Moro
Olisi tarkoitus ennen ajokauden alkua kerätä r1200gs vm.2007 pyörään sellainen perus työkalusetti, joka kulkisi matkassa aina mukana. Pyörän oma työkalusetti on vähintäänkin onneton. Oliskos jollain valmista suomenkielistä listaa / kokemuksen kautta kerättyä tietoa, että mitä kannattaa pitää mukana. Koko autotallia kun ei viittis ottaa mukaan.
-welpe
Itse kävin läpi pyörästäni yleisimmät pultit / mutterit mitä yleisimmin tarvitsee avata ja sen mukaan sitten keräsin työkalut mitkä pyörii mukana aina.
Itsellä on aika pitkälti nämä mukana :
8 / 10 / 12 / 14/17 mm kiintoavaimet ja olikohan 32mm jonka varsi tosin piti lyhentää jotta mahtuu kyytiin (tarvitsee taka-akselin löysentämiseen jotta voi ketjuja säätää)
Sitten on parit kuusiokolot jotka sopii maskin irroitukseen ja pariin muuhun paikkaan
risti ja talttapää ruuvarit, monitoimipihdit, nippusiteitä. Olikohan muuta vielä. Ja hyvin mahtuu penkin alle kaikki, ja lisäksi ketjurasva ja muutama puhdistusliina.
Tällainen pappilan hätävara, on osoittautnut aivan toimivaksi. http://www.louis.de/_302366cc16240ec...artnr=10003262
Sulakkeita ja metri sähköjohtoa sekä muutama abiko.![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Ei kai siinä muuta tarvitse kuin hinausköyden ja renkaanpaikkaus tarpeet
Tuolla alkuun. Listalla on toki muutakin, perussetti mitä lähdetään pakkaamaan pyörään kun on reissuun lähdössä.
Torxit on hyvin pitkälle hylsyjä, jotka sitten käy yhdessä karamuuntimien kanssa pieneen räikkään kiinni. Samoin pienemmät torxit sekä erilaiset taltta & ristipää ruuvarit on irtopäillä ja sitten pieni väännin niille, menee pieneen tilaan.
Tällä setillä teen aina oman (ja vähän muidenkin...) pyörän huollot eli aina tulee tarkistettua että kaikki perushuollot luonnistuu näillä.
Osa on pyörään kiinteästi jemmattu satulan ja katteiden alle, suurin osa kulkee kuitenkin yhdessä työkalupussissa laukunpohjalla.
Sisäkumia ja vararenkaita sitten kohteen mukaan joko mukaan tai ei.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Kattava on lista tosiaan. Sattuuko olemaan kuvaa, missä toi kaikki on ympätty pyörään?
-welpe
Tuolta voi jotain kuikuilla, tältä alkoi näyttää viime kesänä kuin joutui kaivamaan työkaluja esiin:
Muuten kyllä kaikki noiden laukkujen sisällä jemmassa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Niin joo ja nuo kaikki mitä pyörän päällä on tuli ulos tuosta vasemmasta sivulaukusta, siis siitä pienemmästä... Takalaukun päällä tuo työkalurulla missä suurin osa työkaluista majailee.
Tässä näkyvän purkamisen tarkoituksena oli saada kaksi torxia esiin, toinen irroittamaan tankin kolosta tuo näkyvillä oleva öljypullo ja toinen avaamaan korkki josta moottoriin saa kaadettua lisää öljyä. Ja sitten taas kaikki kasaan ja matkaa jatkamaan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Pulttii ja mutterii.
En tuohon Gessuliin (saati uudemman generaation) perehtynyt, mutta uskonpa perusteiden olevan aika samat kuin vanhan liiton vekottimissa. Perussetin muodostaa sopiva valikoima hyvälaatuisia Torx- ja Kuusioko-avaimia sekä uudemmissa varmaan se etuakselin irrottamiseen tarvittava ISO kuúsiokolo (muista nyt sitä kokoa). Noiden lisäksi ruuvarit (latta ja philips), tulppa-avain, pari perus-kiintoavainta (10, 13,17). Noiden päälle nippusiteitä, renkaanpaikkausvälineet ja tuossahan se alkaa olla.
<p>2002-2014</p>
Bemuihin saa orggisvarusteenakin työkalusarjan, jossa on pikkuremppoihin kaikki tarpeellinen. Sellaisen puolihuolimattomasti aikoinaan K 12 ässään tilasin ja maksoi mansikoita, ainakin niin muistelen.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Mitäs tuo torx-avaimien numero meinaa? t-50, t-30 etc... Kiintoavaimissa ainankin millikoko, mutta torx:issa ei lienee sama asia?
-welpe
Kokoja ne on nuo eli kyllä siellä torxien kyljessä noita lukee. Niin, ja ne pari mitkä meikäläisen listalta puuttuu on ne pari torxia mitä tarvitaan originaalin pohjapanssarin irroitukseen. Omassa kun ei ole enää nuo originaalit pultit siellä vaan ihan normaaleilla korvattu nuo.
Sinänsä järjetöntä että pohjapanssarin irroitukseen tarvitset kolmea eri avainta. Tuli vaan eilen taas tuokin mieleen virkistettyä kun piti tiputtaa se alas työnalla olevasta vehkeestä...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Siis tarkoitin, että ei lienee tuo t-50 ole 50mm torx avain?
-welpe
Juu ei ole: http://en.wikipedia.org/wiki/Torx
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN