Eli pyörä on GS1000... juttu on, et pyärä ei käy kunnolla (just ja just ehkä kahel pytyl)
Tahtois selvittää, et misä vika.. oon vuosien varrel (monta vuotta ongelmii) säätäny ja ihmetelly eri "osii"... ei viittis maksaa korjaamosta... ite tekemäl oppii ja viäkaiken lisäks halvemmalla...
Voiko huono lataus aiheuttaa "paskan" käynnin vaikka akku olis täynnä!?
ps.alotetaan tälläsellä tyhmällä kysymyksellä
joo,olitetaan ihan perus asioosta,että jos akku on rikki,niin pyörä alkaa kuullostamaan siltä että käy paril ja sit pian sammuu
![]()
Horo Elää !
Eiköhän siinä tapauksessa akku ole niin kuollut ettei lähde napista käymään eli on jo oikkarissa,kyllähän laturi työntää virtaa yleensä sen verran että käy ihan kiltisti kaikilla..
Itsellä oli just sama ongelma toisessa mopossa ja uudet tulpat auttoi kummasti tilannetta.
Edittiä: en kinaa mutta kannattaa toki akkukin testata miten virrat pitää startatessa,yleensä ei sais tippua paljoa lepovirrasta startatessa eli jos alkaa 11 alkuisesti niin pikaiseen vaihtoon patteri.
Viimeksi muokannut: tate66; 30.04.2013 klo 22:06.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
en miekään allekirjoita tuota akku
mutta jostain kandee aloittaa
Horo Elää !
akku on ainaski sökö (on nii paljo jo vaihtoehtoi, ettei viittis kaikkii testiks vaihtaa)... mut oon auton akul laittanu käyntiin ja silti käy samanlailla...
tulpat vaihdoin... tuntu käyvän vaan huonommin...
Kone tarttee käydäkseen kolme asiaa. Oikean seossuhteen, puristusta ja kipinän. Se kipinä on helpoin sevittää ja tuli varmaan jo selvitetyks. Seuraavaks helpoin on seossuhde eli kaasareitten putsaus/tarkastus. Jos ei heti ensimmäitteks halua alkaa repimään kaasareita irti sieltä, ni jotain kaasareita putsaavaa bensan lisäainetta voi tietty kokeilla ihan ensimmäitteks. Vaikkakaan en usko, että auttaa enää siinä vaiheessa, ku osa sylintereistä on jo jättäny talkoot...
Viimeksi muokannut: kum1ankka; 30.04.2013 klo 22:47. Syy: typo
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Latauksen toimivuus selviää pyörän (ehkä) käydessä volttimittarilla, puristukset puristuspainemittarilla (edellyttäen että akussa on tarpeeksi virtaa kaikkien pyttyjen mittaukseen). Ja kaasari on helppo ottaa pöydälle ja puhdistaa.
Jos puristukset puuttuu, ohivuotomittaus kertoo, onko joku sörssinyt jaon (jos puristukset alhaalla eikä ohivuotoja, jako sekaisin), muuten venttiilivuoto, tai kone väljänä.
Jos voltteja puuttuu, vianetsinnästä löytyy täältäkin hyviä ohjeita.
Ei tämä ole mitään rakettitiedettä.