Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Kokemuksia? Tollaisen löysin ensimopoehdokkaaksi aikuiselle isolle 186cm/110kg miehelle. Budjetti ei edelleenkään anna tilaa kovin paljoa yli kahta tonnia sijoittaa eikä tilanne näytä parantuvan lähiaikoina. Lisäksi pyörässä on jonkinlaista komeaa rumuutta eikä ole kyykky tai custom.

Käsittääkseni luja kapine (1997 / 60 tkm), mutta vaihteiden kanssa joillain omistajilla on ollut ilmeisesti jotain ongelmaa...? Mulla ei ole kiire minnekään - riittää, että kiihtyy peruskotiloa nopeammin ja että vauhti riittää hyvin myös Suomen moottoriteillekin. Tuon Hontikan V2-kone kai silti vääntää ihan mukavasti.

Menikö oikein?

Pääkriteerit mopon hankinnassa ovat järjestyksessä tällä hetkellä hinta, kestävyys, käsiteltävyys ja pystyhkö ajoasento. Ulkonäkö ja ratanopeus ovat sivuseikkoja, kunnes tilillä on enemmän katetta.
    Honda NC700S
    Pääkriteerit mopon hankinnassa ovat järjestyksessä tällä hetkellä hinta, kestävyys, käsiteltävyys ja pystyhkö ajoasento. Ulkonäkö ja ratanopeus ovat sivuseikkoja, kunnes tilillä on enemmän katetta.

No sitten tuo revere on kyllä mainio valinta, sillä jonkun verran tollasella päästelly ja on kyllä munattomin ikiliikkuja millä oon ajanut Mutta kaveriani lainatakseni: Joka laitteesta on ohi menty, mistä on pitänytkin ja musitaakseni todella pienellä polttoaineella menee tuo, jos sillä jotain merkitystä on..
    Elä ja anna muiden roudata.
    Allekirjoituksestakin tuon näkee, Reiskalla sitä aloitin minäkin

Tuosta moposta ei ole kuin hyviä muistoja. Isohko tankki ja pienehkö kulutus = kuljettaja tarttee useammin huilihetken kuin mopo Myös erittäin luotettava, varma käyntiinlähtijä, ei ketjujen kanssa sähläystä... Siis yksinkertaisesti aikuisen kokoiselle miehelle (itse olen 195cm/100kg) todella erinomainen ensipyörä. Ja kuten mainitsit, vääntävä moottori, josta kiittäminen pitkän iskun ja twin spark. Kyllä, tuossa mopossa on 4 tulppaa vaikka onkin vain 2 sylinteriä => polttoaineen syttyminen on nopeampaa ja käyntiinlähdönkin kannalta varmempaa Ja huoltoja kun ajattelee, niin se useimmin kuluva takarengas on single-side "haarukassaan" formula-tyyliin vain yhdellä napamutterilla kiinni ynnä pakoputki on niin lyhyt että sekään ei ole tiellä => no probs. Ja kun on tosiaan yhden mutterin systeemi, niin tuon 17" munkin nakkaa rengasliikkeessäkin kiinni ihan vakkari auton tasapainottimeen ilman mitään lisävermeitä => selvinnet renkaanvaihdostakin ilman mp-lisää

Mutta sitten niitä varotuksen sanoja. Käytetystä tarkista ainakin tuo kardani, ettei siinä esiinny ylimääräisiä klappeja, rutinoita ja kolinoita, sillä tuo saattaa tarkoittaa kepin laakerointia ja pahimmassa tapauksessa rattaiston uusimista = ei ihan halpa keikka. Samaten venakoneiston säätö tulee suorittaa määrävälein ja tuon takimmaisen sylinterin kanssa se ei ole ihan helppoa kun koneiston kantta ei saa ujutettua rungon välistä pois => vaatii moottorin "pudottamisen" rungosta => moni jättää tuon tekemättä suurehkon työmäärän vuoksi

About kaikki muu onkin sitten sellaista "vakikauraa", edullisesti, pienellä vaivalla kunnostettavaa. Edullisimmin tuota osaa löytyy eBaysta, sillä (lähes) samaa konstruktiota löytyy mm. ketjuvetoisen jenkkimallin Hawk alta. Eli ei kun
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Revere on ihan asiallinen rauhallisen miehen pyörä, jolla kelpaa ajella jo matkaakin. Se on yksi näistä järkipyöristä, kardaaneine kaikkineen.
    Pyörä ei ole kooltaan iso, mutta tarjoaa silti kelvollisen pysty ajoasennon ja näin sen kanssa pääsee sinuiksi aika nopeasti. Joidenkin mielestä jopa tylsistyy nopeasti!
    V-2 koneet ovat olleet ihan kestäviä kapistuksia, eikä niiden kanssa ole ollut ainakaan itsellä aikanaan mitään ongelmia. Vääntää riittävästi ja kulutus on maltillinen, jopa kuormattuna.

Ihan hyvä vaihtoehto!

Muokkausta:
    Koitin kirjoitellessa muistella, että kelläs se olikaan tällainen revere aikanaan.. HiTec:llähän sellainen oli ja jo ennätti ylle laittaa viestiä!
    Viimeksi muokannut: Eddie; 01.03.2013 klo 14:41. Syy: Lisäystä
    Ajuri ei sääennusteita kattele!
    Minunkin tutulla on -88 Revere ja mittarissa 72 ooo km. Olen sillä ajellut jonkun verran ja on ihan jees-peli. Varsinkin nyt, kun viime keväänä uusi renkaat vähän sellaisiksi yleisrenkaiksi, millä voi ajaa hyvin soratielläkin.
    Sama kiuas on myös Trans Alpissa ja 650 Deauvillessä. Osta pois vaan, mutta tingi uhkatiukalle. Juodaan sitten ne loput rahat pois.
    Lainaa Vempel-Ville kirjoitti Katso viesti
    Sama kiuas on myös Trans Alpissa ja 650 Deauvillessä.
    Siis ns. peruskonstruktioltaan kyllä, mutta erojakin toki on. Esim. ilmafilsut ja toisiovaihteet on näissä kaikissa erilaiset - rungon ratkaisuista nyt sitten puhumattakaan

Se jäi vielä mainitsematta että itselläni tuo Revere oli saksasta maahan tuottamani, täyskatettu yksilö, about tälläinen, saman värinen, mutta matalammalla plexillä ja suorakaiteen muotoisella ajovalolla

Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Kun liian pitkään miettii, niin näin siinä sitten käy. Aamulla mopo oli myynnissä, tänään oli päivän aikana poistunut.

Olin jo henkisesti varautunut ostamaan tuon, mutta en ilman koeajoa. Ja näillä keleillä ei ainakaan multa koeajo onnistu.

Nyt ketuttaa... Hinta oli kohdillaan ja kilsat, jos ne pitivät paikkansa. Parilla tonnilla kun ei ihmeitä saa.
    Honda NC700S
  8.  
    Nuo parin tonnin vehkeet katoavat kyllä aika nopeasti rivistä, jopa näin talvella.
    Siinä kyllä teit ihan oikein, ettet ensipyörää lähtenyt ostamaan ajamatta. Eihän sitä voi mitenkään vielä tietää, miten ajoasento soveltuu itselle.

Itse olen ostanut yhden pyörän täysin kokeilematta ja se ei ollut sitten lopulta ihan sitä, mitä halusin fillarilta. Myyjäliikkeen kanssa olin tosin sopinut, että jos pyörä ei keväällä miellytä, etsitään toisenlainen tämän tilalle ja maksettu hinta hyvitetään.
    Ajuri ei sääennusteita kattele!