Moro
Minkä pyörän raatilaiset valkkaisivat jos sais tommosella budjetilla moton laittaa.
Voimoo pitää olla, mut ovatko 510 yms husset liian raasereita ja voiko niillä ajaa matkaa yhtään.
Eli onko paljonkin eroa 610/630
Saa myös tarjota
jarita@suomi24.fi
Ei kannata vaihtoehdoista pois jättää Ktm 690 jos haluaa voimaa![]()
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
No melkein paras vaihtoehto olisi Ktm 690smc, siinä voimaa ja normaalit huoltovälit-se on enemmä suunniteltu kadulle, korkea painopiste, aika painava. Hussen 610 on ihan ok myös, saisi olla ruutia enemmän, siinä on aika tuska penkki. Tuo 630 on vähän saman tyylinen, pikkasen enemmä tehoa.
Mutta kyllä kaikilla moto kerkee, ei se teho välttämättä, suhteessa paino pieni.
Jos sitä tehoa halajaa, niin kotari+pitkät huolto välit. Kyllä se taitaa olla motolla kuin motolla tuskaa ajaa pitkää matkaa.
Itsellä tuo Hussen sm510r 2010+lisäpalikkaa, ihan hemmetin tyytyväinen oon, kevyt+ruutia. Ihan ok kadulla, on parempi penkki. Pienehkö bensa tankki, suhteelisen lyhyet huolto välit, vakio penkki kunnon kidutus. Pisin stintti taitaa olla 100km putkeen.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
KTM 690, Husse 610/630, BMW 650 XMoto ja pienellä varauksella Yamaha XT660X.
KTM 690 tekee kaiken sen mitä noi muutkin ja on näistä monipuolisin ja "valmiiksi rakennetuin" jo tehtaalla.
Husse 630 pääsee pienillä muutoksilla tehojen kanssa samoille viivoille 690 kanssa, hyvä SM-henkinen perus pyörä.
BMW X-Moto on harvinaisempi kummajainen, pomminvarma moottori ja laadukkaan oloinen pyörä, hauska peli ajaa vääntävän koneen ansiosta. Vakiona vähän tuhnu mutta toimintatonnilla tekee tarvittavat piristykset koneeseen.
XT660X on enemmänkin motohenkinen katupyörä jolla voi hurauttaa vähän matkaa mutkatien ohella, moottori on myös tässä ikiliikkujan maineessa. Huonoin alusta vakiona mutta pienillä päivityksillä sen saa paremmaksi, käytännössä kaikista huolettomin pyörä näistä neljästä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Tuohon hintaan saa olla meleko velho että SMC:n saa ostettua. Mutta eihä sitä tiiä jos joku hullu myy.
Husqvarna SM 610 on myös omistuksessa ollu. Jotenki ärsyttävän löysä tapaus kun vertaa nykyiseen SMC Kotkaan. Ja tarkoitan juuri alustalta löysä, kulkupuoli myös sen verta hukassa ettei sillä yli 120 aja eläinkään. Muitaki ärsyttäviä juttuja, kuten seisontatuen tyhmä toteutus, venyvä nokkaketju, kiinni hapettuvat katteiden pultit yms yms. Eikä omalla ollu ajettu kuin 5tkm kun myin pois.
SM 510 on sitten kisapeli, en lähtis matkaa ajamaan jos öljynvaihtoväli 10h.
YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
http://www.nettimoto.com/ktm/950/1452823
Tuosta laitat jos voimaa haluat ja unohdat nämä 600cc:t!
Tai tästä http://www.nettimoto.com/aprilia/dorsoduro/1384474 uudehko peli jos olet kova tinkaamaan niin sopii hintahaarukkaan![]()
GSX1400-07
No sekin riippuu, jos kierrättää siellä 8-9000 hujakoilla ja tuppi nurin koko ajan. Itse vaihdan noin.500km välein+suodatin menee n.1000km välein. Tutulla oli tälläinen myös vaihtoi noin 1000km ja välil ylöspäin, suodatin silloin joka kerta. Kone kun oli auki niin ei mitään ihmeellistä, myös tuo käyttötapa
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Täältä ääni 690:lle.. itselläni tosin enduro![]()
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Mä laittaisin tolla budjetilla aprilia sxv:n.
kylse kuppi o kallistunu 690 enskaan.
Ei voi mittää,jos ei mieleistä löydy jään ilman.
630 husse on vielä liian kalliita.
Ja ton 690 woima kiinnostaa
Mä meinasin pistää pyörän keväällä vaihtoon, eli tyrkyllä olis 511 Husse oleellisilla lisäpalikoilla. Sopii melkein budjettiinkin, ja tää on sitten muuten täysin eri peli kuin joku 690 möhkö-kottarainen.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Toki kevyt on aina kevyt, mutta jos aloittaja hakee yleispyörää jolla voi ajaa matkaakin, niin keveämpi kisapyörä ei liene oikean suunnan ratkaisu.
Seittemällä tonnilla 690:n saa kunhan hyväksyy pienet vekit ja jonkin verran kilsoja.
Aiemmin mainittua xt660:stä en suosittele vaikka matkapyöränä vielä kotariakin mukavampi on. Se se vasta raskas on (178-200kg, kotari n 145kg) ja kun tehoakin on vähemmän ja pyörä huomattavan keulapainoinen ja säätöön vaatii PC:n ja ... ja...
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
ja... ja... ja.... samaa mieltä muiden kanssa, 690 on aika omassa kastissaan tässä kokoluokassa, oli kyse enskasta tai motosta. Monipuolinen ja muuntautumiskykyinen pyörä joka on tehty ajamista varten jo tehtaalla.
Uskoo saa mut ei ole pakko![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
vuoden verran tuli -08 xt660x:llä kurvailtua. Ei tosiaan mikään raketti, motarilla ei viitsi vinkuttaa 110km/h kovempaa ainakaan kovin pitkään. Painavahan tuo tosiaan on, ajelin sillä talvellakin, ja se oli todellista motorsportia kun sen jonnein upotti.
xt660 olisi varmaan paras r mallina, ja metsäteitä ajellessa. Motorenkaat on melko lipsut soralla, eikä itsellä ainakaan löytynyt luottoa niillä soralla irrotella.
Poistettuja viestejä jo vuodesta 2006.
Nut ma ei ummarra, mulla oli yhden kesän XT660Z Tenere joka on samalla koneella ja vielä painavampi, kyllä sillä pystyi helposti rykimään reilua motarinopeutta eikä tehnyt tehojen osalta heikkoakaan.
Onhan ne XT660 pyörät pikkasen painavia möhköjä, tehoakaan ei ole älyttömiä vakiona mutta hyviä aihioita. Jousitukseen pienet päivitykset, samoin PCV/putki/imupuoli kuntoon niin johan on täysin eri pyörä ja alkaa olla tehojen osalta aika lähellä KTM690:stä. Ei sillä silloinkaan viitsi motoradan hyppyreihin lähteä mutta mutkarataa ja tietä sillä vetelee mielellään.
Missään nimessä XT660 ei ole huono pyörä vaan erilainen vaihtoehto muiden motojen seassa, ulkomailla suosittuja pyöriä kestävyytensä takia mutta Suomessa jostain syystä aliarvostettu pyörä. Ilmeisesti mielipiteet tehdään vakiopyörän perusteella ja verrataan sitä kisakotareihin, kyllä se silloin aika paskalta värkiltä tuntuukin...
Kylätason kurapyöräilijä.
Kuinka monta euroa pitää laittaa Yamahan virittämiseen ja alustaan kiinni, että saadaan vakio SMC:tä vastaava laite? Ettei mene halpa pyörä + viritykset kalliimmaksi kuin kalliimpi vakiokampe. Ja mitä tehoihin tulee, niin kyllä tuo SMC taajamassa rokkaa, matkaa en kyllä viime kesäisen 1000km reissun jälkeen aja enää ikinä.
YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
Omassa jampissa oli PcV paikallaan kun ostin sen, mut sliparit saksasta ~460€ ja kurapyörä voorumilta löytys DNA stage 2 uus filtteri paketti 60€.
Etujouset mitä tossa on tullu katottuu ni nekin on ~150€, että ei pahan hintasia jos vaan työkalut pysyy näpeissä..;)
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Paljon. Mä laitoin kohtalaisen verran tuohta kiinni mun Tenereeseen ja kun se alkoi olla valmis niin totesin ettei se ole lähelläkään sitä mitä halusin. Pyörä myyntiin ja 690 Enduro alle, nyt on hyvä, ainakin melkein
Mutta, kaikki kun ei halua sitä SMC/Enskaa, tai kisapyörää, joilla kummallakin on normi katuajoa aika tylsää ja tuskastuttavaa. Sellaiselle noi XT660 ja pienellä varauksella Husse 610/630 osuu paljon paremmin, kunhan vaan ymmärtää että se ei ole alustaltaan ja tehoiltaan edellämainuttujen pyörän veroinen, mutta palvelee nöyrästi vuodesta toiseen sekalaisessa käytössä.
Kaikki pyörät on pelkkiä aihioita, ei edes KTM ole osanut tehdä SMC/Endurosta sellaista jota ei tartteisi osittain rakentaa uusiksi, mutta se on ehkä kaikista paras aihio jatkojalostukseen. KTM on rakentajalle kiitollinen pyörä että siihen löytyy käytännössä mitä tahansa lisä/virikampetta maailman kaupoista, jokaiselle jotakin oman lompakon ja mielihalujen mukaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Miten olisi jotain XT:n ja noiden kireämpien väliltä?
Eli tuollainen jokatie-varustuksella oleva vanhempi LC4?
Säästyneillä rahoilla laittaa jousituksen mieleisekseen ja ostaa vaikka viihdytyspumpullisen kaasarin antamaan koneelle luonnetta.
Tai vaihtaa koko koneen vähän riuskempaan, painossakin säästyy kun ei enää tarvitse starttiakkua...![]()
Viimeksi muokannut: Seikkailu_R; 26.02.2013 klo 18:41.
Minulla oli 2-1 putkistolla varustettu niin riisuttu 04 XTX kuin hyvällään voi. Ruiskua pystyi säätämään ruuvista ja ilmansaantia oli parannettu. Vaikka siihen laittaisi minkä seossäädön niin lopputulema on se, ettei se peruskonstrutio kierrä tai anna yläkierroksilla paukkuja. Nokkamuutoksin ja kantta modaamalla saattaisi tehoa löytyä lisää ylös, mutta hyvin hyvin harvinaisia ovat yli 690 tehoiset 660XT:t. Pelkän koneen osalta ei siis tonni riitä. Jos alustankin pistää kuntoon niin satasia menee lisää ja siltikin se värkki painaa vielä väkisinkin sen 170kg vaikka mitä tekisi. Rahaa siis menee hintaeron verran ja lopputuloksena on edelleen hyvin erilainen pyörä.
Se on sanottava edelleen, että ei XT ole kelvoton pyörä. Onhan siinä esim huoltoväli katupyörien tasoa ja luotettavuus huipputasoa. Ja jos se sellaisenaan kelpaa niin erittäin halpa hankkia ja ylläpitää.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Tilanne ohi. Kyydissä 690 enduro 24tkm rullata. Otr tehoputki. Johtoasema vaihdettu. Huomenna ehkä enduronastat alle. Rupea vaan uni maittaa. Kohta 24h yhtiöllä silmillä kun sattu autuus keikka ennen 1000 km pyörän haku reissuaperk i padin ennustavat tekstin syöttö
Kylätason kurapyöräilijä.
Tuo kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, piikit alle ja kausi käyntiin![]()
Tilanne ohi. Kyydissä 690 enduro 24tkm rullata. Otr tehoputki. JohtoSARJA vaihdettu. Huomenna ehkä enduronastat alle. Rupea vaan uni maittaa. Kohta 24h YHILLÄ silmillä, kun sattu AURUU keikka ennen 1000 km pyörän haku reissuaperk i padin ennustavat tekstin syöttö
puolilta öin olin kotona vaan silti jakso pyörän puottaa halliin ja ykkösellä vähä ajella ja kaasutella
Kaverille tarttu samalta reissulta 610 husse
No hyvä että löyty sopiva pyörä
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää