Avatessani yhtä liitintä (r1200gs) huomasin liittimen keltaisen tiivistekumin katkenneen. Mistäköhän löytäisi näitä, vai onko merkkiliike ainoa lähde kummoisille kumeille? Tuo katkennut kumi ei paikallaan pysy ja näin ollen kosteus pääsee vaikuttamaan. Ko. Liitin on vielä bensapumpun/ohjauksen toinen liitin joka on aika otollisella paikalla saamaan kosteutta.
-juha-
Kysyppä paikallisesta autotarvikeliikkeestä tai autosähköpajalta. Noi puimurin liittimet on aika pitkälti saksalaista standardi kamaa. Joku superseal liittimen tiiviste voi hyvinkin sopia.
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Joskus oon käyttäny moottorisilikonia vastaavanlaisessa tapauksessa. Varmaan sopiva tiiviste ois parempi.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Vulkanoituva teippi ympärille. Tiiviimpi kuin alkuperäinen.
<p>2002-2014</p>
Käviskö kutistesukka tuohon. ?
<p>Virago xv 535</p><p>ex Rebel 250</p><p>ex Honda cb 350</p><p>ex Yamaha 80 </p><p>Vantaa</p>
Hyviä ehdotuksia. Kutistesukka tai teippi ovat aavistuksen hankalia kun ne ovat kertakäyttöisiä, mutta varmaan ne tiiviistäisivät. Ehkäpä siihen varaosaliikkeissä tai oem-liikkeestä löytyy ihan oikeakin tiiviste, täytyy kysellä. Kuvalla nuo ihan pikkuiset osat eivät ole olleet kovin kalliita, mutta moninkertaiset kuitenkin Biltemaan ja Motonettiin. Kävin kyselemässä paria o-rengasta, kappalehinta pari juuroo, biltemassa kokonainen sarja 100 tiivistettä alta kympin. Mutta ei tuota sähköliittimen tiivistettä näistä paikoista tietenkään löydy.
-juha-
Jos se on liitin, joka pitää aina välillä avata, niin CRC-suihkaus pitää liittimet kohtuullisen hyvin kunnossa, jos nyt suorassa kurakylvyssä eivät ole. Jos taas kyseessä on harvoin avattava liitin, niin tuollainen vulkanoituva teippi tai sukka ei ole kovin hankala poistettava. Jos pitäisi veikata, niin en usko liittimien tiivisteitä olevan erikseen myynnissä.
<p>2002-2014</p>
... kunhan et laita sellasta kutistesukkaa jossa on liima sisällä... kerran laitoin yhen liittimen päälle ja sehän ei lähteny kun suunnilleen taltalla ja vasaralla....![]()
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Se tiivistesilikoni aukeaa kans helposti kunhan ei pistä koko liitintä täyteen sitä silikonia, Tosin joka aukaisukerran jälkeen joutuu pistääm uudeet silikonit. Mutta jos ei ihan joka päivä tai viikko tartte avata...
Vai onko liian helppo ratkaisu![]()
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Jos kerta jyppilästä ollaan niin, Bosch Car Service Miilukadulla voisi olla paikka mistä kannattaa myös kysellä. On liittimiä jos jonkinlaisia. Jos ei tiivistettä löydä/ole saatavissa niin vaihtaa koko liitin? eipä sekään varmaan vararikkoon aja![]()
Nykyinen: Suzuki gsx 1400 K4 Exät: TM en 250 2t vm-2000, Suzuki gsx 1100e vm-1984
Täytyy käydä tuolla Poshilla. Nyt laitoin kutistesukan palasen joka näyttää sopivan tuon tyyppiseen liittimeen aika hyvin. Tosin se on kertakäyttöinen joten sitä täytyy uusia irroituksen yhteydessä.
-juha-