Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 224:sta
    Lainaa Hessuhopo kirjoitti Katso viesti
    Morjes! Varmaa tämmönen keskustelu jostain löytyykin, mutta päätin nyt silti uuden alottaa

Elikkä harkinnassa olisi tollasen 600cc - 1000cc kykyyn hommaaminen. Aikaisempaa kokemusta löytyy lähinnä kevarilla parin vuoden takaa ja autoiluun kyllästyneenä alkoi kakspyöräset taas kiinnostamaan! Ajo on lähinnä maaseudun mutkateitä ja pk seudulla pörräämistä eli matkaa ei tule juuri ajettua ja myöskään enskoilla leikkiminen ei kiinnosta niin siksi kyykkyä harkitsen.

Onko millaisia käyttökokemuksia niin ajettavuudesta kuin luotettavuudesta eri pyöristä näin yleisesti? Itse olen lähinnä giksereitä(600,750 ja 1000cc), jammuja(r6, r1) ja ducatia(996) miettinyt, mutta olen avoimin mielin muitakin harkitsemassa. Koneestakaan en ole varma minkä kokoista pitäisi katsoa, koska monelta taholta kuullut, että kusiaiseen kyllästyy parissa kuukaudessa? Kuitenkin noi tonniset lähinnä hirvittää kun teho/paino suhde alkaa olla aika villi.

Joten neuvoja kokeneemmilta!!

toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä eli niin on montaa mielipidettä kuin on ihmistäkin mutta oma mielipiteeni kokemuksen kautta on se että en missään nimessä lähtis enään ikinä siitä että ostan ensimmäiseks pyöräks esim: 750cc gixxun tjms... huomasin että itselläni ainakin 750cc kävi parissa viikossa pieneksi. Se toki että mitä kukin pyörältä haluaa vaikuttaa paljon asiaan mutta itseäni ainakin vauhti kiehtoo ;) omista pyöristäni (näkyy allekirjoituksessa) ehdottomasti paras tähän astisista on ollut Rykkönen kaikinpuolin hyvä pyörä. Kevyt käsitellä ja tarvittaessa tehoja löytyy kuin pienestä kylästä ja mitä tulee siihen tehopaino suhteeseen niin eiköhän se niin ole että omasta ranneliikkeestähän se on hyvin pitkälti kiinni että paljonko sitä kaasua antaa. helppo on painaa kaasua vähemmän jos alkaa vauhti hirvittämään. mutta se että jos pyöränä on esim: 600cc tai 750cc ja vauhti ei meinaa riittää niin eipä sitä vauhtia sit tule enempää vaikka ranne taipuisi miten paljon tahansa

kyllähän sitä vauhtia saa alle tonnisillakin mutta ainakin minun mielestäni vauhdinotto on sujuvampaa tonnisella

tosin niinkuin allekirjoituksestani näkyy omat pyöräni eivät ole olleet ihan viimevuoden mallia että kokemukseni pohjautuu vähän edullisempiin/vanhempiin pyöriin.
    mutta itse en ainakaan ensimmäiseksi "isommaksi" pyöräksi en lähtiskään ostamaan 2013 mallia
    mutta kuten sanottu tämä on vain minun mielipiteeni eikä todellakaan se ainut oikea tapa
    Kawasaki ZX-10R vm:2006
    Exät.
    Kawasaki ZZR 1100 vm:1994
    Honda Cbr 1100XX vm:1998
    Suzuki GSX-R 1000 vm:2001
    Yamaha R1 vm:2000
    Kawasaki ZX9-R vm:1999
    Honda FireBlade 900RR vm:1994
    Suzuki GSX-R 750 vm: 1986
    Kawasaki GPZ 500 vm: 1984
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Nämä ketjut sitten aina jaksaa yllättää. Vai käy nykykyykyistä 750cc heti pieneksi ja tehot ei riitä ?!! Ja vain tonninen on jotain. Kannattaisi katsella teho/painosuhteita eri vuosilta ja vuosikymmeniltä.

Itsellä on K8 750 GSX-R ja aiemmat ajokokemukset moottorilla varustetuista kaksipyöräisistä on 60-luvun 50cc Soliferista. Ei ainakaan mulla kantti kestä vääntää kahvaa joka käänteessä tappiin ja vauhtia toi vehje kelaa niin paljon, että hymyilyttää vielä aamullakin edellisen illan ajoreissu. Eikä todellakaan ole alkanut kyllästyttämään.

Eli ei muuta kuin ennattoluulottomasti testaamaan mikä pyörä sopii itselle, koska ergonomiat vaihtelevat huomattavasti. Ja ajamalla selviä riittääkö tehot... Veikkaan että oli kyykky mikä tahansa tämän vuosituhannen laitos niin riittää.

Ainakin jos itsesuojeluvaisto yhtään toimii eikä kokemusta isoista pyöristä ole.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Nämä ketjut sitten aina jaksaa yllättää. Vai käy nykykyykyistä 750cc heti pieneksi ja tehot ei riitä ?!! Ja vain tonninen on jotain. Kannattaisi katsella teho/painosuhteita eri vuosilta ja vuosikymmeniltä.

Itsellä on K8 750 GSX-R ja aiemmat ajokokemukset moottorilla varustetuista kaksipyöräisistä on 60-luvun 50cc Soliferista. Ei ainakaan mulla kantti kestä vääntää kahvaa joka käänteessä tappiin ja vauhtia toi vehje kelaa niin paljon, että hymyilyttää vielä aamullakin edellisen illan ajoreissu. Eikä todellakaan ole alkanut kyllästyttämään.

Eli ei muuta kuin ennattoluulottomasti testaamaan mikä pyörä sopii itselle, koska ergonomiat vaihtelevat huomattavasti. Ja ajamalla selviä riittääkö tehot... Veikkaan että oli kyykky mikä tahansa tämän vuosituhannen laitos niin riittää.

Ainakin jos itsesuojeluvaisto yhtään toimii eikä kokemusta isoista pyöristä ole.

Kannattaa muistaa että monesti porukka juttelee tosi epämääräisesti näistä mopoista.
    Esim. Juuri yhden puolitutun kanssa tuli jutuksi että hänkin on mopomiehiä. No kysyin hänen pärrää, ja vastaus oli "blade"
    No vittu joo, sul on "blade" mut minkä vuoden?? 929, -04 kilonen vai -13 kilonen. Ei niitä (mun mielestä) todellakaan voi verrata, vaikka kaikki sattuukin olemaan "bladeja" Ja sitten vielä ylivuotiset mahdollisesti sekoittaa pakkaa.
    Mutta monesti (puhekielessä) näin on.
    Ja esim. R1set on samaa kategoriaa; tehty 1998-2013. Mutta silti taas puhekielessä "Mul on R1nen"
    Ja samoin tossa yläpuolella; toinen jutteli -86 750sta, ja toinen ihmetteli 08 750lla perään et miten niin ei riitä??
    Ei kukaan 1986 Corollaakaan vertaa 2008 Corollaan, vaikka ne nyt sattuu molemmat olemaan "Corolloja"
    Viimeksi muokannut: Juhis; 17.03.2013 klo 15:38.
    Lainaa kingbrowning kirjoitti Katso viesti
    toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä eli niin on montaa mielipidettä kuin on ihmistäkin mutta oma mielipiteeni kokemuksen kautta on se että en missään nimessä lähtis enään ikinä siitä että ostan ensimmäiseks pyöräks esim: 750cc gixxun tjms... huomasin että itselläni ainakin 750cc kävi parissa viikossa pieneksi. Se toki että mitä kukin pyörältä haluaa vaikuttaa paljon asiaan mutta itseäni ainakin vauhti kiehtoo ;) omista pyöristäni (näkyy allekirjoituksessa) ehdottomasti paras tähän astisista on ollut Rykkönen kaikinpuolin hyvä pyörä. Kevyt käsitellä ja tarvittaessa tehoja löytyy kuin pienestä kylästä ja mitä tulee siihen tehopaino suhteeseen niin eiköhän se niin ole että omasta ranneliikkeestähän se on hyvin pitkälti kiinni että paljonko sitä kaasua antaa. helppo on painaa kaasua vähemmän jos alkaa vauhti hirvittämään. mutta se että jos pyöränä on esim: 600cc tai 750cc ja vauhti ei meinaa riittää niin eipä sitä vauhtia sit tule enempää vaikka ranne taipuisi miten paljon tahansa

kyllähän sitä vauhtia saa alle tonnisillakin mutta ainakin minun mielestäni vauhdinotto on sujuvampaa tonnisella

tosin niinkuin allekirjoituksestani näkyy omat pyöräni eivät ole olleet ihan viimevuoden mallia että kokemukseni pohjautuu vähän edullisempiin/vanhempiin pyöriin.
    mutta itse en ainakaan ensimmäiseksi "isommaksi" pyöräksi en lähtiskään ostamaan 2013 mallia
    mutta kuten sanottu tämä on vain minun mielipiteeni eikä todellakaan se ainut oikea tapa

Etkai sä nyt hyvä mies vertaa 1986 vuoden 750 gsxr:ää nykypyöriin??? 1100 vanha ärräkään ei suorituskyvyssä pärjää nykykusiaisille.00 uudempi 750 gsx-r on ainakin yhtä nopea kuin tuo sinun jumaloima 2000 vuosimallin "rykkönen", jopa nopeampi.

Sanattomaksi vetää. Kannattasko vähän perehtyä moottoripyöriin, ennenkuin tulee postamaan tänne.

http://www.motorcycledaily.com/2000/...pril00gsxr750/

"The fact that the power steps up dramatically at 9,000 rpm, tells you just how strong the 750 GSXR is up top. Jeff rides a 1998 Yamaha R1 with a slip on exhaust. His R1 is plenty quick, and representative of any other standard R1 (he’s ridden the 2000, and it’s no quicker than his bike, for instance). I tried rolling on the throttle with Jeff at my side on two occasions. I told Jeff I would take the GSXR to its “sweet spot”, i.e., 9,000 rpm, and cruise next to him for a few seconds. I would then snap the throttle open and he would just as quickly snap his throttle open and we would see what transpired. Both times, the GSXR pulled away from the R1. I need to explain a couple of things, however."

Kannattaa lukasta, jos et ole hirveämmin 2000-luvun pyörien tekniikasta selvillä. Toki nämä ei taas nykypyöristä kerro yhtään mitään:
    http://www.motorcyclistonline.com/fe...t/viewall.html

http://www.mcnews.com.au/testing/Com...y2000Page1.htm

"Over the quarter mile the GSX-R is fastest followed by the R1 and then the Fireblade."
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 17.03.2013 klo 18:36.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R

Itse ostin piikin jälkeen suoraan kilosen pyörän ja täytyy sanoa, etten kadu yhtään.
    Jos muuten on ajaminen hanskassa ja tuntee pyörän käyttäytymistä niin ei se mopo käsistä lähde jos lähtee niin vika on ajajassa eikä pyörässä.

hiljaa hyvä tulee eikai sitä kukaan osta kilosta pyörää ja paina suoraan urku auki radalle? ajoin ihan millä vain niin tutustun pyörään jos pyörää ei tunne niin voi käydä hassusti. esim honda cbr 1000rr ja kawasaki 10r on mun mielestä ihan erillaiset käyttäytymisen suhteen.

sairas polte päästä ajamaan toivottavasti huhtikuun puolessa välissä pääsis pölyt karistaa pois.

Puhutaan tämän vuosituhannen ja viime vuosituhannen 750 GSX-R:stä. Onhan ne vähän eri näköisiäkin ja saattaa pientä teho- sekä painoeroakin löytyä

R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
    Lainaa -kepa- kirjoitti Katso viesti
    Puhutaan tämän vuosituhannen ja viime vuosituhannen 750 GSX-R:stä. Onhan ne vähän eri näköisiäkin ja saattaa pientä teho- sekä painoeroakin löytyä

On muuten tylyllä tavalla tosi hieno tuo wanha gixeri :-P
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Etkai sä nyt hyvä mies vertaa 1986 vuoden 750 gsxr:ää nykypyöriin??? 1100 vanha ärräkään ei suorituskyvyssä pärjää nykykusiaisille.00 uudempi 750 gsx-r on ainakin yhtä nopea kuin tuo sinun jumaloima 2000 vuosimallin "rykkönen", jopa nopeampi.

Sanattomaksi vetää. Kannattasko vähän perehtyä moottoripyöriin, ennenkuin tulee postamaan tänne.

"The fact that the power steps up dramatically at 9,000 rpm, tells you just how strong the 750 GSXR is up top. Jeff rides a 1998 Yamaha R1 with a slip on exhaust. His R1 is plenty quick, and representative of any other standard R1 (he’s ridden the 2000, and it’s no quicker than his bike, for instance). I tried rolling on the throttle with Jeff at my side on two occasions. I told Jeff I would take the GSXR to its “sweet spot”, i.e., 9,000 rpm, and cruise next to him for a few seconds. I would then snap the throttle open and he would just as quickly snap his throttle open and we would see what transpired. Both times, the GSXR pulled away from the R1. I need to explain a couple of things, however."
    750 GSX-R on nopea. Paljon luultua nopeampi ja mainettaan parempi pyörä.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
    Näin on, ja suorastaan vituttaa kun porukka selittää olettamuksiaan ilman mitään faktapohjaa. Ei se nykypyöristä kärjessä ole suorituskyvyltään, koska kilpailu loppu 750 luokasta jo vuosikymmen takaperin. Mutta 2000 luvun alun tonnisiin ja ysisatasiin vertailukelpoinen suorituskyvyltään. Monelta tuntuu se unohtuvan kun näitä postauksia lukee.

Ja harvinaisen samaa mieltä, että esson baarissa puhutaan "rytkösistä" samana pyöränä olipa vuosimalli 98 tai 13. Sama joku blade, vanha 90 luvun alkupuolen 900rr:kin on "blade". Vaikka nykymallien kanssa ovatkin samalla viivalla pelkästään mallinimen osalta. Toki eihän kaikilta voi olettaa, että pyöristä tietäisi hevonhelvettiä.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 17.03.2013 klo 17:09.
    Kawasaki ZX12R B1

Onhan niissä kuussatkuissakin eroa. Ei voi sanoa että kusiainen piisaa kaikille. Mun eka pyörä oli viime kesänä '94 vuoden GSX600F, olikohan heppoja joku 80? Tylsistyin siihen jo parissa viikossa kun se ei vaan kiihtynyt mihinkään pois lukien ykkösvaihde.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Onhan niissä kuussatkuissakin eroa. Ei voi sanoa että kusiainen piisaa kaikille. Mun eka pyörä oli viime kesänä '94 vuoden GSX600F, olikohan heppoja joku 80? Tylsistyin siihen jo parissa viikossa kun se ei vaan kiihtynyt mihinkään pois lukien ykkösvaihde.
    Taidetaan kuitenkin puhua kyykyistä, ei touring mopoista.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Jos se vauhti kovasti kiehtoo ja tuntuu että tonnaritkin pitää kadulle ahtaa, niin ainut mikä oikeasti auttaa on mennä radalle. Rupeaa se vauhti riittämään niissä rupisissa kusiaisissakin pitkäksi pitkäksi aikaa...

Ja jos ei sinne radalle halua mennä, niin ei auta kuin taikoa sitä tehoa siihen katumopoon aina lisää ja ajella tyytymättömänä menemään, sekä kuunnella siinä sivussa "kusiaispoikasten" vaahtoamista siitä kuinka kaikki tulee kahden kesän kokemuksella kadulla mutkissa vastaan ja kyllä menee kunhan vaan vääntää kahvaa, potkii pienempää ja odottelee kierroksia.
    Supermoto
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Jos se vauhti kovasti kiehtoo ja tuntuu että tonnaritkin pitää kadulle ahtaa, niin ainut mikä oikeasti auttaa on mennä radalle. Rupeaa se vauhti riittämään niissä rupisissa kusiaisissakin pitkäksi pitkäksi aikaa...

Ja jos ei sinne radalle halua mennä, niin ei auta kuin taikoa sitä tehoa siihen katumopoon aina lisää ja ajella tyytymättömänä menemään, sekä kuunnella siinä sivussa "kusiaispoikasten" vaahtoamista siitä kuinka kaikki tulee kahden kesän kokemuksella kadulla mutkissa vastaan ja kyllä menee kunhan vaan vääntää kahvaa, potkii pienempää ja odottelee kierroksia.
    El Clásico
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Taidetaan kuitenkin puhua kyykyistä, ei touring mopoista.

Niin minäkin luulen. Parhaat naurut sain kun aikanaan eräs kyläntietäjä oli ostanut i/ö koneisen 600 gsx-f:n, kun oli luullut että 600=600, eli kaikki 600-kuutioiset kulkee samaan malliin. No ihmetys olikin sitten suuri kun ei yllättäen pysynyt edes ensimmäistä mutka/suorayhdistelmää sillä pyörillä kulkevalla postilaatikolla meikäläisen zx6r:n matkassa.

Eli pyöräpuolellakin näitä uskomattoman tietäviä tapauksia tuntuu olevan, samoin kun autopuolella suorituskyky menee portaittain: 1,3 , 1,6 , 2,0 l niinkun jotkut suoraan iskutilavuudesta pystyy päättelemään. Ei väliä onko ahdistettu vaiko ei jne. Myöskään auto/pyörätyypillä ei ole väliä, vaikka se 2l mylly ois asennettu linja-autoon niin suorituskyky on vastaava kuin 2l sedanissa. Näitä kyllä näkee välillä. Kerran olivat kyläntietäjät pohtineet pubissa, paljonko 650 suzuki dr kulkee. Lopputulemana oli ollut jotain 220kmh, sen takia koska 650 kulkee kaikki 220kmh. Pettymys olikin suuri, kun omistaja kertoi että kyllä ne sinne reippaaseen 1,5 sataan jää sen vehkeen kulut.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 17.03.2013 klo 18:26.
    Kawasaki ZX12R B1

Hessuhopo!

Jos sulla on pituutta 190 cm niin kannattanee aloittaa pyörän etsintä siitä mihin pyörään mahdut eikä tuijottaa koneen kokoa.

Itse kun pari vuotta sitten aloin pyörästä haaveilemaan niin suunnittelin hankkivani ZX-6r. Sitten koitin kaverin 600 kuutioista Honda CBR pyörää ja totesin jo paikallaan kyytiin istuessa että ei oo mun pyörä. Olin jo luopumassa kyykkyhaaveista kunnes koitin kaverin CBR 1000 pyörää. Tehoilla ei tässä vaiheessa ollut niin merkitystä mutta kilonen oli huomattavasti mukavampi meikäläisen vartalolle. Pituutta mulla 184 cm. Hommasin sitten itselleni loppuviimein 954 rr eikä ole tarvinut katua. Tehoa on oikeastaan aivan liikaa mutta ajoasento on hyvä.

Eli tiivistettynä. Osta pyörä mihin mahdut kyytiin ja mikä tuntuu mukavalta. Tehot kyllä riittää alussa varmasti.
    Tuo pyörän koko vaihtelee muutenkin. Uudet kiloset ja kusiaiset on kaikki todella pieniä siis fyysisiltä mitoiltaan. Sitten jos mennään 10v taaksepäin, niin lähes kaikkiin pyöriin mahtuu jos ei ole 190-senttinen tai yli. Toissakesänä uutta kymppiärrää koeistuessani, se kyllä tuntu aivan katupiikiltä noin kooltaan, ainut että pikkusen enemmän paukkua tankin alla.
    Kawasaki ZX12R B1

Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kille666 kirjoitti Katso viesti
    hiljaa hyvä tulee eikai sitä kukaan osta kilosta pyörää ja paina suoraan urku auki radalle?
    Valitettavan harva eksyy radalle minkä tahansa pyörän ostamisen jälkeen, mutta kyykyn ostamisen ehtona pitäisi olla yksi pakollinen ratapäivä kouluttajan ohjauksessa. Menee muuten 99% laitteen kapasiteetista hukkaan 99%:lla kuskeista.
    Superbike #7
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Peetuboy kirjoitti Katso viesti
    Hessuhopo!

Jos sulla on pituutta 190 cm niin kannattanee aloittaa pyörän etsintä siitä mihin pyörään mahdut eikä tuijottaa koneen kokoa.

Itse kun pari vuotta sitten aloin pyörästä haaveilemaan niin suunnittelin hankkivani ZX-6r. Sitten koitin kaverin 600 kuutioista Honda CBR pyörää ja totesin jo paikallaan kyytiin istuessa että ei oo mun pyörä. Olin jo luopumassa kyykkyhaaveista kunnes koitin kaverin CBR 1000 pyörää. Tehoilla ei tässä vaiheessa ollut niin merkitystä mutta kilonen oli huomattavasti mukavampi meikäläisen vartalolle. Pituutta mulla 184 cm. Hommasin sitten itselleni loppuviimein 954 rr eikä ole tarvinut katua. Tehoa on oikeastaan aivan liikaa mutta ajoasento on hyvä.

Eli tiivistettynä. Osta pyörä mihin mahdut kyytiin ja mikä tuntuu mukavalta. Tehot kyllä riittää alussa varmasti.
    Noissa kusiaisissa on hyvin isoja eroja siinä, että kuinka paljon niissä on tilaa kuskille. Esim. tuo ZX-6R varsinkin 2005 mallisen on pirun tilava kyykky vaikka onkin "vain" kusiainen. Eli saatoit mennä aikalailla metsään, kun tuomitsit kawan koon Hondan perusteella. Tuo on nimittäin vähän sama kun päättäisit, että Accordin kontti on pieni, koska matkulaukku ei mahtunut Corollan konttiin. Muistelisin myös, että tuo 954 blade on pirusti tilavampi kuin esim. tuorein 1000RR. Älkää ihmiset tuomitko koko pyöräluokkaa jos olette kokeilleet vain yhtä tai kahta eri mallia ko. luokasta. Lisäksi jo vuosimallien välillä on isoja eroja fyysisissä mitoissa, suorituskyvyssä yms.
    Superbike #7
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Valitettavan harva eksyy radalle minkä tahansa pyörän ostamisen jälkeen, mutta kyykyn ostamisen ehtona pitäisi olla yksi pakollinen ratapäivä kouluttajan ohjauksessa. Menee muuten 99% laitteen kapasiteetista hukkaan 99%:lla kuskeista.
    HEP !! Siksipä katselenkin milloin alkaa ajotaito I ja heti perään II, ja rata-ajoa ohjaajan opastuksella. Viime kesä meni pyörään totutellessa ja nyt jo "vanhana motoristina" vesi kielellä odottelen, että milloin pääsee radalle ajamaan. Muutoinhan toi mun pyörä menee täysin hukkaan...

Meni OT:ksi, tiedetään...
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    HEP !! Siksipä katselenkin milloin alkaa ajotaito I ja heti perään II, ja rata-ajoa ohjaajan opastuksella. Viime kesä meni pyörään totutellessa ja nyt jo "vanhana motoristina" vesi kielellä odottelen, että milloin pääsee radalle ajamaan. Muutoinhan toi mun pyörä menee täysin hukkaan...

Meni OT:ksi, tiedetään...
    Jos vanhat merkit pitää paikkansa järjestetään ykkönen joskus kesäkuun huitteilla, mutta kakkosia on tarjolla jo toukokuun alusta alkaean. Rohkeasti vain kakkoselle mukaan vaikka ykkönen ei olisi vielä käytykään. Asiasisällöt ovat noissa osittain limittäisiä, painopiste on vain eri, joten kakkoseen voi hyvin osallistua ennen ykköstä tahi päinvastoin. Esim. toukokuun ekana sunnuntaina Alastaroon poistelemaan ruosteita tuonne Ajotaito kakkoseen niin on koko kesä sitten aikaa hioa uusia oppeja ja kesemmällä sitten käy hakemassa lisää uutta ja vähän muistuttelua vanhaan tuolta Ajotaito ykkösestä.

Terveisin:
    Kouluttajan retale
    Superbike #7
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Jos vanhat merkit pitää paikkansa järjestetään ykkönen joskus kesäkuun huitteilla, mutta kakkosia on tarjolla jo toukokuun alusta alkaean. Rohkeasti vain kakkoselle mukaan vaikka ykkönen ei olisi vielä käytykään. Asiasisällöt ovat noissa osittain limittäisiä, painopiste on vain eri, joten kakkoseen voi hyvin osallistua ennen ykköstä tahi päinvastoin. Esim. toukokuun ekana sunnuntaina Alastaroon poistelemaan ruosteita tuonne Ajotaito kakkoseen niin on koko kesä sitten aikaa hioa uusia oppeja ja kesemmällä sitten käy hakemassa lisää uutta ja vähän muistuttelua vanhaan tuolta Ajotaito ykkösestä.

Terveisin:
    Kouluttajan retale
    Noi ratapäivät on kyllä merkitty kalenteriin ja aikomus on tulla heti kun vain pääsee...
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Luetun ymmärtämisessä ongelmia ? "Vai käy nykykyykyistä 750cc heti pieneksi ja tehot ei riitä" Ensinnäkin jos luit kommenttini loppuun,luit varmaan kohdan missä lukee jotakuinkin näin. Kokemukseni pohjautuu vähän vanhempiin/edullisempiin pyöriin. Maininta oli vielä että aikaisemmat pyöräni näkyvät allekirjoituksessani, ja tässä tapauksessa oli kyseessä 86vm gixxeri. Sinä vertasit 86vm ja 08vm keskenään mikä on mielestäni vähintäänkin typerää. Miten voit verrata 106hp ja 150hp keskenään ? ja myöskin se että kaikki eivät halua/pysty ensimmäiseksi pyöräksi ostamaan viimeisintä huutoa olevaa pyörää.

Joo ja olen samaa mieltä että ei muuta kuin testaamaan mikä pyörä sopii itselle. Tokikin tätä testiä tulisi mahdollisuuksien mukaan jatkaa vähän pidempään. Koska ainakin itselle on käynyt niin että kun on kulunut pidempi aika viimeisestä ajosta, niin tuntuu se pienempi tehoinenkin pyörä suorastaan lentokoneelta mutta vähän aikaa ajeltua tuntuu että potkulaudallakin pääsisi nopeemmin

Mutta ei siitä sen enempää alkaa oleen sen verran sekavaa tekstiä että itsellänikin tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää lukemaani
    Exät.
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti

Kannattaa lukasta, jos et ole hirveämmin 2000-luvun pyörien tekniikasta selvillä. Toki nämä ei taas nykypyöristä kerro yhtään mitään:
    http://www.motorcyclistonline.com/fe...t/viewall.html

http://www.mcnews.com.au/testing/Com...y2000Page1.htm

"Over the quarter mile the GSX-R is fastest followed by the R1 and then the Fireblade."
    Anteeksi arvon tietoniekka!

ensinnäkään en ole verrannut 86vm pyörää nykypyöriin puhuin ihan omasta kokemuksesta ja omista pyöristä ja toiseksi en ole jumaloinut R1 mainitsin vain että se on ollut MINUN tähän asti omistamistani pyöristä paras.

ja voisin kyllä väittää että 00-> 750 gixxu ei pärjää minun JUMALOIMALLENI R1 tokikaan ei ole tietoa kun en ymmärrä 2000vm pyörien tekniikasta läheskään niin paljon kuin sinä oi tietoniekka!

vaikka itse omistaakin 600 tai 750cc pyörän ei ole ihan välttämättömyys alkaa kettuileen jos joku on 1000cc pyörän kannalla.
    Exät.
    yksi pakollinen ratapäivä kouluttajan ohjauksessa. Menee muuten 99% laitteen kapasiteetista hukkaan 99%:lla kuskeista.
    Sorry OT, mutta: Olen tätä miettinyt, kokiessani rata-ajon hyödyllisyyden maantie/mutkatieajossa, ja teoriassa kait sen, oliko nyt AII, kortin suorittamiseen pitäisi kuulua pakollista rata-ajoa pitkän päivän verran ohjattuna.
    Käytännössä sen järjestäminen kait olisi hankalampaa, mutta hyvinkin säästäisi joltain jokusen pitkäksi menneen mutkan.
    <p>.</p>
    en missään nimessä lähtis enään ikinä siitä että ostan ensimmäiseks pyöräks esim: 750cc gixxun tjms... huomasin että itselläni ainakin 750cc kävi parissa viikossa pieneksi. Se toki että mitä kukin pyörältä haluaa vaikuttaa paljon asiaan mutta itseäni ainakin vauhti kiehtoo ;)
    jos pyöränä on esim: 600cc tai 750cc ja vauhti ei meinaa riittää niin eipä sitä vauhtia sit tule enempää vaikka ranne taipuisi miten paljon tahansa
    Kyllähän nää sun suositukset, ketjussa jossa pyydetään apua ensipyörän valintaan, on vähintäänkin vahvoja. Se että yhdellä lauseella tekstin lopussa tunnistat sun otoksen rajallisuuden ei poista sitä tosiasiaa että lyttäät yllä täysin kaiken litrasta kevyemmän.

En siis halua mitenkään haastaa riitaa vaan lähinnä huomauttaa mitkä osat sun tekstistäsi saattavat nostattaa lämpöjä talviteloilla olevien motoriestien kypärämyssyissä.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
    Anteeksi arvon tietoniekka!

ensinnäkään en ole verrannut 86vm pyörää nykypyöriin puhuin ihan omasta kokemuksesta ja omista pyöristä ja toiseksi en ole jumaloinut R1 mainitsin vain että se on ollut MINUN tähän asti omistamistani pyöristä paras.

ja voisin kyllä väittää että 00-> 750 gixxu ei pärjää minun JUMALOIMALLENI R1 tokikaan ei ole tietoa kun en ymmärrä 2000vm pyörien tekniikasta läheskään niin paljon kuin sinä oi tietoniekka!

vaikka itse omistaakin 600 tai 750cc pyörän ei ole ihan välttämättömyys alkaa kettuileen jos joku on 1000cc pyörän kannalla.
    Niin väität sellaista, jota et voi perustella. 00 vuonna oli ainakin 6-8 lehtitestissä 750 gsx-r vs r1 vs cbr929rr vs zx9r, ja muistaakseni yhdessäkään r1 ei ollut nopeampi muutakuin 6-vaihteen roll-oneissa(yllätys sinänsä, kun tehoa on enemmän niiltä kierroksilta miltä lähdetään vetämään). Radalla ja suoralla tiellä vedettäessä täysiä oli hitaampi, joskaan marginaalit eivät kovin suuria olleet.
    Molemmat noista vanhasta r1stä ja samanikäisestä/uudemmasta gsx-r_stä on matalan kympin pyöriä varttimaililla, reilun 8s pyöriä 0-200, ja gixu kulkee ram-airin ja paremman katteen turvin n.280kmh todellista, r1 n.270kmh.

Pidä sitten pienempää suuta, yhtä tyhjän kanssa ovat nuo vinkkisi pyörän ostajille. Yhtälailla se sinun r1 käy parissa viikossa hitaaksi, jos kerta käy tämän vuosituhannen 750gsx-r:kin. Jos olet omistanut jonkun jeesuksen aikasen moottoroidun postilaatikon (anteeksi parjatakseni legendaarista ärrä-suzukia), niin hirveästi ei kannata siitä johtopäätöksiä vetää kun vertaa nykypyöriin. Samakun autopuolella sanosit, että kylläpä tää 2litran vanha camry tuntuu laiskalta = s2000 hondaa ei kannata ostaa kun kakslitraset on laiskoja.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 18.03.2013 klo 19:25.
    Kawasaki ZX12R B1

ja voisin kyllä väittää että 00-> 750 gixxu ei pärjää minun JUMALOIMALLENI R1
    Voi väittää mutta pieleen menee... Onhan noilla pyörillä ajettukin ihan suomen kamaralla, joten arvailla ei juuri tarvitse. Eihän yamahalla ole oikein ikinä onnistunut tuo moottorin teko siviilipyöriin kuten suzukilta tai kawalta, joissa on hieman erilaista Woimaa kuin pianoissa...

Ps. Ei se kuitenkaan oikeastaan hitaampikaan ole ja -04 eteenpäin menee jo hieman seiskapökää lujempaa.
    Supermoto
    Niin 04 on jo ihan eri pyörä kulkemaan kun vanhemmat r1:set. 03-> 04 nousi tehot n.20hp, kun tuli tuo uudempi lyhytiskuinen moottori. Tosin ei se 04:kaan ole jostain syystä kulultaan niin nopea, kun huipputehot antaisi ymmärtää? Jos vaikka vastaavaan suzukiin tai kawaan vertaa. Taitaa aerodynamiikka/katekin vaikuttaa, eikä vain tuo yamahan moottoriinsinöörien osaamattomuus Toki taisihan tuo alhaalta ja keskeltä kuolleempi olla noiden "tehomallien" r1sten koneet mitä kawan ja susnan.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 18.03.2013 klo 20:58.
    Kawasaki ZX12R B1

Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Voi väittää mutta pieleen menee... Onhan noilla pyörillä ajettukin ihan suomen kamaralla, joten arvailla ei juuri tarvitse. Eihän yamahalla ole oikein ikinä onnistunut tuo moottorin teko siviilipyöriin kuten suzukilta tai kawalta, joissa on hieman erilaista Woimaa kuin pianoissa...

Ps. Ei se kuitenkaan oikeastaan hitaampikaan ole ja -04 eteenpäin menee jo hieman seiskapökää lujempaa.
    On tuo seiskapätkä gixeri kyllä oikeasti aika vikkelä laitos ihan vaikka vertaa nykyisiin tonnareihin, saati sitten oman ikäluokkansa laitteisiin. Tämä siis varsinkin radalla.

Pianon valmistajan moottoreista tuo 07-08 Rytkösen pata on jo aika hyvä ja pienellä kutittelulla ei radallakaan häviä kuin karvan verran bemareille (ero alkaa tulemaan 160km/h->, eli siinä vaiheessa kun sutiminen ja keuliminen ei enää haittaa etenemistä ja saa kääntää torven kokonaan auki).
    Superbike #7
  30.  
    On tuo seiskapätkä gixeri kyllä oikeasti aika vikkelä laitos ihan vaikka vertaa nykyisiin tonnareihin, saati sitten oman ikäluokkansa laitteisiin. Tämä siis varsinkin radalla.

Pianon valmistajan moottoreista tuo 07-08 Rytkösen pata on jo aika hyvä ja pienellä kutittelulla ei radallakaan häviä kuin karvan verran bemareille (ero alkaa tulemaan 160km/h->, eli siinä vaiheessa kun sutiminen ja keuliminen ei enää haittaa etenemistä ja saa kääntää torven kokonaan auki).
    Myönnetään... Pelkällä täysputkella ja säädöllä tuo 07-08 rykkönen piirtää jo ihan mukavan malliset viivat paperillekin. Paras rykkönen muutenkin.
    Supermoto
Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen