Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tästä olen kyllä lukenut, mutta vielä jos olis jollain hyviä vinkkejä toimen piteeseen ?

    Kate on todella vaikean muotoinen niin en mielellään alkaisi sitä uudestaan lakkaamaan, kun valuma on ainoastaa yhdessä kohtaa.
    Jos olen oikein ymmärtänyt niin jotkun ovat ihan partahöylän terällä tasoittaneet pintaa ensin ja sen jälkeen vesihionta ja lopuksi kiillotus.

    1)Minkälaista höylän terää nyt etsin, ihan perus rainbow:n höylän terä joka on todella ohut ja miten sillä tasoitetaan.
    Käytetäänkös sitä samallalailla, kuin sikliä, eli terällä ei leikata pintaa vaan raaputetaan ?

    2)Kuinkas karkealla vesihiomapaperilla lähtisin liikkeelle ja kuinka hienoksi pitäisi hioa ?

    3)Milläs aineella tuota lähtisin kiillottamaan? Ikinä en ole pintoja kiillotellut tuolla tavalla vaan laittanut jotain turtle wax ICE systeemiä pintoihin, mutta sehän ei sovellu tähän. Kiilotuksen pystyy suorittamaan ihan käsipelillä, kun ei löydy konetta kyseiseen toimenpiteeseen ?

    Ja tässä kuvia valumasta, ja lakkana käytin 2K lakkaa, spies hecker merkkistä:

    Jee Jee
  2. #2
    Anna kuivua kunnolla ja hio valuma hienolla hiomapaperilla tukevaa hiomatukea käyttäen pois, aloita vaikka 400 karkeudella ja siitä hienompaan päin mitä lähemmäksi "oikeaa" pintaa tulet. Lopuksi hiomajälkien kiillotus hiomatahnoilla pois, niilläkin helpottaa jos on ensin karkeampaa ja sitten hienompaa (vaikka Farecla tms). Itse en lähtisi millään terillä leikkaamaan. Ja kiillotus onnistuu ihan käsipelillä joskin saattaa nostaa kosteutta otsaan mutta sehän on vain hyväksi
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  3. #3
    Lainaa JukkaE60 kirjoitti Katso viesti
    Anna kuivua kunnolla ja hio valuma hienolla hiomapaperilla tukevaa hiomatukea käyttäen pois, aloita vaikka 400 karkeudella ja siitä hienompaan päin mitä lähemmäksi "oikeaa" pintaa tulet. Lopuksi hiomajälkien kiillotus hiomatahnoilla pois, niilläkin helpottaa jos on ensin karkeampaa ja sitten hienompaa (vaikka Farecla tms). Itse en lähtisi millään terillä leikkaamaan. Ja kiillotus onnistuu ihan käsipelillä joskin saattaa nostaa kosteutta otsaan mutta sehän on vain hyväksi
    Okei, tämä hyvä tietää !
    Mistäs tuota tavaraa saapi, Motonetistä ?
    Vai kannattaisikos tilata jostain nettikaupasta ?
    Ja pystyyko tuota samaa kiillotusainetta käyttämään ihan normi katteeseen, mistä kiilto on lähtenyt ajan myötä poijes ?
    En sitä tuohon kuitenkaan varmaan hirveästi tarvi ja nuita aineitahan ei yleensä saa hirveän pienissä erissä, että lopulle tavarallekin olisi jotain käyttöä

    Ja tuon kiillotusaineen päälle varmaan häätyy laittaa jokin vaha, että suojais sitä ?
    Käykös tähän toimenpiteeseen tämmöinen turtle wax ICE tökötti ?
    Jee Jee
  4. #4
    Nyt ollaankin jännän äärellä. Tämän voi varmasti tehdä miljoonalla tavalla väärin ja usealla tavalla oikeinkin. Itse suosittelen kysymään tuolta: http://pesukinnas.com/index.php

    Siellä liikkuu harrastajia jotka asiasta tietävät. Mutta sen verran sanon että älä osta Motonetistä yhtään mitään, ja vahaksi on varma valinta Collinite 476s. Joudut tilaamaan netistä mutta on eri luokkaa kuin markettivahat.
    youtube.com/user/mototuomas
  5. #5
    Teräksi kelpaa uusi mattoveitsen terä tai mainittu partaveitsen terä.

    1. Teippaa terän reunat maalarinteipillä, jotta reunat eivät naarmuta katetta.

    2. Raavi valuma pitkittäisuunnassa. Kun lakka lähtee valuman ympäriltä, siirry hiontaan. Hiomalla ei valumaa saa pois, sillä paperin karkeus on niin hieno, että se ainoastaan pyöristää valumaa/ menee puhki vierestä. Tämän takia poista lakkaa terällä mahdollisimman paljon.

    3. Aloita hiominen 800 vesihiomapaperilla -1200-1500.

    4. Kiilloitus koneellisesti/käsin Farecla G3. Jatkaen G7/ 10. Näitä saa motonetistä, ja on ihan ammattilaistuotteita. Vaihtoehtona tietenkin 3M/Presta

    Tuo valuma on kieltämättä pahassa paikassa, ja valitettavan helposti menee puhki.


    Terv Automaalari
    KTM SMR 450 2013 #168
  6. #6
    Tuo kunnolla kuivuminen on kanssa sellainen juttu joka voi ottaa todella plajon aikaa, riippuen siitä onko niitä uunitettu tai miten paljon joustoainetta on käytetty.. tai jotain sellaista mulle selitetiin, kun lakan kovettuminen kesti oikeasti useita viikkoja.
  7. #7
    Lainaa ZaDi kirjoitti Katso viesti
    Teräksi kelpaa uusi mattoveitsen terä tai mainittu partaveitsen terä.

    1. Teippaa terän reunat maalarinteipillä, jotta reunat eivät naarmuta katetta.

    2. Raavi valuma pitkittäisuunnassa. Kun lakka lähtee valuman ympäriltä, siirry hiontaan. Hiomalla ei valumaa saa pois, sillä paperin karkeus on niin hieno, että se ainoastaan pyöristää valumaa/ menee puhki vierestä. Tämän takia poista lakkaa terällä mahdollisimman paljon.

    3. Aloita hiominen 800 vesihiomapaperilla -1200-1500.

    4. Kiilloitus koneellisesti/käsin Farecla G3. Jatkaen G7/ 10. Näitä saa motonetistä, ja on ihan ammattilaistuotteita. Vaihtoehtona tietenkin 3M/Presta

    Tuo valuma on kieltämättä pahassa paikassa, ja valitettavan helposti menee puhki.


    Terv Automaalari
    Okei, eli jotain tämmöistä muistankin lukeneen, että tuon terän käyttö on oikein käytettynä todella hyvä ratkaisu.
    Eli eipä se auta, kuin alkaa tuumasta toimeen.
    Toivotaan tosiaan, että on lakkaa tarpeeksi ettei menis puhki. Laitoin kuitenkin kaks kerrosta ja kummatkin olivat suht. paksuja kerroksia.

    Ja tosiaan tuo on nytten 4 päivää kerennyt kuivua. Ja kyllä sen huomas tuosta kohtaa missä oli tuo isoin pallo valumassa niin oli ihan pehmeä ekan päivän jälkeen, mutta nytten alkaa olemaan melko kiinteä möykky. Mutta antaa varalta olla vielä muutaman päivän.

    Kiitän !
    Jee Jee
  8. #8
    Jos ja kun käytät wareclaa niin laita sen jälkeen vielä kiilto vaha.. ja unohda se ice
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  9. #9
    Lainaa Teemu 79 kirjoitti Katso viesti
    Jos ja kun käytät wareclaa niin laita sen jälkeen vielä kiilto vaha.. ja unohda se ice
    Mites? Joko on korjattu jarrunesteen jäljet?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  10. #10
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Mites? Joko on korjattu jarrunesteen jäljet?
    Ei ole..tulee varmaan soma tarra päälle..
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  11. #11
    Maalailin samanmerkkisellä 2K maalilla katteita syyskuussa. Hioin ilman hiontatukea sormenpäätuntumalla valumakohdat tasaisiksi 600:lla vesihiontapaperilla. Kun paperia putsaa veden alla tiuhaan, niin ei mene tukkoon niin helposti.

    Jatkoin hiomista veden kanssa 1200:lla ja 2000:lla paperilla ja lopuksi 3000:lla "hiomakankaalla".

    Viimeistely huopalaikalla hiomatahnan, jonka ostin samasta liikkeestä kuin maalinkin, kanssa. Pinta näytti vahatulta hiomisen jälkeen.
  12.  
  13. #12
    jep jep, lisään tähän vielä vähän vinkkiä vaikka olet jo sen varmaankin korjannut.
    teroittakaa se mattopuukonn terä jollain 1000 lla vesipaperilla sika teräväksi ja sit hommiin.