Sivu: 6 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 266:sta
  1. #151
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Toisin kuten esimerkiksi KKO:n verotusta koskevassa päätöksessä: jos väärän veroilmoituksen antamisesta on määrätty veronkorotus, ei saman väärän veroilmoituksen antamisesta voi saada enää muuta rangaistusta ts. tuomiota veropetoksesta.
    Voidaanhan tuossakin toki turvaamistoimenpiteenä ottaa verokortti pois ja periä 60% veroja niin monta vuotta, että henkilö on saanut todistettua syyttömyytensä.
    Pitäisi palata vanhaan systeemiin jossa kyläläiset valitsivat äänestämällä sheriffin ja jossa he myös voivat hänet äänestämällä erottaa. Valamiehet otettiin arvalla kansalaisten joukosta.
    Tuossa toteutuisi se ainoa päämäärä, mikä millään lain vääntämisellä pitäisi edes olla, eli tuon yhteisön suojeleminen. Samalla rangaistukset asettuisivat yhteisön jäsenten haluamalle tasolle: väkijuoman varastamisesta saisi isomman rangaistuksen kuin sen tekemisestä kovalla työllä itse omista raaka-aineista, rekan varastamisesta saisi isomman rangaistuksen kuin rekan ohittamisesta jne...
    Afrikassa on ilmeisesti vielä joissain maissa käytössä tämä systeemi, koskapa siellä hiljattain tuomittiin tyttö häntä vuosikausia raiskanneen miehen tappamisesta vankeuteen neljäksi tunniksi.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  2. #152
    Toisin kuten esimerkiksi KKO:n verotusta koskevassa päätöksessä: jos väärän veroilmoituksen antamisesta on määrätty veronkorotus, ei saman väärän veroilmoituksen antamisesta voi saada enää muuta rangaistusta ts. tuomiota veropetoksesta.
    tai jos jää kiinni pari kolme kertaa veropetoksesta, tai vaikka kolmesta yhteiskunnan vastaisesta huijauksesta, niin jokaisesta saa oman rangaistuksen, mutta kolmas laukaisisi uuden rangaistuksen 'toistuvasta' yhteiskunnan vastaisuudesta.

    tästähän tuossa kolmessa sakossa on kysymys. Uusi rangaistus samasta asiasta. Voi sen nimetä uudelleen uudeksi asiaksi, mutta ei se tee siitä uutta asiaa.

    ja teon ei tarvitse olla toistuva ylinopeus, siihen riittää esim rikesakko kännykkään puhumisesta, toinen kuluneesta renkaasta ja kolmas vaikka peräänajo kolarissa jäisessa alamäessä kun edessä ajava mummo jarrutti liian aikaisin jonkun fasaanin takia.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #153
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    ja teon ei tarvitse olla toistuva ylinopeus, siihen riittää esim rikesakko kännykkään puhumisesta, toinen kuluneesta renkaasta ja kolmas vaikka peräänajo kolarissa jäisessa alamäessä kun edessä ajava mummo jarrutti liian aikaisin jonkun fasaanin takia.
    Elämää veitsenterällä
  4. #154
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi palata vanhaan systeemiin jossa kyläläiset valitsivat äänestämällä sheriffin ja jossa he myös voivat hänet äänestämällä erottaa. Valamiehet otettiin arvalla kansalaisten joukosta.
    Tuossa toteutuisi se ainoa päämäärä, mikä millään lain vääntämisellä pitäisi edes olla, eli tuon yhteisön suojeleminen. Samalla rangaistukset asettuisivat yhteisön jäsenten haluamalle tasolle: väkijuoman varastamisesta saisi isomman rangaistuksen kuin sen tekemisestä kovalla työllä itse omista raaka-aineista, rekan varastamisesta saisi isomman rangaistuksen kuin rekan ohittamisesta jne...
    Afrikassa on ilmeisesti vielä joissain maissa käytössä tämä systeemi, koskapa siellä hiljattain tuomittiin tyttö häntä vuosikausia raiskanneen miehen tappamisesta vankeuteen neljäksi tunniksi.
    Ja mitä verotukseen tulee, voitaisiin palata vanhan kunnallisasetuksen mukaiseen käytäntöön, jossa jokaisessa kunnassa on verolautakunta, jonka oli "jokaisen kuntalaisen veroäyrit tarkkaan arvattava".

    Vittu tää mun vika ole...
  5. #155
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Eikös se mennyt jotenkin niin, että tämä kolmesta sakosta seuraava ajokielto ei ole varsinaisesti "rangaistus", vaan joku "turvaamistoimenpide" tai jotain sellaista?
    Kuten GW ketjussa aiemmin arvioi ja kuten Korkein Oikeus on päätöksissään 2006:101 ja 2011:3 perustellut:
    Ajokielto ei ole rangaistus, vaan seuraamus, jolla pyritään estämään ajoneuvon kuljettajan osallistuminen liikenteeseen silloin, kun häneltä katsotaan edellytysten siihen puuttuvan.

    Rangaistukseltahan se tietysti tuntuu, varsinkin silloin, kun ajokelit olisivat mitä parhaimmat!
    Yamaha FZ1-S -06
  6. #156
    No totuushan on se että se on jopa isompi rangaistus kuin sakkorahojen maksu. Idioottimaista kyykyttämistä. En toki sitä sano etteikö omat seitsemän hyllytystä elinaikana olisi kaikki olleet jollain tapaa laskelmoituja riskejä. Näkisin kuitenkin valtion varainkeruuna mahtavana esittämäni idean siitä että kortin hyllytyksen voisi ostaa esim tuhat euroa per kuukausi vaihtoehtona.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 16.10.2013 klo 21:46.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #157
    Kukapa sakoista pitäisi ja varsinkaan kortin hyllyttämisestä

    Toisaalta monessa Euroopan maassa on käytössä pistesyteemi sakkojen lisäksi ja kun tarpeeksi pisteitä niin seuraamus on kortin hyllytys määräajaksi. Tosin sakot ovat inhimillisimpiä kuin täällä Suomessa.

    Singaporessa mielestäni on vielä voimassa pisteytysjärjestelmö myös mutta pisteet eivät nollaudu. Kun pisteitä tarpeeksi niin kortin hyllytys seuraa mutta sitä ei enään saa koskaan takaisin
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Ex Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  8. #158
    Lainaa Triple2011 kirjoitti Katso viesti
    Kukapa sakoista pitäisi ja varsinkaan kortin hyllyttämisestä


    Singaporessa mielestäni on vielä voimassa pisteytysjärjestelmö myös mutta pisteet eivät nollaudu. Kun pisteitä tarpeeksi niin kortin hyllytys seuraa mutta sitä ei enään saa koskaan takaisin
    Toihan voisi olla hyvä käytäntö myös Suomessa. Ei saisi rahalla hoidettua yhteiskuntakelpoisuutta takaisin.
    Bussilla mennään
  9. #159
    Kysäisin nyt vielä poliisiasemalta asiasta, kun täällä tuota epäselvyyttä on ollut. Eli tässä vastaus

    Rangaistusvaatimusten ja rikesakkojen laskenta alkoi nyt ajokiellon jälkeen taas alusta. Kirje ajo-oikeusasiassa tulee jälleen, jos saatte 3 sakkoa vuoden sisällä tai 4 sakkoa 2 vuoden sisällä.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  10. #160
    Eikös tämä nyt ole ihan ok systeemi ? Jos heitetään sivuun oma paremmuus liikenteessä sun muut tekosyyt ? Sakkojen suuruus Suomessa on ongelma suhteutettuna ihan mihin tahansa, mutta jos ottaa vuoden sisään kolmet niin täytyy olla ihan vitun tyhmä tai sarjakuvasankari joka on lain yläpuolella
    - slipping and sliding since 1982 -
  11. #161
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa valuvika kirjoitti Katso viesti
    Eikös tämä nyt ole ihan ok systeemi ? Jos heitetään sivuun oma paremmuus liikenteessä sun muut tekosyyt ? Sakkojen suuruus Suomessa on ongelma suhteutettuna ihan mihin tahansa, mutta jos ottaa vuoden sisään kolmet niin täytyy olla ihan vitun tyhmä tai sarjakuvasankari joka on lain yläpuolella
    Toi kolme vuoden sisään vaatii jo paskaa tsägää, mutta 4 kahteen vuoteen tulee suhteellisen helpostikin kun ajaa luokkaa 75tkm/vuosi.

    nimim. "ajolähtö, eli pesät täynnä marraskuun puoleen väliin."
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  12. #162
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Toi kolme vuoden sisään vaatii jo paskaa tsägää, mutta 4 kahteen vuoteen tulee suhteellisen helpostikin kun ajaa luokkaa 75tkm/vuosi.

    nimim. "ajolähtö, eli pesät täynnä marraskuun puoleen väliin."
    Rangaistustapa on vähän samanlainen kuin ennen vanhaan Roomalaisilla:

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Decimatio

    Syyllisiä ovat siis jokainen, mutta pelotevaikutuksen vuoksi arvotaan rangaistavia aina silloin tällöin. Näin syrjäseudun näkökulmasta ihan hyvä systeemi, koska siellä etelämpänä rangaistuksen kohteeksi joutumisen riski on noin 100-kertainen. Kymmenesosa saadaan siis täyteen pelkästään sieltä keräämällä, miesvahvuus ei vielä alene liikaa ja (melkein) kaikki ovat tyytyväisiä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #163
    Joo jos ite haluun ajaa kovaa, niin silloin suuntaan sawoon/pohjoiskarjalaan. Onneks tästä lahest ei oo paha veto paanoille, joissa valvonta on hyvinkin mitätöntä ja muutakin liikennettä vain nimeksi... Enempää jeesustelematta, niin mitä noita kavereita on, joilla kortti katkolla ja monasti ollu hyllylläkin, niin aivan typerissä paikoissa ajavat yli ja käryjä käy... Eivätkä nää itsessään mitään vikaa/parannettavaa... No eipä sitä sitten siinäkään voi kehittyä...
    Elä ja anna muiden roudata.
  14. #164
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Joo jos ite haluun ajaa kovaa, niin silloin suuntaan sawoon/pohjoiskarjalaan. Onneks tästä lahest ei oo paha veto paanoille, joissa valvonta on hyvinkin mitätöntä ja muutakin liikennettä vain nimeksi... Enempää jeesustelematta, niin mitä noita kavereita on, joilla kortti katkolla ja monasti ollu hyllylläkin, niin aivan typerissä paikoissa ajavat yli ja käryjä käy... Eivätkä nää itsessään mitään vikaa/parannettavaa... No eipä sitä sitten siinäkään voi kehittyä...
    Varokaa savolaiset vähän näitä vetomiehiä....
    -juha-
  15. #165
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Joo jos ite haluun ajaa kovaa, niin silloin suuntaan sawoon/pohjoiskarjalaan. Onneks tästä lahest ei oo paha veto paanoille, joissa valvonta on hyvinkin mitätöntä ja muutakin liikennettä vain nimeksi... Enempää jeesustelematta, niin mitä noita kavereita on, joilla kortti katkolla ja monasti ollu hyllylläkin, niin aivan typerissä paikoissa ajavat yli ja käryjä käy... Eivätkä nää itsessään mitään vikaa/parannettavaa... No eipä sitä sitten siinäkään voi kehittyä...
    Olet varmasti kuullut sanonnan: Miksi mennä merta edemmäs kalaan. Sawossa ja Pohjois-Karjalassa ei todellakaan ole miellyttävästi kovaa ajettavia teitä siinä kuin on Päijät-Hämeessä. Kyllä tämä meidän kotoinen Lahen ohitustie (pätkä eenelosta) on mitä mukavin tie ajaa kovaa (ne kuuluisat: siitä se elämä alkaa), hiukan himmaten välille LH-H:la, niin kaunista ja hyvää pätkää kuin olla voi. Tosin nyt sekin pitää lopettaa, koska varmasti ensi suvena valvonta sielläkin lisääntyy, kun joku muukin näitä lukee...
    <p>.</p>
  16. #166
    Lainaa valuvika kirjoitti Katso viesti
    Eikös tämä nyt ole ihan ok systeemi ? Jos heitetään sivuun oma paremmuus liikenteessä sun muut tekosyyt ? Sakkojen suuruus Suomessa on ongelma suhteutettuna ihan mihin tahansa, mutta jos ottaa vuoden sisään kolmet niin täytyy olla ihan vitun tyhmä tai sarjakuvasankari joka on lain yläpuolella
    Kyllä tuo ihan huonoa tuuria oli ainakin itsellä. Samalla ajotavalla ajettu kohta 15 vuotta. Yhteensä 5 sakkoa joista kolme osui nyt sitten vuoden sisään.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  17. #167
    Lainaa valuvika kirjoitti Katso viesti
    Eikös tämä nyt ole ihan ok systeemi ? Jos heitetään sivuun oma paremmuus liikenteessä sun muut tekosyyt ? Sakkojen suuruus Suomessa on ongelma suhteutettuna ihan mihin tahansa, mutta jos ottaa vuoden sisään kolmet niin täytyy olla ihan vitun tyhmä tai sarjakuvasankari joka on lain yläpuolella
    Kun tolppa laitetaan heti rajoituksen vaihtumisen jälkeen niin kyseessä on mun mielestä kiusanteko. Ei se turvallisuutta laske jos nopeus tiputetaan moottorijarrulla, pääasia on kai se että on nopeus on sopiva olosuhteisiin nähden. Selvyyden vuoksi on sanottava etten ole saanut sakkoja suomessa yli 10v vaikka vuosittainen ajomäärä on noin 40-50tkm ( joista noin 10tkm pyörällä).

    rajoitusten ongelma on se että ne on nykyään uskomattoman alhaiset. Monessa paikassa on tiputettu 80->60 ilman oikeaa syytä (joku on vaan pyytänyt), tai 80-> 70. Tai sitten 100->80. Kun tätä menoa jatketaan (joka vuosi lasketaan tietty määrä rajoituksia) niin jossain vaiheessa sitten nopeusrajoitukset onkin 10km/h ja edellä kulkee varoitusauto vilkut päällä

    Tai tietöiden kohdalla, Lempäälässä oli koko kesän siltatöiden kohdalla 30 rajoitus, myös silloin kun ei ollut ketään toissä. Olisivat huputtaneet sen 30 merkin muuksi ajaksi niin se 50 olisi koettu mielekkääksi. 30 on jo hätävarjelun liioittelua.

    Liikennevalvonta on nykyään pelkkää rahastusta, helpoiten rahat poliittisen koneiston ylläpitämiseen saa työssäkäyvältä väestöltä, ei miltään muulta väestönosalta.
  18. #168
    Lainaa designet kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tuo ihan huonoa tuuria oli ainakin itsellä. Samalla ajotavalla ajettu kohta 15 vuotta. Yhteensä 5 sakkoa joista kolme osui nyt sitten vuoden sisään.

    Samalla ajotavalla ajettu vuodesta -69 ja viime vuosina ja vuodet -69 - 82 moottoripyörällä n.15tkm vuosi. Autolla keskimäärin 35tkm / vuosi, parhaina vuosina lähes 100tkm . Tänä aikana saatu 2 (kaksi) liikennesakkoa joista viimeinen vuonna 1986. Tämä ei voi olla pelkkää hyvää onnea. Nopeusrajoitusten oikeellisuuten en ota kantaa, ne ovat tällä hetkellä tällaiset ja niitä on noudatettava mikäli aikoo pitää rahat omassa kukkarossaan. Henkilökohtaisesti en keksi mitään typerämpää kuin rahan lahjoittaminen valtiolle ja tämä vieläpä vapaaehtoisesti.
  19. #169
    Patukkahan sen kiteytti! Eli ku edes vähän kattelee, niin säästää. Ei ne rajoitukset muutu fiksummiksi, vaikka kuinka jättää ne noudattamata. Ja edelleen toitotan, että ne hupiajot, joissa tykkää lasketella vähän reippaammin kannattaa suunnata sinne missä on fiksummat rajoitukset ja vähemmän valvontaa. Ei tää ny niin vaikeeta voi olla
    Elä ja anna muiden roudata.
  20. #170
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    rajoitusten ongelma on se että ne on nykyään uskomattoman alhaiset. Monessa paikassa on tiputettu 80->60 ilman oikeaa syytä (joku on vaan pyytänyt), tai 80-> 70. Tai sitten 100->80. Kun tätä menoa jatketaan (joka vuosi lasketaan tietty määrä rajoituksia) niin jossain vaiheessa sitten nopeusrajoitukset onkin 10km/h ja edellä kulkee varoitusauto vilkut päällä

    Tai tietöiden kohdalla, Lempäälässä oli koko kesän siltatöiden kohdalla 30 rajoitus, myös silloin kun ei ollut ketään toissä. Olisivat huputtaneet sen 30 merkin muuksi ajaksi niin se 50 olisi koettu mielekkääksi. 30 on jo hätävarjelun liioittelua.
    Harvinaisen totta. Lähes kaikissa paikoissa voisi rajoitusta nostaa kympillä 80->90, 100->110 jne. Tuntuu tosi tyhmältä körötellä sitä 80:ä kun oikea nopeus olisi 100. No sitten sitä tulee venytettyä tuota rajaa ja joskushan se kostautuu ylimääräisinä kuluina.

    Jotenkin sitä vielä pystyy autolla noita älyttömiä rajoituksia noudattamaan kun pistää vakionopeussäätimen päälle ja alkaa haukottelemaan. Pyörällä jolla ajaminen on yleensä "sitä turhaa ajoa" ja perustuu vain siihen että se on kivaa, niin ei mitenkään malta.

    Usein sitä sitten hätkähtää tuossa haukotellessa kun jotain yllättävää tapahtuu, joten ei varmasti ole kovin turvallista.

    Osittain näiden seikkojen takia sitä tulee vuosittain heitettyä ainakin yksi ulkomaan reissu. Kun tuolla mannereuroopan puolella rajoitukset ovat paljon järkevämmällä pohjalla.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  21. #171
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Tänä aikana saatu 2 (kaksi) liikennesakkoa joista viimeinen vuonna 1986. Tämä ei voi olla pelkkää hyvää onnea.
    Ei voikaan. Johtuu ammatinvalinnasta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  22. #172
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Samalla ajotavalla ajettu vuodesta -69 ja viime vuosina ja vuodet -69 - 82 moottoripyörällä n.15tkm vuosi. Autolla keskimäärin 35tkm / vuosi, parhaina vuosina lähes 100tkm . Tänä aikana saatu 2 (kaksi) liikennesakkoa joista viimeinen vuonna 1986. Tämä ei voi olla pelkkää hyvää onnea. Nopeusrajoitusten oikeellisuuten en ota kantaa, ne ovat tällä hetkellä tällaiset ja niitä on noudatettava mikäli aikoo pitää rahat omassa kukkarossaan. Henkilökohtaisesti en keksi mitään typerämpää kuin rahan lahjoittaminen valtiolle ja tämä vieläpä vapaaehtoisesti.
    Niinpä. Todella harmi etteivät kaikki pysty tuohon niin emme voi saavuttaa täydellistä harmoniaa. Koomalampaat voisivat ajella kiltisti rajoittimia vasten jonossa ja ketään ei pelottaisi.

    Paskalakitkin voisivat keskittyä pelkästään hymyilemään ja tervehtimään ihmisiä sekä kyselemään kuulumisia mummoilta. Työparia ei enää tarvitsisi kun heillä/teillä olisi aikaa iltakursseilla opetella niin kirjoitus kuin lukutaitoa. Kaikilla olisi tosi kivaa.
    Supermoto
  23. #173
    Kun siis edes pitäisivät jonkun tolkun rajoituksissa eivätkä vaihtelisi niitä kokoajan samalla pätkälllä. Ketuttaa ajaa kun jatkuvasti tarvii hidastaa ja kiihdyttää. Aivan järjenköyhää touhua tollainen. Joskus on itse hyvin vaikea keksiä miksi jossain rajoitus on 80 ja toisaalla 60 ja tiet ovat identtiset. Ja joka vietävän liittymän tai risteyksen kohdalla pitää hidastaa (jos siis haluaa rajoitusten mukaan ajaa).
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
  24. #174
    Lainaa JuliusK kirjoitti Katso viesti
    Kun siis edes pitäisivät jonkun tolkun rajoituksissa eivätkä vaihtelisi niitä kokoajan samalla pätkälllä. Ketuttaa ajaa kun jatkuvasti tarvii hidastaa ja kiihdyttää. Aivan järjenköyhää touhua tollainen. Joskus on itse hyvin vaikea keksiä miksi jossain rajoitus on 80 ja toisaalla 60 ja tiet ovat identtiset. Ja joka vietävän liittymän tai risteyksen kohdalla pitää hidastaa (jos siis haluaa rajoitusten mukaan ajaa).
    Mun mielestä se on hauskaa - erityisesti jos löytää paikan missä saa laillisesti vetästä viidestäkympistä sataan kahteenkymppiin - siis toi nopeusrajoitusten vaihtelu. Samoin hienoa on että asutuksen lähellä on pienemmät rajoitukset kun sellaisissa paikoissa missä asutusta ei ole.
    Senverran kilparatatunnelmia aina välillä että lisääkin vois olla valvontaa, ihan vaikka siellä missä satku vaihtuu kasikymppiin tai kasikymppi kuuteenkymppiin.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  25. #175
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä se on hauskaa - erityisesti jos löytää paikan missä saa laillisesti vetästä viidestäkympistä sataan kahteenkymppiin - siis toi nopeusrajoitusten vaihtelu. Samoin hienoa on että asutuksen lähellä on pienemmät rajoitukset kun sellaisissa paikoissa missä asutusta ei ole.
    Senverran kilparatatunnelmia aina välillä että lisääkin vois olla valvontaa, ihan vaikka siellä missä satku vaihtuu kasikymppiin tai kasikymppi kuuteenkymppiin.
    Tai viiskymppiä kolmeen kymppiin. Raisiossa Myllyn kulmilla tai Stadissa aseman edustalla on kilpa-ajot aina kiihkeimmilään. Sinne heti valvomaan lainrikkojia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #176
    Ajokiellon sijaan 80-kympin lätkä vuodeksi?! Ajot jatkuis mutta tuska vois olla ääretön*2
  27. #177
    Lainaa mr.mallorca kirjoitti Katso viesti
    Ajokiellon sijaan 80-kympin lätkä vuodeksi?! Ajot jatkuis mutta tuska vois olla ääretön*2
    Juu se olis kuin punainen vaate härille, nimimerkillä joskus moista pitänyt sen vuoden takalasissa
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  28. #178
    Kuten aiemmin totesin niin mun oikestaju ei veny siihen että kolmesta tai neljästä rikesakosta saat kortin hyllylle; ajakoon kukin niin monta kilsaa kuin ajaa millä vehkeellä hyvänsä. Pointti on siinä onko joku asia järkevää vai ei, sanoo laki tai oikeuskäytäntö mitä tahansa. Hyväksyn sen että päiväsakoilla ruvetaan katteleen kortin perään, mutta rikesakkojen kohdalla en todellakaan, sanokoon täällä joku "kukkis" mitä hyvänsä. Aika moni muutos lainsäädännössä on lähteny siitä että tarpeeksi moni on ollu tyytymätön "nykyiseen oikeaan". Yhtenä esimerkkinä torpparit mutta ne olikin miehiä ja muutoksen nykyisiin vellihousuihin huomaa kyllä.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  29. #179
    Lainaa JukkaE60 kirjoitti Katso viesti
    Kuten aiemmin totesin niin mun oikestaju ei veny siihen että kolmesta tai neljästä rikesakosta saat kortin hyllylle; ajakoon kukin niin monta kilsaa kuin ajaa millä vehkeellä hyvänsä. Pointti on siinä onko joku asia järkevää vai ei, sanoo laki tai oikeuskäytäntö mitä tahansa. Hyväksyn sen että päiväsakoilla ruvetaan katteleen kortin perään, mutta rikesakkojen kohdalla en todellakaan, sanokoon täällä joku "kukkis" mitä hyvänsä. Aika moni muutos lainsäädännössä on lähteny siitä että tarpeeksi moni on ollu tyytymätön "nykyiseen oikeaan". Yhtenä esimerkkinä torpparit mutta ne olikin miehiä ja muutoksen nykyisiin vellihousuihin huomaa kyllä.
    Moni on ihan samaa mieltä, myös minä mutta varauksin. Jos vähän mietit asiaa: vedät 30/40 alueella sen 20 km/h rikesakko ylinopeutta ja lapsi tms pomppaa ilman teleporttausta tielle, ehditkö pysäyttää ? Eri asia on maantienopeudet tms, mutta ei lainsäätäjä voi tehdä joka paikkaan erilaisia rangaistusvaatimuksia, sehän vain kertoisi että täällä saat kaahottaa kun taas täällä et ?
    - slipping and sliding since 1982 -
  30.  
  31. #180
    Ei ole tullut sakkoja "vaarallisissa paikoissa". Kaikki ovat tulleet keskellä ei mitään. Siellä missä ajonopeusvalvontaa ei oikeasti tarvittaisi. Tänäkään vuonna en ole nähnyt nopeusvalvontaa kertaakaan koulujen kohdalla. Tai paikassa, jossa lapsia liikkuisi. Olen nähnyt niitä vain paikoissa, joissa on potentiaalia koviin ylinopeuksiin, mutta ei realistista mahdollisuutta kolariin ylinopeuden vuoksi.

    Omassa lähiympäristössäkin on paikkoja, joista kiellän lastani liikkumasta, koska niissä ajetaan tolkuttoman kovaa. Alueella 40 rajoitus ja se 50 on liian kovaa, kun risteykseen on näkyvyys 20 metriä ennen. Ikinä en ole poliisia paikalla nähnyt.

    Ylinopeusvalvonta on ihan kannatettavaa, jos se tehtäisiin paikoissa joissa ihmishenki voisi vaarantua oikeasti sen ylinopeuden vuoksi. Nyt se on pelkkä rahastuskone valtiolle.

    Rajoitukset ovat myös menneet naurettaviksi. Heti kun tien viereen rakennetaan pyörätie/jalkakäytävä, niin rajoitus laskee 80 > 60. Jalankulkijat poistuvat tieltä ja homma muuttuu vaaralliseksi? Muutenkin noi 80 pätkät rupeavat olemaan turhan uhanalaisia.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
Sivu: 6 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen