Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 122:sta
  1. #1
    Morjens!

    Kertokaapa minkä ikäisissä ajopeleissä pidätte (kannattaa) pitää kaskoa?

    Ps: en löytänyt ketjua tästä aiheesta!
  2. #2
    Mulla on Honda CBR1000RR 2013 ja otin siihen kaskon... On noissa kaikissa muissakin pyörissäni ollut kasko, kun olen ne uutena hankkinut paitsi vanhassa viagrassa...
    Viimeksi muokannut: Henry67; 24.02.2013 klo 19:22.
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  3. #3
    Ei taida olla yhtä oikeaa vastausta. Olisko vastaus tuohon, että kannattaa varmaan miettiä pyörän käypää arvoa suhteessa vakuutusmaksuun (ja tietty omaan kukkaroon). Eri pyörillä on ikääntyessäänkin kovin erilainen arvo (=kasko "kannattaa"). Myös vakuutusyhtiöillä on eroja Kaskojen korvausperusteissa pyörän iän suhteen.
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Tuossa on miun kasko. Yhteensopiva kaikkien pyörien kanssa
  5. #5
    Harmi vaan kun tuo "Visa-Kasko" on voimassa enää tän kuun loppuun.

    Mitä aloittajan kysymykseen tulee, niin riippuu aika paljon pyörän iästä, omasta ajotyylistä ja siitä missä tota pyörää säilyttää sillon kun ei ole ajossa.
    Viimeksi muokannut: CJ; 24.02.2013 klo 22:08. Syy: Turha kuvalainaus poistettu
  6. #6
    Osakasko halvemmissakin, täyskaskoa pitäisin yli 5ke pyörässä..
    Mutta ihan siitä kiinni mimmoista riskiä on valmis ottamaan. Kyllähän sekin korpeaa jos 5ke mopon pistää täysin paskaksi eikä ole täyskaskoa. Mutta jos luottaa siihen ettei romuta pyörää vaikka 10 vuoteen niin säästää jo pyörän hinnan vakuutuksissa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  7. #7
    Olen pitänyt kaskolle yhtä perustetta. Jos mälläät niin onko sinulla varaa kunnostaa vanha tai ostaa uusi ilman, että harrastuu siirtyy pelkäksi rahan keräämiseksi vuosiksi.

    Nykyinen mopo täyttää keväällä 5 vuotta ja kasko on.
  8. #8
    Kai se kaskoa huutaa jos on 25 donan muoviluoti jonka jo paikoiltaan pihaan kaataminen
    maksaa 5-7 donaa..... kunnon mällistä puhumattakaan.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #9
    Kyllä kasko löytyy ja mopo on K16GT -12, Toisaalta taas eka pyörä ostettu -71 eka uus -72, eikä kaskosta ole tarvinnu korvauksia hakea koskaan. On kyllä toisinaan tullut mieleen sekin, että olis tallettanut pitkäaikaistilille kaskomaksun verran vuosittain, mutta,mutta.
  10. #10
    Itellä on 05 Speed Triple ja täyskasko tietenkin, jos se vaikka joskus kolahtaa
    Kipuraja varmaan menee siinä n. 5k€ kohilla ja tietenkin riippuu minkä tyylinen pyöräkin on.
    Kurapyörässä en oo tuntenut kauheaa tarvetta pitää täyskaskoa, sillä kaskon hinnalla saa jo monta settiä muoveja
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18

    Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
  11. #11
    -10 mallin CB1000R ja pöllönpojan kasko löytyy, kun köyhän ei oo varaa olla ottamatta...
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  12. #12
    -98 VFR ja löytyy If:in etukasko.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  13. #13
    Pyörällä on ikää 27 vuotta. En viitsinyt ottaa edes osakaskoa. Yritän tosin ottaa sellaisen reissun ajaksi, jos saan autopalvelun siihen mukaan. Aiemmissa pyörissä (näkyy allekirjoituksessa) on ollut vähintäänkin laaja osakasko aina. Yleensä lähinnä arvon mukaan noita olen vakuuttanut, en iän. Scrambler oli niin edullinen, että siinä en pitänyt täyskaskoa. Sitten kun pyörän arvo on likimain 10te tai yli, olen ottanut täyskaskon. Sama pätee autoissa.

    (Edit: GSX-F:stä en ole varma mitä oli, mutta tänä päivänä ei olisi moisessa muuta kuin liikenne mulla.)
    Retired
  14. #14
    Omani on 08-mallinen ja en enää uskaltaisi ilman Pohjolan täyskaskoa ajaa toissasyksyisen kaadon jälkeen,kaadettu vehje oli 02-mallinen.
    Sen verran kalliiksi tuo olisi tullut,jos kaikki olisi pitänyt omasta pussista maksaa.Pyörään 3500 euroa,kypärä,alusasu,ajohousut.Pyörän poiskuljetus jumalanselän takaa.
    Muussa kalustossa on vaan liikennevakuutus,koska ajan vain kauniina sunnuntaina r-kioskille jäätelöä syömään niillä.
    Poislukien tuo talviajokki,jonka halvan hinnan takia ei kaskoa kannata pitää siinä.
    Viimeksi muokannut: gixxerman; 25.02.2013 klo 08:00.
  15. #15
    -12. Täyskasko löytyy. Vanha oli 07vm ja siinä ei ollut (täys)kaskoa enää keväällä 2012 kun ajoin talvisäilöstä liikkeeseen vaihtoon.
    Tänävuonna taitaa mennä tasan saatu & maksut.
    Periaatteessa ois parempi laittaa kaskon verran sivuun, mutta murphyn laki sanoo että se livautus sattus heti kaskon päättymisen jälkeen ja sitten on pitkä aika ilman leluja. Todennäköisemmin sössin pyörän itse paskaksi kun törmään hirveen, se varastetaan tai se palaa (vaikka onkin italialainen), joten täyskaskolla mennään.
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  16. #16
    Omassa on osakasko IF:issä, vaikka pyörä maksoi vain reilu 4 tonnia. Ehkä ainoa hyvä puoli tuossa osakaskossa on se joku ajoturva, että jos pyörä jättää tien päälle niin pyörä ja minä pääsemme ilmaisena jonnekin korjaamolla tai vastaavaan.
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
  17. #17
    Pyörä vuosimallia -90 eli 23 vuotta vanha ja harvempi yhtiö tuon ikäiseen täyskaskoa enää edes tarjoaa. IF nyt kuitenkin tarjosi ja sopurahaan, niin tuli sitten otettua koko hoito. Olisi tullut n. 70€ halvemmaksi vuosimaksu osakaskolla, joten kai tuo kannatti maksaa, vaikkei mitään viime kesänä sattunutkaan ja hyvä niin.

    Pyörän merkki ja se, että pitää laitoksen kunnossa, pitää huolen siitä ettei arvo oikeastaan enää laske, niin senkin takia tuo täyskasko tuntui oikealta valinnalta. Jää vaan nähtäväksi mitä lukee rivin alla, kun ensikauden vakuutuspaperit kolahtaa postiluukusta -> se jokakeväinen tarjouspyyntörumba varmaan taas edessä??

    P.S. Monessa uudessa pyörässä on pätkää jäljellä silleen, ettei haltijalta kysytä, haluaako täyskaskon vai ei. Omistaja päättää.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  18. #18
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Omani on 08-mallinen ja en enää uskaltaisi ilman Pohjolan täyskaskoa ajaa toissasyksyisen kaadon jälkeen,kaadettu vehje oli 02-mallinen.
    Sen verran kalliiksi tuo olisi tullut,jos kaikki olisi pitänyt omasta pussista maksaa.Pyörään 3500 euroa,kypärä,alusasu,ajohousut.Pyörän poiskuljetus jumalanselän takaa.
    Muussa kalustossa on vaan liikennevakuutus,koska ajan vain kauniina sunnuntaina r-kioskille jäätelöä syömään niillä.
    Poislukien tuo talviajokki,jonka halvan hinnan takia ei kaskoa kannata pitää siinä.
    Varusteet, kypärää lukuunottamatta, VOI saada kotivakuutuksesta. Kerran näin tehnyt.

    Ai niin... mopon arvo markkinoilla sen 4 - 4,5 tuusaa. Osakasko.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #19
    Lainaa SuperSport kirjoitti Katso viesti
    Omassa on osakasko IF:issä, vaikka pyörä maksoi vain reilu 4 tonnia. Ehkä ainoa hyvä puoli tuossa osakaskossa on se joku ajoturva, että jos pyörä jättää tien päälle niin pyörä ja minä pääsemme ilmaisena jonnekin korjaamolla tai vastaavaan.
    Aika pitkälti sama homma, Iffissä laajennetulla osakaskolla eli muuten kuin normi mutta nyt on mukana törmäysturva.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  20. #20
    Electra Glide 8 v täyskasko
    Sportster 23 v osakasko.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  21. #21
    vm 2006 ei isokaskoa (ainoastaan osakasko)
    vm 2012 ei isokaskoa (ainoastaan osakasko)
  22. #22
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    -94, ei kaskoja, pelkkä autoliiton turva-palvelu (=voimassa aina siinä vehkeessä minkä kyydissä istuu)
  23. #23
    Tietämättä juuri tämänhetkistä kaskon hintaa, rajana olen pitänyt että alle kymppitonnin pyörään en kaskoa ota. Myös mikäli pyörä on vanhempi kuin 6-7 vuotta, kaskoa en ota.

    Näin japsipyörissä. Noihin saa suht hyvin katteita yms kaato-osaa edullisesti. Muutaman vuoden kaskolla rahoittaa vaikka kokonaisen käytetyn vastaavan Saksasta. Toki, merkki- ja mallikohtaistahan tuo paljon on.
    Viimeksi muokannut: vma; 25.02.2013 klo 11:41.
  24. #24
    Vuoden 2001 750cc vessa ja ifin kasko. Ihan sen takia kun tulee tuota pitkänmatkan ajoa suomessa ja kasko sisältää tuon tiepalvelun. Halvempi vuosimaksu kuin yhden kerran hinausauton tilaus...ei toisin ole vielä koskaan tarvinnut, mutta en ole vielä kaatunutkaan ja molemmat tulee kuuleman mukaan joskus koettua.
    ER-5
    ZR-7S
    SV 1000S
    FZ-1S
  25. #25
    Alla mainittu ja täyskasko, ei oikein arvaa olla pitämättäkään.
    Ja radalla sitten varovaisemmin, en ole selvittänyt Tapiolan korvaustsydeemejä, mutta arvaan etteivät korvaa mahd. ratakaatoja.
    Ai niin. ikä vm. 2010
    <p>.</p>
  26. #26
    vm 2012 K1300S ja täyskasko päällä toistaiseksi, miettiny kyllä jo osakaskoa, mutta mopolla on sen verran vielä arvoa ja kalliit varaosat ettei vielä uskalla. Siinä vaiheessa kun pyörän arvo on pudonnut 10 tonnin paikkeille siirryn osakaskoon ja kärsin tappiot omasta lompakosta jos jotain kävisi.
    k1300s
  27. #27
    Ite vaihdoin aikuistuttuani (30 vuotiaana) 15-10t€:n mopoista n. 5t€:n mopoihin. Samalla tietty ajokauden hinta tippui dramaattisesti.
    Täyskasko vaihtui osakaskoon, merkkihuollot itse tehtyihin, vuosittainen arvonalennus minimoitui jne.
    Laskeskelin että ajokauden hinta (sis. kaiken: bensat,huollot,vakuutukset,arvon alennukset..) tippui n. kolmasosaan aikaisemminsta. Ts. 3 ajokautta entisen 1:n hinnalla.
    Ja parasta asiassa on että mopoilun laatu ja mielekkyys säilyi vähintään samana. Vaihdoin vain uusista/uuden karheista kilokyykyistä 1 tai 2 mallisarjaa vanhempiin, jotka silti ovat todellisia 2000-luvun muoviluoteja

    Ja vastaus aloittajan kysymykseen; -04, osakasko, arvo 5-6t€.
    Viimeksi muokannut: Juhis; 25.02.2013 klo 13:07.
  28. #28
    Itsellä IF:in liikenne ja osakasko tuossa ysärirakkinessa. En tiedä onko järkeä mutta kaskon osuus on vähän reilu 100e vuodessa niin aika se ja sama.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  29. #29
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Alla mainittu ja täyskasko, ei oikein arvaa olla pitämättäkään.
    Ja radalla sitten varovaisemmin, en ole selvittänyt Tapiolan korvaustsydeemejä, mutta arvaan etteivät korvaa mahd. ratakaatoja.
    Ai niin. ikä vm. 2010
    Itse selvitin. Tapiola korvaa 50%

    Tai siis, 50% omavastuu
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  30.  
  31. #30
    CBR600 arvo 4500€ kokokasko vm. 130€
    FJR arvo 10000€ kokokasko vm. 350€
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen