Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 104:sta
  1. #61
    Mut totuushan on että jos käyttää Delvaccia niin ei tarvi vaihtaa alas ohituksessa pienempikoneisellakaan mopolla. Kun se voitelee niin hyvin että pienemmälläkin väännöllä kyllä jaksaa mukavasti, vaikka olis tissit takapenkillä. Kyllä jämpti on näin !
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  2. #62
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Mut totuushan on että jos käyttää Delvaccia niin ei tarvi vaihtaa alas ohituksessa pienempikoneisellakaan mopolla. Kun se voitelee niin hyvin että pienemmälläkin väännöllä kyllä jaksaa mukavasti, vaikka olis tissit takapenkillä. Kyllä jämpti on näin !


    Ymmärtänet varmaan mikä meuhkaaminen kohta alkaa? Iso D mainittu..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  3. #63
    Mutta eikös noilla vietävien daisareiden koollakin ole merkitystä.
    <p>.</p>
  4. #64
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Mutta eikös noilla vietävien daisareiden koollakin ole merkitystä.
    Ei niin paljoa jos sen verran kokoa että ne saadaan venytettyä tangon päätyihin, aivan kuin Jorman lähes nöyryyttämien kisakuskien lisäpainot.
    Supermoto
  5. #65
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    ER-6N, autossa on vääntöä enempi, enkä ole väittänyt ettei ohittamaan pysty, enkä ole sanonut että pitää olla kilometrin suora, älkää vääristelkö sanoja

    Tälläkin foorumilla pätee näköjään se että saat olla mitä mieltä haluat.. kunhan olet samaa mieltä kanssani.
    En jaksa enää jauhaa tästä.
    Siinä ohitettavassa rekassa on sitä vääntöä *10 ja varmaankin sen takia siitä ei pääse ohi.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  6. #66
    No minua on välillä pelottanut, että annanko vaikutelman että olen joku nössykkä (herra jumala!) kun videoissa joita olen laittanut tuubiin kierroslukumittari tahtoo olla siellä 3-5 tuhannen kieppeillä, kun enempää ei tunnu tarvitsevan edes ohituksiin tällä 750-kuutioisella joka löytyy allekirjoituksesta. Että siinä mielessä vois olla hyvä olla joku enemmän kierroksia vaativa kone, että näyttäis olevan rajumpaa ajoa sitten. Nyt en osaa valita minkä hymiön tähän laittaisin kun kaikki tuntuu sopivilta.

    Ja sitten kommentti sitä vastaan että "kannattaa ottaa joku helposti vaihdettava pyörä kun kohta sen haluaa vaihtaa kuitenkin johonkin muuhun". Oma pyörä on ollut vasta 1.5 kesää, mutta sitä on tullut tuunattua jo sen verran, että eihän sitä raaski mihinkään vaihtaa, menis tuunaukset hukkaan ja lisätuunauksia on suunnitteilla. Toisaalta saattaahan se sitten vaihtua äkkiäkin jos tulee inspiraatio.

    Eli varmaankin aivan sama minkä hommaa ekaksi pyöräksi, kunhan on tietoinen kulutusosien kunnosta ja kunnosta ylipäätään, ettei tule yllätyksiä siltä puolelta.
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  7. #67
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    ...olen joku nössykkä (herra jumala!) kun videoissa joita olen laittanut tuubiin kierroslukumittari tahtoo olla siellä 3-5 tuhannen kieppeillä, kun enempää ei tunnut tarvitsevan edes ohituksiin tällä 750-kuutioisella...
    Eihän toi voi pitää paikkaansa. Eikös se yksiselitteinen totuus ole, että vajaatehoisilla (<1000cc) normaaleissa maantienopeuksissa kone huutaa rajotinta vasten välitysten takia. Ja sitten vielä se tärinä...

    etenkin se tärinä.

    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  8. #68
    Lainaa dmachine kirjoitti Katso viesti
    Eihän toi voi pitää paikkaansa. Eikös se yksiselitteinen totuus ole, että vajaatehoisilla (<1000cc) normaaleissa maantienopeuksissa kone huutaa rajotinta vasten välitysten takia. Ja sitten vielä se tärinä...

    etenkin se tärinä.

    Täähän on se ongelma näillä kuutiorajoitteisilla. Pakko laulattaa, että ei nukahda ajaessa.

    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  9. #69
    Hohhoijaa... saikohan ketjun aloittaja vastausta...


    -osta joku peruspyörä. Tunnettua merkkiä ja mallia. Honda/Suzuki/YAmmu/Kawa. Sellainen mitä on paljon myynnissä. Pääset siitä helpoiten eroon, kun alat löytämään sen pyörän minkä oikeesti haluat (kaikki ei löydä vaikka ajaisivat 20 v+)
    -kato sellainen siistin näköinen, koska hyvin pidetyn näköinen on useimmiten hyvin pidetty. Jos on huolloista uskottavat merkinnät niin hyvä hyvä. Jos tunnet jonkun joka ymmärtää tekniikkaa niin ota mukaan kaupantekoon.
    -kokeile useampaa pyörää, saat vähän tuntumaa
    -koeajoista on aloittelijalle kuitenkin aika rajallinen hyöty, en itse ainakaan alkuun osannut sanoa juuta tai jaata kun ei ollut kokemusta ajamisesta eikä pyöristä
    -600:ssa on tehopainosuhde parempi kuin juuri missään autossa. (75 hp/220kg tarkoittaisi normaalissa autossa 300-400 hepan tehoja). Vauhtia löytyy, mutta vaatii kierroksia ja vaihteiden kelaamista. Itseäni kiusasi kusiasessa eniten se vingutus, otti korviin.
    -tonnisessa on vääntöä alakierroksilla, on helpompi ajaa.
    -aloittelijana ei kande ottaa kauheen painavaa pärrää
    -status tulee kun oppii ajamaan, ei tarvi alkuun päteä hienolla pyörällä (nolointa on, jos on cool pyörä eikä osaa yhtään ajaa)

    Tervetuloa lajin pariin. Pidä tolkku päässä ja aja niin että jää varaa vähän hölmöilläkin (teet sitä kuitenkin).
    BMW R1200 Gatu & Sora -06
  10. #70
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Mut totuushan on että jos käyttää Delvaccia niin ei tarvi vaihtaa alas ohituksessa pienempikoneisellakaan mopolla. Kun se voitelee niin hyvin että pienemmälläkin väännöllä kyllä jaksaa mukavasti, vaikka olis tissit takapenkillä. Kyllä jämpti on näin !
    Ei toikaan ole ihan "noin yksinkertaista" .

    Kunnon laitteeseen kun heittää D:t, joutuu vaihtaa leveämpää svingiä.... että mahtuu
    leveämpää vannetta & gummia..... että saa sen kaiken voiman vaatiman pidon.

    Sitten ne isot tissitkin... vaatii erikoisvalmisteiset "valjaat"..... tulee selkäkipuja.... kaikenlaista.

    Ihan jo toltakin pohjalta..... D tullee ihannii wuitunnii kalliiks ......
    Eli väärässä paikassa säästäminen se vasta maksaakin .
    Mihinkä aiheessa enää tarvitaan "teknisiä argumentteja" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #71
    Ihan sama.. kunhan keula nousee kaasulla parilla ekavaihteella .
  12. #72
    Ja tähän viimeiseen prioriteettiin meillä on sopiva laite myynnissä.
    Nousee keula kaasusta(no ehkä pitää vähän vartalon siirrolla auttaa)jopa kolmannella vaihteella.
    Ja laite on; SkyTeam 125ccm.
    Kyllä lähtee! Eikä ole kallis, ostaa/pitää.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  13. #73
    Lainaa Peku09 kirjoitti Katso viesti
    Hohhoijaa... saikohan ketjun aloittaja vastausta...


    -osta joku peruspyörä. Tunnettua merkkiä ja mallia. Honda/Suzuki/YAmmu/Kawa. Sellainen mitä on paljon myynnissä. Pääset siitä helpoiten eroon, kun alat löytämään sen pyörän minkä oikeesti haluat (kaikki ei löydä vaikka ajaisivat 20 v+)
    -kato sellainen siistin näköinen, koska hyvin pidetyn näköinen on useimmiten hyvin pidetty. Jos on huolloista uskottavat merkinnät niin hyvä hyvä. Jos tunnet jonkun joka ymmärtää tekniikkaa niin ota mukaan kaupantekoon.
    -kokeile useampaa pyörää, saat vähän tuntumaa
    -koeajoista on aloittelijalle kuitenkin aika rajallinen hyöty, en itse ainakaan alkuun osannut sanoa juuta tai jaata kun ei ollut kokemusta ajamisesta eikä pyöristä
    -600:ssa on tehopainosuhde parempi kuin juuri missään autossa. (75 hp/220kg tarkoittaisi normaalissa autossa 300-400 hepan tehoja). Vauhtia löytyy, mutta vaatii kierroksia ja vaihteiden kelaamista. Itseäni kiusasi kusiasessa eniten se vingutus, otti korviin.
    -tonnisessa on vääntöä alakierroksilla, on helpompi ajaa.
    -aloittelijana ei kande ottaa kauheen painavaa pärrää
    -status tulee kun oppii ajamaan, ei tarvi alkuun päteä hienolla pyörällä (nolointa on, jos on cool pyörä eikä osaa yhtään ajaa)

    Tervetuloa lajin pariin. Pidä tolkku päässä ja aja niin että jää varaa vähän hölmöilläkin (teet sitä kuitenkin).
    Yhdyn edelliseen puhujaan. Juuri näin.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  14. #74
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Täähän on se ongelma näillä kuutiorajoitteisilla. Pakko laulattaa, että ei nukahda ajaessa.
    Juurikin näin. Ja vaikka kuinka huudattaa, niin silti ei kerkee ees rekan ohi, kuten joku 100kg kuski tässä vajaakuutioisella kawan Z750 mopolla yrittää. Meneehän tossa nyt ainekin yhden delvacin vaihdon verran aikaa.

    Turbobusalla ois menty kutosvaihteella huomattavasti helpommin ohi ja tärinääkin ois ollu vähemmän.

    http://www.youtube.com/watch?v=WzJlq-DXhrs

    Kukahan lie tampio ollut ajamassa, kun ei kameraakaan oo osannu kääntää...
    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  15. #75
    haha! tulipahan selväksi tämän foorumin meininki ja henki näitä juttuja luettaessa
    Itseasiassa kävin lukaisemassa vastauksia jo eilen mutta en keksinyt mitään järkevää sanottavaa.. kommenttinne ovat olleet niin... hmmh.. tyhjentäviä.

    "Eihän tää threadi ole kuin vasta pari päivää vanha, mutta avaaja tuskin viitsii / uskaltaa kysyä enää yhtään mitään.." Tämän kommentin rohkaisemana kuitenkin päätin vastata jotain.

    Aikasemmat kokemukset kaksipyöräisistä ovat polkupyörän sekä peugeot speedfight(moposkootteri) selästä, joista jälkimmäisen suorituskyvystä jopa olen nauttinut Joten veikkaanpa että esimeriksi honda cb500 huippunopeus n.200kmh ja kiihtyvyys <5sec/100kmh ovat minulle varsin mielyttävä kokemus..

    Noista ohituksista tuli mieleeni että olen saanut pari ajoneuvoa ohitettua autoillakin mitä minulla on ollut(Mitsubishi colt 1.6l & Ford Mondeo 1.8l)

    Hauskaa oli näitä lukissa ja oli mukana ihan asiaakin, näin minun näkökulmasta katsottuna.
    Avautui aihe taas hiukan enemmän!

    -perttu- "Lisätäänpäs Setämiehelle vaihtoehdoksi vielä Suzuki GSX750 jos ei ole aiemmin malli osunut silmään... tuolla yksi. "
    Itseasiassa tuo samainen ilmoitus osui minunkin silmiini ja näky mielyttikin niitä elimiä, taitaa tuo nakumalli olla vaan melko harvinainen kun selailin ilmoituksia!

    Tuo 600cc Banditin nakumalli on nyt ehdottomasti myös vaihtoehto minulle, kiitos vain vinkistä niille jotka ottivat kyseisen pyörän jutuissaan esille!!

    Pitää tosiaan käydä vähän kattelemassa liikkeissä pyöriä kunhan alkaa kortti olemaan lähempänä lompakkoa!
    Ja sitten koeajoilla kun se sieltä viimein löytyy!!

    Mukava olisi sitten osallistua johonkin tapahtumiin ja kokoontumisajoihin vaikka kauempanakin!
    Esim. täällä kuopiossa sijaitseva KMC Moottoripyörä clubi järjestää vuosittaisen Finita 2013 ajotapahtuman 15-18.3.2013 Kuopion lähellä sijaitsevalla tuusjärvellä!
    Onko kukaan tulossa pitempää?

    Mutta kiitos kaikille vinkeistä ja lisääkin saa laittaa, Offtopic ei haittaa! Eikä varmaan olisi väliä vaikka haittaisikin! Mut ei haittaa
  16. #76
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Täähän on se ongelma näillä kuutiorajoitteisilla. Pakko laulattaa, että ei nukahda ajaessa.


    Pahalta näyttää kuva, selvästi käymässä niin että rekka painaa ohi tuossa loivassa ylämäessä, kerta ei löydy niitä vääntöjä. Ja mikä pahinta, ei taida kutosvaihde olla silmässä. Sillä pitäisi pystyä ajamaan paikka kun paikka, jos niitä vääntöjä olisi.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 21.03.2013 klo 03:50.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  17. #77
    Lainaa dmachine kirjoitti Katso viesti
    Juurikin näin. Ja vaikka kuinka huudattaa, niin silti ei kerkee ees rekan ohi, kuten joku 100kg kuski tässä vajaakuutioisella kawan Z750 mopolla yrittää. Meneehän tossa nyt ainekin yhden delvacin vaihdon verran aikaa.

    Turbobusalla ois menty kutosvaihteella huomattavasti helpommin ohi ja tärinääkin ois ollu vähemmän.

    http://www.youtube.com/watch?v=WzJlq-DXhrs

    Kukahan lie tampio ollut ajamassa, kun ei kameraakaan oo osannu kääntää...

    Miten tuo on mahdollista? Oliko delvacit koneessa ja hyrrä pakosarjassa?

    Aamiehen kommenttiin sen verran, että mä oon 80-alueella muutaman henkilöauton ohittanut Skyteam Monkey 125:lla. Tehot selvästi alta 10hp, noin mutuna heittäsin. Rekkaa en tohtinut ohittaa. Se kulki putki/putsarimodeilla ja välitettynä just ehkä 100 (mittariin 110-115 tasasella, alamäessä pohjas joskus 120 asti asteikko). Miten kävisi kyytiläisen kanssa ja muutt0kuorman verran laukkuja kyydissä? Vain luoja tietää.




    Pitäisiköhän vieläkin palata tuohon pyörään, kun ei entisillä 750 gixereillä autoista ohi päässyt, liekkö olisi pitänyt dellut olla koneessa liukasteena? Vanhalla 6r kawallakin kun jäi jo taajamassa jalkoihin. Oliko matalakierroksinen moottori sitten salaisuus siihen "vääntöön"? Keulikin vaihde kuin vaihde ja 125:lla 4-tahti kuutiolla ja 2-venttiilillä pääsi maantiellä joskus jopa autosta ohi. 4l tankilla toimintasäde n.200km. Uskomatonta!
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 21.03.2013 klo 04:00.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  18. #78
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Miten tuo on mahdollista? Oliko delvacit koneessa ja hyrrä pakosarjassa?
    Kyseessä on mitä ilmeisimmin äärimmäisen taidokasta trikkikuvausta, koska eihän tuo mitenkään muuten vain voi olla mahdollista.

    Ja aloittajalle: tervetuloa joukkoon mukaan Ensi kesänä ainekin itsellä on tarkoitus harrastaa jonkinlaista maakuntamatkailua ja tutustua muuallekin kuin tämän eteläisen Suomen letkailutarjontaan.
    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  19. #79
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Täähän on se ongelma näillä kuutiorajoitteisilla. Pakko laulattaa, että ei nukahda ajaessa.

    Kilosella olisit jo tuon mäen päällä.
    Supermoto
  20. #80
    Delvacilla voideltu turpopusa sais maiseman näyttämään jo intergalaxiselta kolmen poimun etenemältä
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  21. #81
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Kilosella olisit jo tuon mäen päällä.
    Puaskat! Tonninnenhan hakkaisi tuossa kohtaa vain rajottimelle ja harakatkin naureskelisi lepiköstä!
    FZS600 -03 -> RSV Mille -03 -> Tracer 900 -19
  22. #82
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Delvacilla voideltu turpopusa sais maiseman näyttämään jo intergalaxiselta kolmen poimun etenemältä
    Sillä ois jo essobaarissa kahvilla.
    Supermoto
  23. #83
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa dmachine kirjoitti Katso viesti
    Kyseessä on mitä ilmeisimmin äärimmäisen taidokasta trikkikuvausta, koska eihän tuo mitenkään muuten vain voi olla mahdollista.
    Mä kallistus tähän samaan. Nykyisin saa jopa kotikoneella loistavasti pyöriviä ja todella monipuolisia videon editointi ohjelmistoja, joilla tuollaisten trikkikuvien aikaansaaminen on mahdollista.

    Aloittajalle: Tervetuloa joukkoon. Älä unohda hurttia huumoria ja avointa asennetta tässä porukassa.
    Superbike #7
  24. #84
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Kilosella olisit jo tuon mäen päällä.
    Hehe
    Muistaakseni kolme kilosta hengitti niskaan tossa vaiheessa. Mä yritin olla kohtelias ja poistua edestä, mutta kun loppuu kulku.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  25. #85
    Lainaa CharlieTheUnicorn kirjoitti Katso viesti
    Morjens toverit! Toivottakaahan uusi motoristi tervetulleeksi joukkoonne!
    Aloitan ajamaan moottoripyöräkorttia viikon päästä, ikäni ansioista saankin suoraan ison A:n.
    Tavoitteena olisi ostaa ensimmäinen pyörä toukokuun aikana, nuorempana unelmissani oli usein custom pyörä, kuitenkin nyt nettimotoa ja muita sivustoja selattuani olen innostunut hankkimaan perus/naku/sport/matka-pyörän.. Ehkä sitä customia sitten hieman myöhemmin alle

    Varmasti ensimmäinen kesä menee työmatkojen lisäksi lähinnä Suomen sisäisiin pikku reissuihin. Ehkä jopa Baltian maissa tai Ruotsissa tulee käytyä!

    Olen 171cm pitkä, joten istumakorkeus ei saisi olla mielellään yli 800mm korkeampi vai mitä tuumitte ?

    Hintaa saisi korkeintaan olla 3000e, laukut toki plussaa!

    Tähän mennessä olen kiinostunut kahdesta eri pyörästä, jotka ovat:

    HONDA CB 500
    http://www.nettimoto.com/listAdvSear..._find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php%3Fid%3D13159777%40tb%3Dtmp_find_age nt

    JA

    YAMAHA FZS 600
    http://www.nettimoto.com/listAdvSear..._find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=13159786@tb=tmp_find_agent


    Tietysti asianmukainen huoltaminen ja yleinen kunto on tärkeimmät asiat mutta kysyisin kuitenkin että kuinka paljon noilla pyörillä voi ajaa? esim. onko Honda CB500:lle n. +50 000km jo "liikaa" jos muuten pyörä vaikuttaa asialliselta?

    Entä Yamaha FZS600:n tilanteessa ?

    2500-3000e budjetilla tuntuu noita kilometrejä väkisinkin olevan mittarissa +40 000km, oli sitten kyse kummasta tahansa pyörästä.


    Jos jollain riittää kiinostus niin voisi tietysti yleisesti kertoa mihin asioihin kyseisten pyörien ostamisessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota!? Toki jos jollain sattuu olemaan myynnissä kyseisiä pyöriä niin yhteyttää vain!
    Hola

    Itse ajoin kortin pari vuotta sitten...ER-5 oli koulupyörä ja ostin sitten sellaisen myös kesäksi 20 tkm mittarissa. Mittariin tuli reilut 10tkm ja möin pois. Ostin 1500€ myin 1700€ . Sitten viime tammikuussa ostin mp liikkeestä 29 tkm ajetun Kawasaki ZR-7S pyörän. Matala viritteinen 750cc ja pommin varmaa tekniikkaa vm.2001. Ja taas tuli 10 tkm kokemusta lisää viime kesänä. Nyt pyörä myynnissä jos ketä kiinostaa ( sivu-taka-tankkilaukut) ym.ym.harmaa ja mittarissa 39 tkm. hp.3000€. Viime kesänä kävin sitten oikein testailemassa eri tyyppisiä ja merkkisiä mopoja ja vasta nyt kahden kesän jälkeen meinaan sijoittaa sitten siihen OIKEAAN pyörään. Missä tietenkin vakuutukset sitten myös pomppaavat. Kawassa ympärivuotinen ifi:ssä 20% bon. n.500€.

    Seuraavaksi hakusessa FZ-1S tai vastaava esim Bandit.

    Eli kattele rauhassa ja testaile. ZR7s on koeajettavana Hki jos jotakuta kiinostaa.

    merisiili2013@gmail.com
    ER-5
    ZR-7S
    SV 1000S
    FZ-1S
  26. #86
    Toinen aloitteleva motoristi ilmoittautuu!
    Korttia ruvetaan huristelemaan heti, kun kelit sen sallii ja iso A sieltä heti kukkaroon olisi tuloillaan. Koulu on jo maksettu ja kirjallisen osionkin pääsen suorittamaan parin viikon päästä.

    Tällä hetkellä olen lähinnä tutkaillut lähinnä noita nakuja katupyöriä, lähinnä pystymmän ajoasentonsa takia. En usko selkäni kestävän kyykkyilyä. Maastopyöräkin piti vaihtaa mummon vanhaan fillariin, kun selkä oli hajota parin kilometrin työmatkalla.

    Budjetti ei ole kummoinen, joten suhteellisen halvalla pitäisi päästä. Noita edellisenkin kirjoittajan mainitsemia ER-5:a on tullut tiirailtua ahkeraan, tuntuvat suht edullisesti irtoavan nettimotosta. Pyörä tulee lähinnä yksin ajeluun työmatkalle ja mahdollisesti kerran kesässä tehtävään Kuopio-Helsinki reissuun & muuta pienempää pätkää fiiliksen ja sään salliessa.

    Sais vaan nuo lumet ruveta sulamaan pikkuhiljaa, niin pääsisi oikeasti harrastamaan. Nyt on pitänyt tyytyä varusteiden hiplailemiseen kaupassa ja mopojen ihailuun netissä. Mitään varusteitakaan ei ole tullut vielä hankittua. Huomenna tosin pitää Motonetissä käydä kattelemassa oisko siellä vielä noita Shoei:n pottia tarjolla.
  27. #87
    Tervetuloa joukkoon tummaan. Huomaa myös ORG Outlet päivät joista mahdollisuus todellisiin varustelöytöihin vain meitä varten yhdeksi päiväsi hinnoiteltuina. Samalla tapaat muuta sakkia ja saat naamoja nikkien taakse.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  28. #88
    Lainaa Peku09 kirjoitti Katso viesti
    Hohhoijaa... saikohan ketjun aloittaja vastausta...


    -osta joku peruspyörä. Tunnettua merkkiä ja mallia. Honda/Suzuki/YAmmu/Kawa. Sellainen mitä on paljon myynnissä. Pääset siitä helpoiten eroon, kun alat löytämään sen pyörän minkä oikeesti haluat (kaikki ei löydä vaikka ajaisivat 20 v+)
    -kato sellainen siistin näköinen, koska hyvin pidetyn näköinen on useimmiten hyvin pidetty. Jos on huolloista uskottavat merkinnät niin hyvä hyvä. Jos tunnet jonkun joka ymmärtää tekniikkaa niin ota mukaan kaupantekoon.
    -kokeile useampaa pyörää, saat vähän tuntumaa
    -koeajoista on aloittelijalle kuitenkin aika rajallinen hyöty, en itse ainakaan alkuun osannut sanoa juuta tai jaata kun ei ollut kokemusta ajamisesta eikä pyöristä
    -600:ssa on tehopainosuhde parempi kuin juuri missään autossa. (75 hp/220kg tarkoittaisi normaalissa autossa 300-400 hepan tehoja). Vauhtia löytyy, mutta vaatii kierroksia ja vaihteiden kelaamista. Itseäni kiusasi kusiasessa eniten se vingutus, otti korviin.
    -tonnisessa on vääntöä alakierroksilla, on helpompi ajaa.
    -aloittelijana ei kande ottaa kauheen painavaa pärrää
    -status tulee kun oppii ajamaan, ei tarvi alkuun päteä hienolla pyörällä (nolointa on, jos on cool pyörä eikä osaa yhtään ajaa)

    Tervetuloa lajin pariin. Pidä tolkku päässä ja aja niin että jää varaa vähän hölmöilläkin (teet sitä kuitenkin).
    Tässä oli ihan hyvää vinkkiä pyörän ostoon, ja edellä mainittuun asia tekstiin ei ole paljoa lisättävää. Tai kumminkin sen verran lisättävää että jos malli ja tyyli vielä miellyttää ihan just sitä omaa silmää niin silloinhan se on siinä.
    Murjaanien kuningas!
  29. #89
    Heips! Tääläkin tälläinen aloitteleva motoristi. Tykkikortti ollut jo reilun vuoden, mutta ei ole oikein kiireiden vuoksi ole joutunut miettimään pyöriä. Nyt kumminkin alkaa kuume nousemaan pikkuhiljaa kevään noustessa. Alkujaan katselin KTM:n puolelta kurapyöriä/matkaenduroita puusavottaan ja mettätierälläilyyn, mutta niiden hinnat kyllä näyttää todellakin olevan joko ylihinnoiteltuja tai sitten ne todellakin on niin hyviä, että käytetytkin ovat todella hintavia uusiin verrattuna.

    Nyt kumminkin ruvennut enemmän kiinnostamaan katusportit, kusiaisista tod.näk. lähden liikkeelle, koska haluaisin kyllä oppia ensin ajamaan näillä. Mitat on kutakuinkin 175/65. Ratailun haluaisin aloitella, joten siitäkin haluaisin tietää kokemuksia miten olisi paras aloitella? Kevari aikoina omistin aprilia rs:n, joten sen enempää sporteista ei ole kokemusta. Mitäs näitä vaihtoehtoja nyt on? Gixer, r6r, z6r? Mielellään kuulisin vertailua. Hintaluokka siinä 6,5-7,5. Eli löytyy varmaan näitä alle 20tkm kin ajettuja tuohon luokkaan?
  30.  
  31. #90
    Lainaa LakuPetteri kirjoitti Katso viesti
    Toinen aloitteleva motoristi ilmoittautuu!
    Korttia ruvetaan huristelemaan heti, kun kelit sen sallii ja iso A sieltä heti kukkaroon olisi tuloillaan. Koulu on jo maksettu ja kirjallisen osionkin pääsen suorittamaan parin viikon päästä.

    Tällä hetkellä olen lähinnä tutkaillut lähinnä noita nakuja katupyöriä, lähinnä pystymmän ajoasentonsa takia. En usko selkäni kestävän kyykkyilyä. Maastopyöräkin piti vaihtaa mummon vanhaan fillariin, kun selkä oli hajota parin kilometrin työmatkalla.

    Budjetti ei ole kummoinen, joten suhteellisen halvalla pitäisi päästä. Noita edellisenkin kirjoittajan mainitsemia ER-5:a on tullut tiirailtua ahkeraan, tuntuvat suht edullisesti irtoavan nettimotosta. Pyörä tulee lähinnä yksin ajeluun työmatkalle ja mahdollisesti kerran kesässä tehtävään Kuopio-Helsinki reissuun & muuta pienempää pätkää fiiliksen ja sään salliessa.

    Sais vaan nuo lumet ruveta sulamaan pikkuhiljaa, niin pääsisi oikeasti harrastamaan. Nyt on pitänyt tyytyä varusteiden hiplailemiseen kaupassa ja mopojen ihailuun netissä. Mitään varusteitakaan ei ole tullut vielä hankittua. Huomenna tosin pitää Motonetissä käydä kattelemassa oisko siellä vielä noita Shoei:n pottia tarjolla.
    Kohtuu hintanen, ihan menevän näköinen ja pirun mukava ajettava pyörä olisi Suzuki GSX650F tai tuon isoveli GSX1250F. Periaatteessa nuo on täyskatettuja Bandiitteja. Tuommonen pienempi oli itellä ja kyllä sillä yhtä soittoa JKL:stä Sodankylään jakso loikottaa Toki matkalla tankille ja kuselle joutu mutta muuten.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen