Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678
Tulokset 211:stä 238:een 238:sta
  1. #211
    Hellou,

    Hankin Honda Hornet 600 moottoripyörän ensimmäiseksi pyöräkseni ja olen ollut erittäin tyytyväinen, vuosimalli on 2009.

    Pieni kysymys kuitenkin ykkösvaihteella lähtöön. Onnistuuko muillakin liikkeellelähtö täysin ilman lisäkaasun antoa. Oman pyörän saa liikkeelle todella helposti ilman mitään käsikaasua pelkän kytkimen hitaalla vapauttamisella. Ilman kaasua nopeus pyörii siinä ~10km/h. Muistelisin, että autokoulun pyörä sammui helposti, jos pyörälle ei antanut samalla kaasua kun kytkintä vapautti. Onko Hondan käyttäytyminen normaalia?
  2. #212
    Tarkotatko että on kierrokset liian ylhäällä tyhjäkäynnillä?kannattaa manuaalista vilkaista mikä on normi kierrokset.
    Yammaha FZS 1000
    Honda Hornet CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  3. #213
    Lainaa messerschmitt kirjoitti Katso viesti
    Tarkotatko että on kierrokset liian ylhäällä tyhjäkäynnillä?kannattaa manuaalista vilkaista mikä on normi kierrokset.
    Kierrokset pyörii siinä 1400rpm vapaalla kun moottori lämmin eli pitäisi olla suht OK. Saattaa olla myös vaan vääntävämpi moottori kuin autokoulun pyörä, jolloin olisi helpompi lähteä .
  4. #214
    Itellä oli kans eka pyöränä just toi Hornetin kaasari malli.Kyllähän siinä on eroa varsinki jos verrataan autokoulun er-5-siin ja 6-siin.Sulla on vielä uudempaa ruisku mallia missä taitaa olla 600rrästä modattu kone,joten kyllä toi on hyvä pyörä,eikä lopu tehot kesken.
    Yammaha FZS 1000
    Honda Hornet CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  5. #215
    Lainaa Herrandy kirjoitti Katso viesti
    Kierrokset pyörii siinä 1400rpm vapaalla kun moottori lämmin eli pitäisi olla suht OK. Saattaa olla myös vaan vääntävämpi moottori kuin autokoulun pyörä, jolloin olisi helpompi lähteä .
    Vilkaise kuitenkin sinne ohjekirjaan... Sillä varauksella että Hondaa en oo koskaan omistanut, niin Suzukissa, Yamahassa ja Kawassa rivinelosten tyhjäkäyntisuositus on ollut jotain 1100-1200 suuruusluokkaa. Siihen nähden tuo 1400 kuulostaa aika isolta, luulisi ryskivän aikalailla ykköstä tarjotessa?
  6. #216
    1300 on omissa hondissa ollu tyhjäkäynti,mut manuaalista löytyy oman mallin tiedot.
    Luulen et toi on vaan totuttelua uuteen pyörään,ettei tolla nyt oo niin suurta merkitystä ajossa.
    Yammaha FZS 1000
    Honda Hornet CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  7. #217
    Juu vanhoista manuaaleista (<-2006) löysin ohjearvon 1300 +/- 100. Mutta esim. 2007-> manuaaleista eteenpäin ei ole mitään mainintaa tosta tyhjäkäynnistä, nettiä pläräämällä jengi suosittelee juuri tuota 1300.
  8. #218
    Muistelin, että jossain olen ihan varmasti tuon ruiskukoneen ohjearvon nähnyt. Ja muistin oikein, täällä http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/600-cc olevassa huoltokortissa se seisoo: 1350 +/- 100. Omassa 2007:ssa tuntuu aika korkealta myös, mutta lienee siinä 1400 kieppeillä. Kylmällä koneella ryypyn ollessa päällä taitaa olla n. 2000, sekin tuntuu aika korkealta, mutta nopeastihan tuo lämpenee ja laskee.
  9. #219
    Lainaa Kaffemi kirjoitti Katso viesti
    Muistelin, että jossain olen ihan varmasti tuon ruiskukoneen ohjearvon nähnyt. Ja muistin oikein, täällä http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/600-cc olevassa huoltokortissa se seisoo: 1350 +/- 100. Omassa 2007:ssa tuntuu aika korkealta myös, mutta lienee siinä 1400 kieppeillä. Kylmällä koneella ryypyn ollessa päällä taitaa olla n. 2000, sekin tuntuu aika korkealta, mutta nopeastihan tuo lämpenee ja laskee.
    Joo siellä olikin, olin vaan keskittiny kattelemaan tota käsikirjaa . 2tonnissa pyörii itelläkin kylmänä.
  10. #220
    terve

    onkos kukaan vaihtanu hornettiin avarampaa putkea?
    http://www.blackwidowexhausts.co.uk/...7-13-653-p.asp

    tommosta ja akrapovic slipari ja tohon putkeen sais lambda anturin kiinni niin täytyykös siihen laittaa power commander vai meneekö ilman sitä?

    pyörä honda cb600f hornet 2010vm
    Honda cb600F hornet vm 2010
    Yamaha yz450f vm 2006
    Suzuki pv50 vm 1989
    ex Kawazaki zxr 750 vm 1992
    ex Honda nsr 125 vm 2000
  11. #221
    Ostin tuommosen -98 600cm3 hornetin. Miten muilla toimii mittaristo ja flekti, kun tyhjäkäynnillä ei nouse lämpömittarin neula kun vähän yli harmaista paksummista viivoista. Sitten kun antaa kierrosta vähän enemmän niin flekti liikahtaa vähän, mutta ei pyöri varsinaisesti. Kone tietenkin tuntuu lämpimältä ja vesiletkut ovat lämpimät. Onko tosi että ei näin viileillä(+5) ei vaan nouse tyhjäkäynnillä lämmöt vai onko mittari tai flekti tai molemmat rikki? En käynyt ajamassa että siitä en osaa sanoa.
  12. #222
    Muistaakseni itellä ton hornetin flekti käynnistyi vasta,kun oli todella kuuma ja jouduin seisomman paikoillaan
    4 ruuhkassa.Sitä en osaa sanoa toimiiko sun anturit jne..
    Kyllä sen ajaessa varmaan huomaa parhaiten,kyllä se mittarin pitäis lämpimällä nousta sinne 70-80 asteeseen helpostikkin.
    Yammaha FZS 1000
    Honda Hornet CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  13. #223
    Työnnetään tännekkin eli kuinka usein olisi hyvä vaihtaa jarruletkut? Iskän xj:stä vetäsi vauhdista etujarrun lukkoon ja epäilys on, että letku tai se pääsylinterin pikkureikä tukossa. Tästä päästäänkin tähän aasinsiltaan, eli kannattaako vaihtaa jo -99 hornetin orkkisletkut? Esim teräspunoksiin, mistäs moiset kannattaa hankkia ja paljonko niistä saa köyhtyä?
    Hornet 600 -99
    Myydään NSR125
  14. #224
    Jarrujen luonne prätkän hallinnasa on sellainen, että jos käy mielessä että pitäiskä, niin silloin kannattaa huoltaa. Vaikea sanoa missä kunnossa minkäkin laitteen letkut on, siks valmistaja kai antaa jonkun varmuudenvuoksi vain neljän vuoden välein vaihto tms.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  15. #225
    Honda cb600F hornet vm 2010
    Yamaha yz450f vm 2006
    Suzuki pv50 vm 1989
    ex Kawazaki zxr 750 vm 1992
    ex Honda nsr 125 vm 2000
  16. #226
    Osaisiko joku antaa vinkkiä.
    Pyörä käy hieman epätasaisesti tyhjäkäynnillä, alhaisilla kierroksilla ajettaessa hieman nykii ja tämän lisäksi kun lyö vapaalle kuuluu hetken joku nakutus. Nakutuksen lähdettä en ole pystynyt paikallistaa.
    Viime vuonna oli ongelmia talven jälkeen jolloin oli kaasarit auki ym. Venttiilitkin säädetty viime vuonna. Mikäköhän tossa tällä kertaa voisi olla?
  17. #227
    Lainaa insider193 kirjoitti Katso viesti
    Osaisiko joku antaa vinkkiä.
    Pyörä käy hieman epätasaisesti tyhjäkäynnillä, alhaisilla kierroksilla ajettaessa hieman nykii ja tämän lisäksi kun lyö vapaalle kuuluu hetken joku nakutus. Nakutuksen lähdettä en ole pystynyt paikallistaa.
    Viime vuonna oli ongelmia talven jälkeen jolloin oli kaasarit auki ym. Venttiilitkin säädetty viime vuonna. Mikäköhän tossa tällä kertaa voisi olla?
    Itellä samanlaista epätasaisuutta ja nykimistä -08 Hornetissa. Alkoi pari sataa kilsaa 12t huollon jälkeen. Mainitsemaasi nakutusta en oo havainnut.
    Vein tänään pajalle. Kirjottelen tänne, jahka selviää mikä siinä oli.
    Cb600f -08
  18. #228
    oisko kellään powercommanderin (5) karttaa? Joka säädetty suoralle putkelle
    Ja sliparille josta lambda ohitettu?
    Honda cb600F hornet vm 2010
    Yamaha yz450f vm 2006
    Suzuki pv50 vm 1989
    ex Kawazaki zxr 750 vm 1992
    ex Honda nsr 125 vm 2000
  19. #229
    Lainaa Lehis kirjoitti Katso viesti
    Itellä samanlaista epätasaisuutta ja nykimistä -08 Hornetissa. Alkoi pari sataa kilsaa 12t huollon jälkeen. Mainitsemaasi nakutusta en oo havainnut.
    Vein tänään pajalle. Kirjottelen tänne, jahka selviää mikä siinä oli.
    Kiitos Lehis.
    Oma pyörä siis 600 Hornet, vm. -99. Unohtui näköjään kokonaan se tärkein...
  20. #230
    Lainaa insider193 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos Lehis.
    Oma pyörä siis 600 Hornet, vm. -99. Unohtui näköjään kokonaan se tärkein...
    Kokenut asentaja epäili ensin, että ilmanpainetta mittaava map-anturi olis sökö, etenkin kun sytytystulpatkin oli näyttäneet tarkastettaessa päällisin puolin ihan hyvältä. Map-anturin olis joutunu tilaamaan ja se olis maksanu tuohon -08 Hornettiin 68e ja tullut vasta viikossa parissa. No tuli puheeksi, että olis tarkoitus nyt juhannuksenalusviikolla lähteä täältä syvältä idästä käymään pärrällä pk-seudulla.

    Päätettiin siis kuitenkin kokeilla vielä tuoreilla tulpilla ennen anturin tilaamista ja vika korjaantuikin niillä.

    Yksi neljästä tulpasta toimi vajaavaisesti. Vaikka tuolla munkin vehkeellä on ajettu vaan reilu 13t (ja tulppien normaali vaihtoväli vasta 24t), niin kuulemma talveksi pyörään jätetty tavallinen bensa voi pikkuhiljaa vaikuttaa tulppien toimintaan. Ilmeisesti pienkonebensa ei aiheuta samaa. Pyörällä olis kuulemma voinu ajaakin iha normaalisti tuosta tyhjäkäynnin epätasaisuudesta ja hitaan vauhdin pikku nykimisestä huolimatta, mutta hyvä että tuli ennen reissua kuntoon.

    Samalla otin testiin lambdan ohittavan o2 eliminaattorin. Onko muilla kokemuksia/mielipiteitä siitä?
    Viimeksi muokannut: Lehis; 18.06.2017 klo 12:39.
    Cb600f -08
  21. #231
    Kuluttaako teidän 600 Hornetit öljyä yhtään? Huomasin nyt syksyllä että oma 1998 vuoden pyörä oli kuluttanut vähän yli puoleen välin verran mitta-asteikolla noin 3000km aikana. Savuttaa jonkin verran mutta haisee kovasti bensalle, eli olen ajatellut johtuvan seoksesta(dynojet suuttimet edellinen omistaja asennuttanut). Joutuukohan tässä venttiilivarrenkumi tai männänrengas ostoksille. Tosiaan öljynä Motulin 5100 10w40 ja pyörällä ajettu noin 70tkm
    Honda CB600F Hornet 1998
  22. #232
    Lainaa sam_u kirjoitti Katso viesti
    Kuluttaako teidän 600 Hornetit öljyä yhtään? Huomasin nyt syksyllä että oma 1998 vuoden pyörä oli kuluttanut vähän yli puoleen välin verran mitta-asteikolla noin 3000km aikana. Savuttaa jonkin verran mutta haisee kovasti bensalle, eli olen ajatellut johtuvan seoksesta(dynojet suuttimet edellinen omistaja asennuttanut). Joutuukohan tässä venttiilivarrenkumi tai männänrengas ostoksille. Tosiaan öljynä Motulin 5100 10w40 ja pyörällä ajettu noin 70tkm
    Ei täällä ainakaa öljyä ole kuluttanut. -98 mallinen pyörä, nyt ajettuna 63tkm.

    Vaihdoin kyllä nyt itsekin öljyt tuohon motulin 5100 ennen kuin tallin nurkkaan laitoin. Sitä ennen repsolia ja castrolia käytettynä. Täytyy keväällä seurata kuinka käy.

    Lähetetty minun ALE-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Honda cb600f Hornet 1998
  23. #233
    Haiseeko öljy bensalle? Jos kyllä niin ehkä joku kaasutin tulvii ja laimentaa öljyä joka sitten pääsee palamaan pois (näinniinkuin yksinkertaistettuna)
    Älä korjaa ehjää....
  24. #234
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Haiseeko öljy bensalle? Jos kyllä niin ehkä joku kaasutin tulvii ja laimentaa öljyä joka sitten pääsee palamaan pois (näinniinkuin yksinkertaistettuna)
    Kyllä taitaapi haista. Mitä pitääpä tutkia että mikä siinä on. Meinaa olla nuo kaasareiden tiivistesarjat aika tyyriitä Voisihan tuon ohivuodonkin mitata vatmuuden vuoksi.
    Honda CB600F Hornet 1998
  25. #235
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Haiseeko öljy bensalle? Jos kyllä niin ehkä joku kaasutin tulvii ja laimentaa öljyä joka sitten pääsee palamaan pois (näinniinkuin yksinkertaistettuna)
    Anteeks nyt mutta mitä vittua? Vaikka koko tankki vuotais läpi suoraan imukurkkuihin ei sillä ole mitään tekemistä moottoriöljyn kanssa. Jos polttoainetta on öljyn seassa tai mopo savuttaa on venttiilipuolella vikaa, tai sylintereissä runsaasti väljää tai männänrenkaita poikki.

    Edit. Toki jos bensa pääsee sylintereille asti seisonnassa niin menee kyllä alakertaan, muttei tämän pitäis olla mahdollista kohokammioiden kautta.
    Viimeksi muokannut: wilipedia; 10.10.2017 klo 22:04.
  26. #236
    Lainaa sam_u kirjoitti Katso viesti
    Kyllä taitaapi haista. Mitä pitääpä tutkia että mikä siinä on. Meinaa olla nuo kaasareiden tiivistesarjat aika tyyriitä Voisihan tuon ohivuodonkin mitata vatmuuden vuoksi.
    Mahdollisesti vain jonkun kaasarin neulaventtiilissä vika. Näin oli tuossa omassa CBR:ssä ja kun vielä hanakin vuoti, niin bensaa valui kaasareista tallin lattialle ja kyllä sitä joutui öljynkin sekaan...mittatikusta näki, että pitkän seisonnan aikana öljynpinta oli noussut ja öljy tuoksahti voimakkaasti bensalle. Ykköspytyn neulaventtiilin vaihdon jälkeen ongelma poistui.

    Edit: Hiukan viilattu sepustusta...
    Mutkaista tietä näkymättömiin... Honda CBR1000F -93 & Ford Granada 2.0L -83
  27. #237
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Mahdollisesti vain jonkun kaasarin neulaventtiilissä vika. Näin oli tuossa omassa CBR:ssä ja kun vielä hanakin vuoti, niin bensaa valui kaasareista tallin lattialle ja kyllä sitä joutui öljynkin sekaan...mittatikusta näki, että pitkän seisonnan aikana öljynpinta oli noussut ja öljy tuoksahti voimakkaasti bensalle. Ykköspytyn neulaventtiilin vaihdon jälkeen ongelma poistui.

    Edit: Hiukan viilattu sepustusta...
    Joo ei kyllä näin paljoa vuoda tai tulvi. Luulen että tuossa on joko venttiilivarren kumit tai männänrenkaat mennneet. Pitää käyttää ohivuototestissä tai ostaa oma mittari. Puristuspainemittari löytyy niin sen voisi ensin mitata että näkee onko joku sylinteri suoraan kaput
    Honda CB600F Hornet 1998
  28.  
  29. #238
    Itsellä ei ei kyllä vienyt öljyä ikinä, vaikka yli 100tkm oli ajettu. Savuttaako sinistä? Jos savuttaahan se muutenkin, jos seokset sekaisin ja soppaa menee turhankin reilusti.
    KTM 690SM -08
Sivu: 8 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678