HELP...
Eli onnistuuko niitattava ketju ilman laitetta? Eilen kaljan voimalla saatu ketjut irti ja rattaat kans mutta mutta.. Sitten tuli uusien ketjujen laitto. Eipä juuri naurattanut ku tajusin että a, ei onnistu b, ei onnistu millään c, ainakaan yksin! Joten kun jos joku ystävällinen sielu Espoon seudulla omistaa niittarin onnistuuko lainaus aseveli hintaan tai hell hyvä vinkki miten onnistuu perus vehkeillä?
Kiitoksen esittää hän...![]()
Mitäs tässä busahan mulla on tässä..
Saman asian kans tuskailen täällä oulussa....se vastalevyn paikalleen saanti yhtä tuskaa. Ei ole onnistunu vielä. Eilen tilasin netistä niittaus työkalun....olikohan motozonesta ja tais olla forte merkkinen. Aika edullinen oli...tais olla 49e+postikulut. En sitte tiedä tekeekö mitään...
Siinä on siis niittaus ja se levyn puristus juttu samassa työkalussa.
Honda Varadero -01
ex:Suzuki GSX 600F -98
ex:Yamaha TZR 125 -91
Hankkikaa kunnon työkalu.
http://www.louis.de/_10c343790f93e32...artnr=10002878
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Biltemasta saa ihan asiallisen oloista työkalua eikä ole edes kallis.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
itellä on tuo bilteman työkalu, pätevä laite ja hyvin onnistui ketjujen niittaus ja vanhojen katkaisu. Sen vastakappaleen saa papukaijapihdeillä puristamalla paikoilleen, vuorotellen molemmilta puolilta puristaen
itse ekaa kertaa tein kyseisen homman, youtubesta katsoin "opetusvideon" ja eikun opettelemaan. ja on ne yli 500km jo pysynyt kasassa
rauhalliseen tahtiin tekemällä meni ehkä n.2h kun vaihdoin rattaat ja ketjut, samalla kaikki paikat putsaten mihin pääsi käsiksi kun oli ketjut ja rattaat pois tieltä.
Itse kokeilin ekana niitata ilman niittaustyökalua, hermo meni ja ei tullu mieleinen lopputulos.
Motonetistä D.I.D:n niittaustyökalu + uusi niitattava ketjuliitin ja johan rupes homma onnistumaan
Eipä ole ennen ketjun katkaisu ja niittaus ollut noin helppoa ja nopeaa, kun on kunnon työkalut.
Ketjun niittaus on vaativuusasteeltaan samaa luokkaa kuin ketjun rasvaaminen, molempiin löytyy työkaluja ja ne helpottaa elämää muttei ne mitään pakollisia ole.
Itse olen niittaillut aikoinaan ihan moskan ja kuulapäävasaran avulla.
Eli ensin liitin läjään pihdeillä ja mittaan työntömitalla, sitten painava vasara taakse ja kuulapäällä kilkutellen niittiä leveäksi.
Nykyään tosin vievaan DID työkalun kopiolla, nopeuttaa työtä mutten yksittäiseen hommaan ostaisi.
Jos jollain on tarvetta Lahden seudulla työkalulle niin allekirjoittaneelta voi kysellä lainaan tuota Bilteeman mallia.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Mitäs tässä busahan mulla on tässä..
http://www.moto-hame.fi/index.php?ma...oducts_id=1819 tossa on suomi myymälän laite jonka aikoinaan itse tilasin loisilta,ei taida enään olla luikun mallistossa,silloin makso alle 60ekeä rahtineen päivineen.Ketjut kannattaa niitata huolella koska ketjujen katkeaminen voi aiheuttaa pahan onnettumuuden mennessään sykkyrälle ;kuvitele yli 100kmh vauhtia,takapyörä lukkiutuu mutkassa,ketjut lyö jalkaan tai lohkosta läpi.Aina ne ei kiltisti katkea .Epävarmojen kannattaa laittaa jousilukko väliaikaisesti ja ajaa pelkoperseessä korjaamolle laittamaan niitattava tai jos itse niittaa niin tarkistuttaa tulos vaikka sellaisella joka on niitä enemmän niittaillu.
Viimeksi muokannut: zzr1100kawa; 13.04.2013 klo 12:38.
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Vähän saman suuntaiset kokemukset. Viimistä edellisen vaihdon tein juurikin moskalla ja vasaralla/pistepuikolla, viimiseen ostin tuon Bilteman niittaustyökalun. Suurin helpotus tuli ketjun katkaisussa, ei tarvinnut akkua uusia rälläkän kipinäsuihkun aiheuttaman pienimuotoisen räjähdyksen seurauksena![]()
Ajattelin laittaa tähän, mutta sopis myös tuonne tyhmät kysymykset osioon...
Eli tuleeko noi ketjut aina "aukinaisina" ja tarvitaan toi niittaus? Katsoin louis.de -sivuilta tuota videota ja siellä olleessa videossa noi ketjut katkaistiin ensin ja niitattiin myöhemmin takas lenkiksi. Eikö ne mene pujottamalla eturattaan yli ja kun takapyörä kuitenkin on rattaiden vaihtoa varten irti, niin sitten takarattaan yli ja pyörä paikoilleen?![]()
Kuten näkyy, en ole purkanut ja laitellut omaa kiituria (vielä)...
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Käyttäkää nyt tota louis.EU -osoitetta kun siellä on ne englannikieliset sivut valmiina![]()
Mitäs tässä busahan mulla on tässä..
Ei tuohon tarvita mitään erikoistyökaluja. Tarviit putkipihdit, pari mutteria, lekan ja vasaran. Littaat putkipihdeillä ensin sivulevyn niin syvään kuin uppoaa, sitten mutterit väliin ja puristat vielä niin, että tapin päät saa vasaralla hivenen litattua. Leka vastapuolelle kun alat vasaralla noita päitä naputtelemaan, niin ei tarvi hammasratasta vastaan hakata. Kaks minuuttia menee koko hoidossa.
Päädyit sitten työkaluun tai vasarointi hommiin niin tee homma alkuun varovasti. Liitoksesta ei saa tulla kireämpi kuin viereisetkään lenkit. Liian kireälle vedetty liitos rikkoo nopeasti o/x renkaan tai muutoin vain kuluttaa ketjua siltä kohdin.
Ryssitty liitos kannattaa vitutuksen lomassa vaihtaa kerralla uuteen niin sijoitus uusiin ketjuihin ja rattaisiin ei mene ihan perseelleen.
Esimerkki video aiheesta, tosin tässä tapauksessa se on vain hieman kireällä. Saa sen naputeltua todella jumiinkin...
http://m.youtube.com/watch?feature=r...&v=AWohKrgPeMg
Viimeksi muokannut: Diesel; 13.04.2013 klo 15:54.
Lyhensin omasta ketjuja taannoin leka/vasara/pistepuikko -systeemillä ja olisi ehkä jäänyt tekemättä tai todennäköisesti mennyt vi....leen jos olisi ketjut paikallaan pitänyt tehdä.
Ketjulukon tappien päät on mallia "reiälliset" ja aika lujasti piti noihin lyödä jotta sai leviämään...![]()
juuri nyt pyörätön
Viimeksi muokannut: collikka; 13.04.2013 klo 17:42.
juuri nyt pyörätön
Just noin minäkin sen kaljan voimalla kuvittelin... Mutta karvas totuus oli ettei menny noin.. Sisäinen mcgyver kun päätti et nyt nää vaihdetaan halus tai ei.. Tuo väizkin versio nyt tuo lohtua, muuhun ei ny taidot riitä näemmä
Joo olisihan nuo voinut vaihtaa vaikka sitte liikkeessä mut tästä opin..![]()
Mitäs tässä busahan mulla on tässä..
Hetkinen Herrat!
Kun niitä vitjoja hommaa, eikös olisi mahdollista.....
Tarkistaa ensin sen oman mopon tilanteen ketjun reitin suhteen.
Jos se vilahtaa esim. swingin läpi, se on sitten siinä.
Muutoin.....
Ketjut jossain niittaukseen ohimennessä..... ja....
Stereoperässä homma on helppo ja nopea, jos taas huutaa swingin irroitusta.....
Mikä siinä on niin raskasta?
Samalla voi/tulee tarkastettua laakerointi ja hoidettua tuoreet rasvat!!!!!!
Asennekysymys!!!!
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Itse kaksi kertaa käyttänyt tuota Bilteman niittaus työkalua, toimii kyllä![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi