<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Teinpä huvikseni tällaisen tutkailun/laskelman Pärnun osalta:
Kuorma-auto (kontin pituus 6,10 m ja leveys 2,45m) johon mahtuu 8-10 pyörää plus iso määrä muuta sälää. Auto on varustettu perälautanostimella.
Viikon vuokrahinta (pitää huomioida pakkaus ja purkuaika) on Veho Trucksilla 1300 €, laivapaikka 294€ per suunta (yhteensä siis 588 € meno/paluu) ja polttoainekulut noin 300 €. Itse voisin toimia kuskina jos meidän perheellä matkaan ylipäätään päästään.
Yhteensä siis 2188 €. Jaettuna esim. 8 mopon kesken siis noin 275 € kypärää kohden. Eli jos tuollaisen auton saisi lähes täyteen, niin mopon romuineen saisi kuljetettuna Pärnuun ja takaisin tuolla hinnalla. Jos siis kuskeja ahtautuu vaikkapa 4 yhteen henkilöautoon tekisi se lisäksi 2-3 henkilöautollista ukkoa ja akkaa. Näiden kustannukset ovat suht halpa keissi koska h-auton ylivienti ei ihmeitä maksa. Eli siis K-A toisi ja veisi mopon ja romut. Tämä ei ole mikään lupaus mistään enkä edes tiedä vielä pääsemmekö itse mukaan mutta miltä tämä teistä ajatuksena kuulostaa, onko ihan hullu ja kehno ?
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Katselin kalenteria tuolta Auto24ringin ( Audruring) sivuilta ja siellä on varaus 1.-3.7. kumpi kalenteritieto on väärä?
Paljonko tuonne matkaa Tallinnasta?
Edit. löytyihän se osoite google mapsista 130 km ja noin 2h ajoaikaa.
ZX10R -08
S1000RR -11
Joo, laittakaas vastauksia tulemaan.
Ja tämä threadi on ihan väärässä paikassa. Ainakin vähemmän foorumia käyttäneen mielestä.
Tämä on otsikon alla:
"Ratakettujen ja -lettujen keskustelua kaikesta rata-ajoon liittyvästä. Ei tapahtumailmoituksia tänne."
Erikseen on sitten ratatapahtumat tms. Meni hetki, ennen kuin tämän löysin.
Tänä kautena on tarkoitus käydä ensimmäistä kertaa motorgin järjestämillä ratapäivillä. Luin tuon ratapäiväinfo paketin mutta silti jäi epäselväksi ajotaito I, II ja III. Järjestetäänkö nämä siis aina motorgin ratapäivillä ja pitääkö I tai II olla käytynä jotta pääsee radalle ajamaan?
<p>Suzuki GSX-R1000 K7</p>
"Ajotaito II järjestetään jokaisen ratatapahtuman yhteydessä, vähintään kaksipäiväisessä tapahtumissa vain sen ensimmäisenä päivänä."
"12. Onko ensikertalaisen pakko osallistua Ajotaito II:een?
Pakko ei ole, mutta kurssi on erittäin suositeltava syystä että [...]"
"Ajotaito I on suositeltava kurssi ennen mitään muuta, mutta Ajotaito II on suunniteltu niin, ettei Ajotaito I:stä välttämättä tarvitse suorittaa ensin."
1000
Laajennetaanpa vielä tuota Herra pääkouluttajan vastausta vähän.
Ajotaito I on peruskäsittelykurrsi. Tunnettaneen kansankielisesti myös ennakoivan ajon kurssina, jolla opetellaan pyörän hallinnan perusteita, kuten hidasajoa, pujottelua, jarrutuksia ja väistöjä.
Ajotaito II järjestetään aina ratatapahtuman ekana päivänä. Eli yksittäisinä ratapäivinä aina, kaksi- ja useampipäiväisissä tapahtumissa ekana päivänä (esim. la-su samalla radalla, kurssi vain lauantaina). Jos taas pe-la on esim. kemorassa ja su Botnialla, järjestetään kurssi pe ja su, koska kyseessä on kaksi erillistä tapahtumaa. Ensikertalaisille suosittelen lämpimästi Ajotaito II käymistä, koska sen avulla ratailusta ja moottoripyöräilystä yleensäkin saa paljon enemmän irti. Ja missä muualla saa ilmaiseski päivän kestävän mutka-ajoon suunnatun ajotaitokurssin ammattitaitoisten kouluttajien vetämänä? Uskaltaisin väittää, ettei tässä maassa mistään. Ajotaito II on peruskäsittelykurssi, jonka teemana on mutka-ajaminen maantienopeuksissa. Kurssin opit käyvät sellaisenaan katuajoon ja ovat myös tukeva pohja rataharrastuksen aloittamiseen.
Ajotaito III on tarkoitettu jo jonkin verran ratakokemusta omaaville kuskeille. Ajotaito III on viimeinen ns. peruskäsittelykurssi, jonka opit ovat aikalailla yleispäteviä niin rata- kuin katuajoonkin. Ajotaito III järjestetään pari-kolme kertaa kesässä ja se pidetään joko hitaassa tai keskinopeassa, osallistujista riippuen.
Näiden päälle on tulossa ensi kesälle todennäköisesti Ajotaito IV, joka on ensimmäinen soveltava ajotaitokurssi. Kurssin opit tähtäävät puhtaasti rata-ajoon, eivätkä ole sellaisenaan enää suoraan sovellettavissa katuajoon. Kurssi järjestetään toivon mukaan ensi kesänä keskiryhmässä kerran tai kaksi ja oletuksena on, että osallistuja hallitsee Ajotaito I-III asiat tälle kurssille tullessaan. (Jokainen joka lähettää nyt mulle yksityisviestinä ilmoittautumisen tuolle kurssille, jää sen ulkopuolelle. Ei tukita tota mun postia turhaan kiitos.)
Terveisin:
Kouluttajan retale
Superbike #7
Hei onx nämä ratapäivät jo myynnissä kun en kaupasta löytäny (vai pitääkö olla jäsenmaksun maksanut et näkyy?)
![]()
Ei ole vielä myynnissä, jäsenistölle kyllä tulevat noin viikkoa ennen muita myyntiin sitten kun.
-nomen est omen-
Tolla tavalla tuo Ajotaito II on tavattu hinnoitella. Uskaltaisin väittää, että yksi tämän maan laadukkaimpi mp-koulutuksia tarjolla kiitoksena siitä vaivasta, että tulee paikalle.Jäsenenä tietty pääsee paikan ratapäivälle varaamaan ennen muita, joten ainakin osittain jäseneduksi luettevä juttu kyseessä.
Superbike #7
Ahvenistosta siis kyse. Nyt kun kävijämäärät on kuuleman mukaan laskussa, niin onko ratayhtiöltä tiedusteltu mahdollisuutta ajonaikaiseen melunmittaukseen, lähinnä siis pyörien osalta jotka ei aivan mene läpi staattisessa mittauksessa? Tuo tuntuu sulkevan/pelottavan useita kävijöitä pois.
Ristiriitainen tilanne tulee siitä, kun esim. koeajopäivillä (joilla olen käsittänyt käytettävän ohiajomittausta ja käsittääkseni ei kyse "melupäivästä") rataa voi kiertää samalla pyörällä (esim. vakio RC8) jolla taas toisen järjestäjän, esim. Orgin, tapahtuman joutuu jättämään väliin.
Se mikä kokemus itsellä on ajonaikaisesta melunmittauksesta "asianmukaisesti" toteutettuna (case Motopark) niin useilla korvakuulolta varsin maltillisesti meluavilla vakiopyörilläkin tuottaa suuria vaikeuksia päästä melurajoista läpi. Eli mahdollisesti kannattaa harkita ennen kuin alkaa asiaa aktiivisemmin ajamaan läpi.
Ahvenistollahan on jo käytössä myös ohiajomittaus, näin ainakin ratayhtiön edustaja minulle kertoi 2 vuotta sitten. Oma Duke 690 R ei mene paikallaan mittauksesta läpi koska putki on niin matalalla ja koneen lähellä, mutta ratayhtiön edustaja päästi ajamaan ja kertoi liputtavansa pois jos ohiajomelu ylittyy. Ei ylittynyt mun mummovauhdillani.
-nomen est omen-
Aivan, sama ongelma on esim tuossa RC8:ssa. Liekö tätä mahdollista kokeilla myös Orgin päivillä?
killa, kiitos infosta. Olin käsityksessä että Motoparkissa vakiopyörät on aikalailla "turvassa".
edit. itsellä ei siis ole tällä hetkellä twiniä, eikä mitään muutakaan pyöräämutta näitäkin asioita joutuu punnitsemaan kalustovalinnassa.
Enpä ole aikaisemmin Orgin ratapäiville eksynyt joten kysymys: Minkä hintaisia suunnilleen jäsenille nämä ovat? Vaihteleeko hinta eri radoilla? Onko esim koko vkl edullisempi kuin yksittäiset päivät vai myydäänkö erillisinä? Kiinnostaa erityisesti nämä vkl 18-19.5, 3-4.8 ja 24-25.8![]()
Lippujen hinnat tulevalla kaudella on etukäteen ostettuna jäsenille 50 euroa ja ei-jäsenille 65 euroa päivä. Paikanpäältä ostettuna hinta on kaikille 80 euroa, eikä lippuja tarkoituksella jätetä paikanpäällä myytäväksi, vaan mukaan pääsee ainoastaan jos lippuja jostain syystä on jäänyt myymättä etukäteen. Motoparkin lippujen hinta on kymmenen euroa korkeampi kuin muilla radoilla korkeamman ratavuokran takia. Etukäteismyynti loppuu kahdesta kolmeen päivää ennen tapahtumaa. Siihen asti lippuja voi ostaa foorumin verkkokaupasta.