Itellä ollu kilokyykky, jolla ajoit 70 tonnii eikä mitään vikaa. Kaverilla samanlainen ja ajo 120 000 eikä mitään vikaa kyllä se on kuskista kiinni, miten huoltaa kulkinettaan.
Itsellä valinta kriteereina oli nämä, (vaikka tainnut jo mainostaa omaa kulkinetta aiemmin..)
1. Kyykky 2. Mikä miellyttää silmää 3. Siinä on voitava matkustajankin olla, (eli lintulautamallit jäi pois vaikka ne oli räyhempiä.) 4. Pitää voida ajaa matkaakin, (ajoasento) 5. Tunnettu merkki ja malli (huomattavasti helpompaa varaosien saanti maailmalla.) 6. Voimaa pitää olla 2 päällä ohituksiin ilman huudatusta, (Tästä syystä jäi pienikoneiset pois tuttujen suosituksesta ja kokemuksesta.)
![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Miten kukakin kyykky sanan mieltää. Itse taas halusin eroon kyykystä (GSX-R1000) ja ostin Busan joka ei ole mielestäni kyykky vaan matkapyörä, sporttinen sellainen. Sama koskee tietty Blackbird ja ZZR-1400, mutta tämähän on "makuasia" josta on turha kiistellä (ORG:ssa voi kiistellä) koska sana kyykky ei taida kuulua viralliseen sanavalikoimaan.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Tämä lienee melko helppoa. Kyykyn tunnistaa siitä että siinä on cliparit. Xx-honikka, bussi, zetori, muutaman mainitakseni EIVÄT ole kyykkyjä vaan touring tai sporttouring pyöriä. Kyykkyyn ei niin ikään ole suunniteltu laitettavaksi minkään sortin sivu- tai takalaukkuja. Matkamopon kutsuminen kyykyksi menee kyllä hyvin läpi vielä tuupovaaran matkahuollon baarin tytöille mutta totuus on kyllä ah, niin karvas![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Näinhän se... Menisin ajatuksissani kyllä vielä hieman pitemmälle, eli jos ei harrasta ratailua, niin miksi ihmeessä kyykky? Vähän kuin hommaisi formulan kaupunki- ja maantieajoon - lähes yhtä mukavaa...
Niin kuin aiemmin kirjoitin, järjen kanssa pyörävalinnoila ei aina ole tekemistä. Hankkiihan jotkut customeitakin, minäkin kuvittelin aikoinaan sellaisen olevan minulle se oikea moottoripyörä![]()
Käyttötarkoitusta kannattaa miettiä ja tosiaan kokeilla kaikentyyppisiä pyöriä - tulee loppupeleissä halvemmaksikin.
1300 Gessu
Viimeksi muokannut: J@ck; 22.03.2013 klo 11:31.
1300 Gessu
Jos "lepoasennossa" kädet ohjaustangossa paino on käsillä, on se kyykky.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Sama mies ja samaa mieltä edelleenkin niin ratahomostelusta sekä rykkösten munattomista moottoreista. Ajokengiksi suosittelen tosin edelleenkin muita kuin lenkkareita, varsinkin kaikille ratahomostelijoille.
Pahoittelut kuitenkin jos on mennyt sitä kuuluisaa hiekkaa pimppiin tästä minun ehdottomasta totuudesta siitä kuinka tätä lajia pitää harrastaa. Et ole varmasti ainut huumoriveikko jolle niin on käynyt.![]()
Supermoto
Mullakin tuo sääntö toteutuu jossain määrin, mutta pyörä ei ole missään määrin kyykky. Kyykyssä pääsee luontevasti makaamaan tankin päällä siten että kädet jäävät alas. Toisaalta suoralla maantiellä ajoasento yleensä muistuttaa istuvaa koiraa, selkä suorana ja 'etujalat' osoittaa suoraan maata kohti.![]()
Viimeksi muokannut: hidas57; 22.03.2013 klo 12:15.
Epäilemättä ottaa kuuppaan. Uskallankin melkein väittää että samoilla lääkkeillä koko loppuelämä tulee olemaan melkoista tuskaa... Aina joku toinen töppää, oma maine menee ja murotkin maistuu kuselle.
Ps. Meidän pienemmät muksut pitää turvaliivejä kun leikkivät isolla tiellä, joten niitä on nätti kierrellä kuin keiloja, eikä ole kovin läheltä vielä liipannut. Legendan opit auttaa tuossa hommassa, eli hieman nopeampaa kun ajaa niin kääntyy nopeammin myös väistettäessä.
Supermoto