Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Jotenkin alkaa kiinnostaa ko. pyörä. Minkälainen pyörä on Honda VFR1200F ?

Onko siinä jonkinlaiset automaattivaihteet ja toimiiko ne sekä kestääkö ne ?

Entä minkälaisen suojan antaa kate, eli voiko ajetella matkapyöränä ?
    Saako siihen isompia katteita ?

Ilmeisesti tuota tehty 2009 alkaen, mutta onko niitä vielä käytettynä saatavilla kohtuu hintaan ?
    Kyllä se on torin kiertoon tehty ja koko ajan edestäpäin tuuli käy....
    Kertooko jotain et kaverini joka reissaa vaimonsa kanssa hankki VFR 1200 vm 2011 niin vaihtoi vuoden päästä Suzuki GSX 1300R Hayabusaan..Molemmat siis uutena hankittu.
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se on torin kiertoon tehty ja koko ajan edestäpäin tuuli käy....
    No ny Karza, eipäs aleta......

Vaikea vastata minkälainen; täytyy itse testata. Mulle vaihtelevassa ajossa erittäin istuva pyörä. Eka pitkä reissu tulossa tällä pyörällä vasta ensi kesänä, joten siinä suhteessa vähän viisaampi syssymmällä.

On automaatti(kaksoiskytkin) ja manuaalimalli. Automaatin kestosta en tiedä ja itse en voisi kuvitella itselleni automaattiprätkää.

Tuulisuojaa saa jos jonkinlaista tarvikkeina; myös hondan oma spoileri auttaa huomattavasti.Vakiokin voi tietysti olla hyvä. Katteet kokonaisuudessaan todella hyvät. Kyykkkyasennossa menee kuin juna. Suljetulla alueella kokeillu 230kmh ei tunnu missäänn; vaikka eihän tuossa huiputkaan ole kuin 250kmh.
    Vääntää jo melko alhaalta. Minulle ainakin väännöt ja tehot riittävät paremmin kuin hyvin.

Eka malli 2010, saa RTG- paketin kera jo kohtuuhintaan, jos vertaa uuteen 2012 malliin.
    T7
    Lainaa makehut kirjoitti Katso viesti
    Kertooko jotain et kaverini joka reissaa vaimonsa kanssa hankki VFR 1200 vm 2011 niin vaihtoi vuoden päästä Suzuki GSX 1300R Hayabusaan..Molemmat siis uutena hankittu.
    Tosimiehet ei tanssi saatikka reissais prätkällä vaimon kanssa; prätkä on tehty yksin ajettavaksi...
    Toria voin kierrellä vaimon kanssa...
    T7
    Eipä ole tullut kysyttyä miksi vaihtoi, tehoa ainakin molemmissa riittävästi. Toki Honda Suzukille kuluissa häviää. Vaan menevät toki riittävästi molemmat.
    Lainaa makehut kirjoitti Katso viesti
    Eipä ole tullut kysyttyä miksi vaihtoi, tehoa ainakin molemmissa riittävästi. Toki Honda Suzukille kuluissa häviää. Vaan menevät toki riittävästi molemmat.

Juu, vähän pelleilin Onhan vaimo toki kyydissä ollut päiväcruisingilla. Hänen mielestään matkustajan penkki kova, kapea ja liukas. Ilman takaboxia ikävä olla kyydissä. Korjasin asian uudella penkillä ja takaboxilla, jota tulen käyttämään vain kyytiläisen kera.
    Nuo reissuominaisuudet väännön ja tehon riittävyydestä kaksi päällä onkin sitten aina kuskin halujen, taitojen ja tottumuksien mukaan passelit tai ei.
    Voisin kuitenkin kuvitella, että jos on paljon yksin ajanut tehokkaalla pyörällä käyttäen moottorin koko resursseja, niin 2 päällä + meikkivehkeet saattaa tuntua pyörä kuin pyörä lussulta.
    T7
    Minä taas voisin kuvitella moottoripyörässä automaattivaihteet. Onko vastaavia pyöriä olemassa missä nykyään olisi automaattivaihteet ? (Autossakin on, niin miksei pyörässä).

Alunperin olen katselemassa BMW K1200GT pyöräksi ja se olisi ainakin matkapyöränä huippu. En tiedä olisko se pidemmän päälle muussa käytössä liian "norsumainen".

Mutta tuo bemari (K1200GT) taitaa olla aika erilainen kuin tämä Honda (VFR1200) ?

Mulle nykypyörien tehot/väännöt ovat ihan riittäviä. Eihän Suomessa saa ajaa kuin 120 km/h. Se hyöty suuresta tehosta ja väännöstä on, että ajaminen menee vaivattomasti. Ei tarvii ohituksissa tai mäissä vaihtaa pienemmälle yms.
  9.  
    http://www.moottoripyora.org/keskust...254400-VFR1200
    Tuossa sitä tarinaa on pidemmästikin ensi alkuun. Jos jaksaa kahlata.
    <p>.</p>