Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Terve. Purkaessani hieman kyseistä pyörää (vm. 2008) löysin tankin alta kaksi liitintä ilman vastakappaletta. Mitähän nuo liittimet on? Toinen liitin on suoraan tankin alla ja toinen etuhäkin tangossa. Olen yhden jo käyttänyt kun laitoin siihen navin kiinni. Se oli valojen alla ja tunnettu liitin jonkun navinkiinnitysohjeen mukaan. Mutta nuo kaksi muuta ihmetyttää, ovatko lisävaloille tmv.?
    -juha-
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Terve. Purkaessani hieman kyseistä pyörää (vm. 2008) löysin tankin alta kaksi liitintä ilman vastakappaletta. Mitähän nuo liittimet on? Toinen liitin on suoraan tankin alla ja toinen etuhäkin tangossa. Olen yhden jo käyttänyt kun laitoin siihen navin kiinni. Se oli valojen alla ja tunnettu liitin jonkun navinkiinnitysohjeen mukaan. Mutta nuo kaksi muuta ihmetyttää, ovatko lisävaloille tmv.?
    Taitaa olla sumareille tökkeli ja toinen CAN-väylän tökkeli. Tuohon CAN-väylään saa valmista liitintä jolla naviin sähkö.

Tuolla lisää asiasta: http://www.motorcycleinfo.co.uk/inde...xszdkebklxuaer
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
    Kun aikans kaiveli niin löytyi tieto: se sokeripalan tyyppinen on luultavasti ameriikassa käytössä olevan charcoal canister valven sähkö, liittyy saasteiden vähentämiseen. Toinen on sitten se lisävalojen liitin. Siihen saa täydellisen johtosarjan ja kytkimen kahvaan ja tietysti ne lamput. Relekin joko on valmiina tai sitten se laitetaan siihen "moronic"-yksikön päälle. Tuo lisävalo on kallis paketti johtoineen kaikkineen, saattaa jäädä asentamatta se.
    -juha-
    Kun aikans kaiveli niin löytyi tieto: se sokeripalan tyyppinen on luultavasti ameriikassa käytössä olevan charcoal canister valven sähkö, liittyy saasteiden vähentämiseen.
    Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten toi charcoal canister oikein toimii. Se vähentää jotenkin päästöjä vai. Siellä on joku sähköventtiili vai. Monethan sen poistavat käytöstä. Voisiko joku opettaa mua.

Pekka
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten toi charcoal canister oikein toimii. Se vähentää jotenkin päästöjä vai. Siellä on joku sähköventtiili vai. Monethan sen poistavat käytöstä. Voisiko joku opettaa mua.

Pekka
    Käsittääkseni liittyy tankin höyryjen imurointiin sen sijaan, että poistuvat saastuttamaan ulkoilmaa ...
    <p>2002-2014</p>
    Se kanisteri imee polttoainehöyryt tankista itseensä ja näin vältetään ilmaasaastuttavien höyryjen leviäminen. Se solenoidiventtiili aukeaa kun imupuolella on tarpeeksi tohinaa jolloin höyryt poltetaan sylinterissä. Tämä on (toistaiseksi) amerikkalaisten hömpötystä. Näyttää siltä, että monet sen ovat pois ottaneet kun on ollut erilaisia huonosti paikannettavia vikoja pyörissä.
    -juha-
    Aivan, Omassani ei tuota tökkeliä vielä olekkaan kun taisi tulla -08.
    Ja samalla tuli kolo tuolle 0,6 litran öljypullolle tuohon "kanisterin" paikalle http://www.nippynormans.com/products...-bct-bottleadv.
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
    Se kanisteri imee polttoainehöyryt tankista itseensä ja näin vältetään ilmaasaastuttavien höyryjen leviäminen. Se solenoidiventtiili aukeaa kun imupuolella on tarpeeksi tohinaa jolloin höyryt poltetaan sylinterissä. Tämä on (toistaiseksi) amerikkalaisten hömpötystä. Näyttää siltä, että monet sen ovat pois ottaneet kun on ollut erilaisia huonosti paikannettavia vikoja pyörissä.
    Kiitos vastanneille, Jotain tuollaista kuvittelinkin. Jenkkien hömpötystä.

Pekka
    Mun gessussa (r1200gs -06) kun oli tuo ameriikansuodatin niin jostain netin syövereistä löytyneiden ohjeiden mukaan sen poistin. Tankin huohotinletku johdettiin alas vaan niinkuin se euroopan versiossa menee, eikä aktiivihiilisuodattimeen, jonka ruuvasin irti ja laitoin hyllyyn. Jäljelle jääneen imuletkun jätin silleen ja irroitin sen venttilin sähköliittimen niin että venttiili pysyy kiinni.

Idea kai on vaan että tankin huohotinhöyryt ei tule ihmisten neniin vaan suodatetaan, poltetaan ja ollaan onnellisempia kalifornian auringon alla.
    Viimeksi muokannut: tapjar; 04.04.2013 klo 23:24.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Sen härvelin tilalle sopii aika mainiosti Nippy Normanssin siihen kohtaan suunnittelema öljyputeli:

http://www.nippynormans.com/products...-bct-bottleadv
  11.  
    Ja aika moni muukin muoviputeli, jos ei halua maksaa paria-kolmeakymppiä pullosta kiinnikkeineen. Kumista leikattu kiinnike kiinni ruuvattuna toimii hyvin.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)