Ulkonäkö menee nyt vähän liikaa valtavirran mukana. Se äijäagressiivisuus keulasta on kadonnut ja muuttunut liian siistiksi. Edestäpäin se näyttää ihan Triumph 1050 Sprintiltä muutaman vuoden takaa. Mittaristo on liian automainen, hajuton ja mauton.
On se varmaan hieno pyörä, kai siihen ulkonäköön tottuu. Varmasti tulee ainakin pyydettyä vaihtotarjous omaan 2008 RT:hen.
BF
<p>R1200RT-2008</p>
Satuin olemaan paikalla kun keksijä/kehittäjä yritti pullistella sen aikaiselle TKK:n polttomoottoritekniikan proffalle keksinnöllään. Ko. proffa oli ilmeisesti tyrmännyt sen idean toimimattomana joskus aiemmin. Kaveri esitteli konetta videolla. Kone siis oli vastaiskukone, jossa oli mäntien välissä hydraulipumppu. Tuolla pumpulla se laitettiin paineakusta käymään, ja käydessään kone olisi tuottanut sillä pumpulla energiaa eteenpäin. Vehkeen vikahan tuli siinä, ettei se kestänyt yhtään syttymätöntä työtahtia, vaan sammui tietenkin siihen. No, tuo vika oli korjattu sillä, että se pumppu osasi startata sen samantien. Videolla kuitenkin kuuli 5-10 sekunnin välein pienen katkon käynnissä, jolloin pumppu auttoi sen taas käyntiin. Pieni ja kompaktihan se kone oli itsessään, video ei tietenkään esitellyt taustajärjestelmiä.
Esittelysta taitaa olla jo 20 vuotta aikaa, enkä ole kyllä kuullut aiheesta sen enempää.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Joo, tuo moottori on Matti Sampon kehittämä Sampower -moottori. Kyseessä oli tosiaan vastaiskuperiaatteella toimiva kaksitahtidiesel, jossa ei ollut lainkaan kampiakselia, vaan männät oli kytketty suoraan toisiinsa yhdellä kiertokangella, joka käytti hydraulipumppua. Koneen hyötysuhde oli hyvä, muistaakseni jotain 35 % luokkaan sen aikaisella tekniikalla, 15 vuotta sitten. Edellä mainittujen lisäksi koneessa oli se ongelma,ettei sen kierroslukua juurikaan voinut säätää, eli oli ns. vakiokierrosmoottori. Eli ajo- tai työnopeuden säätö tapahtui hydraulipumpun virtausta säätämällä. Harmi, että Matti kuoli autokolarissa joskus vuosituhannen vaihteessa, patentoi varmaan omana aikanaan enemmän keksintöjä kuin muut suomalaiset yhteensä.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...elleen/128548/
http://www.tekniikkatalous.fi/uutise...yntiin/a142880
Parasta bemarilta pitkään aikaan. Osuu silmään todella hyvin, näin eri genren kuskillekin!
Pitäskös ens suvena oikeen bimmeriä koittaa..
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
http://ekoteko76.blogspot.fi
Tässä linkkejä tuoreisiin kuviin uudesta RT:stä:
http://www.youtube.com/watch?v=DVMapQ3zYTM
http://www.youtube.com/watch?v=X5C_7BB-dKA
http://www.youtube.com/watch?v=Zcd9OQ4vvxs
http://www.youtube.com/watch?v=k9RMsU6KexE
http://www.youtube.com/watch?v=WFSRPLuQhXU
http://www.youtube.com/watch?v=BbydIrqObi0
http://www.youtube.com/watch?v=ybD8RRVfrLU
http://www.youtube.com/watch?v=uT0xCPIP9VU
http://www.youtube.com/watch?v=QDkzoH07ORY
http://www.youtube.com/watch?v=ukLKWKea2wk
http://www.youtube.com/watch?v=eckrDq6Bn2A
Viimeksi muokannut: RiKe; 10.11.2013 klo 02:16.
Ex-955i
Valitettavasti ei ole. Koetan vaan saada keskustelua takaisin RT:hen ja arvoisilta kollegoilta mielipiteitä uuden RT:n puolesta/vastaan. Itse olen samaa mieltä, mitä monet ovat ulkomaisilla foorumeilla moittineet: RT:n omistajien uskotaan yhä olevan äärikonservatiivisia pappoja edelleen mitä väreihin tulee. Muiden mallien osalta on onneksi menty rajusti eteenpäin tälläkin saralla
Toki otan baijerilaisilta linkittämisen palkaksi vaikka kyseisen pelin kaikilla herkuilla mukisematta![]()
Ex-955i
ei ole hintaa vielä laitettu suomen sivuille. kaipa sille reippaat parikymppiä tullee ja varusteet päälle.
hieno pelihän tuo. voisi uteliaisuuttaan käydä kokeilemassa ja vertaamassa millainen ajaa vrt edellisen mallin gessu.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
R.M.Heinolla on jo hinnat http://www.rmheino.fi/product_info2....ducts_id=12972
Lähtöhinta vain hieman korkeampi kuin 2013 mallissa, mutta kaikki tarpeelliset ja ehkä tarpeettomatkin herkut ruksimalla hinnan saa kolmenkympin nurkille ja varmaan ylikin kun kaikkia koristeosia ei vielä ole hintoineen kerrottu.
Ex-955i
Olen itse harkinnut k1600GT:n ostamista, mutta ei tämä uusi RT olisi kevyempänä paha sekään. Kumpihan näistä sitten olisi kivempi, jos 1/4 on pitempää matka-ajoa ja loput 100-200 kilsan lenkkejä pääkaupunkiseudun lähimaastoissa?
ite varmaan kallistuisin tuohon bokseriin. tuskin huono ajaa ja onhan se hieman edukkaampikin.
toki jos vertaa RT ja GS, niin RT:ssä enemmän katteita turhana tiellä huoltoa ajatellen. toisaalta jos vie liikkeeseen, niin eipähän ole oma huoli..
tuolla hinnalla tuskin gessulla vaihtoon lähtee. molemmat pitäis melkein tuupata liikkeeseen. toisaalta sitten poistuisi kahden pyörän loukku eli kummalla ajaa milloinkin.
tuossa uudessa RT:ssä varmaankin on todennäköisesti sama perä kuin uudessa gessussakin.. no, tulipahan sekin mainittua jo tässä vaiheessa ketjua.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kolmen RT:n kokemuksella en haluaisi mallia vaihtaa, mutta esim. tankkilaukun telineen poistossa ei ole mitään järkeä, oli sen verran kätevä kapistus. Etukate on muutenkin turhan massiivinen. Tyyli lienee ratkaissut tämän, joten ehkäpä seuraavaksi se katu-uskottavampi GSA?
R 1200 RT -11
Since 1971: B31-52,CB 450-67,RD 350-73,TX 750-76,CB 750-77,XS 650-78,CB 750-79,XL 250-76,SR 500-82,FT 500-86,GR 650-88,ZR 750-93,GSF 1200-98,CBR 1100-03,R 1200 RT-06, R 1200 RT-09