Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Eipä ole kusettamisella mitään rajaa. Nyt nimittäin
    Tarina alkaa: Ostinpa viime kesänä uuden pyörän ja uudet laukkutelineet laukkuineen Moto-Oittiselta Pieksämäeltä. Pyörä oli Honda ja laukkuteline ja laukku Kapan valmisteita. Pesin viime viikolla pyörää ja ihmettelin että onpas vilkun kiinnitys höltynyt, no ei muuta kun katsomaan mitä avaimia tarvitaan. Ei siinä kauan tarvinnut ihmetellä, kun homma selvisi. Jumalauta, jätkät oli liimanneet keskilaukun kiinnikeraudan alla olevan oikeanpuoleisen alumiinivalun epoksilla kasaan. Korvake oli murtunut kolmeen osaan. Jos olisi ollut asianomainen paikalla niin olisin varmaan Ei siinä mitään ainahan joskus jotain särkyy. Mutta kun otetaan rahat uudesta tavarasta, säretään se, liimataan kasaan sen verran, että nipin napin pysyy kasassa, myydään asiakkaalle eikä kerrota mitään, niin kyllä voi jo hyvällä omalla tunnolla sanoa tulleensa huijatuksi ja myyjää huijariksi. Raha kyllä näkyy kelpaavan. Se vielä olisi puuttunut että laukku telineineen olisi moottiritiellä lentänyt irti takaa tulevan päälle. Syyllistä ei olisi tarvinnut kaukaa hakea. Kunhan seuraavan kerra menen käymään Helsingistä kotopuolessa, niin pidän huolen siitä, että oma ääni kuuluu kaupassa, toivottavasti on paljon asiakkaita paikalla.

Olen varma, että seuraavaa pyörää, enkä mitään muutakaan sieltä enää osta. IKINÄ!! Muistan kyllä mainita asiasta jos jonkun tiedän menevän sinne.

Kävin muuten ALLRIGHTissa näyttämässä telinettä ja kyllä ihmettelyä riitti. Uuden osan hommaaminen hoitui oikein mallikkaasti ja uusi osa kourassa poistuin paikalta. Sain vaidettua lisäksi MP-asun hanskat uusiin, koska saumat olivat vanhoista ratkenneet. Hanskoista oli kylläkin takuu jo mennyt umpeen, mutta ei tuntunut haittaavan. Näin ne hommat hoituvat. Saatanpa käydä siellä toistekin.
    Kokemuksen mukaan kyseisessä liikkeessä ei juuri moraalia tunneta kuten ei myöskään anteeksipyyntöä/pahoittelua. Hommat hoidetaan pois alta. Tekniikkapuoli on kyllä hallussa omistajien harrastusten myötä mutta joskus rapatessa roiskuu.
    X
    No olipas hyvä lukea tuo. Oon nimittäin aamulla lähdössä mopoilemaan serkuille Pieksämäkeä kohti ja suunnitelmissa oli käydä tarkastamassa ko. liike. Noh, taitaa jäädä väliin..
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
    No onneks eivät vastanneet puheluuni, kun olin vaihtamassa pyörääni isompaan. Vaihtoehto oli sitä mitä halusin, mutta soittoa ei lupauksesta huolimatta sieltä kuulunut..... onneksi..
    -Heikki-
    FXDB -07
    Lainaa (Mätky @ Heinä. 21 2003,15:56) kirjoitti
    Kokemuksen mukaan kyseisessä liikkeessä ei juuri moraalia tunneta kuten ei myöskään anteeksipyyntöä/pahoittelua. Hommat hoidetaan pois alta. Tekniikkapuoli on kyllä hallussa omistajien harrastusten myötä mutta joskus rapatessa roiskuu.
    Pahoittelua ei todellakaan tunneta ko. liikkeessä.

Viime kesänä tilasin suutinsarjan pyörääni sitä kautta. Lupasivat että on siellä seuraavana maanantaina, oli kyllä mutta väärän mallin, kuulemma kirjoitusvirhe tms. Ajoin turhaan vajaa 40km suuntaansa viemään pyörää sinne.

No sovittiin uusi aika ja päivä. Sillon oli käypäset suuttimet. Samalla säädettiin venat ja uus takarengas eli en odottanutkaan saavani sitä samana päivänä. Lupasivat että on perjantaina kolmen aikaan. Menin sinne jo kahdelta siinä toivossa että olis jo valmis. Ei ollu, rengas vaihtamatta ja kaikki paikat auki. Sanovat että jonkun aikaa menee. Menin uudelleen puol neljän aikaan, ei ollu mitään tapahtunu.

Sillon alko pinna kiristyä. Lupasivat ottaa pikimmiten työn alle, kumma että luvataan ottaa työn alle kun pitäis olla jo valmis. Enää en lähteny mihinkään vaan jäin autoon istua jäpittämään siihen pihalle. Sen kun huomasivat niin äkkiä meni tallin ovi kiinni etten nähny mitä siellä tehdään. Ootin perkele kuuteen asti autossa ja sit pyörä työnnettiin ulos, eikä vielkään ollu kokonaan kasassa. Varmaan puol tuntia yrittivät pihalla kaasutellen säätää sitä, joku omatekoinen lambda-anturi putkessa ja pelkkää seosruuvia käännellään. Vaille seittämän menin kysyy mikä tilanne, vastaus että ei tule tämän parempaa. Olin niin tympiintyny siinä vaiheessa että käskin pistää pyörän kasaan. Maksoin ja sain alennusta kun ei ollu sovittuna aikana valmis. Pitäis kuulemma tarkastaa bensanpinta ja neulaa yrittää säätää ens kerralla. (luulis että bensanpinta olisi katottu kun suuttimet vaihdetaan, varmaan menee liika aikaa kun vähän mittaa * ).

Olin muutenkin viemässä pyörää sinne uudestaan koska alipainehana reistas. Eli sit samalla tehdään bensanpinnan tarkastus ja yrittää josko neulalla asettuu. Vein pyörän ja sovittiin haku-aika. Tällä kertaa oli valmis ajallaan * Kuulemma hanaan laitettu korjaussarja, bensanpinta ok ja neulaa nostettu. Maksoin ja lähdin, pyörä toimi jo hieman paremmin.

Talvella katoin menoveden pinnat, aika järkystys oli millaset heitot oli kahdessa kaasarissa. * Itse laitoin omasta mielestä kohdallee. Eli tuo homma oli jäänyt varmuudella tekemättä tai sit huolimattomasti. *

Pari viikkoo sitten vein pyörän penkkiin säädettäväksi. Kerroin tuon bensanpinta jutun, siellä ammattilainen katto ja oli kuulemma hyvä. * Sit kysy että synkattiinko sillon kesällä, sanoin että joo niin kun asia oli. Taas oli aika ihme miten paljon voi olla heittoja, tyhjäkäynti kuullosti jo paljon terveemmältä kun dyno-paikan asentaja synkkas kaasarit. *

Tuolla dynossa todettiin että käy ihan liian paksulla, neulaa pudotettiin rankalla kädellä --> pyörä toimii nyt hyvin. *

Venttiilin säätöä en uskalla edes ajatella miten se on tehty, sain kyllä Oittiselta pöytäkirjan mittauksista.

Muutenkin Oittisen jäljiltä puuttu ruuveja ja kumiholkki katteesta. * * Hana ei toimi enää, en syytä siitä ketään koska on saattanu taas omia aikojaan hajota.

Yhteenveto: -Oittinen palvelu ja työn laatu * *
    -IP-Dynotest Siilinjärvellä *
    No toi on kyllä pahemman laatuista kusetusta eli meikäläisellä vois olla hieman rystyset valkoisena tollasesta

Nyt ei kun takas ja nyrkkiä pöytään
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
    On se vaan ihme!!!

Mikä näitä mp- alan yrittäjiä oikein vaivaa?!?

Lähes kaikkialta tuntuu saavan p*skaa käteen. Huoltomaksut on n. 2-4 x autojen vastaavista, eivätkä saa mitään tehtyä kunnolla. Työnjälki on ihan mitä sattuu, ja joskus jälki on hengen vaarallista, kuten edellä.

Eikö kenellekkään näistä amatööreistä tule mieleen, että tämän tyyppinen toiminta ei voi olla pidemmän päälle kannattavaa?? Palvelusta saati sitten palveluasenteesta ei ole minkään sortin tietoa. Vastuuta pakoillaan, asiakkaalle valehdellaan, ei kerrota jos jotain poikkeavaa on tapahtunut... :sta koko ala!!

Vaikka itselleni ei, toistaiseksi, ole käynyt mitään vastanlaista alkaa tässä kuitenkin miettiä, kannattaako edes viedä pyörää mihinkään.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
    Hommahan menee just näin niin kauan kuin asiakkaita on enemmän kuin tarjoajia. Ei väliä vaikka muutama asiakas katoaa ja huomaa kusetuksen kun aina löytyy uusia! Näin se markkinatalous toimii ja on aina toiminut ja se sen idea on! Otetaan se mikä voidaan ja mahdollisimman hyvällä katteella. Muulla ei ole väliä...

Lisää vaan liikkeitä pystyyn ja kilpailua kovemmaks niin eiköhän asiat sit ala paranemaan, mutta ei taida olla ihan heti näköpiirissä kun mopoilijoitakin tulee koko ajan lisää ennätys vauhdilla...
    Kerran Oittiselta löytyi joskus aikoinaan siskollani ollut Kawasaki SR650 -82. Minä tietenkin ajoin paikalle puhtaasti mielenkiinnosta. Kaveri kehui pyörää kuin ruuneperi - oli kuulemma ajellut sillä paljonkin iltaisin ja hyvin väitti toimivan. Itsekin koeajoin pelin ja kyllähän se jollain lailla toimi - tosin kunnollinen koeajo ei ajankohdasta johtuen (marraskuun loppu) ollut mahdollista. No, ostin pelin. Talvella sitten tutkin tarkemmin, mitä oli tullut ostettua. Ainakin tulpat oli totaalisen väärät. Otin myös sylinteriryhmän auki ja männät näyttivät todella hyviltä - ei karstaa eikä jälkiä ohipuhalluksesta. No, ei muuta kuin uudet öljyt koneeseen ja odottelamaan kevättä! Keväällä peli ei sitten käynnistynytkään millään keinolla. Mittasin puristukset ja tulos oli musertava: parhaimman pytyn puristukset kuuden kilon korvilla eli kone oli siis totaalisen väljä! Veikkaisin, että syksyllä öljyn seassa oli ainakin pari purkkia STP:tä, jotta peli suostui käymään. Otin Oittisen veljeksiin yhteyttä ja he alkoivat kaupata minulle käytettyjä mäntiä - ilmoitin jättäväni väliin. Väljyyden syykin selvisi: alkuperäisessä kopassa oleva K&N ilmanputsari oli kyllä putsattu, mutta jätetty öljyämättä, jolloin kaikki hiekkapöly oli päässyt koneeseen.
    No, loppujen lopuksi rakensin pelin kasaan Wisecon 700 cc mäntäsarjalla ja nykyään peli käy ja kukkuu Joensuussa. Mutta sen tiedän, että Moto-Oittisen liiketilaan en enää jalallani astu...
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
    Ollaan sitä saatana joka instanssin lypsylehmiä.
    Valtio, vakuutusyhtiöt ja vielä pyöräkauppiaatkin haluaa hyötyä tästä "välineurheilusta".
    Ei muuta ku ulkomailta hommaamaan pelit, niin siinäpähän ettiivät asiakkaansa ***u vaikka vennäältä...
    Ninja Wikakasa
    [QUOTE= (hans_81 @ Huhti. 27 2004,00:05)]
    Lainaa Mätky,Heinä. 21 2003,15:56 kirjoitti
    -IP-Dynotest Siilinjärvellä *
    Ollaan muuten muutkin huomattu savossa Dynotest'in ammattitaito, ihmettelen jos jollain on pahaa sanomista...
    Varmasti voi suositella säätö- ja virityshommiin
    Ninja Wikakasa
    Huhhuh.. tätä itkemistä ja valitusta! lopettakaa koko harrastus jos ei mikään suju.. ainahan voi ryhtyä itse yrittäjäksi alalle ja korjata nämä vääryydet. Alalla on varmasti kaikenlaista söhlääjääkin, mutta jos täällä itkee sitä paskaa elämäänsä niin tuskin mikään muuttuu? Vaihtakaa liikettä se on paras protesti!
    Mulla ei ole mitään negatiivista sanomista Moto-Oittisesta,mulle on kyllä huollot tehty siellä ilman että voisin valittaa.Jos jotain paikkaa pitää tällä suunnalla,niin J.Ihalainen Service.Perämoottorin voisin viedä sinne huoltoon,mutta en pyörääni.
    "Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37

"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
    Lainaa (Jörre @ Elo. 04 2005,19:15) kirjoitti
    Huhhuh.. tätä itkemistä ja valitusta! lopettakaa koko harrastus jos ei *mikään suju.. ainahan voi ryhtyä itse yrittäjäksi alalle ja korjata nämä vääryydet. Alalla on varmasti kaikenlaista söhlääjääkin, mutta jos täällä itkee sitä paskaa elämäänsä niin tuskin mikään muuttuu? Vaihtakaa liikettä se on paras protesti!
    Yleensä ketään muuta kuin kauppiasta ei haittaa se, että tietoa yrityksistä jaetaan keskenään. Onhan se epäeettistäkin antaa muiden mennä huijaukseen jos on huijariin törmännyt.

Täytyykö itse ryhtyä kodinkonekauppiaaksi jos pölynimuria myyvä tyyppi on kusettanut sähköliike X:ssä ? Minusta asiakkailla on oikeus tilittää saamastaan paskasta kohtelusta ja itse yritykseen sitä asiallisesti lähetettäessä olettaisin, että sitä yritettäisiin korjata. Tälle palstalle päätyy usein juuri niitä juttuja, joissa asiakas on ollut yli-ystävällinen ja kestänyt toistuvasti myyjäliikkeen kyykytystä.

Eikä täällä aina kritisoida yrittäjää vaan myös henkilökuntaa - usein ihmetyttää, miksi nämä nuoret miehet ja naiset ovat hakeutuneet mopokauppaan myyjäksi jos mopokauppa ei kiinnosta pätkän vertaa...
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Helpoin homma antaa palutetta, on ottaa yhteyttä edustamiinsa merkkien maahantuojiin ja kertoa kyseisen liikkeen toimitatavoista Kun tarpeeksi moni kertoo ko. liiterin toimitatavoista, alkaa kyllä välähtelemään norsunluutorneissa. Käskevät kerran, jonka jälkeen ko. liiteri on entinen edustaja, jolleivat ryhdistäydy.
  16.  
    Jostain sattui silmään tämä keskustelu. No, ko. yritys on konkurssin tehnyt ja tavaraa realisoidaan.

Tyhjennysmyynti jatkuu la 21.12.2013 klo 9-15.