Sivu: 9 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789
Tulokset 241:stä 266:een 266:sta
  1. #241
    Ei kukaan ole niin täydellinen ettei koskaan riko liikennesääntöjä oli sit millainen robotti tahansa. Joten ton liikennesäännöt täydellinen noudattaminen on hölmöjen puhetta ihminen kun on inhimillinen ja näinollen myös erehtyväinen
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  2. #242
    Mutta missä se erehtyväisyyden raja menee?

    Sinun kakarasi ylittää suojatietä ja HUPS keulin yli..

    En ole robotti
    1300cc Suzuki
  3. #243
    Kyllä minusta edelleen olisi harjoittamisen tarvetta, jättää se puhelin rauhaa ja pitää se turvaväli....
    Jos ei pysty pitää sitä väliä, niin miksi ei aja ohi....Kun pelkää sakkoja, vittu mitä neitejä, ohi vaan jos haluaa ajaa kovempaa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  4. #244
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Roadkill kirjoitti Katso viesti
    Mutta missä se erehtyväisyyden raja menee?

    Sinun kakarasi ylittää suojatietä ja HUPS keulin yli..

    En ole robotti
    Pahassa ruokkomaksukierteessä tuollainen taannehtiva abortti voi olĺa siunauskin. Katos, jokaisessa pilvessä on hopeareunus.

    Itse uskon johdatukseen. Niin käy, kun on määrätty.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #245
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Roadkill kirjoitti Katso viesti
    Mutta missä se erehtyväisyyden raja menee?

    Sinun kakarasi ylittää suojatietä ja HUPS keulin yli..

    En ole robotti
    No väännetään rautalangast, lain mukaan raja menee siinä ettei riko liikennesääntöjä, tai atoverosäädöksiä jotka ovat kirjoitettu tieliikenne- ja verolakiin.
    Tämän lisäks löytyy KKO:n ennakkotapauksia, hiukan lakitekstiin epäselvistä/tulkinnanvaraisesta säädöksistä.
    Toisaalta lakikirjast löytyy myös tulkinnanvaraisia pykäliä, joista ei ole KKO:n päätöstä.

    Ei sitä tarvi keulia suojatiellä kenenkkän päälle.
    Sakkoihin riittää esimerkiksi se, et jätät huomaamatta, jonku topparoikan kesäkuussa 1997 unohtaman nopeusrajoitus liikennemerkin korpitaipaleella puskan taakse, ja täräytät 17 km myöhemmin ylinopeutta tutkaan

    Sanktioihin liikenteessä, riittää myös se, et oot epähuomiossa/vahingossa/tietämättömyyttäsi menny maksamaan liikaa ajoneuvoveroa
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  6. #246
    Kyllähän noihin nopeusrajoituksiinkin voisi tässä maassa tehdä sellasen yleisremontin. Nykyiset rajat on joku virkamies-Pentti määritellyt joskus 70-luvulla perustuen senaikaisiin henkilöautoihin rumpujarruineen ja NON-ESP/ABS varusteluineen. 70-luvulla tarvittiin se 450m tietä että Trabant pysähtyi 60km/h -> 0km/h. Oli ehkä tarpeen jonnekkin pistää raja 40km/h ettei pelti kolise.

    Nykyautoilla 40 on aiheellinen nopeusrajoitus vain ja ainoastaan todella tiheissä kaupunkien/kylien keskustoissa joissa on runsaasti suojateitä, jalankulkijoita yms erikoisjärjestelyjä. Niissä paikoissa kuljettaja & reaktioajat on se heikoin lenkki ajoturvallisuudessa.

    Näitä 40 alueita on kuitenkin joku virkamies spämminyt koko valtakunnan täyteen myös sellaisiin paikkoihin, missä toisaalla samanlaisessa paikassa saattaa olla 60 rajoitus. Tämänkaltainen tilanne on esim kotikulmillani Kaarinassa, jossa suora tie on toiselta puolelta nurmipeltoa ja toisella puolella omakotitaloja noin 200m päässä tiestä metsän reunassa. Ja 40 alue. Ei mitään liikenneturvallisuuden kannalta oleellista syytä niin alhaiselle rajoitukselle. Ajan siitä aina 60, niinkuin kaikki muutkin. Keväällä napsahti 10 päiväsakkoa. Saipahan valtio taas kaipaamansa rikollisen.

    = Madallettuja nopeusrajoituksia noudatettaisiin varmasti enemmän jossei niitä virkavalta väärinkäyttäisi niin räikeästi. Pistetään ne alennetut nopeusrajoitukset niihin paikkoihin jossa niitä näin 2010-luvullakin vielä oikeasti tarvitaan ja 60 muualle. Tietyömailla 30 ainoastaan silloin kun työmiehet on töissä ja/tai tiessä on oikeasti päällyste rikki.

    Kiitos
    GSX-R 1000 K9
  7. #247
    Toi oli hyvä. rajoitusten väärin käyttö eli sakko rysä. Tuommoisia rysiä on joka puolella Suomea. Vai miltä kuulostaa poliisi ilmoittaa lehdistön tv n radion välityksellä et nopeuksia tarkkaillaan tehostetusti, ja kuitenkin sakkoja kirjoitetaan tuhansia. Jossain on jotain todella mätää
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  8. #248
    Kyllä tuo Suzukikuski kommentti asiaa, mutta juuri tuon takia ne nopeusrajoitukset on laskettu, kun ihmiset eivät ole pitänyt kiinni, siis helppo se on turvallisuuden nimissä laskea sitä, mutta myös kyllä siinä pientä rahastuksen meininkiä on...Niin kuin tuossa näkee, että teillä on siellä 40 tie ja kaikki ajaa 60, niin juuri sen takia..

    Niin kuin Hakamäentien Helsinkissä, hyvä leveä tie, 2kaistaa persuunta+bussikaista-joista ramppeihin, niin siinä on 60 rajoitus, niin kyllä siinä jotkut vetää sen 70-80, kun siinä voisi olla se 70, mutta ihmiset ajaisi vielä kovempaa silloin, kun toiset ei vain holdaa sitä kovempaa ajamista...


    Tässä on taustalla, rahastus, toiset ihmisten taito, turvalluus....
    Kun miettii että miksi nopeusrajoitusta lasketaan, niin joko lapsia, suojateitä tai yksinkertaisesti on muut autoiliat keskenään vaarallisia ja siinä taustalla on myös pieni pilke silmäkulmassa miettimässä sitä sakottamista jos siinä pidettäisiin vaikka kerran viikossa ratsia..
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  9. #249
    Lisäksi kaivattaisiin kipeästi lakiuudistus, joka sallisi aikarajan nopeusrajoitukselle esim. koulujen kohdilla. Ja maanteille eri rajoituksen kuivalla kelillä ja sateella. Aivan kuten Saksassakin, ja hyvin se siellä toimii. Nyt se rajoitus on mitoitettu sen pahimman kelin mukaan. Ja vielä kaistojen yhdistymiseen vetoketjumerkki (taas Saksasta kopioiden) jolloin kummallakaan kaistalla ei ole väistämisvelvollisuutta. Sillä poistuisi se että yhdellä kaistalla on jatkuva jono ja toista kaistaa yritetään ohittaa ja kiilata väliin. Jono jakautuisi tasaisesti molemmille kaistoille ennen yhdistymistä, ei mahdollisuutta kiilaamiseen ennen kuin ollaan yhdistymiskohdassa, jolloin ajan säästöä ei tulisi niin paljon ja peliliikkeen kannattavuus olisi niin huono että sen käyttö vähenisi.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  10. #250
    Virossakin on noita viikonpäivästä ja -ajasta riippuvaisia nopeusrajoituksia koulujen kohdilla. Siellä myös poliisit pitävät tutkia nimenomaan niiden koulujen kohdilla. Siellä tuntuu olevan ihmisten turvallisuus etusijalla ratsioiden paikkoja mietittäessä. Alkaa Suomi olemaan Viroon nähden melko jälkeenjäänyt yhdessä jos toisessakin asiassa.

    Täällä Suomessa hitusen alkoi sappi kiehua poliisin toimintaan kun tuossa Jyväskylän rallin aikaan ajelin Kuopiosta Tampereelle. Tie oli melko tukossa kun oli se ralli & kesäaikaan reilusti matkailuautoja yms hitaita ajoneuvoja. Ohittaminen oli mahdotonta kun ruuhka myös toiseen suuntaan. Vain yksi kaista per suunta. Siinä mentiin satasen tietä noin 60 vauhtia jne.

    Sitten kun sillä pätkällä on ne muutama ohituskaista niin eikös ollut poliisit tutkaamassa melkeen joka ikisessä siellä loppupäissä. Kyllä siinä monta autoilijaa sai sakot jos (ja kun) nopeus oli yli 100km/h siinä vasemmalla kaistalla rekkaletkoja ohittaessa. Vähän siinä mietitytti että onko siinä nyt mitään muuta tarkoitusta kuin saada valtiolle lisää sakkotuloja. Onhan se nyt turvallisinta ohittaa niillä ohituskaistoilla tämmöisessä poikkeuksellisessa ruuhkatilanteessa verrattuna että jos jengi alkaa ohittelemaan vastaantulevien kaistalta ruuhkassa.

    Sitten kehtaavat kirjoittaa uutisiin että "Poliisi sai tehovalvonnassa kiinni 36344 kaahailijaa Pirkanmaalla". Vittu mitä paskaa. Toisaalla joku tyttö jää auton alle koulumatkalla ja tekijää ei löydy, kun poliisit oli motarilla kyttäämässä ohituskaistankäyttäjiä.
    GSX-R 1000 K9
  11. #251
    Lainaa Suzukikuski kirjoitti Katso viesti
    Sitten kun sillä pätkällä on ne muutama ohituskaista niin eikös ollut poliisit tutkaamassa melkeen joka ikisessä siellä loppupäissä. Kyllä siinä monta autoilijaa sai sakot jos (ja kun) nopeus oli yli 100km/h siinä vasemmalla kaistalla rekkaletkoja ohittaessa. Vähän siinä mietitytti että onko siinä nyt mitään muuta tarkoitusta kuin saada valtiolle lisää sakkotuloja. Onhan se nyt turvallisinta ohittaa niillä ohituskaistoilla tämmöisessä poikkeuksellisessa ruuhkatilanteessa verrattuna että jos jengi alkaa ohittelemaan vastaantulevien kaistalta ruuhkassa.
    Lyhensin vähän tuota, juuri tämä on kyllä minusta todella outoa...Että siellä missä varmasti saa niitä "potteja", niin kytätään, mutta niihän se menee niin..Pitää saada aina välillä varmoja "potteja".


    Kyllä parhaat on ne jotka ajaa alle siinä 80 kohdalla, sitten kun tulee se ohituskaista, niin kyllä se kaasujalka löytyy ja vielä vähän yli, kun voisi antaa niiden kiireisempien mennä, tiestysti voi pitää vähän korkeammalla sitä nopeutta, ettei tule raskaskalusto ohi. Kuinka moni on näin ajatellut
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  12. #252
    Paljonko se kunkin elämää muuttaa jos siellä täällä muutetaan 40kmh pätkä 60kmh.. Vähän eriasia jos on joku 30km maantie jossa muutos 80kmh->100km/h. Tämäkin eniten koskettaa henkilöä joka kyseistä tietä ajaa esim töihin päivittäin ja takasi.

    Kyllä nykyisilläkin rajoituksilla kerkeää, joka muuta väittää niin valehtelee tai on väärällä asenteella liikkeellä.
    Kawasaki ER-5 -97
  13. #253
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Zeppi kirjoitti Katso viesti
    Paljonko se kunkin elämää muuttaa jos siellä täällä muutetaan 40kmh pätkä 60kmh.. Vähän eriasia jos on joku 30km maantie jossa muutos 80kmh->100km/h. Tämäkin eniten koskettaa henkilöä joka kyseistä tietä ajaa esim töihin päivittäin ja takasi.

    Kyllä nykyisilläkin rajoituksilla kerkeää, joka muuta väittää niin valehtelee tai on väärällä asenteella liikkeellä.
    Kyllä kyllä. Matkat taittaa ihan helposti vaikka hevoskärryillä taikka jalan. Se on ihan asenteesta kiinni.

    Ihan vain huomautan, että näin myös tehdään suuressa osassa maailmaa, joten miksi tuollainen rauhallinen tahti ei voisi olla suomalaistenkin tavoitteena.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #254
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ihan vain huomautan, että näin myös tehdään suuressa osassa maailmaa, joten miksi tuollainen rauhallinen tahti ei voisi olla suomalaistenkin tavoitteena.
    Silloin saavutetaan liikennevirran keskinopeus n 10 km/h. Vuosittainen liikennesuorite on tällä hetkellä noin 55 miljardia km. Noilla nopeuksilla ja noilla laitteilla siihen kuluisi 5.5 miljardia tuntia vuodessa.
    Tämä olisi noin yksi miestyövuosi joka vuosi jokaista työllistä kohden.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  15. #255
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Silloin saavutetaan liikennevirran keskinopeus n 10 km/h. Vuosittainen liikennesuorite on tällä hetkellä noin 55 miljardia km. Noilla nopeuksilla ja noilla laitteilla siihen kuluisi 5.5 miljardia tuntia vuodessa.
    Tämä olisi noin yksi miestyövuosi joka vuosi jokaista työllistä kohden.
    Jovvain... Kaikki sais työpäivään menemään Sipilan vaatimat +5% ja ylikin. Kansantalous olisi pelastettu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #256
    Jos nopeusrajoitus muutettaisiin 40km/h --> 60km/h, niin olisiko tienkäyttäjien nopeus 60km/h vai 70-75km/h...
  17. #257
    Yleensä asenne muuttuu vasta sitten kun on itse tai lähimmäinen tuollaisessa kopsussa ottavana osapuolena....
    "En ehtiny jarruttaa..." saattaa kaikua päässä pitkään kun sattuu se pahin. Pääasia et päästään nopeasti perille? vaimitensenytmeni.

    Omille lapsilleni opetan liikennesäännöt ja valvon että he noudattavat niitä. Mutta kukin tavallaan.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  18. #258
    Lainaa Kawa LTD kirjoitti Katso viesti
    Yleensä asenne muuttuu vasta sitten kun on itse tai lähimmäinen tuollaisessa kopsussa ottavana osapuolena....
    "En ehtiny jarruttaa..." saattaa kaikua päässä pitkään kun sattuu se pahin. Pääasia et päästään nopeasti perille? vaimitensenytmeni.

    Omille lapsilleni opetan liikennesäännöt ja valvon että he noudattavat niitä. Mutta kukin tavallaan.
    Jos se nopeus on suoraan riskitekijä, kannattaa välttää lentomatkustamista. Junatkin pommittavat jo kahtasataa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19. #259
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Jos se nopeus on suoraan riskitekijä, kannattaa välttää lentomatkustamista. Junatkin pommittavat jo kahtasataa.
    Turhaa saivartelua. Jos liikenne saataisiin yhtä ohjatuksi ja valvotuksi niin saattaisi nopeudetkin kasvaa. Vähän eri riskitekijöitä pelissä. En kuitenkaan väitä että 100-> 120 nostot vielä mitään piikkiä onnettomuus tilastoihin tuo. Tosin nämäki korotukset johtaisi siihen että sooloilijat ottaa siihe kuitenki sen lisän päälle eli nykyisen ~10km/h
    Kawasaki ER-5 -97
  20. #260
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Jos se nopeus on suoraan riskitekijä, kannattaa välttää lentomatkustamista. Junatkin pommittavat jo kahtasataa.
    Milloin junat väistävät risteyksissä toisiaan tai onko lentokoneilla etuajo-oikeus jos on turbiinikone ja rahtiliikenteessä?
    Takki on oven vieressä, herra voi ottaa sen mukaansa.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  21. #261
    Joo persana edessä olis tie kuiva ja näkyväisyyttäkin olis eikä paljon muuta liikennettä.Siinä sitä sit miettii auringon paisteessa sitä nopeusrajoitusta kun muuten saisi ajaa 100h mutta allakka väittää et on talvi ja saat ajaa 80h ja jos et aja sitä 80h niin olet asennevammainen.Suomalaistahan saa potkia päähän miten vaan mutta jos ei tykkää niin on asenteissa vikaa
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  22. #262
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Joo persana edessä olis tie kuiva ja näkyväisyyttäkin olis eikä paljon muuta liikennettä.Siinä sitä sit miettii auringon paisteessa sitä nopeusrajoitusta kun muuten saisi ajaa 100h mutta allakka väittää et on talvi ja saat ajaa 80h ja jos et aja sitä 80h niin olet asennevammainen.Suomalaistahan saa potkia päähän miten vaan mutta jos ei tykkää niin on asenteissa vikaa
    Vaikkei tästä tykkäisi niin voi se asenne silti olla kohdallaan ja ajaa sen 80kmh. Se hetki hetki siinä auringonpaisteessa taas paljoa nopeammin perille vie.
    Ei kaikesta tarvitse tykätä, pitäisikö talvirajoitukset poistaa käytöstä... Mulle olis se ja sama.
    Kawasaki ER-5 -97
  23. #263
    Lainaa Kawa LTD kirjoitti Katso viesti
    Milloin junat väistävät risteyksissä toisiaan tai onko lentokoneilla etuajo-oikeus jos on turbiinikone ja rahtiliikenteessä?
    Takki on oven vieressä, herra voi ottaa sen mukaansa.
    Totta kai väistävät vai luuletko, että ajavat toistensa päälle? Lentokoneitakin on Euroopan ilmatila mustanaan. Jos sinä et ole nähnyt kuin yhden junan Hanhikosken asemalla se ei tarkoita, etteikö esimerkiksi Pasilan tai Pariisin ratapihalla niitä voisi olla enemmän.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  24. #264
    Lainaa Zeppi kirjoitti Katso viesti
    Vaikkei tästä tykkäisi niin voi se asenne silti olla kohdallaan ja ajaa sen 80kmh. Se hetki hetki siinä auringonpaisteessa taas paljoa nopeammin perille vie.
    Ei kaikesta tarvitse tykätä, pitäisikö talvirajoitukset poistaa käytöstä... Mulle olis se ja sama.
    Tuanoin.....

    Herraa ei varmaan liioi syletä yhtään esim. että tulevalle tietyöalueelle pystytetään
    viikkoa enne hommien alkamista 30:n kyltit......

    Eikä liion kaikki moninaiset "vastaavat" viritykset..... "unohtuneet" kyltit..... ja
    ylipäänsä kaikki, jolle ei ole konkreettisesti olemassa mitään perustetta......
    ainoa sellainen on, että "täältä pesee"... ja mikä ylhältä niskaan kaadetaan, se on kiltisti ja
    nurisematta nieltävä.....

    Tienpitäjä saa ihan rauhassa "lepuuttaa" turhia kylttejä ja ylittää huomattavasti (ilman pätevää syytä)
    esim. kausirajoitusten muuttoksia..... eikä vittu yhtään valvovaa viranomaista kiinnosta hepan pepan vertaa.

    "Toiseen suuntaan" se juna kuitenkin kulkee sekunnilleen ja iso leka heilahtaa välittömästi .

    Että näin siis pitäisi vaan jatkaa ja kaikki kyykyssä kiitollisena ?

    Että tätäkö tässä nyt taas haetaan? .

    Jos ihminen itseään haluaa kiusata, tartteeko sitä sitte muita kiusata....?

    Onhan sitä kaikenlaisa "vertaisryhmiä" sofistikoidumin ilmaistuna......
    suoraan sanottuna SM-klubeja sun muita .

    Noissa voi sitää "oikeaa asennetta" toteuttaa ihan muuta kansaa kiusaamatta......
    Että jos tykkää työnnellä sisäänsä kaikenlaista, ties mihin, ei se ole ongelma!

    Ongelma siitä tulee siinä kohtaa kun kuvitellaan, että kavereilla ei ole "asenne kohdillaan",
    jos "ne ei ihan" siitä tykkää .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #265
    Lainaa Zeppi kirjoitti Katso viesti
    Vaikkei tästä tykkäisi niin voi se asenne silti olla kohdallaan ja ajaa sen 80kmh. Se hetki hetki siinä auringonpaisteessa taas paljoa nopeammin perille vie.
    Ei kaikesta tarvitse tykätä, pitäisikö talvirajoitukset poistaa käytöstä... Mulle olis se ja sama.
    Ei se tykkäämisestä ole kiinni järjenkäyttöä täs kaipaillaan
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  26.  
  27. #266
    Onhann typerää ja ikävää mikäli niitä turhia rajotuksia siellä roikotetaan. Siinä vaiheessa voisi alkaa hermostuttamaan jos työmatkalle olisi unohdettu joku kyltti pitemmäksi aikaa, vaikka ny siltä tietyön jäljiltä... Riippuen toki matkasta jolla rajoitus on voimassa. Siitäkinhän voi kyllä ilmoittaa niin eiköhän ne pois kerätä. Mutta muutenvaa ajellessa niin ei syletä vastaantulevat hitaammatkaa rajotukset.
    Toisaalta voisin minä sen 80kmh ajella vuodenki ympäri ku ei ole päivittäistä maantie sahaamista. Pitkiä matkoja ajavalle ymmärrän nopeudesta tulevan ajansäästön..

    Ymmärrän toki että olisi niistä huolehdittava asettajankin puolesta, yöunia en menetä

    Ps. Näihinki näkemyksiinhän vähän vaikuttaa asuinalue, täälläpäin harvemmin nyt mitään hirveitä työmaita on kiusana.
    Viimeksi muokannut: Zeppi; 08.09.2015 klo 19:55.
    Kawasaki ER-5 -97
Sivu: 9 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789