Moro! omassa suzukissani kuten monissa muissakin vastaavissa yli 25km ajetuissa on kytkinkori kulunut väljäksi (siis se jouset ja keskiholkki) Ilmenee siten että kytkimestä kuuluu kolinaa kun pyörä vapaalla ja loppuu kun kahvan painaa pohjaan. Myös kevyessä kiihdytyksessä pitää pientä ravistusta. kovemmassa menossa kierrosten noustessa ei huomaa. sama jos paikallaan enemmän kierroksia niin häviää kolinat.
Netissä on paljon ohjeita kuinka moinen fixataan sorvaamalla siihen messinki holkki ja laittamalla prikkoja jousten alle ja ties mitä. en nyt viitsis ihan heti lähteä tähän savottaan, ja olen ajatellut hankkia uuden korin.
Tietääkö kukaan käykö uudemman polven 05- ja uudemmat kori vanhempaan 03-04 malleihin. osa numero on eri ja se uudenpi kori on kuulemma vahvempi. ??
kiitos.![]()
Syötä sinäkin suzukilla, niin et tarvitse syödä toisten hiekkaa!
Itse uusin kytkinkorin toissa kesänä. Korista oli katkennut kolme jousta ja sen seurauksena kytkinkori(alumiinia) pääsi hakkaamaan teräksistä ratasta(ensiöveto) vasten. Kytkin koriin oli kulunut selvästi havaittavat kolot ja siitä irronnut alumiini hile/lastut löytyivät öljynsuodattimesta. Pyörä on vuosimallia 2006 ja siinä hajonneessa korissa oli tuplajouset(kaksi jousta sisäkkäin). Merkkiliikkeestä tilatussa(n.400e) oli vaan yhdet jouset. Liikkeessä sanoivat että mun pyörän tiedoilla sellanen siihen kuuluu ja sillä olen nyt ajanut n.10 000km ilman ongelmia.
Ilmotteleppa jos tiedät mitä eroa niissä on!
sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005