Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Tieto ei tällä kertaa lisäis tuskaa - kai. Mistäköhän löytäis helpoimmin vain virta päällä 12v. Otin aiemmin oikealla satulan alapuolella olevasta din-pistokkeen johdoista sähkön parille lednauhan pätkälle, toimi, sammui minuutin päästä virran katkaisun jälkeen. Lisäsin pari huomiovaloa ja sivuvilkku/parkit. (blinker emblem). Nyt ei enää sammu, vaan jää palamaan. Järkeilin niin, että aiemmin oli niin pieni kuorma, ettei cänniväylä tunnistanut sitä ja katkaisi kuin mitään ei olisi kytkettynäkään. Nyt on sen verran kuormaa (ei liikaa), että jättää virran pistokkeeseen ja katkaisee vasta jännitteen laskettua johonkin määriteltyyn arvoon. Isolla kuormalla katkaisee kai heti sammutettua mopon. Ajovaloista kai sais ottamalla pitkistä ja lyhyistä diodien kautta, mutta olisko helpompaa paikkaa kellään tiedossa?
    Mare.
  2. #2
    Itse otin akun etupuolelta sulaketelineen pohjasta lisävahvarille ohjauksen mopon oman poppikoneen sulakkeelta. Muistaakseni ohjekirjassa oli sulakkeen numero. Kestänee jonkin verran lisäkuormaa. Kai sitä voisi käyttää ohjaamaan relettäkin, tai mikset ottaisi myös nykyisestä paikasta releelle ohjausta, niin ei pieni lisäkuorma sekoita väylää...
    Dixi et animam levavi
  3. #3
    Lainaa Maurisakari kirjoitti Katso viesti
    Tieto ei tällä kertaa lisäis tuskaa - kai. Mistäköhän löytäis helpoimmin vain virta päällä 12v. Otin aiemmin oikealla satulan alapuolella olevasta din-pistokkeen johdoista sähkön parille lednauhan pätkälle, toimi, sammui minuutin päästä virran katkaisun jälkeen. Lisäsin pari huomiovaloa ja sivuvilkku/parkit. (blinker emblem). Nyt ei enää sammu, vaan jää palamaan. Järkeilin niin, että aiemmin oli niin pieni kuorma, ettei cänniväylä tunnistanut sitä ja katkaisi kuin mitään ei olisi kytkettynäkään. Nyt on sen verran kuormaa (ei liikaa), että jättää virran pistokkeeseen ja katkaisee vasta jännitteen laskettua johonkin määriteltyyn arvoon. Isolla kuormalla katkaisee kai heti sammutettua mopon. Ajovaloista kai sais ottamalla pitkistä ja lyhyistä diodien kautta, mutta olisko helpompaa paikkaa kellään tiedossa?
    Mare.
    Akulta releellä ohjaten vaikka ek@ n kuvaamasta paikasta. Tietty relettä nyt voi ohjata vaikka ajo-/pyrstövalojen jännitteellä. Nuo kun varmaan kytkeytyvät kun virrat panee päälle. Yksinkertaista ja helppoa kuin mikä.
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Juurikin näin kuin c_a_d kirjoittaa! Elkää hyvät miehet/naiset menkö ryöstelemään sähköä noista väylävehkeistä kulkuneuvvon omista johtosarjoista, jollei sielä erikseen ole ns: Päällirakenne lähtöjä... Jonkun verran tullu parisittua noita virityksiä, tosin raskaalla puolella, mutta kuitenkin. On niissä tullu hintaa "ranen" asennuksille...

    Muuten onko bemmissä tarjolla ns: 15 virtaa oikeen luvallisesta paikasta
    Elä ja anna muiden roudata.
  5. #5
    No kyllä se kuorma joskus sekoittaa väylää, vaikka ottaisi virran ulosottoa varta vasten olevasta liittimestä. Mulla esimerkiksi oli HP2 Sportin virtaliittimessä kiinni Power Commander 5 ja Autotune. Jätti virran päälle kanssa ainakin kymmeneksi minuutiksi. Vastaava juttu oli jollain, kun kytki K1300S:ssään PC5:n + Autotunen. Kun ei ole sporttipyörässä tarvetta muille hilavitkuttimille, niin olisi ollut hyvä, jos olisi väylä pelittänyt. Piti sitten laittaa rele tavallaan suotta siihenkin.
    Dixi et animam levavi
  6. #6
    Itelle hommasin EMC:ltä semmoisen kytkentärasian, joka "haistaa" laittaa virrat päälle kun kääntää avaimesta. Viiveenkin saa säädettyä, jos vaikka haluaa antaa navin yms. olla päällä pitemmän aikaa. Se on kulläkin vielä laatikossa odottamassa asennusta. HP-4:een ostin samanlaisen kun vaikutti niin hyvältä keksinnöltä. Ei tarvi kuin latat akunkenkiin kiinni.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  7. #7
    K16GT:n lisäsähköstä. Tutkiskelin jenkkipalstoja ja valittivat, ettei joku lisävalojen elektroninen kytkentäboxi toiminut K16GT:ssä. Oli kuulemma tullut pulssimuotoista jännitettä ajovalolle. Oliskohan Bemarissakin sama systeemi, kuin -06 Saab 93 SC:ssänikin, eli invertteri tekemässä ajovalojen sähköt. Kirjoittelijan ehdotellessa takavalolta"ryöstöä", joku toinen sanoi ettei toimi sekään. No ei se "oikeassa" väyläohjatussa kyllä onnistukaan, kun takavaloyhdistelmälle tulee vain suora jännite ja väyläohjain on integroitu piirikortille. sille missä on leditkin sytytellen taka ja jarruvalot. Näin ainakin Saabissa. Mittailin myös audiovahvistimen syöttöjännitettä, tuntui siinäkin olevan "virta päällä" pitkän aikaa vaikka virtalukko oli off:issa,väyläohjaus kai tässäkin kummitteli.
    Työpöytää siivotessa, jäi käsiin huomiovalojen automaattiohjausboxi (jäi käyttämättä em. asennuksessa) ja sehän oli ratkaisu "ongelmaan". Kaksi johtoa akkuun ja päivävaloille tarkoitetut 12v. autoreleen kelalle. Toimii tarkoituksenmukaisesti: Virta päälle ja rele vetää, mutta sammuu parin sekunnin päästä. Moottorin käynnistyttyä lataus nostaa akkujännitettä ja boxi kytkee releelle jännitteen ja kun koneen sammuttaa akkujännite laskee ja joidenkin sekuntien päästä rele päästää. Boxi ja rele sopi vielä satulan alle, akun läheisyyteen, joten johdotuksetkin jäi vähiin.
    Mare
  8. #8
    16-sarjan sähköistä mitään tiedä, (kunhan vänkytän täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella )mutta kyllä väyläohjatun takavalosta ennenkin on ohjausvirrat saatu releelle ilman mitään taikalaatikoita. Jos sinne muutaman watin polttimolle 12V tulee, niin kyllä sillä relekin nykäistään. Ainakin vielä muutama vuosi sitten tuo onnistui R1200ST:llä helposti. Mutta ehkä ne nyt on sitten osanneet tuonkin tehdä mahdottomaksi - tiedä häntä. Siksi tään k12-vanhuksen vaihto tuntuu päivä päivältä kaukaisemmalta ajatukselta.
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Ei ole näissä (K16GT) enää niitä polttimoitakaan, ledeillä toteutettu kaikki, paitsi ajovalo, se on xenon. Uudessa Gessussa ajovalonkin saa jo Led-tyyppisenä.
  10.  
  11. #10
    Lainaa Maurisakari kirjoitti Katso viesti
    Ei ole näissä (K16GT) enää niitä polttimoitakaan, ledeillä toteutettu kaikki, paitsi ajovalo, se on xenon. Uudessa Gessussa ajovalonkin saa jo Led-tyyppisenä.
    Pitkät on toteutettu normaaleilla 2x H7 polttimoilla
    Juu