Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 138:sta
  1. #1
    Vanha potta taitaapi olla elinkaarensa ehtoopuolella, joten heittäkääs neuvoa / mielipiteitä / ehdotuksia uusista päänsuojuksista jotka täyttävät vähintään seuraavat kriteerit:

    - Kuitu kuori.
    - Tupla D hihna.
    - Pinlock, tahi vastaava anti fog systeemi, kunhan on yhtä hyvä kuin ensin mainittu.
    - Sellainen sisäänrakennettu aurinkovisiiri härdelli joka jättää aurinkolasien kanssa pelaamisen unholaan. ( ainakin nolanissa ja shubertissa nähtyjä )
    - Laatumerkkinen ( 2 viimeisintä olleet Araita, mutta muutkin käy )
    - Tiätty kohtuu hintainen, jos alta 300€ saa, ni aina pare.
    - Saa olla ylivuotinen ja värillä ei väliä.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  2. #2
    Shoei Neotec tai GT-Air.

    Muuten täytyy kriteerit, mutta hihna taitaa olla lukollinen molemmissa ja hinta on korkean puoleinen, koska nuo ovat niin tuoreita malleja.

    Aurinkovisiirille todella iso peukku. Se tulee riittävän alas ja on mielestäni tummuudeltaan juuri sopiva. Tuuletus toimii paremmin kuin hyvin, sillä syksyllä meinasi tulla jopa vähän kylmä ennenkuin tajusi pistää luukkuja kiinni. Jos käytät ajaessa laseja, niin pehmusteisiin on rakennettu pienet lovet johon lasit asettuu hyvin ja ei paina päätä vasten.

    Itselläni on Neotec, mutta se on vaihtumassa kesällä GT-Airiin koska tuo avattava malli ei oikein ole meikän makuun.

    Revzillan videoista näkee hyvin molempien kypärien speksejä:
    http://www.youtube.com/watch?v=91hcAkADjRo
    http://www.youtube.com/watch?v=NnZSEq942Pk
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  3. #3
    Suosittelisin HJC R-PHA 10 hintalaatusuhteen puolesta
    Ainoa ominaisuus mikä uupuu on tuo aurinkovisiiri, mutta sehän on vain ylimäärästä painoa
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18

    Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
  4. #4
    Lainaa antti_p kirjoitti Katso viesti
    Suosittelisin HJC R-PHA 10 hintalaatusuhteen puolesta
    Ainoa ominaisuus mikä uupuu on tuo aurinkovisiiri, mutta sehän on vain ylimäärästä painoa

    Vanhasta kypärästä uupuu juurikin tuo visiiri ja on se niin hieno keksintö, että ilman sitä jää valitettavasti kaupat tekemättä.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  5. #5
    Mites Shark Speed-r? aurinkovisiiri, huurtumaton visiiri (ei pinlock ), tupla-d ja rillipäitten varalle sivuilta poistettavat pienet läpät istuvuuden parantamiseksi. Hintakaan ei olevielä mikään paha. Tuo on ehdolla omaksi kypäräksi, jos vaan istuu päähän.

    Revzillasta pitäs löytyä tästäkin esittely.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  6. #6
    monista kriteereistä on turha veivata jos potta ei sovi päähän. Elämä on tuskaa pinlockeista huolimatta.

    kypärät on merkeittäin vähän eri muotoisia, toiset sopii toisille ja toiset toisille. Osta se joka sopii.

    Esim käyttämäsi ARAI on pitkulaisempi kuin muut on monesti pyöreämmälle päälle, itselle ei käy oikein hyvin kuin ARAI. Eli jos aiemmat ovat sopineet, niin pysy merkissä.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    AGV S4-Sv

    Tuo tupla D hihna uupuu ja pinlockia siinä ei oo mutta enpä oo kahden kauden aikaan saanu sitä visiiriä kuin muutaman kerran huuruun. Ja himpun äänekäshän tuo on mutta ei varsinaisesti haittaa jos korvatulppiia kuitenkin käyttää.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  8. #8
    Shoei XR1100
    Helmetcityssä näyttää olevan joitain malleja himpun reilun 300€ hintaan, esim. tuo.
    Postikulut Suomenniemellekin näyttivät olevan vähintään maltilliset, 0€

    Edit. Nii se aurinkolippahan tosta uupuu tosin.....
    Viimeksi muokannut: Bing; 13.02.2013 klo 11:57. Syy: lisäys
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  9. #9
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    monista kriteereistä on turha veivata jos potta ei sovi päähän. Elämä on tuskaa pinlockeista huolimatta.

    kypärät on merkeittäin vähän eri muotoisia, toiset sopii toisille ja toiset toisille. Osta se joka sopii.

    Esim käyttämäsi ARAI on pitkulaisempi kuin muut on monesti pyöreämmälle päälle, itselle ei käy oikein hyvin kuin ARAI. Eli jos aiemmat ovat sopineet, niin pysy merkissä.

    JT
    Samat sanat paitsi että kokeile sitä HJC:n R-PHA:ta on meinaan sairaan hyvä kypärä päässä. En vaihtaisi enää Araihin. Viisirejä tulee mukana kirkas sekä tumma ja on helppo vaihtaa
    Kawasaki ZRX 1100 -98

    Ex: Suzuki pv 50/80, Suzuki s 50, Aprilia tuareg 125, Yamaha xt 600 tenere, Honda A-T 750, Honda cbr 1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia ETV 1000
  10. #10
    pakko kait omaansa ehdottaa eli shuberth s1 pro.

    netistä löytyi itselle aikanaan karvan alle 400e. suomen hinnat pahimmillaan jotain 650e kun ite ostin, riippuu toki väristä.

    samaa mallia eri värillä löytyy alkaen 380e tällä hetkellä fc-motolla, piti uteliaisuuttaan katsoa..
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 13.02.2013 klo 21:52.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #11
    Marushin 779
    Ei kylläkään sovi kaikkien(=ei juuri kenenkään) päähän.
    http://www.eurobiker.fi/product_info...oducts_id=4035
    http://www.motoschotte.de/artikel.php?id=121916
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  12. #12
    Hyviä ehdotuksia tullu, ja hyvä pointti tuo jaketin mainitsema istuvuus, jota en tullut edes ajatelleeksi. Mutta kokeilemallahan se selviää. Mistään nettikaupasta en oikein haluaisi lähteä tilaamaan, täytyy päästä sovittamaan.
    Tuo shark vaikuttaisi paperilla hyvältä ja mahtuu budjettiinkin, täytyy käydä koittaas.

    Kypärien äänimaailmalla ei suurta painoarvoa, tulpat päässä ajetaan.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  13. #13
    Lainaa mika69 kirjoitti Katso viesti
    Hyviä ehdotuksia tullu, ja hyvä pointti tuo jaketin mainitsema istuvuus, jota en tullut edes ajatelleeksi. Mutta kokeilemallahan se selviää. Mistään nettikaupasta en oikein haluaisi lähteä tilaamaan, täytyy päästä sovittamaan.
    Tuo shark vaikuttaisi paperilla hyvältä ja mahtuu budjettiinkin, täytyy käydä koittaas.

    Kypärien äänimaailmalla ei suurta painoarvoa, tulpat päässä ajetaan.
    Istuvuus on varmistettava ilman muuta, valmistajien kokotaulukot ei ole yhtenevät. Itse olen ajanut viime kaudella Shark Speed R.llä (koko M) ja eroja on esim. Shoein Raidiin (kok L) verrattuna. Shark päästää melut läpi joka on ihan hyvä tai huono ominaisuus, riippuu varmaan käyttäjän kriteereistä. Samoin yllätti Sharkin kapea (matala) näkyvyyskenttä (vs. Shoei) erityisesti eteen-/alaspäin, joutuu taivuttamaan niskaa jotta saa katseen mittaristoon... Sivunäkyvuudessä ei ole suuria eroja. Vakiovisiiri on optiikaltaan hyvä ellei erinomainen, vaatii hieman sorminäppäryyttä (ohuet hanskat) avattaessa ja aurinko"visiiri" on aika rimpula mutta ajaa asiansa... Speed-R on suunniteltu nakupyörille (markkinointijargon?), mutta enpä ole huomannut suurta eroa "suuntavakavuudessa" noiden kahden välillä... Sharkin laatu ja viimeistely on kait ihan ok, mutta ei yllä korkeamman hintaluokan tasolle.
    Ja hei, jos haluat värityksen jota ei löydy paikalliselta myyjältä (€biker) ja menee toimitusmyyntiin, niin varaudu pitkään toimitusaikaan, mulla kesti 3kk (kauppias varmaan halusi niputtaa toimitukseen muutakin ja laittoi minut odottamaan?). Tosin malli oli vasta tuolloin tulossa markkinoille, nyt saatavuus lienee parempi - ainakin nettikaupoista...
    MAD (mean absolute deviation)
  14. #14
    Lainaa cebari kirjoitti Katso viesti
    Samat sanat paitsi että kokeile sitä HJC:n R-PHA:ta on meinaan sairaan hyvä kypärä päässä. En vaihtaisi enää Araihin. Viisirejä tulee mukana kirkas sekä tumma ja on helppo vaihtaa
    Mun päähän HJC R-PHA ei käynyt ollenkaan. Ei uponnut tarpeeksi syvälle ikäänkuin. Eikä sopinut kunnolla Schubert C3:kaan. Shoei Neotecin kävin tänään ostamassa. Sovittelin aikani M ja L mallin välillä ja totesin, että L on parempi. Huomatkaa Shoeita sovittaessa, että ainakin itseni kohdalla poskipalat kiristyi selvästi, kun suljin avattavan lipan.
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
  15. #15
    Onko SHOEI:n Qwesteistä mihinkään, ois motonetissä hyvään rahaan: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/m...=shoei%20qwest

    Itsekin tarvitsisin uutta pottaa, vanha 100eur marushin alkaa olla aika venynyt ja on muutenkin aika satasen kypärä.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  16. #16
    Shoein Qwest on vanhemmasta Raid II -mallista kehitetty kypärä, mutta on lähempänä 1100-mallia nykyään. Tuohon 1100-malliin verrattuna on hiljaisempi ja soveltuu paremmin matkakypäräksi. Minä ainakin suosittelen, kun tuo hintakin on aika kohdillaan Motonetissa!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  17. #17
    Hiljaisuutta juurikin arvostan, täytyy käydä sovittelemassa.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  18. #18
    Ei pahaa sanottavaa Qwestista. Katu/matkakäytössä toiminut hyvin. Äänet pysyy maltillisena vaikka toki tulpilla ajelen. Sisälle mahtuu kypäräpuhelimen kuulokkeet ja pientä lovetusta on aurinkolaseja varten (itse ajan iridium-visiirillä). Ilmastointi ihan ok. Miinuksena se, että koko sisustaa ei saa ulos pesua varten mutta poskipalat saa.

    Jos rahaa on (liikaa) niin Schubert S2 ja Shoei GT Air täyttää nuo kriteerit enemmän kun hyvin paitsi hinnan ja DD-lukon osalta. Oma seuraava potta suurella on todennäköisyydellä tuo Air niin vähenee vielä visiirinvaihto tarve aurinkolipan myötä. Airista tuli muuten juuri Webbikeworldin juttu ulos: http://www.webbikeworld.com/r2/shoei/gt-air/review.htm
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  19. #19
    Kysyjällä on tiukat vaatimukset saada kaikki samassa paketissa.
    Tuohon lukkoon vain otan kantaa. Viime suvena olin saman asian edessä ja tuo tuplaD oli myös mainittu vaatimuksenani. No sitten kuitenkin päädyin S2:een ja ainakaaan minulla ei pikalukko paina kurkunpäätä hiukan vertaa, eikä muutenkaan käytössä tunnu epämiellyttävältä, onhan tuo S2:n pikalukko varsin kapea. Ja onhan se päivittäiskäytössä huippukätevä käyttää.
    Siispä, tavallisessa maantieprätkäilyssä, niin onko se DD niin ehdoton? Pakkohan sitä on luottaa, että nämä pikalukot täyttävät turvallisuusnormit oikein käytettynä, kun niitä valmistetaan?
    Race-tsydeemit sitten asia ihan erikseen ja niistä en mitään tiedäkään.
    <p>.</p>
  20. #20
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Kysyjällä on tiukat vaatimukset saada kaikki samassa paketissa.
    Tuohon lukkoon vain otan kantaa. Viime suvena olin saman asian edessä ja tuo tuplaD oli myös mainittu vaatimuksenani. No sitten kuitenkin päädyin S2:een ja ainakaaan minulla ei pikalukko paina kurkunpäätä hiukan vertaa, eikä muutenkaan käytössä tunnu epämiellyttävältä, onhan tuo S2:n pikalukko varsin kapea. Ja onhan se päivittäiskäytössä huippukätevä käyttää.
    Siispä, tavallisessa maantieprätkäilyssä, niin onko se DD niin ehdoton? Pakkohan sitä on luottaa, että nämä pikalukot täyttävät turvallisuusnormit oikein käytettynä, kun niitä valmistetaan?
    Race-tsydeemit sitten asia ihan erikseen ja niistä en mitään tiedäkään.
    Meneekös esim. tuossa S2:ssa se pikalukon kiristys siten, että sen voi kiristää aina "uusiksi" kun pistää päähän? Eli kun välistä on buffia välissä kaulassa ja toisinaan ei. Ilman, että siis tarvii säädellä hihnaa.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  21. #21
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Meneekös esim. tuossa S2:ssa se pikalukon kiristys siten, että sen voi kiristää aina "uusiksi" kun pistää päähän? Eli kun välistä on buffia välissä kaulassa ja toisinaan ei. Ilman, että siis tarvii säädellä hihnaa.
    Hihnan säätö kerran kaulan mukaan ja pikasäädössä on alue (hammastus) jolla kireyttä voi nopeasti säätää tapauskohtaisesti, siis esim jos kaulassa on paksummalti buffia, tuulisuojaa jne.
    <p>.</p>
  22. #22
    Shoein malleista sen verran, että Raid II -1100 - Qwest - Neotec omaavat jokainen
    aika erilaisen "äänimaailman"...... vaikka sinällään kaikki varsin hiljaisia ovatkin.

    Mallista toiseen vaihdettaessa, merkistä puhumattakaan.... juuri tuo edellisestä ruukusta
    poikkeava äänimaailma arvottuu helposti äänettömyytenä... tai äänekkyytenä.

    Esim- Raidista Qwestiin vaihdettaessa muutama ensimmäinen reissu tuntuu kuin olisi
    vahingossa lähtenyt ladulle mummon marjakori päässä .

    Meteliä ei ole yhtään enempää, mittarilla tark. varmasti vähemmänkin, mutta sävy tyystin toinen.

    Kypärän "ääniin" vaikuttaa myös aika merkittävästi millä pelillä liikutaan..... ja kuskin
    mittasuhteet juuri tuossa pelissä.
    Kaulan alueen huono "istuvuus" (tiiveys) pilaa myös usein "hiljaisenkin" kypärän hiljaisuuden.

    "Muuttujia" on siis vähintään saman verran kuin Vatasen pojan tikipoksin hankinnassa ....
    ja vieläpä ihan oikeesti.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #23
    Törkeän hintaista ei viitsi ostaa jos se ei ole merkittävästi puolet halvempaa parempi. Mutta tosiaan lähtökohta mulla on satasen Marushin niin mikä vaan on helvetisti parempi. Tuo kun nousee päästä pois tarpeeks kovassa vauhdissa, meteli on luokkaa pää räjähtää jne. Sen kanssa pärjäsi kun oli FJR ja touringpleksi, omassa pikku tyhjiössä siellä pleksin takana oli vaikka paljaana.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  24. #24
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Hihnan säätö kerran kaulan mukaan ja pikasäädössä on alue (hammastus) jolla kireyttä voi nopeasti säätää tapauskohtaisesti, siis esim jos kaulassa on paksummalti buffia, tuulisuojaa jne.
    Jeh, noin aattelinkin sen olevan. Pitää noita molempia sovitella jossain vaiheessa kun kupolin vaihto tulee ajankohtaiseksi.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  25. #25
    Sellainen vielä että mitä eroa on SHOEI:n Qwest: Paragon ja Airfoil malleilla? Ilmeisesti ulkonäkö...
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  26. #26
    Lainaa dj_pirtu kirjoitti Katso viesti
    Sellainen vielä että mitä eroa on SHOEI:n Qwest: Paragon ja Airfoil malleilla? Ilmeisesti ulkonäkö...
    Joo pelkkä väritys.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  27. #27
    Itekkin oon kattonu tota GT-Airia, meinasin €bikeristä tilata M ja L koot ja palauttaa sitten toisen, mutta huonosti on vielä varastossa tuota =/
  28. #28
    Scorpion exo 1000 Air löytyy aurinkovisiiri, tupla D hihna ym. eikä pöllömmän hintasia.
  29. #29
    AGV Strada vaikuttaa mielenkiintoiselta uutuudelta, mutta vielä en ole nähny livenä. Fc-motossa alkaen 331 €.
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  30.  
  31. #30
    Schubertin s2:ta kokeilin ja hyvin istui kunhan sai päähän asti. Päätin kuitenkin ootella että pääsee gt-airin sovittamaan kun on halvempi, vaikka suubertti olikin tarjouksessa. ja on se shoei kuvissa paremman näkönen :P

    Edit: autocorrect
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen