Moi.
Pyöräni kaasukahva ei palaudu takaisin itsestään, ja mietin että jos kokeilisi ensin vaijerin öljyämistä.
Onko toimenpide miten hankala homma tumpelolle, joka ei ole ennen tehnyt tuollaista?
Tarvitseeko kaasukahva purkaa tai vaijeria irroittaa kokonaan?
Kaasukahvan alla näyttäisi olevan pieni kolo josta näkyy vaijeri. Siitä saisi hyvin spreijattua synteettistä voiteluöljyä vaijerikuoren sisään.
(Wurth HHS 2000) Mutta se ei taida riittää...?
Pyöränä siis Kawasaki ZR-7 2003.
-Suzuki Bandit 1250s-
(ex Kawasaki ZR7)
Viime kesänä oli sama ongelma, joten otin kahvan vieressä olevan kotelon auki ja tuuttasin vaijerin kuoren sisään spray-öljyä.
Kantsii katsoa, että sitä öljyä ei mene ihan kauheasti ohi vaijerin kuoresta, koska jos öljyää koko kahvan, siitä tulee ihan hemmetin herkkä... kokemusta on![]()
Käy ostamassa vaikka motonetistä vaijerinrasvari (about 5€) ja avaa se kotelo. Menee sitten rasvat oikeaan osoitteeseen. Ei ole paha homma, ainakaan minulla. Mulla tuo kahvan viereinen kotelo liikkuu hieman ja aina välillä kaasukahva "hirttää kiinni" sen kylkeen ja toimii muutenkin nahkeasti. Koita tönätä sitä koteloa poispäin kahvasta, jotta kahvalle tulee lisää tilaa. Voi auttaa jo sekin.
Triumph T-bird 900 Sport -03
Oksennus puski välittömästi suuhun kun tuon kuvan näinAika paljon paskaa lähti!
ZX-10R 2004
Vaijeri/vaijerit päistään irti ja teet kaasukahvan vaijerinkuoren yläosaan suppilon vaikka minigrip pussista ja nippusiteestä josta vaijerin pää kurkistaa ja alat laittaa suppiloon öljyä, kun suppilo tyhjenee niin lisää niin pitkään että öljy menee vaijerista läpi...
Sillä aikaa pura kahva irti ja puhdista stonga ja tuppi.
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Jos kaasuvaijerit maksaa esim. 40€ / kpl, niin siihen hintaan kannattaa vähän omaa aikaa uhrata...
Aikauhrauksen jälkeen ostetaan ne uudet vaijerit, varsinkin jos veinaa pyörää itsellä pitää![]()