Tallihommissa nikkaroidessa tuli mieleen vedellä TDM:lläkin vähän kärryä ens kesänä. Koukun rakentelua tuossa mietiskellessä tuli vastaan tällainen netistä:
http://www.singlewheel.com/OneOfAKin...t/DSCF1646.JPG
http://www.singlewheel.com/OneOfAKin...t/DSCF1573.jpg
Onko jollakin aavistusta mikä tuo kiinnityssysteemi on tuossa koukussa. Jotenkinhan tuo akselinpultin kanssa lienee naimisissa mutta on niin erikoisen näköinen tuo kanta tuossa.
Näyttäis näppärältä tehdä kun keksis fiksun kiinnityksen tuollaiselle tuohon haarukkaan....
- Saattaa olla mielenkiintoinen ajettava kun toi "vetokoukku" on taka-akselissa, jousittamattomassa osassa kiinni. Eikö se olisi parempi olla rungossa kiinni.
PJ
SS125A - CB100 - CB350F - GS450L - HVA WR125 - XJ750 - K100RT - G2 350 - NX650 - WR250R - SCOUT 101 750 - VH 500
Siistin näköinen toteutus. Akseli on näköjään vaihdettu toisenlaiseen, aisahaarukka lienee laakeroitu akseliin antamaan vapaan kiertymisen ylös-alas -suunnassa. Jousittamaton massa kasvaa jonkin verran, kärryssä paino kannattanee sijoittaa mahdollisimman lähelle sen pyörää, tai sitten jousittaa kuorma aisaan nähden. Yksipyöräinen tuntuu hyvältä idealta koska se ei röykyssäkään pomppaa sivulle vaan suoraan ylös.
Muistathan ettei yhdistelmän pituus saa ylittää 16 metriä.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Kokemuksesta voin sanoa että älä laita akseliin. Oma viritys oli ensin akselissa ja ihan ok kun siihen tottui. Kun siirsin kiinnityksen takahäkkiin, käsiteltävyys parani valovuoden.
Sekin kannattaa katsoa että ajaessa koukku on akselin korkeudella tai aavistus alempana ja mitä pidempi aisa sen parempi![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Millaisia säännöksiä lait näihin asettaa? Itse olen ajatellut Varaderon perään semmoista että sais isohkon koiran mökkireissuille edes mukaan.
Varadero 1000 XL
mutkan takaa löytyy aina jotain