Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 122:sta
    Lainaa classic kirjoitti Katso viesti
    Olen pohdiskelemassa vakuutusasioita. Pyörä, ei vaihdukkaan, vaan pyörät lisääntyvät. Iloinen perhetapahtuma on suunnitteilla ensi tiistaina.

Tässä yhteydessä keskeytysvakuutuksen sijaan ajattelin tutkia Autoliiton Turvajäsenyyden. Se kattaa satasella ( 100 € ) keskeytyksen ympäri Eurooppaa kaikilla ajamillani ajoneuvoilla. Eli on kuskikohtainen, ei ajoneuvo.
    Ainoa ehto on että ajoneuvo on suomalaisessa rekisterissä.

Tosin noi yhtiöt heittävät Kaskoa 70 % bonuksilla meille kalkkiksille. Eli onko mitään syytä veivata? Toisaalta, onhan autoliiton kortti kiva. Voi vaikkapa laivan ruumassa maihinpääsyä odotellessa lukea kaikki pienellä präntätty siitä kortista. Kay ihan arvauspelimäisestä ajanvietteestä tällä ikää.
    Mun tietääkseni kekeytysvakuutuksesta korvataan rahalla ne päivät kun ajoneuvo on korjaamolla tms pois käytöstä. Matkan jatkuminen kuuluu kaskoon, en nyt muista mihin osuuteen. Autopalvelu ainakin hoitaa pyöränkin korjaamolle. Kyllä tuosta Autoliiton kortista kai jotain hyötyä on, sos palvelu kuuluu myös kaskoon. Ajoin perässä kun kaverin pyörää vietiin saksassa lavetilla korjaamolle (lataussäädin oli antautunut). Se palvelu tuli SOS:ista, ihan suomenkielellä.
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Pieni kaato tulee normaalisti alussa. Iso myohemminin kun luulee olevansa hyva. Mina olen niin hyva etta olen ollut paa savannissa kymmenia kertoja.
    Tätä olen miettinyt omalta kohdalta monta kertaa Minä aina ihmettelen myynti-ilmoituksia joissa sanotaan ettei pyörällä ole kaaduttu
    Ilmoittaudun heti siihen 1% jotka ovat keskimääräistä huonompia kuskeja

Minä olen kaatanut kaikki pyörät mitä minulla on ollut ja tämä viimeisinkin... ennenkuin olin pyörän liikkeestä ulos ajanut, olin ostanut ja laitattanut siihen sellaiset kaatumaraudat, ettei vahinkoa ainakaan pyörälle ensimmäisenä tule.

Tuossa sunnuntaina mursin kylkiluuni kun taas kerran kippasin pyörän hiekkatiellä Pyörään ei tullut mitään, raudoissa on nyt mukavat muistot luun rusahduksesta

Ja edellistä pyörää tapasin ihan näytösluonteisesti kaataa parkkipaikalla kun epäilivät etten jaksa pyörää pystyyn nostaa.. vaikka senkin muutaman kerran liejussa ja hiekalla kaadoin.. ilman vahinkoja pyörään.

Sitä mietinkin että miksi vakuutusyhtiöt eivät huomioi näitä kaatuma suojia vakuutushinnoissa nimittäin tästä viimeisestä kaatumisesta olisi oikeanpuolen muovit olleet varmasti palasina - vaikka en uskalla ajatella mitä olisivat sanoisivat kun vahinko tapahtuu jollakin metsäautotiellä Vakuutusyhtiötä en ole vielä vahingoista päässyt laskuttamaan (kiitos suojien) ja hyvä niin..
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
    Eipä ole koskaan ollut koskaan muuta, niin mopossa kuin kotilossa, kuin osakasko eli hirvi-, palo-, varkaus-, ilkivalta.
    Vaikka nykyinen mopokin on kalliimpi kuin joku uusi 600 kuttaperkkap*ska
    No jos laskee että mitä tässä vuosikymmenien aikana on tullut "säästettyä" niin eikähän sitä plussalla olla, vaikka sitä rahaa ei silti missään olekaan!
    Mutta köyhän on jossain säästettävä! Sitten kun vahinko tapahtuu (oma syy), niin varmasti kirpaisee.... mutta elämä on!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Kolme uutta ja jonkun vanhan pyörän olen omistanut.En ole maksanut centiäkään vapaehtoista vakuutusmaksua.
    9r -01 ja osakasko on.
    Olis tarvinnut täys kun vedin tänään letkassa mutkan suoraksi ja keula paskana
    Onnex kuski ei...
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
    Lähemmäs 10 vuotta ajellu ilman vahinkoja, pyörällä 2 v, ei ole vielä tarvinnut yhtiöön tehdä hakemuksia. Silti täyskasko tuntuu luonnolliselta valinnalta. Vaikuttaneen myös ettei osa-kaskoon saa ilkivaltaa. Nyt uskaltaa antaa pyörän myös kaverille / avokille, ja muutenkin voi ottaa löysemmin rantein.

Yhtiönä Pohjola joka veloittaa 1800e kaudesta, 20/70 bonukset. Maksu painottuu ajokauteen (2kk aikana 1000eur menny jo ) Aika rajoilla kannattaako kaskoa pitää, tottakai pidän itseäni keskimääräistä parempana kuskina

Pyörä n 7000e arvoinen 1000cc k7 Gsx-r, kuski 27v.
    Gsx-r 1000 k8
    Mulla on sellainen "perikunta vakuutus" missä pienet kolhut menee omasta pussista ja isommat on perikunnan murhe. Pyörä on -02 Suzuki Bandit 1200. Todennut että kolmessa vuodessa säästänyt vakuutusmaksuissa jo aika pahankin tällin hinnan kyseisessä pyörässä.
    Osakaskolla oon ite menny noiden omien vanhusten kanssa. Lähinnä tuon ilkivallan pelon vuoksi. Aprilian vakuutus maksoikin itsensä jo takaisin, mittaristoon tuli yön aikana halkeama lasiin, vakuutusyhtiöstä uuden mittariston listahinta tilille.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    -00 ja täyskaskolla (liikenne+täyskasko 560€ vuodessa)

ei ikinä kannata ostaa noita verkkovakuutuksia.. Niissä on ilmaa ihan vitusti. Soittamalla saa hinnasta paljon pois. Mulla lähti omasta melkein puolet pois vr verkkovakuutus laskurin antamaan hintaa.:!!!
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
    Ongelmanan näen sen, että suurin osa vakuutusmaksusta on se pakollinen liikennevakuutus. Kaskoon saa heti täydet bonukset. Lisäksi jos haluaa osakaskon, tyyliin että omat töppäilyt omasta pussista mutta muut toisten töppäilyt vakuutuksesta, niin ero täyskaskon ja osakaskon välillä jää pieneksi. Ja siitäpä syystä täyskaskolla mennään.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
    Mikä siinä osakaskossa viehättää?
    Hinuri hoitaa mopon lähimmälle korjaamolle, hirvi hyppää tielle, mopo palaa tai mopo varastetaan.
    Muutahan se ei korvaa.
    Jos hirveetä väistää hatelikkoon ilman elukkaan osumista, niin korvaako osakasko mopon tuhot?
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Hinuri hoitaa mopon lähimmälle korjaamolle, hirvi hyppää tielle, mopo palaa tai mopo varastetaan.
    Muutahan se ei korvaa.
    Jos hirveetä väistää hatelikkoon ilman elukkaan osumista, niin korvaako osakasko mopon tuhot?
    Mulla osakasko on n. 150e vuodessa. Kerran on jo mopo hinattu sen piikkiin korjaamolle (plus tuo ilkivalta), eli on todellakin kannattanut.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Hinuri hoitaa mopon lähimmälle korjaamolle, mopo palaa tai mopo varastetaan.
    Nämä.
    Ja sit vielä samaan syssyyn ilkivalta...
    Se riippuu taas yhtiöstä, myöntääkö ilkivaltavakuutusta.

Oli kiva soitella poliisit paikalle, kun mopo oli kaadettu yön aikana ja hypitty päällä & potkittu kaikki hajalle mitä saatu, tehdä rikosilmoitus ja vakuutusyhtiöön ilmoitus, rikosilmoituskopion kans.
    Omavastuutahan siinä meni 150e, mut se v*tutti vähemmän ku maksaa kaikki itte...
    Oli sitä yritetty varastaa, mut sit oli päätetty rikkoa.

Lunariin meni, itte ei tarvinu ees soitella ketään hiissaamaan sitä raatoo pois sieltä parkkarilta, vaan kaikki hoidettiin vak.yhtiön toimesta...

Kaupunkiasujalle, joka ei saa mopoa yöksi talliin, toi ilkivalta on "ihan kiva" lisäharmi...

Ainii...
    Mopo -97
    Osakasko...
    Olikohan 70e/vuosi...
    Viimeksi muokannut: janite2; 08.09.2013 klo 23:33.
    Se oli jo rikki...
    Thunderace-00 liikennevakuutus (40%) 1311.19€ ja täyskasko 772,29€.
    Vakuutusyhtiö IF, mukana hinnassa keskittämisalennuksia tms.
    125cc Yamaha TDR-01 liikenne (25%) 894,78 ja kasko 517,98.
    Aika kallista tuo harrastaminen kun lisäksi vielä toinen piikki 4-t ja museopyöräkin jossa vakuutukset tosin vaan 45€.....
    Vanha,niin on kuskikin...
    R1100R -95 IF Liikennevakuutus (-40%) 270e/v, osakasko 80e/v. Osakasko lähinnä autopalveluturvan ja ilkivallan takia. Muissa yhtiöissä hinnat yli tuplat.
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
    Minulle täysikaskon osuus on n.400 euroa vuodessa. Minusta se on pieni hinta sille, mitä kaikkea pyörästä hajoaa kun kaatuu tai ajaa ulos - puhumattakaan myös ajovarusteista ja kypärästä. Vaikka olisi kuinka hyvä kuski, sitä ei koskaan tiedä mitä mutkan takana, tai mutkassa odottaa. Ei ne pelit Rossillakaan aina pysy lapasessa, ja liikenteessä on ääretön määrä muttujia, routavaurioita, kuoppia, hiekkaa, lapsia, traktoreita. Tiedän myös henkilön kenellä on 10k arvoinen laite liikennevakuutuksella. "Periaatteesta" ei suostu maksamaan mitään ylimääräistä rahoituslaitoksille.
    Lainaa äkkilähtö kirjoitti Katso viesti
    Thunderace-00 liikennevakuutus (40%) 1311.19€ ja täyskasko 772,29€.
    Vakuutusyhtiö IF, mukana hinnassa keskittämisalennuksia tms.
    Mikä hyvänen aika tuossa maksaa noin paljon, vai etkö ole kilpailuttanut muita yhtiöitä lainkaan? Itsellä vuoden vanha Kawa Z1000SX, liikennevakuutus 35% bonuksella sekä täyskasko 70% bonuksella rahoitusvakuutuksen kera päälle, niin silti vuosikustannus yhteensä on alle 1200e ilman seisonta-aikoja. Vakuutusyhtiönä Pohjola.
    Sitähän tuossa itsekkin ihmettelin, oliskos IF:ssä hinnat sitten korkeemmat kun mainostavat sitä korvauksien nopeutta ym...
    Vakuutukset laiton juuri kilpailutukseen Lähitapiolaan, saas nähdä mitä kuuluu.
    Jonkun yhtiön pitäs vielä kehitellä semmonen vakuutuus johon sais kaikki pyörät yhteen kirjaan ja ajelis sitten millä haluais, eli joku monipyörävakuutus jolla sais sitten paremmat etuudet..kuluttajakin
    IF:ssä on tietyille pyörille ihan kilpailukykyiset hinnat, esim. customeille yms. Ne ei ihan selkeästi halua tonnisia keveitä ja tehokkaita pyöriä vakuuttaa, ja kun liikennevakuutus on lain nojalla pakko tarjota kaikille, niin hinnalla voi ohjata tietyt pyörät ystävällisesti muille yhtiöille. En minä muutakaan selitystä keksi.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
    Mulla on ollut täyskasko aina pyörissä ja suurimmassa osassa autojakin.

Aina on ollut varaa maksaa. Oli sitten tyhjästä tai ei. Yhden pärrän korjausarvio oli 14000e. Mä maksoin -20% boonuksia.

Nykyisen käyttöauton vakuutukset on 1700e/12kk ja pärrä 950e/12kk.
    1300cc Suzuki
    Sitähän tuossa itsekkin ihmettelin, oliskos IF:ssä hinnat sitten korkeemmat kun mainostavat sitä korvauksien nopeutta ym...
    Vakuutukset laiton juuri kilpailutukseen Lähitapiolaan, saas nähdä mitä kuuluu.
    Jonkun yhtiön pitäs vielä kehitellä semmonen vakuutuus johon sais kaikki pyörät yhteen kirjaan ja ajelis sitten millä haluais, eli joku monipyörävakuutus jolla sais sitten paremmat etuudet..kuluttajakin
    Perusta MP-liike ja pyörät liikkeen nimiin, varastovakuutus koko kalustolle. Se on edullinen.
    Muutahan se ei korvaa.

Ei korvaa jossei ole pyörässä karvan karvaa! Siksipä omassa onkin eläinturvavakuutus, jos väistän lepikkoon osumatta niin maksaa kuten myös jos siirrän pyörää vaikka taluttamalla parkkiksella ja se pääsee käsistä irti kyljelleen niin maksaa. Ja on muuten laajennettu osakasko.. Maksaa sen 2-300 vuojessa enemmän ku tavan osakasko mut yksikin lippa osumatta vaikka elukkaan 5 vuojessa riittää maksamaan takaisin ja vähän suolarahojaki takas..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Perusta MP-liike ja pyörät liikkeen nimiin, varastovakuutus koko kalustolle. Se on edullinen.
    Menisköhän tuo tuolleen, empä osaa sanoa, mutta nyt on kilpailutettu Turva ja Fennia ja kyllä on eroa hinnoissa
    pelkässä Thunderacen hinnassa ero n.1000€ samoin nuissa muissa esim: mönkkärissä.
    Lähitapiola ei ole suostunut vastaamaan, kumma juttu kun ei kiinnosta....
    Vuoden 2006 kawasaki er-6n ja osakasko löytyy. Täyskaskon koin täysin turhaksi. Ja hintaa tuolle kaskolle tulee muistaakseni n. 92 euroo vuodessa, 70% bonuksilla tietysti. Nii ja yhtiö on Tapiola.
    ZX-6R -07
    Tänään kävin vakuuttamassa uusimman hankinnan vm. 2000 BMW R 1100 RT:n. Netin kautta IF:iin, jossa toinenkin pyörä on vakuutettuna.

Otin TäysKaskon kun koko setti Liikenne+Kasko ympärivuotisena maksaa 560 €. Baijerilainen pappatunturi maksoi ostettaessa nafti 6000 joka lienee ihan keskiverto, ellei vähän halpakin, hinta tommoselle.

Joten parin sadan Kaskonvuosimaksu menettelee ja vaikuttaa järkevältä toistaiseksi.

Joku aikaisemmin kirjoitti että pikku kaadot tulee aluksi ja suuremmat kun luulee osaavansa. Olen jo selvinnyt ykkösosasta, kellautin Bemmin kyljelleen. Osaa painaa kun koittaa nostaa pystyyn. Onneksi kaadoin ruuhkassa joten avustajia löytyi, kun eivät päässeet auttamatta ohi.
    Tuon kaadon naarmut jynssään itse pois, mutta ehkä vaikutti osin Kaskopäätökseen.

Parempia Byllähdyksiä odotellen...
    BMW R1150RS
    47 vuotta moottoripyöräilyä eikä minkaanlaista osa-eikä täyskaskoa.Muutama nutuilleenmeno mutta muulloin äly mukana. Kummasti rauhoittaa torveilua kun kun kaikki on omasta pussista!
    Viimeksi muokannut: lotja; 23.09.2013 klo 21:52.
    Kasko on ollut aina, itsellä ei olisi oikeastaan ollut tarvetta mutta välillä tulee lainailtua pyörää kavereille, vaimolle ja muutenkin, joten parit korjaukset on tullut sen kautta hoidettua. Kokonaissummissa varmaan häviöllä mutta joskus männävuosina olisi ollut viiden tonnin suorimisissa hieman repimistä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Honda CBR1000F -01
    Liikennevakuutus: 208,39 €
    Osakasko (Hirvi-ilkivalta-palo-varkaus) : 116,88 €

Yhteensä: 325,27 €
    Täysi bonus. En aja syys-lokakuussa, muuten voimassa ympäri vuoden. Vakuutus Turvassa.

jussi

EDIT: Hups, väärä ketju...mutta ton ikäisessä/hintaisessa ei liene kaskolle enää syytä pitää.
    Menisköhän tuo tuolleen, empä osaa sanoa, mutta nyt on kilpailutettu Turva ja Fennia ja kyllä on eroa hinnoissa
    pelkässä Thunderacen hinnassa ero n.1000€ samoin nuissa muissa esim: mönkkärissä.
    Lähitapiola ei ole suostunut vastaamaan, kumma juttu kun ei kiinnosta....

Ite kilpailutan joka kevät kaikki yhtiöt, ja eroja hinnoissa on.
    Yhtiötkin on vaihdelleet kirjavasti: Turva, Pohjola, Aktia, Fennia, Pop-vakuutus..
    Mun mielestä kannattaa, jokainen tyylillään..
  30.  
    Lainaa Neona kirjoitti Katso viesti
    Vuoden 2006 kawasaki er-6n ja osakasko löytyy. Täyskaskon koin täysin turhaksi. Ja hintaa tuolle kaskolle tulee muistaakseni n. 92 euroo vuodessa, 70% bonuksilla tietysti. Nii ja yhtiö on Tapiola.
    ER:n vakuutukset on tosi edulliset, täyskasko oli IF:ssä jotain 300 euron luokkaa vuodessa. Jos pyörän arvo on vaikka 3000 euroa ja pyörä menee kaadossa ajokelvottomaksi, voi vakuutusta siis maksaa teoriassa 10 vuotta ja silti se maksaa itsensä takaisin + ajokamat. Mutta jos ei kaadu kymmeneen vuoteen niin eihän sitä sitten kannata olla.
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen