Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 138:sta
  1. #1
    Harkitsen Pro-oilerin hommaamista helpottamaan ketjujen voitelemista. Kertokaa kokemuksia!!! "Tallikauden" aikana ajattelin tuon hankkia ja asentaa.. Tossa linkkiä: Pro-Oiler
    "Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"

    "Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
  2. #2
    Linkki

    Vissiin on hyvä vehe, kalliinpuoleinen tosin.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  3. #3
    iha hyvän vekotin se on mut harvoin muistan sen täyttää joten oon tiääakannun kaa usein rasvanu ketjut ku tuun kotiin
    rento rehellinen tavallinen motoristi
  4. #4
    EIkös tuon hinnalla osta muutaman sixpäkin öljykannun ja 10 litraa SAE 80-90 vaihteistoöljyä... ite tulee lutrattua tota öljyä ketjuille lähes joka ajolenkin päätteeksi. menee ainaa ainakin 5 minuuttia samalla polttelee pöllin ja huutaa muijalle että laittaa kaljat kylmään... Tietty jossei oo muijaa/ukkoa niitä oluita pakkaseen laittamassa niin sit tuo on varmaan ihan ok peli
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  5. #5
    Lainaa (mopedman @ Elo. 23 2006,20:30) kirjoitti
    Linkki

    Vissiin on hyvä vehe, kalliinpuoleinen tosin.
    Sitähän se.

    Siks tehtiin ite, tunteja ja kaljaahan meni kyllä mut hintaa ite laitteelle murto-osa. jos tunteja ja kaljaa ei lasketa vaan kaikki muu materiaalikulu niin ei olis saatu ku reilu yks pro-oiler, ja meillä on nyt 3 konetta ja seuraavat ei hirveesti maksa kun on suuri osa materiaalista hylyssä.
    Ei ihan niin kehittynyt uin Pro-oiler mut pumppu toiminen ja tahtia voi säätää nupista vaikka ajon aikana.

    www.24.fi/mcjaykat
    siellä kalusto/projektit

    tarkoitus olis päivittää sivulle ohjeet kun sais aikaiseksi.

    Pro-oilerista ei oo kokemusta mut kaiken kaikkiaan on voitelukone Jäykkä 1-3 nyt kolmelta kesältä, enkä ihan heti luovu. kerran kesässä tankkaaöljyä ja sit vaan ajaa.
    Ketjut pysyy kosteana ja tosi notkeana eikä kerää paskaa kuin nimeksi. roiskiminen on tosi pientä.

    Varsinkin toi 3.0 on jo niin valmis et oon ketjut erikseen putsannut 2 kertaa tänä kesänä,ajoa 7.2tkm tähän mennessä. Eka oli toukokuussa kun katkaisimen kiinnitys siirtyi ja ketjuun kuivui paskaa- sutilla öljyä yöksi ja sit normaali pyörän pesu ja katkaisin kohdalleen- toinen heinäkuussa, ajoin isommalla syötöllä jonkun 20 km, pyyhin öljyisellä rätillä ketjut läpi ennen kuin pesin pyörän kokonaan muutenkin.
    Ja silti työkaverit jaksaa ihmetellä kun on puhdas ja hyvin voideltu ketju... joka kerta.

    Voin siis suositella tuollaisen automaattivoitelukoneen hommaamista tai tekemistä:
    1) ei tartte suihkia aineita pitkin poikin ja kontata pyörän alla.
    2) Säästyy matkatkatavara tilaa kun ei oo sitä sotkuista sray purkkia mukana.
    3) voitelee tasaisesti koko ajan - ei 200-300 km välein
    4) helppo lisätä voitelua sadekelille.
    5) rahallinen säästö. vaikka kone on hintava se kestää pitkään ja öljyt maksaa n 1-2e kesässä, n1,5dl /10tkm (nyt on perämoottori vaihteisto öljyä, 90W ja aika hajuton, toisin kun normaalit vaihteistö öljyt. Moottoriöljykin toimii hyvin mut pitää vaan säätää tosi paljon tarkemmin tai roiskii)
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #6
    Tämän kesän (13 tkm rauhatonta ajoa) on ko. härpäke ollut pyörässä kiinni. Ketjun kiristystarvetta ei ole vielä ollut! Tiedä sitten vaikuttaako tuohon uudet ketjut ja rattaat, jotka samalla vaihdoin.

    Helppo on asentaa (jos lontoo sujuu) ja vaivaton käyttää. Toistaiseksi ei mitään ongelmia ole esiintynyt. Tarpeeksi laihan asetuksen hakeminen itsellä vielä vähän kesken...pikkuhiljaa olen vähentänyt syöttöä, mutta vielä ei ole ketju kuivunut ja takavanteen "joutuu" pyyhkäisemään kuivalla rätillä muutaman sadan kilsan välein. Öljysäiliön olen täyttänyt uudelleen kerran.Vajaa 1 dl vaihteistoöljyä.
    Harmi kun samaan aikaan vaihdettu takagummi alkaa olemaan kypsä, ei pääse testaamaan kuinka kauan olisi mennyt kiristämättä...
    Suosittelen hintavarauksin. Samalla rahalla saa kettinki+ratas setin.
    RD 125 LC-82 -> FJ 1200-88 -> YZF 1000 R-00 -> YZF R1-06

    My Yamaha is mine.
  7. #7
    Tattis kommenteista ja kokemuksista!! Ajattelin hommaton ton rekkulan helpottaakseni elämääni, en laiskuuttani kuitenkaan... Olen niin tumppi että mopon ottaminen alas keskituelta ei oikeen ota onnistuakseen ( ei yllä jalat maahan, kun mopo on keskituella). Jotenka tarviin jonkun avittimen, jotta saan kuitenkin ketjut pidettyä rasvassa...
    "Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"

    "Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
  8. #8
    Lainaa (SuperBBXX @ Elo. 25 2006,00:15) kirjoitti
    Olen niin tumppi että mopon ottaminen alas keskituelta ei oikeen ota onnistuakseen ( ei yllä jalat maahan, kun mopo on keskituella).
    Tuota noin, mikset seiso siinä mopon vasemmalla puolella, kun otat sen keskijalalta pois?


    Pidä samoista kohdista kiinni kun ylösviennin aikana, yleisin kai on vasen käsi vasemmassa stongassa ja oikea käsi matkustajan vasemmanpuoleisessa kauhukahvassa.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  9. #9
    Lainaa (Koris @ Elo. 25 2006,05:04) kirjoitti
    Tuota noin, mikset seiso siinä mopon vasemmalla puolella, kun otat sen keskijalalta pois?


    Pidä samoista kohdista kiinni kun ylösviennin aikana, yleisin kai on vasen käsi vasemmassa stongassa ja oikea käsi matkustajan vasemmanpuoleisessa kauhukahvassa.
    Pari kertaa tullu pumppuun lisälyöntejä kun mopon painopiste alkanutkin kallistua minusta pois päin, joten ...
    "Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"

    "Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
  10. #10
    Lainaa (SuperBBXX @ Elo. 23 2006,20:03) kirjoitti
    Harkitsen Pro-oilerin hommaamista helpottamaan ketjujen voitelemista. Kertokaa kokemuksia!!! "Tallikauden" aikana ajattelin tuon hankkia ja asentaa.. * Tossa linkkiä: Pro-Oiler
    Oileri käytössä kaksi ajokautta ja suosittelen. Kokeiltu on myös scott-oileria yms mutta tämä on ehdottomasti paras.
    "oikeassa momentissa"
  11. #11
    Lainaa (trullen @ Elo. 24 2006,22:24) kirjoitti
    Tarpeeksi laihan asetuksen hakeminen itsellä vielä vähän kesken...pikkuhiljaa olen vähentänyt syöttöä, mutta vielä ei ole ketju kuivunut ja takavanteen "joutuu" pyyhkäisemään kuivalla rätillä muutaman sadan kilsan välein. Öljysäiliön olen täyttänyt uudelleen kerran.Vajaa 1 dl vaihteistoöljyä.
    Samoja kokemuksia. Tuosta.

    Kun ketju on saanut sen tasaisen kerroksen öljyä, riittää tosi pieni määrä öljyä.
    Meilläkin jäykkä 3.0:ssa lähtötaso oli n 2-3 kertaa liian iso nykyiseen verrattuna vaikka koetettiin laskee tarkaan. Vieläkin voisi aavistuksen vähentää. Joten toi 1 dl on varmaan lähempänä oikeeta, varsinkin jos ei joudu kauheesti sateessa ajamaan. "normaali kesänä" ehkä sen 1,5 dl saa menemään, sateessa ajamalla.
    Ja noissa pumppu laitteissaha tuon saa paremmin säädettyä.

    Ja ketjujen venymisen oon huomannut minäkin olevan vähäisempää.

    Ja toi öljy lähtee pesussa ihan kivuttomasti kun vertaa sitä ketju rasvoihin ja vahoihin.



    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  12. #12
    Lainaa (SuperBBXX @ Elo. 23 2006,20:03) kirjoitti
    Harkitsen Pro-oilerin hommaamista helpottamaan ketjujen voitelemista. Kertokaa kokemuksia!!! "Tallikauden" aikana ajattelin tuon hankkia ja asentaa.. * Tossa linkkiä: Pro-Oiler
    Itsellä ollut tämän kesän PRO-OILER ja hyvin on toiminut.Kyllä on tosi hyvä laite kun saa säädettyä oikeat arvot laitteeseen.Ketjut aina öljyssä myös sateella ajettaessa kun lisää vaan syöttöä.Öljy säiliössä riittää noin 4000-5000 matkalle ei tarvitse joka viikko lisätä,helppoa eikö totta.Hyvä laite ja voin kyllä suositella.
    suzuki v-strom 650 -05
  13. #13
    Lainaa (triangel @ Elo. 25 2006,12:51) kirjoitti
    Lainaa (SuperBBXX @ Elo. 23 2006,20:03) kirjoitti
    Harkitsen Pro-oilerin hommaamista helpottamaan ketjujen voitelemista. Kertokaa kokemuksia!!! "Tallikauden" aikana ajattelin tuon hankkia ja asentaa.. * Tossa linkkiä: Pro-Oiler
    Oileri käytössä kaksi ajokautta ja suosittelen. Kokeiltu on myös scott-oileria yms mutta tämä on ehdottomasti paras.
    Olisiko vielä jotain perusteluja miksi se PRO-OILER on parempi?
    Jompi kumpi pitäis talven aikaan hommata, mutta kumpi?
    Suomessa ei varmaan ollut myyjää pro-oilerille jos oikein ymmärsin?
    Matti Kyllönen, Magny Cours, 1993:
    "Siellähän on paljon ruuhkaa, tämähän on kuin Mannerheimintiellä!!" "Noh, ei se ole mitään verrattuna siihen mitä Keski-Euroopassa sanalla ruuhka tarkoitetaan!" (keke)
  14. #14
    Onhan nuo ihan eri planeetalta mutta tuossa muutama syy:
    Skotti työntää öljyä pyörän käydessä tyhjäkäyntiä.
    Se myös tarvitsee alipainetta toimiakseen, onko se helposti saatavilla?
    Pro-Oiler kytketään kolmella johdolla.
    Skotissa kaksipuoleinen annostelija lisävarusteena.
    Pro:hon sain erittäin toimivan mallikohtaisen asennussarjan samaan hintaan.


    Pro-Oileria olen testaillut nyt noin 7tkm.
    Säätöihin en ole koskenut enää aikoihin.
    Toimii kuin junan vessa.

    Mitä väliä sillä on, onko Suomessa myyjää vai ei?
    Voin minä sen tilata ja myydä sinulle mutta vedän välistä. *



  15. #15
    Lainaa (AimoPamaus @ Syys. 17 2007,20:10) kirjoitti
    Mitä väliä sillä on, onko Suomessa myyjää vai ei? *
    ei mitään.
    tällä kielitaidolla olis vaan ollut helpompi asioida, mutta onnistuu se jotenkin myös lontooksi.
    Matti Kyllönen, Magny Cours, 1993:
    "Siellähän on paljon ruuhkaa, tämähän on kuin Mannerheimintiellä!!" "Noh, ei se ole mitään verrattuna siihen mitä Keski-Euroopassa sanalla ruuhka tarkoitetaan!" (keke)
  16. #16
    Lainaa (scuuba @ Syys. 17 2007,20:34) kirjoitti
    Kamoon hei, jos tulee kielimuuri, niin kyl kaverit jeesaa...
    Juuri näin.
    Täältä sain itsekkin apua aikoinaan.
  17. #17
    Itsellä Scottoiler viime tämän kesän ollut paikallaan, olen ollut ihan tyytyväinen. Mä en kaipaa sitä Pro-Oilerin hifistelyä, kerran kun oon saanut tuon säädettyä oikeille syötöille niin eipä ole tarvinnut kuin öljyä lisäillä. Kyllähän se syöttää tyhjäkäynnilläkin, mutta jos syöttö on kohdallaan, ei siihen mitään lätäkköä tule. Se on muutama tippa minuutissa ja siihen mulla on varaa.
  18. #18
    Lainaa (specka @ Elo. 25 2006,13:23) kirjoitti
    Lainaa (trullen @ Elo. 24 2006,22:24) kirjoitti
    Tarpeeksi laihan asetuksen hakeminen itsellä vielä vähän kesken...pikkuhiljaa olen vähentänyt syöttöä, mutta vielä ei ole ketju kuivunut ja takavanteen "joutuu" pyyhkäisemään kuivalla rätillä muutaman sadan kilsan välein. Öljysäiliön olen täyttänyt uudelleen kerran.Vajaa 1 dl vaihteistoöljyä.
    Samoja kokemuksia. Tuosta.

    Kun ketju on saanut sen tasaisen kerroksen öljyä, riittää tosi pieni määrä öljyä.
    Meilläkin jäykkä 3.0:ssa *lähtötaso oli n 2-3 kertaa liian iso nykyiseen verrattuna vaikka koetettiin laskee tarkaan. Vieläkin voisi aavistuksen vähentää. Joten toi 1 dl on varmaan lähempänä oikeeta, varsinkin jos ei joudu kauheesti sateessa ajamaan. "normaali kesänä" ehkä sen 1,5 dl saa menemään, sateessa ajamalla.
    Ja noissa pumppu laitteissaha tuon saa paremmin säädettyä.

    Ja ketjujen venymisen oon huomannut minäkin olevan vähäisempää.

    Ja toi öljy lähtee pesussa ihan kivuttomasti kun vertaa sitä ketju rasvoihin ja vahoihin.

    Teillä on tosi mielenkiintoiset sivut ja erityisesti tuo ketjuvoitelu. Voisitteko tehdä tuon rakennusohjeen sähköisen puolen loppuun niin voisin itsekin alkaa rakentamaan tuollaista vekotinta
    Lainaa (trullen @ Elo. 24 2006,22:24) kirjoitti
    Tarpeeksi laihan asetuksen hakeminen itsellä vielä vähän kesken...pikkuhiljaa olen vähentänyt syöttöä, mutta vielä ei ole ketju kuivunut ja takavanteen "joutuu" pyyhkäisemään kuivalla rätillä muutaman sadan kilsan välein. Öljysäiliön olen täyttänyt uudelleen kerran.Vajaa 1 dl vaihteistoöljyä.
    Samoja kokemuksia. Tuosta.

    Kun ketju on saanut sen tasaisen kerroksen öljyä, riittää tosi pieni määrä öljyä.
    Meilläkin jäykkä 3.0:ssa *lähtötaso oli n 2-3 kertaa liian iso nykyiseen verrattuna vaikka koetettiin laskee tarkaan. Vieläkin voisi aavistuksen vähentää. Joten toi 1 dl on varmaan lähempänä oikeeta, varsinkin jos ei joudu kauheesti sateessa ajamaan. "normaali kesänä" ehkä sen 1,5 dl saa menemään, sateessa ajamalla.
    Ja noissa pumppu laitteissaha tuon saa paremmin säädettyä.

    Ja ketjujen venymisen oon huomannut minäkin olevan vähäisempää.

    Ja toi öljy lähtee pesussa ihan kivuttomasti kun vertaa sitä ketju rasvoihin ja vahoihin.



    Teillä on tosi mielenkiintoiset sivut ja erityisesti tuo ketjuvoitelu. Voisitteko tehdä tuon rakennusohjeen sähköisen puolen loppuun niin voisin itsekin alkaa rakentamaan tuollaista vekotinta
    Yamaha ei pamaha
  19. #19
    Lainaa (scuuba @ Syys. 17 2007,20:33) kirjoitti
    Mua vitutti jo ensinnäkin scottoilerin paskat ja sekavat nettisivut missä ei oo asiat selkeesti esitetty.
    Ja toisekseen, se toimintaperiaatehan on iha syvältä perseestä.

    Pro-oilerilla taasen oli selkeet nettisivut kuvineen. Ja muutenkin nettiä/foorumia selailemalla löyty ainoastaan positiivisia kommentteja pro-oilerista.
    Ja sen toimintaperiaatehan on aivan täydellinen kaikkine säätömahdollisuuksineen.

    Sekunttiakaan en oo katunu ett ostin pro-oilerin, on se vaan niin vitun hyvä ja paras. *
    Näin ne mielipiteet heittelee. Mielestäni ScottOilerin mukana tulevat ohjeet, saati nettisaitilta löytyvät ovat oikeasti hyvät (kunhan ne vain viittii lukea). Vekotin nyt on niin yksinkertainen, että vilkaisu kuvaan ja hetkinen laatikon sisällön penkomista, niin asennukseen menee melkein 15 minuuttia.
    <p>2002-2014</p>
  20. #20
    Kun kerran asia on esillä niin mainitsempa vaan että Pro-Oiler niin loistava laitos että tilasin jo toisen itselleni uuteen pyörään.
  21. #21
    Vois kais tommosen oilerin sit tilata...

    saiskos täältä kimppaa kasaan ni vois vinkua pablolta rabatteja?

    Ottakaas yhteyttä....
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  22. #22
    Jo tarvii taas tuo mopoilukin tehä helpoks...
    Mitä sitä sitten enää...lopetetaan koko homma...kun ei enää jaksa ees ketjuja rasvata...
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  23. #23
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 25 2008,22:06) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 25 2008,15:30) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Syys. 17 2007,20:33) kirjoitti
    Mua vitutti jo ensinnäkin scottoilerin paskat ja sekavat nettisivut missä ei oo asiat selkeesti esitetty.
    Ja toisekseen, se toimintaperiaatehan on iha syvältä perseestä.

    Pro-oilerilla taasen oli selkeet nettisivut kuvineen. Ja muutenkin nettiä/foorumia selailemalla löyty ainoastaan positiivisia kommentteja pro-oilerista.
    Ja sen toimintaperiaatehan on aivan täydellinen kaikkine säätömahdollisuuksineen.

    Sekunttiakaan en oo katunu ett ostin pro-oilerin, on se vaan niin vitun hyvä ja paras. *
    Näin ne mielipiteet heittelee. Mielestäni ScottOilerin mukana tulevat ohjeet, saati nettisaitilta löytyvät ovat oikeasti hyvät (kunhan ne vain viittii lukea). Vekotin nyt on niin yksinkertainen, että vilkaisu kuvaan ja hetkinen laatikon sisällön penkomista, niin asennukseen menee melkein 15 minuuttia.
    Jos pro-oiler ja scottoiler maksais tasan saman verran, niin kumman ostaisit...?
    En tiiä, ehkä sitten Pro-Oilerin? Kommenttini ei koskenutkaan tuota asiaa. Scottoiler kuitenkin ajaa saman asian huomattavasti simppelimmin ja vähemmän teknisenä vekottimena. Mekaniikka kun on verrattavissa siihen perinteiseen junan vessaan, ei vikaakaan oikein voi tulla. Tosin se pashakin saattaa hiukan roiskahtaa raiteille....

    MuttaMutta - ProOiler on varmasti oikein hieno laite.
    <p>2002-2014</p>
  24. #24
    Minä kans vertailin talven aikana Scott oileria ja Pro-oileria speksien ja eri foorumien keskustelujen perusteella ja tilasin Pro-oilerin. Nettisivut oli todella selkeät ja kun lähetin muutaman mailin kysyäkseni eri öljysäiliöiden tarkkoja mittoja ja asennusohjeita busaan niin sieltä Pablo vastaili tosi nopeasti ja asiantuntevasti. Asennan sen nyt paikoilleen kunhan saan entiset paskat pestyä ketjuista ja hammasrattaista.

    Mitä öljyä te olette tuon kanssa käyttäneet? Ohjekirjassa sanotaan että jotain mahdollisimman vetelää.
    - Pessimismi on turhaa. Ei se auta kuitenkaan! -

    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -01
    Ex. Yamaha FZ6-S Fazer -04
  25. #25
    Lainaa (samu69 @ Elo. 23 2006,20:46) kirjoitti
    EIkös tuon hinnalla osta muutaman sixpäkin öljykannun ja 10 litraa SAE 80-90 vaihteistoöljyä... ite tulee lutrattua tota öljyä ketjuille lähes joka ajolenkin päätteeksi.
    Noihin oilereihin sen enempää ota kantaa, kun en moisia tarvitse

    Kuitenkin väärät käsitykset viskositeeteista kannattanee oikaista.. Meinaan, että mitä ideaa sinne ketjulle on laittaa pahanhajuista vaihteistoöljyä, kun saman asian voi hoitaa lähes hajuttomalla moottoriöljyllä?

    Vaihteisto- ja moottoriöljyjen viskositeetit ei ole suoraan vertailukelpoisia, esimerkkinä ja suuntaa antavasti:

    75W-80 vaihteistoöljy vastaa viskositeetiltaan ~SAE 10W-30 moottoriöljyä.
    75W-90 vaihteistoöljyn viskositeetti vastaa SAE ~10W-40-50 moottoriöljyjä.
    Yksiasteisissa SAE 80 vaihteistoöljy vastaa SAE 30 moottoriöljyä ja SAE 90 vaihteistoöljy vastaa SAE 40-50 moottoriöljyä

    Viskositeettiluokitukset on merkattu noin siksi, ettei puurot ja vellit menisi sekaisin. Siis ettei kukaan laittaisi vaihteistoöljyä moottoriin ja päin vastoin.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  26. #26
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 26 2008,05:45) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 25 2008,22:06) kirjoitti
    Jos pro-oiler ja scottoiler maksais tasan saman verran, niin kumman ostaisit...?
    En tiiä, ehkä sitten Pro-Oilerin? Kommenttini ei koskenutkaan tuota asiaa. Scottoiler kuitenkin ajaa saman asian huomattavasti simppelimmin ja vähemmän teknisenä vekottimena. Mekaniikka kun on verrattavissa siihen perinteiseen junan vessaan, ei vikaakaan oikein voi tulla. Tosin se pashakin saattaa hiukan roiskahtaa raiteille.... *

    MuttaMutta - ProOiler on varmasti oikein hieno laite.
    Sitäpä minäkin. Eli scottoilerissa on parempi "hinta/laatu"-suhde mut pro-oiler on hifimpi, jotenka ostin pro-oilerin. *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #27
    Lainaa (Macoshark @ Maalis. 26 2008,11:00) kirjoitti
    Minä kans vertailin talven aikana Scott oileria ja Pro-oileria speksien ja eri foorumien keskustelujen perusteella ja tilasin Pro-oilerin. Nettisivut oli todella selkeät ja kun lähetin muutaman mailin kysyäkseni eri öljysäiliöiden tarkkoja mittoja ja asennusohjeita busaan niin sieltä Pablo vastaili tosi nopeasti ja asiantuntevasti. Asennan sen nyt paikoilleen kunhan saan entiset paskat pestyä ketjuista ja hammasrattaista.

    Mitä öljyä te olette tuon kanssa käyttäneet? Ohjekirjassa sanotaan että jotain mahdollisimman vetelää.
    Mitä ohuempaa käytät, sitä enemmän se "pesee" ketjua/kerää vähemmän paskaa ketjuun/sitä öljyä kuluu enemmän/herkempi säädölle.

    Jos et haluu hifistellä, niin sit jotai paksuu öljyy/se pysyy kauemmin ketjussa/mut kerää enemmän paskaakin/ei oo niin hirveen paljoo välii hienosäädöllä.

    Mulla on ny jotai teräketjuöljyy, mut se on vähä turhan laihaa, nii seuraavaks menee mx delvakkii.

    Ei se niin tarkkaa oo mitä öljyy sinne tunkee. Enemmän väliä sillä sit on ett säätää sen syötön kohilleen ett ketju pysyy sopivassa rasvassa koko ajan, oli se rasva sit ohutta tai paksuu.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  28. #28
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Maalis. 25 2008,23:43) kirjoitti
    Jo tarvii taas tuo mopoilukin tehä helpoks...
    Mitä sitä sitten enää...lopetetaan koko homma...kun ei enää jaksa ees ketjuja rasvata...
    Kumpi ketju kestää paremmin:
    Sellainen jota öljytään koko ajan (öljyn määrä säätyy ajonopeuden mukaan ja kuski voi lisäksi pistää plussaa tai miinusta kelin mukaan siinä ajellessaan)
    vai
    sellainen jota öljytään muutaman sadan kilometrin välein?

    Mietippä sitä... *


    Niijoo ja tuosta helppoudesta viel: Kumpi on helpompaa:

    Tilata proileri, ihmetellä mitä laatikosta löytyy, purkaa moposta katteita yms sen verran pois että sais palikat mahtumaan speksien mukaisesti kätevästi jonnekkin, ihmetellä, ihmetellä lisää, purkaa lisää, löytää sopiva paikka, asentaa proileri, kasata mopo, mitata korjauskerroin, säätää, ajella ja tsiigailla miltä ketju näyttää, säätää vähä lisää, ja lopuksi palkita itsensä hyvin suoritetusta koko päivän työstä saunalla ja kaljalla.

    vai

    Ihan vaan manuaalisesti öljytä ketjut öljyllä.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  29. #29
    Tulin juuri tallilta.
    Ahtaat on bläkkärin sivuposket.

    Näyttö ja annostelunokka + sähköt vielä tekemättä.
    Kyllä tuohon aikaa tuhraantuu kun vimosen päälle tekee kaiken.

    Aikaa on pakko tappaa jotenkin... *

    Ja öjyistä. Kokeilin edellisessä moottoriöljyä, sitkostettua teräketjuöljyä ja päädyin 80-90 vaihteistoöljyyn.
    Eikä kannata ostaa niitä punaisia Hyboid öljyjä, ne haisee. *

    Pyörä johon värkkään tuota on ihan uusi ja ketjuissa on jotakin valkeaa tosi sitkeää vaseliinia joka olisi kai suotavaa poistaa. Miten?



  30.  
  31. #30
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2008,18:29) kirjoitti
    Niijoo ja tuosta helppoudesta viel: Kumpi on helpompaa:

    Tilata proileri, ihmetellä mitä laatikosta löytyy, purkaa moposta katteita yms sen verran pois että sais palikat mahtumaan speksien mukaisesti kätevästi jonnekkin, ihmetellä, ihmetellä lisää, purkaa lisää, löytää sopiva paikka, asentaa proileri, kasata mopo, mitata korjauskerroin, säätää, ajella ja tsiigailla miltä ketju näyttää, säätää vähä lisää, ja lopuksi palkita itsensä hyvin suoritetusta koko päivän työstä saunalla ja kaljalla.
    Kuulostipa hyvälle tavalle viettää keväinen lauantai päivä! Päivällä en vielä oikeen innostunut koko laitteesta mutta taidan sittenki tutustua vempeleeseen hieman lähemmin..
    FZ6-S vm. 2005 -> BMW K 1600 GT vm. 2017
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen