Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Tallihommissa nikkaroidessa tuli mieleen vedellä TDM:lläkin vähän kärryä ens kesänä. Koukun rakentelua tuossa mietiskellessä tuli vastaan tällainen netistä:

    http://www.singlewheel.com/OneOfAKin...t/DSCF1646.JPG
    http://www.singlewheel.com/OneOfAKin...t/DSCF1573.jpg

    Onko jollakin aavistusta mikä tuo kiinnityssysteemi on tuossa koukussa. Jotenkinhan tuo akselinpultin kanssa lienee naimisissa mutta on niin erikoisen näköinen tuo kanta tuossa.

    Näyttäis näppärältä tehdä kun keksis fiksun kiinnityksen tuollaiselle tuohon haarukkaan....
  2. #2
    - Saattaa olla mielenkiintoinen ajettava kun toi "vetokoukku" on taka-akselissa, jousittamattomassa osassa kiinni. Eikö se olisi parempi olla rungossa kiinni.

    PJ
    SS125A - CB100 - CB350F - GS450L - HVA WR125 - XJ750 - K100RT - G2 350 - NX650 - WR250R - SCOUT 101 750 - VH 500
  3. #3
    Lainaa LZ61 kirjoitti Katso viesti
    - Saattaa olla mielenkiintoinen ajettava kun toi "vetokoukku" on taka-akselissa, jousittamattomassa osassa kiinni. Eikö se olisi parempi olla rungossa kiinni.

    PJ
    En tiedä, tuo kaveri joka tuon on virittänyt kirjoittaa näin:

    " I tow this behind a Yamaha TDM 900 and it's stability suprised even myself. "
  4. #4
    Siistin näköinen toteutus. Akseli on näköjään vaihdettu toisenlaiseen, aisahaarukka lienee laakeroitu akseliin antamaan vapaan kiertymisen ylös-alas -suunnassa. Jousittamaton massa kasvaa jonkin verran, kärryssä paino kannattanee sijoittaa mahdollisimman lähelle sen pyörää, tai sitten jousittaa kuorma aisaan nähden. Yksipyöräinen tuntuu hyvältä idealta koska se ei röykyssäkään pomppaa sivulle vaan suoraan ylös.

    Muistathan ettei yhdistelmän pituus saa ylittää 16 metriä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  5. #5
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Akseli on näköjään vaihdettu toisenlaiseen, .

    Tuo just kiinnostaakin että mikähän tuo akselihässäkkä on?
  6. #6
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Kokemuksesta voin sanoa että älä laita akseliin. Oma viritys oli ensin akselissa ja ihan ok kun siihen tottui. Kun siirsin kiinnityksen takahäkkiin, käsiteltävyys parani valovuoden.

    Sekin kannattaa katsoa että ajaessa koukku on akselin korkeudella tai aavistus alempana ja mitä pidempi aisa sen parempi
    Elämä on onneksi mutkikasta
  7. #7
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Kun siirsin kiinnityksen takahäkkiin, käsiteltävyys parani valovuoden.
    TDM:ssä vähän huonosti noita kiinnikepaikkoja tuolla peräpään rungossa mihin olis järkevää kiinnittää tuota koukkua. Joutuu virittelemään aikamoisen hässäkän...vai onkos jollakulla parempia ajatuksia TDM.n suhteen?
  8. #8
    Millaisia säännöksiä lait näihin asettaa? Itse olen ajatellut Varaderon perään semmoista että sais isohkon koiran mökkireissuille edes mukaan.
    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  9.  
  10. #9
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hp10a10 kirjoitti Katso viesti
    TDM:ssä vähän huonosti noita kiinnikepaikkoja tuolla peräpään rungossa mihin olis järkevää kiinnittää tuota koukkua. Joutuu virittelemään aikamoisen hässäkän...vai onkos jollakulla parempia ajatuksia TDM.n suhteen?
    Fatseriin laitoin koukun niin että pelkääjän kahvat irti, siinä on yksi paikka mistä saa kiinni ja toinen piste pelkääjän jalkatappien pultteihin. Koukun kehikon väänsin putkesta jossa on kahvat pelkääjälle.

    Laittaisin kuvan jos osaisi, mutku ei
    Elämä on onneksi mutkikasta