Kurssin nimi:
Ajotaito 1
Päivämäärä:
Paikka:
Sisältö: Ajotekniikan perusteet ja pakkotilannetaidot
Kohderyhmä:
Kaikki moottoripyöräilijät Esitietovaatimukset: Taito ajaa kurssipaikalle moottoripyörällä
Kurssin hinta: 0 €
Motorg ry:n jäsenyys vaaditaan
Motorg ry järjestää kurssin Ajotaito 1, jonka aihepiirinä on moottoripyörän peruskäsittelytaidot. Kurssi on tarkoitettu kaikille moottoripyöräilyn harrastajille ajokokemuksesta riippumatta. Kurssilla hierotaan hidasajoa, käännöksiä, ympyrää, jarrutuksia ja väistöjä. Näiden avulla parannetaan moottoripyörän käsittelyä, yleistä ajotekniikkaa sekä pakkotilannetaitoja. Myös erilaisia demoja on luvassa.
Kurssi pidetään kolmessa osassa kolmen illan ja noin yhden viikon aikana, kellonaika on arkipäivinä 18 - 21 ja lauantaina 15 - 18 ellei toisin mainita. Kullakin kerralla käydään läpi vain yhden aihepiirin asioita. Kurssin ensimmäinen osa on pääsyvaatimuksena kahteen muuhun osaan. Kahden jälkimmäisen osan tarkka päivämäärä lukitaan kurssin alkamisen aikoihin fiilisten ja kelien mukaan. Kurssi pidetään Helsingissä toukokuussa.
Pääsyvaatimuksena on A-kortti tai ajoharjoittelulupa, oma pyörä ja Motorg ry:n jäsenyys.
Ilmoittautumista varten avataan erillinen keskusteluketju.
Tervetuloa treenailemaan!
Motorg ry:n ajokouluttajat
1000
En valitettavasti pääse helsinkiin asti kurssille, mutta olisi mukava jos täällä lähempänä järjestettäisiin kyseinen kurssi. Kortin sain vasta viimekauden puolenvälin holleilla ja aikasemmista mopo ajeluista on vuosia, joten kurssi kiinnostaisi kovasti. Onko mahdollisesti kyseistä kurssia tulossa pohjois-savon alueelle?
Pahoittelut jos oli liian OT...
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ajatus on ihan hyvä, mutta käytännössä ei toimi, sillä aikaa menee melko reilusti. Pitäisi siis löytää asfalttikenttä, jossa olisi hyvä pinta ja tasainen pito eikä muuta liikennettä tai pysäköityjä autoja.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Löytyiskö Eestistä? Kun Hesasta ei irtoo..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ajotaito I:n kaikki vaatimukset olisi ehkä syytä avata tähän ihan läpinäkyvästi.
Kouluttajien määrä, montako iltaa, vatimukset paikalle jne jne,,,
Mä arvaan jo ihan itsekin että ATI on vapaaehtioisvoimin liian vaativaksi muodostunut.
Lisähaasteen luo DNAn IT tuki joka sammuttaa mun koneeni just nyt. Hyvää yötä.
Viimeksi muokannut: Goofy S; 29.05.2019 klo 11:10.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Epävirallisia harjoituksiahan voi järjestää... ei maksuja (ei vakuutuksia, mitä nyt oman mopon vakuutus). Isommalla tai pienemmällä parkkiksella hitaan ajon niksejä ja risteysajamista, maantielenkillä vauhdikkaampia jarrutuksia. itse ainakin olen harjoitellut eri vauhdeista jarruttamisia. Mielenkiintoa lisää, kun merkitsee jarrutusmatkat tien poskeen ja katsoo, miten pysähtyy 40,60,80 -vauhdeista.
Ihan mukavia harjoituksiahan nuo normaalit käsittelykoetehtävätkin ovat. Niistä voi tehdä mukaellun tehtäväradan, jonka voi ajaa kerralla läpi. Ainakin pikkuporukalla harjoituspaikkoja voi löytyä (ainakin meillä maalla).
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Kemoran ja Alastaron varikolla on aika perkeleesti tilaa järjestää tuollainen. En usko että orgin rata päivän yhteydessä esmes Alastaron alavarikon käyttöä kiellettäisiin tuollaiseen tarkoitukseen?
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Varsinkin Alastaron alavarikko olisi ihan hyvä paikka tuon kurssin pitämiseen. Ajoharjoittelutapahtumassa vaan tuppaa tulemaan ongelmaksi se, että samaan aikaan pidetään myös ATII ja ehkä myös ATIII ja IV kursseja. Esim. tänä viikonloppuna ATII työllistää lauantaille neljä kouluttajaa ja ATIV viidennen. Aktiivisia kouluttajia meillä on yhteensä ~10 kpl. Tokihan tuo voisi olla sunnuntaina, mutta alkaa olemaan kouluttajalle aika rankka viikonloppu, jos tekee työviikon päälle kaksi 10-12h koulutuspäivää.
Tämän ATI kurssin konseptista on jo keskustelu käynnissä kouluttajien kesken. Katsotaan saataisiinko tätä jossain muodossa järjestettyä tälle kesälle ja tiedotetaan heti, kun tiedetään asiasta enemmän.
Superbike #7