27
    Lainaa Pietro kirjoitti Katso viesti
    Nyt tarvitaan motoristiveljien kokemuksia ja suosituksia. Kaverini on aloittamassa pitkän ajan jälkeen uudestaan mopoilua ja kaikki suositukset ekaksi mopoksi tervetulleita. Ohessa hieman taustatietoa suositusten antoa varten:
    * lähinnä matka-ajoa kaksipäällä
    * pituutta kokonaista 170 cm
    * käytettyä pyörää hakee hintaluokassa 7.000-12.000 erkkiä
    * helppo ajettava, huoleton, hyvä ajoasento
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Honda VFR1200:lle joutuu antamaan ehkä vähän yllättäenkin haukut kovasta ja liukkaasta takapenkistä. Jatkuvasti valui joko tasaisessa vauhdissa tai jarrutuksissa eteen ja kiihdytyksissä meinasi pudota kyydistä.
    Vastaukseni aloittajalle. Mikäli olisi laittaa hieman enemmän, eli 900€. Pietarsaaressa on myytävänä, Nettimoto, 2010 mallinen VFR1200F, 12900€ RTG-paketilla, hopea-musta.
    Orggispenkin kyytiläisen liukkaus korjaantuu täysin Triboseatilla ja huolellisesti asennettuna se on myös tyylikäs.
    Mikäli penkin kovuus häiritsee, asia korjaantuu täysin Airhawkilla. Penkin alustasta hiomalla pois muutama väkänen, niin alle mahtuu mainiosti paikkapullot ja muutakin "aina hyvänä olla mukana". Ja mikäli näilläkään ei apu löydy, geelipenkki ei maksa kuin parisataa ekua.
    Takaiskari - mikäli on se heikkotasoinen alkuperäinen, niin Hondan takuu tässä on 4 vuotta. Jousen jäykkyyden pikasäädön nupikka jymähtää kiinni tuossa alkuperäisessä kyllä, ja se riittää perusteeksi uusittaa iskari takuuseen, jos sitä ei Öhlinssiin (1300€ + työt) halua vaihtaa.
    Maahantuojan, Brandt, varastossa ei tuota alkuperäistä heikkoa iskaria enään ole, vaan nyt on parannettu malli, jonka takuuseen saa, ja sellainen minullekin tulee kohta.

    Niinpä siis tytöt ja pojat. On kerrassaan vaikea kuvitella missä pyörässä saa kysyjän kriteereillä enemmän hyvää moottoripyörää 12900 €:lla, kuin VFR1200F. Tosi on.
    Kysyjälle. jos epäilet kokemustani ja näkemystäni, haepa esim TFMK:n kerholehti nro 1/2013, mukavaa luettavaa.

    Edit1: Lisäys, Mikäli 2010 malliin ei ole tehty ECU-päivitystä senkin saa takuuseen ja kannattaa tehdä. Näihin iskarin vaihtotöihin ja ECU-päivitykseen suosittelen ainakin R.M Heinoa. Sieltä olen saanut osaavaa ja hyvää palvelua.

    Edit2: Tähän keskusteluun en sitten ota yhtään enempää osaa.

    Edit3: No kuitenkin, 1200S varmasti hyvä valinta, en vaan tiedä hintapoltiikasta. Ja alle tonniset 2- päällä auttamattomasti pieniä.

    -Ilpo
    <p>.</p>
  28. #28
    Lainaa Pietro kirjoitti Katso viesti
    Nyt tarvitaan motoristiveljien kokemuksia ja suosituksia. Kaverini on aloittamassa pitkän ajan jälkeen uudestaan mopoilua ja kaikki suositukset ekaksi mopoksi tervetulleita. Ohessa hieman taustatietoa suositusten antoa varten:
    * lähinnä matka-ajoa kaksipäällä
    * pituutta kokonaista 170 cm
    * käytettyä pyörää hakee hintaluokassa 7.000-12.000 erkkiä
    * helppo ajettava, huoleton, hyvä ajoasento
    K1200S Bemari täyttää nuo kaikki vaatimukset ja paljon enemmänkin, toinen melkein yhtä hyvä vaihtoehto olisi jo tässäkin ketjussa mainittu Honda VFR1200F. Jos mopo tulee etupäässä matka-ajoon 2-päällä, niin unohtaisin ihan heti kaikki alitehoiset pyörät.
    k1300s
  29. #29
    Pietro kiittää ja kumartaa asiallisista vastauksista. Näillä vinkeillä päästään eteenpäin.
  30.  
  31. #30
    BOSS HOSS
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen