Kokoa pitäisi olla 45 ja leveälestinen sekä jalkaterän rintavuus reilu, ei ole vielä löytynyt liikkeistä joissa olen käynyt. Postimyynnistä etsinyt ja tilannut muttei mene jalkaan. Mistä voisi hakea ja päästä kokeilemaan ennenkuin ostaa?
Rätkäliikkeistä missä on ajovarustepuoli. Luulis niitä jostaki löytyvän.
Rovaniemi
1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
http://www.bootfactory.fi/
Itsellä cobran bikerit jokapäiväisessä käytössä. Prätkällä ajaessa just hyvät kans. Nuita topattuja ja tuettuja vastaavan näkösiä mopokenkiä oon koitellu kans, mut pöh, eivät kestä öljyä eikä kovaa käyttöä niinku nää bikerit -jotka ovat nytkin jalassa-. öpaut 20 vuotta Pekka Lahden cobra-buutseja käyttäneenä uskallan kehua kestävyyttä ja laatua.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Cobra 2 leveälestinen ja rintava luettelosta vois olla hyvä. Edelliset ostin -87, Umberton saappaat. Olisi pitänyt laittaa uudet pohjat ajoissa, nyt on menneet piloille.
Kiitos vinkistä!
Ostin 2 kautta sitten myös bikerit Boot Factoryltä. Toimii aivan loistavasti. Kun rasvaa hyvin, ei jalat kastu edes rankkasateessa ja jalat eivät hikoile. Tuleepa niitä pidettyä muulloinkin kun mopoillessa. Kyllästyin edellisiin kalvollisiin popoihin kun jalat kastu pienestäkin sateesta ja aurinkoisilla päivällä hiestä.
Tänään kokeilin neljäkutosia pyöräliikkeessä;ei mahtunu. Suutarin puoleen käännyttävä. Kiitos kommenteista!
Boot Factory tekee myös mittatilauksena. Itse sain sieltä todella asiantuntevaa palvelua.
Kävin perjantaina ostamassa bootfactorysta perussämpylät kävelykengiksi. Ongelma tai haaste on oikean jalan 10 mm korotus, jota on vaikea lisätä useisiin peruskenkiin. Katsoin jotkut kengät ja myyjä pyysi itse mestarin paikalle katsomaan korotusta.
Hetimiten totesi jalkani rintavaksi ja suositteli toista mallia, joka olikin istuvampi ja siistimpi. Sitten mittailtiin, pähkäiltiin toteutusta ja väriä ja mietittiin hintaa. Vaikka jalka todettiin standardista poikkeavaksi löytyi valmismallistosta sopiva. Vaikka jalka tuntuisi hankalan malliselta ei välttämättä tarvita custom customsaapasta, kannattaa raahautua paikalle sovittamaan eri malleja. Ainakin itselle jäi niin hyvä maku, että todennäköisesti ostan seuraavat talvikengät myös sieltä.
Noin kuukauden päästä käyn nuorimmaisen luona Helsingissä; pitää käydä sovittamassa.
Poikkeaako customin ajoasento(en ole ajanut, kysyn tyhmiä siis) että sille pitää olla omanlaiset ajosaappaat?
Eikö esim. tälläiset taivu ajoasentoon mukavasti?
![]()
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Varmaankin nämä on todella hyvät ja suojausominaisuuksiltaan erinomaiset mutta vanhalla Arielilla kurvaillessa ehkä ylimitoitetut habitukseltaan. Tuli ostettua käypäiset saappaat Anopin (89v) luona käytäessä Savonlinnasta.
Kiitos kommenteista!