Tuohan onkin hyvä "tutkielma" samasta teemasta.
Unohdetaan makuasiat mutta ihmetellään tyyliä.
Jälkimmäinenhän on mausta riippumatta tyylillisesti ja mittasuhteiltaan
aika ehjä kokonaisuus. (putkien osalta)
Se mikä välillä hieman hämmästyttää-kummastuttaa, on väritykset ja niiden detaljit ylipäänsä.
Aivan käsittämätömän pienillä "virhearvioinneilla" voidaan joko tuhota kokonaisuus....
tai häivyttää muotoilulla tuotettuja linjoja & pikantteja detaljeja käytännössä olemattomiin.
Kawalla näitä esimerkkejä tällä saralla nykyisin riittää.... menneiden aikojen onnistumisista riippumatta.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ei sen putkien aina viistosti ylöspäin tarvi mennä ollakseen hieno http://www.streetbikerider.us/Pics11...ory-Hammer.jpg
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
....ja putki/putket voi olla hienot, mutta "väärässä pyörässä" (piitkä matala).
En nyt tarkoita merkkiä, vaan kokonaisuutta.
Vaihda noiden kuvassa olevien tilalle esim. " Big Radius" 2 in to 1, tai
hieman toiseen teemaan mentäessä vaikka modattu lyhyt Competition Series 2 in to 1.
Loppujen lopuksi.... ei se "Polariksen" alkuperäinen teema tuossa sinänsä kovin metsässä ole.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Agustan äänistä semmoinen hauska havainto, että staattisen mittauksen raja-arvoksi on valmistajan kilpeen kirjattu raja-arvo 106 dB(A). Sen se todistettavasti myös täyttää, mikä ei ole ihme, koska arvo on tähän saakka vastaantulleista tyyppihyväksytyistä kapistuksista kaikkein korkein. Kuitenkin saman rakkineen olisi ohiajomittauksessa pitänyt alittaa 80 dB(A). Uskoo ken tahtoo...![]()
High Stuck Are Wit To
nuo gixerin banaaniputket on yhden hienoimmat putket mitä sarjavalmisteisissa on näkynyt.
Itse tykkään myös z1000:sen edellisen mallin kartioputkista.
R6:sen putki on aivan kauhea, törröttää sivulle, ja suu näyttää olevan väärinpäin. Siis joku amisjätkä asentas sen noin.
mutta ajaisin millä tahansa nyky-kyykyllä nykyään vakioputkella, koska ne on melko keveitä ja toimivia. Muutenkin melko mitäänsanomattomia vehkeitä, joten putkella ne ei ainakaan parane. Tehoakin on ihan riittävästi vakiolla.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
kyllä mää ainakin ostin ton maxin melkein pelkästään ton putkiston ulkonäön takia...
aattelin että on kavereitten kivempi ajella perässä kun ei oo rumat putket...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
No tuota, vaikkakaan en epäile etteikö Varesessa osattaisi junailla "Berlusconilaista" tyyppihyväksyntää ohiajomelulle, niin voi se vaikka olla ihan tottakin.
Uuskoppa F4ssa kun on about siinä jalkatapin ala etupuolella semmoinen Exupin tyylinen venttiili nousuputkessa.
Näin ollen on ihan mahdollista että ecu pistää bataatin putkeen ohiajomelumittauksen olosuhteiden toteutuessa.
Ylipäätään Agustoissa on vakiona yllättävän räyheät äänet, niin imu- kuin pakopuolellakin.
Olen tainnut, missään muodossa, nähdä yhden henkilön ikinä valittaneen että ei pidä ko. mopedien soundeista.
Se taas tykkääkö F4 Varesen urkupilleistä vai Rutaleen tuplapiipuista enemmän on henkilökohtainen makuasia.
Mulla on molemmat ja voin rehellisesti myöntää että pienemmän ja mehumman Brutalen soundit on minusta silti paremmat.
Muutenkin tuntuu että lähestyminen EU ääni & päästöpellehermanneihin on ainankin ollut - eh ei mikään turhantarkka.
Vanhakoppa rutaleen manuaalissa taidettiin sanoa jotain tyyliin "MV-Agusta spa'ta ei voi pitää vastuullisena jos ajat ilman saastelaitteita tieliikenteessä."
Katti on sitten kuitenkin näppärästi pelkästään jousilla käyrien ja änkkärien välissä ja kiinni ihan yhdellä pultilla.
Ja korvausputken saa tietenkin Agusta Corselta(kin)...
Yleensä kaikkein kimakimmat kannanotot tällä ylen upealla foorumilla saadaan aina ketjuissa jotka perustuvat puhtaasti makuasioihin. Aikanaan kundiporukassa oli aika yleisesti sellainen kirjoittamaton sääntö että saunailloissa ei sitten puhuta uskonnosta, politiikasta eikä lastenkasvatuksesta, koska niiden tiedetään aina päätyvän jonkin asteiseen käsirysyyn. Makuasiat voisi liittää foorumeiden osalta samaan kategoriaan.
Joskus jopa olen naureskellut että pitäisi tehdä sellainen "makuasiat" osio ihan erikseen. Tämä osio sopisi parhaiten siihen mielentilaan kun haluaa pullistella lihaksiaan, leveillä hevosillaan, haukkua, mollata, naurahdella tai muuten vaan osoittaa ylempää tietämystään![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Toisaalta tosiasioista on niin tylsä kinastella.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eeeeeii
Ollaan vaan aina kaikki joka paikassa joka asiassa samaa mieltä kun Speden pikkupojissa.
Tärkeintähän yleensä on, että ollaan "sen yhden jonkun kanssa" kaikki samaa mieltä.... ettei vaan
tule mitään.... ja tehdään vielä aaltoja yhdessä på den saken.
Eihän muuten taas päästä mälläämään siitä, että kaikki on niin helvetin tasapaksua ja tasapäistä.
Putkimalliksikin riittäisi.... sananmukaisesti V & H:n Longshotit.... ja pulinat pois!
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Itse olen sitä mieltä, että vasta viime aikoina on alkanut tulla hienoja vakioputkia. Aikaisemmin mallina on ollut vain tylsästi pyöreä tai vähän edistyneemmillä ovaali sylinteri tai kauan sitä ennen kartio. Nyt on muotoilu vihdoin saavuttanut tämänkin alueen. Aina se ei tietenkään täysin onnistu, mutta nyt on sentään jo yritystä.
Makuja on monia sanoi koira kun...![]()
Mutta ehkä kaikista eniten omaan silmääni on pistänyt negatiivisessa mielessä tämä Yamahan FZ8-S:n esitys:
Ihan kuin koko vaimentimen olemassaolo olisi unohdettu suunnitteluvaiheessa ja viimetipassa puoli-paniikissa kyhätty nyt vaan joku pönttö sinne putken päähän.
Positiivisin esitys taas on Suzukin GSX-R 600/750 k7 - k8 -pyörissä:
Sulava, huomaamaton, pyörän muihin linjoihin nätisti uppoava.Sen verran nätti, että ihan tietoisesti halusin ostaa yksilön, jossa on alkuperäinen vaimennin paikoillaan.
Myöskään pyörissä, joissa putket on vedetty penkin alle, en oo aivan kauheita esityksiä nähny. Esim:
Mutta mitä taas alkuperäis-änkkärien ääniin tulee verrattuna tarvikevaimentimiin, niin... Noh, ehkei ne äänet nyt kuitenkaan ole kaikki kaikessa - tai sitten mie oon vaan tullu vanhaks!![]()
Summa summarum: ylipäätään pyörät, joiden putket ei ns. pistä silmään, vaan ovat selkeästi suunniteltu täydentämään pyörän muuta olemusta, miellyttävät eniten itseäni.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
***
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
Nuo Gikserin ja Hondan piiput käyvät myös minun silmään, positiivisella tavalla.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)