Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Katselin tässä alan lehtiä ja täytyy sanoa että kaikissa uusissa katupyörissä vakiona kauheen näköiset vaimentimet vai alanko tulla vanhaksi kun silmä ei totu,onko muiden mielestä hienoja noi vakio änkkärit. esim zzr1400,Hayabusa,1000cm kyykyt ,etc ? Jonkun silmäähän näiden on pakko miellyttää kun näitä sarjatyönä vakiona laitetaan .
    Kawasaki H1 500 1972
    Suzuki EF 750 1985
    Kawasaki ZZR1100 1991
    kawasaki ZX12R 2002
    hayabusa 2008
    Honda Blackbird 2002
  2. #2
    Pyörien valmistajilla täytyy olla sopparit jälkimarkkinoinnin kans.
    Laitetaan mopoihin mahdollisimman suuret ja kauheen näköset piiput...johan menee sliparia, kokoputkistoo kuin kuumille kiville.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  3. #3
    Samanlaisia ajatuksia pukannut mieleen täälläkin.
    Pyörien kokoon suhteutettuna putket alkavat näyttää jo turhan mahtipontisilta eivätkä enää pelkästään täydennä pyörän näyttävyyttä.
    Vaihtoon menisivät jos omassa pyörässä olisi.
  4. #4
    Vikaan menee kyllä putket monella firmalla. MV Agusta on tehnyt monta nättiä putkea esim. F4, F3 ja B3 http://hellforleathermagazine.com/wp...d3e77219_o.jpg

    Ducatillakin on myös hyviä ratkaisuja.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  5. #5
    Tähänkin alkaa silmä tottua.
    MOPO.jpg
    BMW 1200 GS ADV 14
    Aiemmat:
    MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
    Ktm 400Exc 06
    MV Agusta 312R 08
    Yamaha R1 08
    Suzuki GSXR1000R k7
    Suzuki GSXR1000R k4
    Kawazaki RX1000R 86
    Honda MBX125 84
    Suzuki RM125 81
    Suzuki PV50 82
  6. #6
    Tätä hommaa miettinyt itsekkin!
    Esimerkiksi Cebarin putket vuosimallista 2008 alkaen ovat kyllä omasta mielestäni aika, hassuja.
    Taitaa osittain vaikuttaa tuo lyhyt ja kevyen näköinen pyrstö mitä monella valmistajalla haetaan.

    Toinen syy voi olla, jos halutaan vähän mennä pintaa syvemmälle. On ne materiaalikustannukset.
    Kyllä se vaan on niin että kun joka pyörästä nappastaan puolimetriä putkea pois ja karsitaan vähän muutakin (kiinnikkeet ym) alkaa se kustannuksissa näkyä.
    Ja mikäli on uskominen analyytikoita ym on kilpailu markkinoilla koventunut ja kysyntä hiipunut.
    Hintaa laskettava.

    Käsittääkseni esimerksiki 600cc kokoluokka kärsii kysynnän puutteesta. Ja katsokaan miten komean koneen ne tekivät tällevuodelle:


    Josko tällä taas myynti lähtisi nousuun!

    Samaa ei voi sanoa isoveljestään.
    http://www.hondabikes.fi/var/brandt/..._reference.jpg


    Mutta niin tai näin, ajaisin kummalla tahansa! Ja kuten ylläolevissa viesteissä oli todettu, senhän voi aina vaihtaa! Olisi vain saadakiva silmää miellyttävä paketti samantien!
    Honda CBR1000RR -07
  7. #7
    Monella ketjuvetoisen omistajalla putket vaihtuvat jo käytännön syystä = helpompi huoltaa.
    Mielikuvani on, että eurooppalaiset pääsääntöisesti paremmin onnistuvat noissa putkissa vs. japsit.
    Ihmettelen sitä mp-lehden toimittajaa joka maalaili, että 12Vifferin pönttö on oikea taideteos, kun mun mielestä se on aika karmea laitos. Kun kuitenkaan ei ole välttämättömien huoltohommien tiellä = takarenkaan irrotus, niin onpi saanut olla.
    Katselin, että aloittajalle ollut H1:n aikojen alussa. Miltä pyörä tuntui, kun siitä oli mielikuva todella rankasta vehkeestä. Itselläni oli huoneen seinällä mainosplakaati Suizan T500:sta, tosin sitten kun ikä täyttyi, niin päädyin 750 Laverdaan.
    <p>.</p>
  8. #8
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Vikaan menee kyllä putket monella firmalla. MV Agusta on tehnyt monta nättiä putkea esim. F4, F3 ja B3 http://hellforleathermagazine.com/wp...d3e77219_o.jpg

    Ducatillakin on myös hyviä ratkaisuja.
    Eikä KTM RC8'n putkiratkaisukaan paljon silmää riivi. (koko pyörän ulkonäkö sit kyllä jakaa mielipiteitä.)

    Taitaa olla monen asian summa tämä?

    Aftermarket, luomalla kysyntää, luodaan tarjontaa - joka taas luo pyörälle kysyntää kun on olemassa aftermarket tarjontaa. Aika moni miettii pyörää ostaessaan et millasta palaa on tarjolla.

    Toinen on tuo Edy195'n näkökulma- valmistus kustannukset ja muoti. nyt näyttäs olevan muotia tuo pienenpieni perä/takapenkki ja pakoputken tumppi tuohon jalan viereen.

    Sit kun vielä soppaan heitetään suorituskyky - virtaus ja paino/painonjakauma vs päästö- ja db-rajoitukset.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  9. #9
    Nykyään on tietty se, kun päästöjä ja meluja pyritään koko aika rajoittamaan ja putkesta pitäisi kuitenkin ainakin kireämpiin pyöriin saada aika hyvin virtaava, niin niistä pakostikin tulee aika isoja hormeja.
    Tosin esim Akran slipari katillisella väliputkella varustettuna on eu-hyväksytty ja se on kyllä ihan "normaalin" kokoinen pönttö, ei mikään laivan savupiippu.
    Enne aikaanhan vaimennin useimmin oli vaan se pönttö käyrästön päässä, nykyään useimmissa pyörissä on jonkin tyyppinen "taskumatti" koneen alla ennen sitä varsinaista näkyvää vaimenninta.
  10. #10
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Monella ketjuvetoisen omistajalla putket vaihtuvat jo käytännön syystä = helpompi huoltaa.
    Mielikuvani on, että eurooppalaiset pääsääntöisesti paremmin onnistuvat noissa putkissa vs. japsit.
    Ihmettelen sitä mp-lehden toimittajaa joka maalaili, että 12Vifferin pönttö on oikea taideteos, kun mun mielestä se on aika karmea laitos. Kun kuitenkaan ei ole välttämättömien huoltohommien tiellä = takarenkaan irrotus, niin onpi saanut olla.
    Katselin, että aloittajalle ollut H1:n aikojen alussa. Miltä pyörä tuntui, kun siitä oli mielikuva todella rankasta vehkeestä. Itselläni oli huoneen seinällä mainosplakaati Suizan T500:sta, tosin sitten kun ikä täyttyi, niin päädyin 750 Laverdaan.
    H1:n on ajettavuus ja teho edelleen mieleen painuvin kokemus,siinä teho tuntui kun satulassa ei monttua kuskin kohdalla estämässä liukumista kiihytyksissä eikä katteita ilmavirran riepotellessa hontelon rungon kanssa.Kiihyttely tuntuu paljon rajummalta tästä syystä kuin zzr1100.lla tai 12R:llä .Mulla oli 1972 malli jossa jo pakoputkien suhteen tyylinä kallistus hieman ylöspäin,1973 malleissa alko olemaan jo jyrkempää ja hienompaa kulmaa ylöspäin.Suizan T500 putket olivat maan suuntaiset ja moni tekikin niihin tehopillejä muodikkaasti kulmaa ylöspäin.Harva raaski kuitenkaan kromata tehopillejä ja matta musta oli yleisin tapa maalata oma tekeleet.Tais se pakoputkipolitiikka muotoilun suhteen hivellä silmää alkaa 1970 luvulla ja loppua 2012
    Viimeksi muokannut: zzr1100kawa; 25.02.2013 klo 16:26.
    Kawasaki H1 500 1972
    Suzuki EF 750 1985
    Kawasaki ZZR1100 1991
    kawasaki ZX12R 2002
    hayabusa 2008
    Honda Blackbird 2002
  11. #11
    Vielä pari vuotta sitten esim. Gixerissä oli ihan miellyttävä (tai jopa rohkea) putkien muotoilu

    Mutta siinäkin on menty sen jälkeen metsään... eli selkeesti huonompaan suuntaan!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  12. #12
    Sehän on vaan hyvä että laittavat painavat pöntöt niin saadaan tehopainesuhde näyttämään paperilla paremmalta kukkahattusilmin katsottuna. Siitä on sitten helppo napata parikymmentä kiloa pois.
  13. #13
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Vielä pari vuotta sitten esim. Gixerissä oli ihan miellyttävä (tai jopa rohkea) putkien muotoilu

    Mutta siinäkin on menty sen jälkeen metsään... eli selkeesti huonompaan suuntaan!
    En vois olla enempää eri mieltä... Lähinnä kaks jättimäistä tekopeenistä sojottaa suikan persiistä

    Mut kauneushan tunnetusti on katsojan silmässä jne.

    Kyllähän tuo omankin pyörän putki näyttää ihan suoraan sanottuna , googlatkaa vaikka
    Onk tää hoitoainet, vai tulinkmää?

    ex. CBR600F -93, SV1000S -03, CB1000R -09, 690 Duke R -11, CBR600RR -09, XLH1000 -71, ZX10R -06, R1200S -07, Sportster R -02

    Nyt: Cb seven fifty
  14. #14
    Lainaa Arvo Pentti kirjoitti Katso viesti
    En vois olla enempää eri mieltä... Lähinnä kaks jättimäistä tekopeenistä sojottaa suikan persiistä

    Mut kauneushan tunnetusti on katsojan silmässä jne.

    Kyllähän tuo omankin pyörän putki näyttää ihan suoraan sanottuna , googlatkaa vaikka
    Noi tunnetaan myös nimella whale dong.
    Suunnittelija on varmaan katsonut luontodokkarin ja saanut idean.
    Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 25.02.2013 klo 19:07.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  15. #15
    Vielä pari vuotta sitten esim. Gixerissä oli ihan miellyttävä (tai jopa rohkea) putkien muotoilu

    Mutta siinäkin on menty sen jälkeen metsään... eli selkeesti huonompaan suuntaan![/QUOTE]

    Kyll toi taas mun silmään ihan linjakas putki tuossa suzuki 2009 mallissa on,muistuttaa gp pro slip on mallia,hitsaus saumoja vain lisää.

    http://www.superstreetbike.com/hotpr.../photo_03.html
    Viimeksi muokannut: pupu; 25.02.2013 klo 20:26. Syy: poistettu kuva lainauksesta
    Kawasaki H1 500 1972
    Suzuki EF 750 1985
    Kawasaki ZZR1100 1991
    kawasaki ZX12R 2002
    hayabusa 2008
    Honda Blackbird 2002
  16. #16
    Muuten muistuttaa, mutta mittakaava on väärä. Nuo GP-piiput on reilusti pienemmät.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  17. #17
    Lainaa zzr1100kawa kirjoitti Katso viesti
    ...täytyy sanoa että kaikissa uusissa katupyörissä vakiona kauheen näköiset vaimentimet...
    Kauheen näköisiä ne on muutenkin.
    High Stuck Are Wit To
  18. #18
    Pakkohan rahaa on sen pyöränkin jälkeen jostain revittävä.
    Kawasaki Z750 -05
  19. #19
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Vielä pari vuotta sitten esim. Gixerissä oli ihan miellyttävä (tai jopa rohkea) putkien muotoilu
    Huh ihan über rumat putket tossa suikassa, Agustan F4:ssä on kyllä vielä jäätävämmät
  20. #20
    Taitaa olla lähinnä rahasta kiinni, koska saa niihin asiallisiakin.



    edit. Ei kyllä äkkiä tule mieleen toista mopoa, jossa olisi asiallinen putki vakiona.
    Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 25.02.2013 klo 22:18.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  21. #21
  22. #22
  23. #23
    Mun silmää on miellyttänyt viimeisten VFR800:sten tuplayläputket...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  24. #24
    Jeps yllättävän rumia möhköjä kyl on monet... Agustassa on onnistuttu hienosti vähän tavallisesta poikkeavalla ratkaisulla mutta muuten kyllä suht suora ränni ilman ihme muotoiluja on paras taikka sitten jos putki on piilossa. Tuo linkattu BMW on nätti ja Panigalen ratkaisu ei myöskään häiritse silmää yhtään.

    Uudessa Ducatin Hypermotardissa on aivan karsea putki ja samoin oli Termiksen viriputki, Multistrada ei ole ihan niin metsässä mut Streetfighterissa on sitten jo hieno toteutus.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  25. #25
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mikuni kirjoitti Katso viesti
    Uudessa Ducatin Hypermotardissa on aivan karsea putki ja samoin oli Termiksen viriputki, Multistrada ei ole ihan niin metsässä mut Streetfighterissa on sitten jo hieno toteutus.
    Streetfighterin putki kyllä miellyttää silmää, mutta on muuten sijoitettu ihan perseelleen varsinkin vakion lämpösuojan kans. Ei mahdu jalka kunnolla tapille kun lämpösuoja tulee kantapään tielle.
    Superbike #7
  26. #26
    Katumalleista nämä putket ovat viime vuosina häirinneet erittäin vähän:



    Tai kyykyistä tämä:

    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  27. #27
    Sinänsä ihan mielenkiintoinen pointti tuo, että homma on tosiaan kääntynyt täysin
    päälaelleen 70-luku / 2000...... luku.

    Uudemmissa kyllä vaihdattaa ihan pakosta vaimentimia jotain harvaa piristävää
    poikkeusta lukuunottamatta..... ja osassa näissä poikkeustapauksissa on jo pimppauspönttö
    esim. valmistajan optiona.

    Toisaalta..... kun tarkastellaan esim. 70-luvun pyöriä.....

    On rehellisesti sanoen erittäin vaikea keksiä alkuperäisten tilalle "kauniimpia"
    edes kaikkien nykyisin käsillä olevien mahdollisuuksien keskellä.

    Jos niitä tuolloin muuteltiin, tavoitteet olivat yleensä muut kuin ulkonäölliset.

    Tokihan pakoputkiston suhteen on nykyisin ihan eri tavoin ns. virallisia vaatimuksia kuin ennen.

    Muotoilun ja silmän suhteen tuo alapuolinen "taskumatti- ratkaisu" antaa tietenkin
    enemmän mahdollisuuksia näkyvien osien ja niiden mittasuhteiden sovittamiseen.

    Koneen lämpötaseen suhteen taas ratkaisu on käytännön ajossa pääosin...... tai no.... jääköön nyt
    tämän kerran sanomatta.... mistä tuo on .

    Kisakäytössä olevissa laitteissa tuota asiaa on toki hieman helpompi "mestaroida".
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #28
    kawa on onnistunut missiossaan luoda rumimpia putkia mun mielestä oikeen hyvin viime vuosina

    2007_Kawasaki_Z1000.jpg

    ja sitten vielä tämä uusin versio

    kawasaki-z1000-my-2010_9.jpg
    KooTeeÄm
  29. #29
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Sinänsä ihan mielenkiintoinen pointti tuo, että homma on tosiaan kääntynyt täysin
    päälaelleen 70-luku / 2000...... luku.
    Ihan hyvä pointti ja kiinnitettiin siihen suuri huomio ennenkin. Kun muistelee 3-siipisten kawojen putkia siltä paremmalta puolelta. Tai Easy Riders choppers-tyyppisiä putkia. Tai Benelli Sein oikein kunnon urkupillejä. Tai Scramblers-tyypin putkivetoja. Tai 500 Fourin erikoismuotoiltuja putkia. Tai Ysikawan sulavaa muotoilua. Tai - tai, aina se on puhuttanut.
    <p>.</p>
  30.  
  31. #30
    Kyllä omasta mielestäni B-Kingin vakiot hakee rumuudessaan voittajaa, siitäkin huolimatta että omaan pientä lukkarinrakkautta kys pyörää kohtaan edelleen. Agustan huilurivistö sen sijaan mielyttää omaa silmääni, joskin äänet on aikalailla kaameaa kuultavaa. Se tosin tuskin on valmistajan vika vaan enemmänkin tulee tuolta töyhtöhyyppä-päättäjien osastolta...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen