Morjensta iltaa kaikille. Olen harkinnut tommosta uudempaa hornettia ensipyöräksi ja olisin kiinnostunut kuulemaan vähän muiden kommentteja asiasta.
Tarkoitus olisi ajaa ihan työmatka/huviajelua + joku pidempi matka Suomessa kerran kesässä. Myös emäntä hehkuttaa, että kyytiin pitää sitten päästä.
Olisko vastaavanlaisen kamppeen omistajilla jotain risuja ruusuja, tai miksei kellä vaan antaa asiasta.
Nakupyörä middle weight -osastolla kuitenkin kiinnostaa. Tässä vaan mietin, että miten tuommonen kuussatanen jaksaa maanteillä mennä? Tuskin ns. tehot loppuu kuitenkaan, onhan siinä about 100hv. Mutta pieni kone, joten matalalta tuskin vääntää? Vai vääntääkö?
Mitään tappokampetta en ole hakemassa, mutta en haluais tehdä myöskään investointia liian lasuun vehkeeseen, johon sitten kyllästyy nopeaa?
Pyörän pitää olla kuitenkin suht kevyt ja helppo ajaa...en mikään vartsenekkeri ruholtaan ole kuitenkaan.
Koeajamallahan se selviää, mutta näin näppituntumaa aluksi kyselisin.
Lähtee se henki mopollakin. Mulla on ollu -04 600 Hornetti ja sen jälkeen -02 900 Hornetti, melkein suosittelisin ostamaan sen ysisatasen tai uudemman CB1000R:n. Kuussataseen tympääntyy melko nopeasti vaikka hyvä pyörä onkin. Mitään teknistä murhetta ei omistamissani mopoissa ollut, kummallakin ajoin yli 20tkm. Mukavuuskerroin on isossa moninkertainen pieneen verrattuna. Jos aiot tehdä pidempiä reissuja ja kaksi päällä, niin ehdottomasti 900/1000 linjalle. Tonninen vääntää jo lähes tyhjäkäynnillä sen mitä kusiainen enimmillään.Mitään tappokampetta en ole hakemassa, mutta en haluais tehdä myöskään investointia liian lasuun vehkeeseen, johon sitten kyllästyy nopeaa?
Viimeksi muokannut: sik; 26.04.2012 klo 02:11.
nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
Kyllä minäkin vakavasti harkitsisin CB1000R suoraan. Ei merkittävästi painavampi, ja isomman väännön vuoksi paljon helpompi kaupunkiolosuhteissa ja hidasajossa. Molemmissa on tehoa niin paljon että henki lähtee jos väärässä paikassa availee, eli tuossa tonnisessa olevat pari kymmentä lisäheppaa piikkikierroksilla ei ole se ratkaiseva turvallisuutta huonontava tekijä.
Sinänsä uudempi 600 Hornetti on varsin hyvä peli. Vääntöä jos vertaa muihin 100 heppaisiin kusiaisiin, niin sitä on ihan ok. Yllättävän paljonkin jopa. Ajoasento on rento ja helppo käsitellä. Ainoastaan pienillä vaihteilla (muistaakseni 1-3) on vakio-setupilla moderneille päästörajoitetuille ruiskupyörille tyypillistä rauhattomuutta, mutta kuitenkin vähemmän kuin esim. GSR:ssä. 4 vaihteesta ylöspäin rauhoittuu myös pienillä kierroksilla.
Kunnon laukkut vaatisivat takavilkkujen uudelleensijoituksen, joka ei omaan silmää oikein sopinut. Kaksi päällä alkaa kusiaisen rajoittunut vääntö tulla jo hyvin esiin. Kierroksia myllyssä on maantievauhdissa suunnilleen 6000, eli se myös hieman häiritsi pidemmällä reissulla, ei oikein jaksanut kuunnella sitä ääntä. Jonnekin 150km/h tietämille kelaa sen verran vikkelään, että maanteillä taatusti pärjää sen puolesta, tosin ohittaessa joutuu käyttämään vaihteita jos haluaa sen tehdä rivakasti.
Mutta oikeasti. Käy ainakin kokeilemassa se isompi Hornettikin (CB1000R) ja kiinnitä huomiota hidasajettavuuteen. Ei kannata tuijottaa sitä moottorikokoa.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Tässähän on jo melkein tärkeimmät asiat tulleetkin. Miinuksina tosiaan voi ilmetä tuo veto kaksi päällä ja lisäkuormalla ja tietenkin pykältäminen alaspäin ohituksissa/kiihdytyksissä. Eiköhän tämä sama mantra ole kaikissa kusiaisissa. Yllättävän mukavasti tällä kuitekin jo suht pikkunopeuksilla voi ajella sillä 4-5 vaihteella.
Muuten hauska peli ja hyvä/vaivaton ajettava eikä vikojakaan ole ilmennyt. Tosin yhden kesän jälkeen itsekin nyt mielenkiinnolla tahtoisin ainakin kokeilla tuon CB1000R:n jotta näkisi ne erot väännön kasvaessa. Budjetistahan tuo eniten on kiinni, niin hankintahinnan kun vakuutustenkin suhteen.
Viimeksi muokannut: Semyorka; 26.04.2012 klo 13:46.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Itsellä oli 600 hornetti 09 vuosimallia. Kerkesin sillä rullailla 20k ja ei mitään ongelmia ole ollut. Halpa pyörä pitää! Pyörä on todella hyvää ajaa maantiellä ja miksei pitempääkin reissua heitä. Viime kesän 3000km reissu Norjaan kyllä hieman rasitti persettä, mutta ei muuten pahaa sanomista. Kulkua löytyy ihan hyvin, mutta kierroksia joutuu käyttämään, koska vääntöä ei ole kuin tonnisessa nakupyörässä, mutta muuten tehoa löytyy sopivasti.
Olen myös jokusen tuhat kilometriä tyttöystävän kanssa ajellut ja ei ole ollut mitään sanomista. Hyvä pyörä kaksipäällä ja matkustajallakin mukavat oltavat.
Ja kyllä se hornetti jaksaa 6. vääntää hitaammastakin vauhista!
Viimeksi muokannut: antti_p; 26.04.2012 klo 14:05.
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Kiitoksia paljon vastauksista. Jotenkin musta tuntuu, että se tonninen ekapyöräksi ois ehkä liian kova sana, onhan siinä ylläpito ja hintapolitiikkakin jo eri luokkaa. Myöskin se käsiteltävyys sais olla aika iisiä, tuo tonninen painaa jo ainaki 20 kiloa enempi, en sitten tiedä mihin se tuntuu?
Jos sitä uskaltais isompaakin testata, mutta silti musta tuntuu, että vastauksenne vahvistaa 600 päin kallistusta enempi vaan.
Jos tosiaan pelkäät liian laiskaa pyörää, niin kannattaa ainakin koeajaa 600 Hornet kunnolla ennen ostoa. Hallittavuus tuossa on kyllä erinomainen, kuten ajoasentokin. Harkitsin tuota aikoinaan itse, mutta päädyin CBR:ään ja kokemusta Hornetista kertyi vain yhden koeajon verran.
En mää sitä tarkoitakkaan, että se liian laiska sillalailla ois. Henkihän se lähtee, jos tosiaan kikkailee, oli pyörä mikä tahansa. Kyllä se pitää koeajaa tottakai.
Morjenttes kanssakirjoittajat! Itselläni on ensimmäinen oma pyörä -08 Hornetti 600 (aikaisemmat ajokokemukseni perustuvat jaettuun - minulle liian massiivisiin pyöriin) ja kokemukseni/mieltymykseni ovat seuraavat:
Ihan ensin pitänee miettiä mitä itse tarvitsee, haluaa ja osaa. Ei (ikävä kyllä) mitä mahdolliset kanssamatkustajat toivoo. Inhottava yhtälö, mutta minun mielestäni ensimmäisen pyörän (ja varmaan vielä senkin jälkeen) on tunnuttava siltä, että kuljettaja kuljettaa, eikä jotain muuta.
Mielestäni Hornetti 600 ei ole parhaasta päästä kaksin ajoon ensinnäkin siksi, että siinä ei ole tilaa kuljettaa tavaroita ja toisekseen siksi, että matkustajan asento vaikuttaisi lähes järkyltä. Tosin täytyy todeta, että sehän on asenne/tottumus kysymys. Tapasin aikoinaan pariskunnan Finnjetillä, jotka olivat yhdessä matkaamassa Kawan ER-5 pitkin poikin Eurooppaa. Eli. Se on vahvasti asenne kysymys.
Ja mitä vääntöihin tulee... Pyytäähän se vaihtamaan, etenkin jos kuljettaja on tottunut ajamaan vääntävällä koneella. Oma kokemukseni oli se, että ensimmäisen kerran kun ajoin ko. härveliä - olin aivan vakuuttunut, että siinä on jokin perustavaa laatua oleva vika. Huutaa kuin hyeena ja kierrokset olivat mielestäni tähtitieteelliset. Kunnes. Täytyi vaan tajuta koneen luonne
Mutta, mutta...mikä siinä on sitten niin kivaa??? (minusta). Ensinnäkin yksinään ajettuna vallan helppo ja mutkaton vekotin. Kiva kapekoissa ja toimii pitkilläkin siirtymillä. Ei tarvitse riuhtoa parkista lähtiessä ja sopii aika moneen sopukkaan. Lisäksi minut yllätti positiivisella tuuliominaisuudellaan. Sivutuulet tietty ottaa, mutta rekkojen takana ei ole vispilä.
Ja mikäli ulkonäkö yhtään kiinnostaa (ei kait???!!!!) - onhan se tyyppiedustajana aikas soppeli!
Käy kokeilemassa ja mieti mikä sinulle sopii !
Outi**
-08 Mallinen herhiläinen löytyy täältäkin ja kyllä ne kommentit pitkälle on samankaltaisia yllä olevien kanssa.
Sen verran ehkä painottaisin että juuri tuosta väännön puutteesta johtuen tämä soveltuu kyllä erittäin hyvin ensipyöräksi, sillä melko korkeatkin tehot (>100hv) eivät pääse yllätämään kuljettajaa vaan ne pitää kyllä ihan tarkoituksella hakea sieltä korkeilta kierroksilta.
Normaaliajossa siis helppoa ja tasaista kyytiä ilman yllätyksiä, mutta yhtälailla tästä on kyllä leikkikaluksikin ketterän ohjauksen ja (kusiaiseksi) tehokkaan moottorin ansiosta.
12tkm huolto tuli muuten juuri teetettyä ja kun öljyt ja suodatin oli itse vaihdettu, niin kustannus oli 72€. Ei paha.![]()
Itse aloittelin nyt muutaman vuoden breikin (vain lainapyöriä yms.) jälkeen uudelleen hommat ja pyöräksi valikoitui CB1000R. Kokemusta on toki aika lailla, joten ensimmäinen pyörä se ei minulle oli. Olen aika pieni kuski, 170cm ja painoakaan ei paljoa ole, mutta tuo tonninen on kyllä tosi helppo käsitellä. Kokeilin myös 600-kuutioista, mutta täysin myyty olin tonnisen koeajon jälkeen. Kuussatasesta yltää jalat paremmin maahan ja kevyempi se on, mutta ajossa painoeroa en huomannut missään kohtaa.
Sen sijaan mikä yllätti oli se, että tuo tonninen oli minusta helpompi ajaa kaupungissa ja hitaassa vauhdissa. Koneen vääntö ja kytkimen toiminta yhdessä yleisen tukevuuden kanssa tekee siitä helppoa. Lisäksi tuo iso mylly vetää nätisti voimalla jo reilusta kahdesta tuhannesta kierroksesta. Mikään kyytiläisystävällinen tuo iso ei ole, lähinnä penkin ja takajalkatappien korkeuden vuoksi.
Noh, ei se kuussatanen virhe ole, kiva pyörä sekin. ;)
Kiitos vastauksista. Hyvää settiä.
Mitä kävin istumassa (2010), niin vaikka olen huimat 170cm pitkä, niin ois saanu olla aavistuksen matalampi.
Kaippa se jos ajokengät laittaa, saattaa se sentti puoli tulla lisää pituutta.
Mitenköhän jos tossa laittaa takajousen asentoon 1. Laskeekohan penkki hivenen.
Olen vain reilu 60kg painava, että tuskin se liian löysäksi menee.
Viimeksi muokannut: vennamo; 08.05.2012 klo 19:15.
Muistan kun aikanaan sain isältäni enskapyörän, juuri ja juuri kengänkärjet ylttivät maahan. "Ei sitä jalat maassa ajeta" oli kommentti ja sitten mentiin. ;)
Ei se juurikaan laske, jos se on nyt tehdasasetuksessa eli toiseksi löysin asetus. Säätövaraa on enemmänkin sinne jäykempään päin. 2010 oli vissiin vielä ilman säätöjä etupäässä? Silloin se säätö menee niin että etsit hyvän balanssin sille takapäälle niin että se pelaa etusen kanssa yhteen. Päkiät kun ylettyy maahan niin se riittää ihan hyvin. Oppiipahan pysäköimään heti alkuun niin ettei tarvitse pyörää työnnellä lähtiessä ylämäkeen.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Itselläkin on tuollainen -07 hornetti ja en voi muuta kuin suositella. Hornetti toimittaa itselläni ekanpyörän virkaa ja soveltuu mielestäni varsin hyvin siihen. Hornetin hinta/laatu -suhde on myös erinomainen, esim kun vertaa hornettia muiden merkkien "aloittelija" pyöriin kuten er-6:seen tai bandittiin niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Siinä missä Honda on jämäkän ja laadukkaan oloinen niin nuo muut on enemmän tai vähemmän rimpuloita, vaikka pyörien hinnat onkin melko lähellä toisiaan.
Tuon uudemman hornetin moottori on sama mikä on 600rr:ssä paitsi tehoa on 20hp vähemmän, mutta vääntöä on muistaakseni enemmän, mulle tuo 102hp on riittänyt ihan hyvin. Moottorin luonteeseen kuuluu, että alakierroksilla ei paljon tapahdu, mutta 8000rpm:n kohalla alkaa mopo sitten liikkuaTosin aika harvoin tulee vinguteltua yli ton 8000rpm:n ku alkaa vauhtia olemaan jo vähän reippaammin. Ykköselläkin ottaa jo lähemmän 100km/h mittariin. Tuo kusiaisen vääntö riittää ihan hyvin myös kakspäällä ajoon, kunhan kuskin ja matkustajan yhteispaino ei oo mitään yli 200kg. Tosin tuossa on maksimi kuormauskin sen 180kg eli ei varmaan tuollasta tilannetta tule eteen.
Horneteista kannattaa mielestäni katella vaan sitä uudempaa mallia (07->). Uuden ja vanhan mallin hintaero on aika pieni, mutta käytännössä ne on kaksi ihan eri pyörää.
MCN:n testi -> http://www.motorcyclenews.com/MCN/bi...-2007-current/
Ajatuksia korkeudesta. Itse olen 172, eli melkos samoilla senteillä Vellamo kanssasi. Tosin pituus ei kerro vielä jalkojen, selän jne pituutta. Itse koin pyörän hieman liian matalaksi alkuun, johtuen vahvasti aikaisemmista ajokokemuksista A twin ja GS. Samoin vaihteet tuntui olevan nilkassa.
Mietin tässä, että mikä olisi jotain matalampaa...hm. Ehkä jokin kustomi (niitä lainkaan tuntematta tahi tietämättä.) Voiko olla niin, että paikallaan olo vaikutti kokemukseesi, vai kävitkö ajamassa sillä? Jotenkin minusta tuntuu, että voiko se todella olla niin korkea, että jalkasi ei kunnolla yletä maahan? -> mikä mielestäni olisi ihan jees ensipyörässä![]()
Viimeksi muokannut: Outi; 10.05.2012 klo 19:59.
Outi**
Niin mää istuin liikkeessä käytetyn 2010 päällä ja mielestäni jalat ei täysin ollut maassa (puoli senttiä tai alle jäi ilmaan). (ties vaikka siinä joku raskaampi sälli ollut omistajana ja takajousen asetus ollut tapissa kireinpään tai en aivan kunnolla edes istunut.) Jalassa oli myös ihan perus matalat kenkulit.
Ei sitä, että se mikään este olisi, mutta kun vertaa tohon kawan er-6:seen millä korttia ajelen, niin eroa oli jonkun verran.
En mää mitään kustomeita ala, käyn koeajamassa heti ku kortin vaan saan, ja teen sitten omat johtopäätökset.
Jotenkin vaan oon tyyppinä semmonen spekuloija, että pitää saada kaikki mahd. info tietää. Ja kiitos ja kumarrus teille kaikille vastaajille.
Mulla on kanssa kuussatanen herhiläinen alla. Se tuntui aluksi myös musta korkealta, kun oon 168cm, ja erityisesti tuo häiritsi, etten saanut molempia jalkoja maahan paikallaan seisoessa. Sitten muutaman kerran reenasin paikallaan seisomista niin, että tuenkin vaan kokonaan toiseen jalkaan ollessani pyörän selässä ja sillä tekniikalla pärrä seisoo ihan tukevasti paikallaan valoissa ja muuallakin. Lisäksi arkailin pyörän siirtoa työntämällä ensin, kun se tuntui niin kovin korkealta ja painopistekin on siinä ylhäällä. Jälleen kerran muutama reeni pärrän siirtelyä ja homma alkoi toimimaanTietty kannattaa tosiaan miettiä mitkä on ne ratkaisevat asiat itselle ja valita sen mukaan. Itse voin suositella kusiaista hornetia lämpimästi, koska se on oikein mukava erityisesti ekaksi pyöräksi. Jos ajelee pääsääntöisesti rajoitusten mukaan, niin tuo on erinomainen valinta, koska se on tasaisen hyvä sekä liikkeelle lähdössä, matkustusnopeudessa ja -mukavuudessa että asenteessa
Eikä se oo mikään rumakaan
![]()
<p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 'isoveikka' ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri 'pikkusikko'</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
Juuri näin, tätä mää hainkin, että samaa kokoluokkaa oleva omistaja antais vähän asiaan vinkkeliä.
Sepäse oliki, just samat ajatukset ku istuin, että molemmat jalat eivät aivan yltäneet ja tuntui raskaammalta nostaa pyörä pystyyn jalkojen väliin kuin tuo kawa, vaikka painoeroa juurikaan papereiden mukaan ole.
Se on se painopiste sitten... mutta kiva kuulla, että hommat toimii ku vähän reenaa ja asenteella ähisee.
Moi! Itse osti pari kesää sitten -06 Hornetin ekaks pyöräks. Tarpeeksi ripee ja tosi huoleton...ja helppo ajaa.Just vaihdoin tonniseen "Ärrään" Ja Painon lisäyksen huomaa parkkeeratessa. Tonninen on myös lyhytjalkaiselle vähän korkeampi.
Kokemattomalle voin kyllä suositella Hornettia![]()
jones66 Espoo.Lintuvaara.
Kyllä se paino sitten varmaankin vaikuttaa ja aikaisemmat kokemukset! En intä lain:-) Harjoitus tekee hyvää itse kelleen ja toivotaan, että tuleva herhiläisesi vastaa toiveitaisi ja miksipä ei? Kaikkeehan ei voi ennalta tietää ja muiden kokemuksiin nojata, mutta vaikuttaisi siltä, että ei tuossa hankinnassa liene kovin metsässä! Ainakin olet Vellamo saanut monenmoista etukäteistietoa - toisin kuin allekirjoittanut hankiessaan -> lähinnä ulkonäkö ja tiedossa oleva keveys ratkaisi. Ja onhan siinä sekin pointti, että jos suht tuoreen herhiläisen hankit, voi sillä olla kiinnostusta jälleenmyynnissä. Tämän vuoden mallistossa Hondan tarjonta tuosta kokoluokasta meni minun makuuni suuntaan järkky, joten senkin voi pitää mielessä
![]()
![]()
Outi**
Tuli sitten hommattua hornetti. Voin kyllä sanoa, että oli kyllä turhaa kaikki puheet pituudesta ja yltääkö vaiko ei jne... spekulointi.
Pyörä on ~170cm pitkälle ja kevyelle kuin nakutettu. Ajoasento on mukava. Pyörä on kevyt, ketterä ja kaikinpuolin sopiva vehe aloittelijalle. Suosittelen. Ja mikä tärkeintä....ihan helvetin hieno.
Korkeat kierrosäänet kyllä tuntuu aluksi vähän oudolta, että mitäs tämä oikein huutaa vaikka ajetaan alle 5000rpm ...kuuluu asiaan kait.
Mikähän ois tällä pyörälle semmonen sopiva kierrosalue? Tuntuu, että tuota vois huudattaa loputtomiin?
Jos miinuspuolia haetaan, niin vaihteenvalitsin ja takajarru ovat vähän hakusessa ainakin aluksi. Kovien ajokenkien kanssa ainakin. Vaatii totuttelua.
Kiihdytys tuntuu kanssa kummalta näin rookielle, että ikään kuin vaihteilla ei olisi välejä ollenkaan. Tarpeeksi ripeä kiihdytys ja vaihteen voi nakata 6:lle kaikki sekunnin välein sisään...välitykset liian lyhyet? Niin ja äänet on kyllä meleko onnettomat.Lisäksi vakio kilpiteline oikein huutaa, että vaihda mut vittuun, olen ruma perkele..hahhah
Mistähän johtuis, että ajossa etupäästä kuuluu semmonen kihinä jarruista/jostain sieltä ajossa koko ajan, jonka huomaa hitaassa ajossa?
Mites pesumyrkyt ja vaijeriöljyt (käykö crc?) ja muut vahat ja ketjusprayt? Oisko jotain Motonetin hyväksi havaittuja litkuja jollain antaa vinkkiä?
Tuli irrotettua hornetin kaasarit ja huomasin että vakio 100 ja 102 suuttimien tilalle oli laitettu kaikkiin kaasareihin 115 koon suuttimet, jotka pitäs olla vasta -03 mallissa, nykyinen siis -02. Meneekö nuo koot ihan yks yhteen että pyörässä on nyt reilusti isommat suuttimet? Täyskaasulla kun kiihdyttää niin tuntuu empivän korkeilla kierroksilla. Neuloja en tullu kattoneeks vaikka kaasarit oli pöydällä![]()
Jos jollain ois kiinnostusta niin löytys Arrowin hiilikuituslipari 07-> hornettiin. Tietoja enemmän YV:llä
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Maksimivääntö löytyy vasta siinä 12k kohilla, että siinä varmaan olisi hyvä vaihtaa vaihdetta, ellei nyt halua loppuun saakka kierrättää
Tuosta kilpitelineestä sen verran, että itse tilasin silloin aikoinaan ermaxin kilventelineen, mutten koskaan asentanut. Tarkemmin kun tutkin pyörää niin näytti siltä että jos halua vaihtaa kilpitelineen, joutuu sahaamaan poikki sen alkuperäsen! Korjatkaa jos olen väärässä..
ÄLÄKÄ käytä missään nimessä CRC:tä, koska se syövyttää!
Jee![]()
Mulla kans etujarru kihisee, mutta vain kevyemmin jarruttaessa, nopeammassa ja voimakkaammassa jarrutuksessa ei sano mitään. Ainakin äänenmittauskierrokset on 6000 (näkyy kopan tuntolaatasta), eli siinä kannattaa alkaa vaihtaan vaihdetta viimeistään. (Jos mä muuten puhun läpiä päähäni, niin se johtuu sit siitä, etten oo mikään tekniikan ihmelapsi, mä vaan ajan tolla pyörällä)
Toi lähtee äkäisesti kyllä liikkeelle, jos sen silleen haluaa liikkeelle saada, esmes motarille liikennevaloista lähtiessä. Kannattaa reenata kahvan kääntöä reilusti ja pitää kytkimen liu'utus minimissä, silloin se lähtee kuin rusakko makuultaTai sammuu, niinkuin mulle myös joskus käy, kun en muista antaa hanaa riittävästi
Vaihteiden vaihto on varmaan vähän makuasia, kyllä mä jo ennen motarinopeuksia useasti saan kutosen silmään. Tossa tuntuu olevan myös semmonen resonoiva taajuus 3000-4000 kierroksen välillä, josta nopeasti tahdon aina eroon, joko kierroksia nostamalla tai vaihtamalla isompaa silmään. Pidän 5000 kierrosta parhaimpana käyntialueena tälle pyörälle, silloin on koneen lämpö matalimmillaan ja polttoainetalouskin kohdillaan. No, kaupunkiajossa toi ei ehkä pääse oikeuksiinsa, siellä kone lämpiää ihan huolella, ainakin mulla, jos joutuu paljon seisoon valoissa, ja tosiaan ei paljon pääse kakkosvaihdetta korkeammalle vaihtaan ennen seuraavaa pysähdystä. Kyllä noihin polkimiin tottuu ajan kanssa...
Voisko olla, että on nuo jarruäänet ja hidas liikkeellelähtö olisivat ihan vaan uutuudenkarheutta? Jarrut kannattaa kyllä tarkistaa, jos ne tuntuvat ottavan kiinni ajossa.
Motonetistä saa ketjuöljyä huokeaan hintaan ja oon ollu itse siihen ihan tyytyväinen. Kun peset pyörän, niin sen jälkeen kandee laittaa ketjuihin mieluummin ketjuvahaa kuin vain pelkkää öljyä - vaikka onhan se öljy parempikin kuin ei mitään. AutoGlymillä on erityisesti moottoripyörän puhdistukseen ja vahaukseen omia aineita, niitä oon käyttänyt ja oon ollut tyytyväinen - ja niitä saa Motonetistä
Ai niin, ja mä olen ainakin ihan tyytyväinen siihen, ettei äänet oo liian kovat. Mun ei tartte ainakaan motarilla pitää edes korvatulppia ton kanssa kun yksin ajelee, porukassa pitää muiden vuoksi laittaa... Terwo mittasi vähän aikaa sitten multa puhelimen desibelisoftalla ääniä ja saatiin säälittävä 90dB siitä irti![]()
<p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 'isoveikka' ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri 'pikkusikko'</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
Milläs kannalla -99 hornetin ajovalo polttimo on? Ilmeisesti mp:issä noista +70% ym polttimoista on ihan isokin hyöty? Ja kestoikä paljon pidempi kun autossa, itse en ainakaan yli 5000km ajele kesässä.
E: Osramin night racer plus polttimo vaikuttaa mielenkiintoiselta, kestääköhän hornetin umpio tuota? Power input 75w/68w näyttää olevan ja vakio valo hornetissa 60/55w.
Viimeksi muokannut: yyri; 17.06.2012 klo 22:59.
Oma -06 mallin 600 Hornakin muuttui oikein mieluisaksi ajaa kun vaihtoi eteen tolppiin Matriksen sisuskalut ja taakse Öhlinsin iskarin.
Ei lyö näpeille enään eikä pääse jousituskaan pohjaamaan. Takapäänkin pintakovuus on poissa. Aluksi luulin tuota Öhlinsiä jopa vialliseksi kun oli aika pehmeä.
Polttimo näyttäis manuskan mukaan olevan ihan perus H4, siis 2004 ja vanhemmat.
2005-06 polttimo(t) on H11.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex