Mulla kävi 600 cebarin kanssa vastaava kun tulppaa vaihtaessa tuli kierteet mukana. Tod.näk. edellinen asentaja oli joskus laittanu vähä liian kovaan rannemomenttiin.
Mä irrotin silloin koko koneen ja vein sellaisenaan moottorikoneistamolle. Tekivät uudet kierteet ja kattovat vielä tähystimellä männän päälle ettei lastuja jääny palotilaan. Hinta muistaakseni 60€. (10 vuotta sitte) Eli jos ei muuten oo tarvetta kantta irrottaa nii voi olla helpompi tolleen...
Nyk: Ducati Multistrada 1000ds
Ex:KTM950SM,Cagiva GC 900,Yamaha YZF750R,-93, Aprilia Dorsoduro 750,-09,Ducati Monster 1000 Ds, Suzuki DL 1000,Suzuki Gsxr 600, Suzuki DL 1000, Honda X11, Honda Cbr 600F, Aprilia Pegaso, Yamaha FZ 750, Honda VTR1000F,
Tuo idea kuulostaa ihan hyvältä. Ainakin yhdellä koneistamolla sanoivat, että korjaus onnistuu kansi paikoillaan, jos vaan on tilaa koneistaa... Irto koneeseen pitäisi siis onnistua, koko mopoon ei kun runko tuppaa olemaan kohtuu pahasti tiellä.
Helicoilla tekevät kuulemma korjauksen ja kerrottiin olevan toimiva ratkaisu eli on tiivis jne. Omassa pienessä päässäni olin jotenkin kuvitellut inserttiä käytettävän, mutta sen käytössä sanottiin olevan muutama muu haaste (iso poraus -> jos insertti irtoaa ja isonnettu reikä "hajoaa, tulee iso haaste, insertit saattaa irrota tulpan vaihdossa yms).
Jees. Kuten todettu niin oma pää oli jotenkin asian kääntänyt väärään suuntaan.
Päädyttiin nyt kuitenkin purkamaan itse kansi kun koko koneen vienti koneistamoon olisi vaatinut kauemmaksi ajelun. Sinänsä kannentiivisteen hinta vs pidemmälle ajelu taitaa kääntyä jopa ajelun puolelle, mutta moottorin vienti kesken työpäivän jne olisi tullut vaan hankalammiksi.
Sinänsä nyt tuli myös havaittua, että siellä oli loputkin tulpat todella löysällä eli kahden sormen ja pelkän tulppahylsyn avulla pyöri tulpat auki ilman turhaa vastustusta. Olisi siis hetken kuluttua ampunut joku muukin tulppa ulos kannesta. Onneksi muut tulpat olivat kuitenkin pysyneet vielä rei'issään eikä kierteissä näkynyt/tuntunut olevan vikaa.