Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Ilmojen viilentyessä on otsikon mukainen pyörä lakannut käynnistymästä startista varsinkin aamuisin. Työntämällä lähtee heti, mutta ei startista. Saa sahata kunnes akku tyhjenee eikä lähde, ja sitten kun työntää niin käynnistyy ekalla yrityksellä. Jos seisonta-aika on lyhyehkö (max. muutama tunti) niin silloin lähtee kyllä starttaamallakin. Eli duunista kotiin lähtiessä ei ole tarvinnu työntää.
    Ekana tietenkin tulee mieleen tulpat, mutta kun työntämällä se lähtee helposti... Starttaa ihan normaalisti (kunnes akku hyytyy), mutta ei yön yli seistyään lähde käyntiin. Mikähän hitto siinä voisi olla vikana? Ajattelin nyt ainakin kokeilla uusia niitä tulppia. Kohtahan tuo ajokausikin loppuu, niin ehtii ropaamaan .
    Honda CBR600F -89
  2. #2
    Akku finaalissa. Jännite notkahtaa startatessa sen verran ettei jaksa antaa (kunnon) kipinää. Työntäessä jännite pysyy korkeammalla niin kipinäkin löytyy. Uutta akkua kannattanee ekana kokeilla.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  3. #3
    Lainaa ru0ja kirjoitti Katso viesti
    Ilmojen viilentyessä on otsikon mukainen pyörä lakannut käynnistymästä startista varsinkin aamuisin. Työntämällä lähtee heti, mutta ei startista. Saa sahata kunnes akku tyhjenee eikä lähde, ja sitten kun työntää niin käynnistyy ekalla yrityksellä. Jos seisonta-aika on lyhyehkö (max. muutama tunti) niin silloin lähtee kyllä starttaamallakin. Eli duunista kotiin lähtiessä ei ole tarvinnu työntää.
    Ekana tietenkin tulee mieleen tulpat, mutta kun työntämällä se lähtee helposti... Starttaa ihan normaalisti (kunnes akku hyytyy), mutta ei yön yli seistyään lähde käyntiin. Mikähän hitto siinä voisi olla vikana? Ajattelin nyt ainakin kokeilla uusia niitä tulppia. Kohtahan tuo ajokausikin loppuu, niin ehtii ropaamaan .
    Mulla samassa pyörässä oli sama vika ja ongelma oli vaan, että ryyppy ei toiminut.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  4. #4
    Veikkaisin kanssa akku kaput, Hornetissa samaa huonolla akulla, tuntui pyörittävän ihan ok, mutta ei käyntiin. Itse kokeilisin apuvirralla, sillähän sen näkee jos lähtee laakista.
    KTM 690SM
  5. #5
    Nyt ollaan jännän äärellä. Ostin laturin ja iskin akun kiinni, niin se näytti olevan täynnä. En uskonut ja mittasin vielä varmuuden vuoksi yleismittarilla ja täynnähän se. Voisikohan itse starttimottori olla hajoamassa? Se kyllä pyörittää konetta mut ei lähde käyntiin. Tai sitten ne on ne tulpat. Työntämällä lähtee edelleen laakista, paitsi nyt kun oli pikku pakkanen aamulla niin joutui tuuppaamaan parikin kertaa.
    Viimeksi muokannut: ru0ja; 03.10.2013 klo 17:56. Syy: typo
    Honda CBR600F -89
  6. #6
    Niin ja ryyppy toimii kyllä.
    Honda CBR600F -89
  7. #7
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Oliko kakstoistavolttia myös valot päällä, eli akku kuormitettuna? Eli työntämällä lähtee, startilla ei mutta pyörittää kyllä startilla. Jo on. Voiko tossa nyt muuuta olla kun että startti vetää akun kuitenkin niin kyykkyyn ettei sytytykselle jää virtaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Lainaa ru0ja kirjoitti Katso viesti
    Ostin laturin ja iskin akun kiinni, niin se näytti olevan täynnä.
    Sait laturin halvemmalla kuin uuden akun
  9.  
  10. #9
    Tuolle "valot päällä startatessa" taitaa olla Hondissa kaksi erilaista systeemiä.
    1. vanhemmissa on OFF- Parkit - ON kytkin (kaikkihan kytkevät valot päälle vasta kun mopo käy?).
    2. uudemmissa joissa ko kytkintä ei ole ja valot ovat "aina päällä" starttinappi kytkee valojen virtapiirin pois startatessa.
    Älä korjaa ehjää....