Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Ilmenipä tuossa torstaiaamuna töihin lähtiessä outo vika. Kytkin pohjaan ja painallus starttinapista sai aikaan vain sellaisen sekunnin muutaman kierroksen pyöräytyksen. Yrittelin toistaa hommaa monta kertaa. Nappia sai painella monta kertaa, ennenkuin se uusi tuon pikkupyörityksen. Välillä virrat pois ja ei vaikutusta. Satunnaisesti startti teki noita yrityksiä. Jotakuinkin viiden minuutin yritysten jälkeen yhtäkkiä normaali pyöritys ja peli normaalisti iloisesti laulamaan. Töistä lähdössä teki muutaman yrityksen, mutta sitten tulille. Sen jälkeen taas kymmenkunta starttia ihan normaalisti. Onko muille osunut vastaavaa kohdalle?

    Omat epäilyni kohdistuvat joko akkujännitteeseen tai kytkinkahvan/seisontajalan kytkimeen...
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  2. #2
    Eiköhän joku noista arvauksistasi osu oikeaan. Meikäläisellä tuo 1050 Tiger on tehnyt hieman vastaavaa kytkinkahvassa olevan käynnistyksenestokytkimen (vai mikä lienee nimeltään) huonon kontaktin takia kuten myös huonolla akulla.

    Tosin mielestäni huonon akun takia pyörä kyllä yrittää startata joka kerta, mutta ei vaan jaksa pyörittää niin paljon, että moottori käynnistyisi. Ongelmaa tuntuu vielä korostavan se, että ainakin omistamiini japseihin verrattuna, trumpat tuntuvat olevan kohtuullisen nirsoja käynnistymään, varsinkin hieman viileämmällä ilmalla.
  3. #3
    Daytona sytyttää moottorin varoitusvalon jos jännite on liian alhainen, siitä saa jotain osviittaa.
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
  4. #4
    Muistaaksen se koneen valo paloi jossain vaiheessa... Tulin just ajosta ja tossa pihalla startin kanssa leikin. Kytkinkahvan saa puristaa ihan pohjaan, et starttaa. Liekö pazzon säätö, joka ei päästä varokytkintä kunnolla toimimaan. Enskerralla, kun vika ilmenee, niin kokeilen kikkailla sen säädön kanssa...

    Toinen ihmetystä herättnyt asia on, kun kylmällä/kylmänä lähtee liikkeelle, niin sellaista niinku solenoidin tai hukkaportin napsutusta kuuluu sylinterikannen kohdilta. Lämpimänä ei ilmiötä ole. Liekö joku kylmän koneen tyhjäkäynnin nosto/saateiden kierrätystä vai mitä?
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  5. #5
    Tänään se mokoma taas teki sen. Pari päivää seissyt ja viileitä öitä. Nyt oli aikaa hakea sisältä yleismittari. 12,03 V. Eipä se sillä lähde. Joutui emännän autosta lainaamaan sähköä. Akun hommaus edessä... Toiskohan joulupukki...
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  6. #6
    Kuulostaa siltä että staattori tai R/R (jännitteensäädin/tasasuuntaaja) hajalla, niitä noista kärvähtelee. Uusi akku voi tilapäisesti auttaa, mutta veikkaisin että vika jatkaa uusimistaan ja lopen jättää lopullisesti tien päälle. R/R:stä on muuten hyshys-takaisinkutsu parhaillaan menossa (Street & Daytona), kannattaa soitella valtuutettuun Triumph-huoltoon ja kysyä koskeeko omaa valmistenumeroa, osaa 2006-2009 vuosimallien pyöristä kuitenki.
    Viimeksi muokannut: Jartsi; 15.10.2012 klo 12:41.
  7. #7
    Ne just siihen vaihtoivat huollossa uuden lataussäätimen. Luulen et kun toi akku oli ihan mykkänä suurimman osan ajasta (1,5kk) minkä se siellä vietti, niin paras terä on jo poissa ja lieneekö jopa alkuperäinen... Täytyyhän siitä narista, jossei vaikka tokenekkaan akulla ja vikahan todennäköisesti paljastuu vasta ens kaudella. Se kyllä latas ihan ok 13,78 V. Pitää laittaa mittari plussanavan ja kaapelin väliin, et näkee imeekö johonkin sitä elämää sieltä akusta...
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  8. #8
    Moro!

    Meikäläisen pyörään vaihdetaan juuri tällä hetkellä tuota jännitteensäädintä Trafin takaisinkutsun mukaisesti...

    http://www.trafi.fi/takaisinkutsukam...reet%20Tripple

    Onko muut asian jo hoitaneet? Takaisinkutsun mukaan kyseisiä pyöriä pitäisi olla 177 kappaletta...
  9. #9
    Kappas, pitääkin tsekata koskeeko omaa pyörää tämä.

    Flo-Ridalle kiitokset takaisinkutsun mainitsemisesta! Omaan pyörään ostin vuosi sitten uuden akun, todennäköisin syy juuri tämä jännitteensäädin.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  10. #10
    Lainaa Tape- kirjoitti Katso viesti
    Kappas, pitääkin tsekata koskeeko omaa pyörää tämä.

    Flo-Ridalle kiitokset takaisinkutsun mainitsemisesta! Omaan pyörään ostin vuosi sitten uuden akun, todennäköisin syy juuri tämä jännitteensäädin.
    Ei kestä! Ei muuta kuin ottamaan selvää onko oma pyörä noiden 177 kappaleen joukossa ja sen jälkeen säätimen vaihtoon Triumphin laskuun!
  11.  
  12. #11
    Biketeam vastasi, että vaihto on tarpeen. Siispä huoltoa varaamaan, kunhan ajokausi alkaa.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06