Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 78:een 78:sta
    Heitän vielä puolueellisen lusikkani soppaan. Oletko miettinyt Ducatia Monsteria? 620 tai 696 sopii neideille kuin poskipuna tai kevyt kajaali Pyörässä on mukava vääntö tosin ei heti alakierroksilla, mutta ajoon oikein hyvä (varsinkin välitykset muuttamalla) On myöskin riitävän matala ja panopiste on alhainen. Ulkonäkö on omaan silmään komea, ei kaunis mutta se on jokaiesen oma mielipide pitääkö vai ei. Muuten noista kolmesta vaihtoehdosta ottaisin kawasakin, tälle ei ole mitään suuria perusteita vain mutu-tuntuma. Kyllä se oike pyörä löytyy yleensa aika nopeastikkin kun vaan koeajolle pääsee. Kannattaa muistaa ettei ensimmäinen pyörä ole lopulta se viimeinen eli aina voi vaihtaa jos siltä tuntuu.
    Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
    Noista vaihtoehdoista BMW

Ja ei customeissa mitään vikaa, jos tykkää, niin varmaan paras mahdollinen pyörä.

(Mutta jos haluaa soittaa vain sähkökitaraa, miksi pitää ensin opetella soittamaan "oikein" akustisella jos ei yhtään kiinnosta?)

Eräs Nainen osti customin: Helppo ajaa ja hallita, ei tarvii paljon tehoa, siinäkin liikaa, ylttää hyvin jalat maahan etc.

Mutta custom pyörän hommattuaan kokeili sitten vähän laitettua 950SM:ää (nostaa keulaa 4. vaihdettaessa)

Oli siis Aivan LIEKEISSÄ! eikä olisi enää millään palannut oman customin selkään
    Ja sitten piti jo lähteä vaihtamaan tehokkaampaa pyörää

Mutta vanha viisaus, jos mahdollista käy koittamassa(ajamassa) kaikkia ja ota se joka miellytää eniten
    GPZ 500 S --> *ZX 10 --> 950 SM --> 990 SD --> 990 ADVENTURE !!!
    Tietysti aivan tyhmä ajatus mutta omiin kokemuksiini vedoten (koska olen tunari) niin ensipyörässä voisin miettiä hiukan myös sitä paljonko hintaa on kulutusosilla kuten jarru/kytkinkahvoilla, vilkuilla ja peileillä. Mutta kuten mainittu olen tämän maan ainoa kuski joka aloitteluvaiheessa onnistui kaatamaan pariinkin kertaan pyörän liki paikoiltaan jarru ja hidasajo harjoittelussa.
    Suzuki GSF1250SA Bandit
    Lainaa Siili kirjoitti Katso viesti
    Mutta kuten mainittu olen tämän maan ainoa kuski joka aloitteluvaiheessa onnistui kaatamaan pariinkin kertaan pyörän liki paikoiltaan jarru ja hidasajo harjoittelussa.
    Et edes likimain ainoa, jos se yhtään lohduttaa. Teitä on itseasiassa hämmätyttävän monta Ja tämähän vain kertoo siitä kuinka tärkeää tuo harjoittelu ja tarjotun koulutuksen hyödyntäminen oikeasti on.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    customi on eräänlainen antimoottoripyörä. se ei ole kevyt, tehokas, sillä ei voi kallistaa, eikä siinä ole tehoa ja huonot jarrut(yleensä)

yleensä customeista haaveilevat ihmiset jotka eivät ole ikinä ajaneet moottoripyörillä. Tällöin tiedot ja kokemukset eivät ole haavekuvien tiellä.

tietysti tämä on raju yleistys, mutta sopii varsin hyvin varsinkin pieniin customeihin. Isoissa customeissa tulee sentään jonkun verran tehoa ja leppoisan ajon tarjoavaa vääntöä, se on oikeastaan customin ainoa hyötä, leppoisa iso moottori ja vääntö, mutta jos customi on pieni, niin ei ole edes sitä.

jotkut pitävät customeita jotenkin ergonomisina, mutta itse asiassa jalat edessä on alaselkä köyryssä.

Suosittelen sitä bemaria.

JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    On customillekin paikkansa, justiin laitoin esimerkin videoketjuun: kliks.

Juu anteeksi, poistun.
    1000
    Mutta kuten mainittu olen tämän maan ainoa kuski joka aloitteluvaiheessa onnistui kaatamaan pariinkin kertaan pyörän liki paikoiltaan jarru ja hidasajo harjoittelussa.
    Mä kaadan pyörän (harjoittelu mielessä tietty) joka vuosi paikaltaan.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti

jotkut pitävät customeita jotenkin ergonomisina, mutta itse asiassa jalat edessä on alaselkä köyryssä.

JT
    Voihan sitä ostaa sellaisen missä tapit on itselle sopivalla paikalla tai siirtää ne?

Ei nämä nyt niin edessä ole.

Mutta osta se mikä sopii omiin tarkoituksiin ja mikä näyttää parhaimmalta, olisihan se ikävää jos meinaa oksennus tulla joka kerta kun näkee oman pyöränsä...
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea

ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
    sporsterin tapit on customiksi erittäin takana. ja muutenkin ihan tyylikäs kuva tuo ylempi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    No jos noita kolmesta pitäisi valita nin ilman muuta ER-6F, hyväksitodettua toimivaa tekniikkaa. Pitkät huoltovälit, kevyt ja ketterä.
    Taivas saa odottaa
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    On customillekin paikkansa, justiin laitoin esimerkin videoketjuun: kliks.

Juu anteeksi, poistun.
    No mutta customi vielä kannattaa tuohon myllyyn heittää saapa ainakin murskan käyttökulut peitettyä mutta
    mitenkäs semmoisen muovitorbedohärvekkelin tuottaa niin tappioa

juu poistun kanssa hinkkaamaan Guzzia.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
    Lainataas topiccia...
    Vaimo on n.153cm ja se hinkuis pyörää. Customit ei kuulemma nappaa eli kyykky pitäis olla. Kokemusta sillä on crossipyörästä jonkin verran mutta hyvä olis katupyörässä yltää jalat hyvin maahan. Ideoita/kokemuksia pyöristä..?
    KTM 690 SMC-R vm.-19, Dnepr MT-09 vm.-73 sivuvaunulla ja KTM380SX vm.-01
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Tietysti aivan tyhmä ajatus mutta omiin kokemuksiini vedoten (koska olen tunari) niin ensipyörässä voisin miettiä hiukan myös sitä paljonko hintaa on kulutusosilla kuten jarru/kytkinkahvoilla, vilkuilla ja peileillä. Mutta kuten mainittu olen tämän maan ainoa kuski joka aloitteluvaiheessa onnistui kaatamaan pariinkin kertaan pyörän liki paikoiltaan jarru ja hidasajo harjoittelussa.
    Et suinkaan ole ainoa, noita kaatoja sattuu paremmissakin piireissä. Onpa jopa sellainenkin tilanne nähty, että SMOK:n kouluttajatesteissä on hidasajossa mp-ajokouluttaja(ksi pyrkivä) rypäissyt naamalleen. Sitä paitsi kannattaa muistaa tämä fakta: "On kahdenlaisia moottoripyöräilijöitä, niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka eivät vielä ole kaatuneet."
    Superbike #7
    Lainaa Kamikaze kirjoitti Katso viesti
    Lainataas topiccia...
    Vaimo on n.153cm ja se hinkuis pyörää. Customit ei kuulemma nappaa eli kyykky pitäis olla. Kokemusta sillä on crossipyörästä jonkin verran mutta hyvä olis katupyörässä yltää jalat hyvin maahan. Ideoita/kokemuksia pyöristä..?
    153 senttinen ei voi mahdottomasti painaa, joten miten olisi 33 hv / 151 kg Kawasaki Ninja 250R? Muutama myynnissä nettimotossa. Naapurin pojalla oli tuollainen ja kyllä se isäukkokin paineli sillä menemään... yli 180 senttisenä valitteli aavistuksen ahtaaksi ajoasennolta
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    153 senttinen ei voi mahdottomasti painaa, joten miten olisi 33 hv / 151 kg Kawasaki Ninja 250R? Muutama myynnissä nettimotossa. Naapurin pojalla oli tuollainen ja kyllä se isäukkokin paineli sillä menemään... yli 180 senttisenä valitteli aavistuksen ahtaaksi ajoasennolta
    On muuten pirun hauska laitos mutkateillä ja mikäs sen hauskempaa kuin karistaa tonninen pyörä kannoilta, vaikka tehoa on 150 heppaa vähemmän. Pari päivää olen tuollaisella ajellut ja oikeastaan ainut kerta kun oli tylsää, oli 2-päällä motarille kiihdyttäessä, mutta muuten oikein viihdyttävä laitos.
    Superbike #7
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    customi on eräänlainen antimoottoripyörä. se ei ole kevyt, tehokas, sillä ei voi kallistaa, eikä siinä ole tehoa ja huonot jarrut(yleensä)

yleensä customeista haaveilevat ihmiset jotka eivät ole ikinä ajaneet moottoripyörillä. Tällöin tiedot ja kokemukset eivät ole haavekuvien tiellä.

tietysti tämä on raju yleistys, mutta sopii varsin hyvin varsinkin pieniin customeihin. Isoissa customeissa tulee sentään jonkun verran tehoa ja leppoisan ajon tarjoavaa vääntöä, se on oikeastaan customin ainoa hyötä, leppoisa iso moottori ja vääntö, mutta jos customi on pieni, niin ei ole edes sitä.

Suosittelen sitä bemaria.

JT
    Mammalla on perinteinen tyttöklassikko 2000 Virago 535. Sopivasti tuunattuna ja kasaritörkeydet poistettuna. Dragbaria risereilla, minivilkkua, leditakavaloa, yksipaikkaiseksi muutettu ym.

Häpeäkseni tunnustan, että se on ihan älyttömän hyvä pyörä ajaa etenkin taajamassa. Vääntää paremmin kuin moni kuvittelee ja koneessa uskomattoman laaja vetoalue jopa trumppamiehen mielestä. Kesällä joskus fiilistelen kartsalla shortseissa ja avopotassa. Taatusti näyttää törkeältä, mutta kestän sen kuin mies. Itse aina naureskelin viragolle muiden mukana kunnes ajoin itse sillä. Yksi HD-mieskin lähti koeajolle tirskuen ja lenkin jälkeen ei oikein keksinyt muuta sanottavaa kuin että ei tiennyt että virago on oikeesti tällainen.

On meillä moposkootterikin ja tykkään siitäkin...
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Mä olen myös aika tappi eli 162cm. Mulla on Yamaha FZ6N, hieman madalletulla satulalla. Siis sen verran kuin siitä sai "veistettyä". Koiranluita ei kuulema tähän pyörään voi laittaa.

Tyytyväinen olen ollut. Todella näppärä kaupungissa ja hyvin liikkuu motarilla ja pitkillä matkoilla ajoasento on mukava. Ja painoa on vain n. 200kg, joten jaksan liikuttaa sitä. Esim. taaksepäin jos olen ollut pakotettu (siis en tietenkään muuten!) ajamaan pussin pohjalle. Muutenkin on sellainen tunne, että minä hallitsen pyörää eikä toisinpäin!
  18.  
    Lainaa katriina kirjoitti Katso viesti
    Mä olen myös aika tappi eli 162cm. Mulla on Yamaha FZ6N, hieman madalletulla satulalla. Siis sen verran kuin siitä sai "veistettyä". Koiranluita ei kuulema tähän pyörään voi laittaa.
    Mutta tuo takapään madaltaminen onnistuu silti, vaikkei siis koiranluita olekkaan, ja ihan valmiitakin paloja näyttäisi netistä löytyvän...
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123