Morjesta vaan !
Minulla muutamia kysymyksiä otsikon mallisesta maantiekiiturista. Tuossa päivänmittaan tutkiskellut meidän uutta tulokasta vm-05 vanha. Mutta meille uusi ja outo.
Tallissa puuhastelin ja kuuntelin "Markus-sedän lastentuntia" ja jäin ihmettelemään radion toimintaa.Kun radion laittaa päälle niin pyörästä kuuluu joku ihmeen surina aivan kuin jokin sähkömoottori lähtis käyntiin ja sen jälkeen kajareista alkaa kuulumaan.Mikä kumma se on. Ostaessani pyörässä ei ollut servojarruja (tehostinta) mutta kyllä sieltä surina kuuluu kun virtapäällä kahvaan tai polkimeen koskeeLiittyykö mitenkään jarruihin se radion surina.
Akun latauksesta vielä. Saako laturin kytkeä suoraan akkuun irroittamatta esim. Miinus johtoa.
Pyörässä on paljon tehtaan lisävarusteita mutta repsikan virtapistoke puuttuu ja se täytyy laittaa.Voiko sen kytkeä sulakkeen kanssa suoraan akkuun.Tarkoitus olisi myös ladata sen kautta akkua kun ei kuulemma etupistorasiasta onnistu älyvapaalla laturilla. Minä kun en edelleenkään ymmärrä sähköista juuri mitään ja tuosta can väylästä en sitä vähäistäkään.
Repsikan penkin kun irroitin niin katseeni osui kumipalloon josta lähti ohut letku,luulin sitä rintapumpuksiTarkempi tutkiskelu osoitti kuitenkin kyseessä olevan kuljettajan istuimen ilmapehmuste.
Kiitos jos joku valaisee vanhaa pöllöä.
<p>R 1200 RT</p>
Radiota omassa samanvuotisessa ei ole, joten en voi siihen ottaa kantaa.
2005 ja 2006 malleissa on servojarrut.
Omaani olen ladannut suoraan akkua irroittamatta. Latauksen takia en jaksaisi laittaa toista pistorasiaa(tai kolmatta, omaani olen jo yhden normikokoisen lisännyt). Akku kun on niin helpossa paikassa.
Joo. Kyllä 05-mallisessa pitäisi olla servojarrut. Radiollahan ei ole mitään tekemistä jarrujen kanssa, joten aika kaukaa haettu ajatus, että radiolla olisi jotain tekoa tuon "jarrusurinan" kanssa. LT:ssä radio suristelee välillä sen sisäisen CD-soittimensa kanssa vaikka tuolla ei olisi kiekkoa sisällä. Tuo CD:n surina on kyllä hyvin hiljainen ääni, joka kuuluu ainoastaan tallissa. Tupakansytytinliittimen voi toki vetää suoraan akulta ja käyttää tuota latauksessa.
Ai niin - otahan selvää onko tuosta vaihdettu jarrunesteet ohjeen mukaisesti. On varmin tapa pitää servo-/ABS-järjestelmä toimintakuntoisena ja iso tukku euroja omassa lompakossa.
<p>2002-2014</p>
Jep
Kiitos vastauksista. Sielähän todellakin oli CD soitin ja se siellä surisee.
Pistokkeen laitan matkustajan lämpövaatteita varten. Norveegenissä monasti viliposta. Hyvä tietää, että akun voi ladata sitten sen kautta. Kuullut että syö akkuja kuin näkkileipää.Sittepä tuon näkee.
Jarrunesteet oli vaihdettu viimesyksynä huoltokirjan mukaan Joten toivotaan , että pelittää. DW palaa taulussa hetken ja siinä sympoli tyhjästä patterista.Viittaa hälyttimen pariston olevan tyhjä.Lataako ajonaikana vai pitääkö vaihtaa.
Ai niin se Markus-sedän lastentunti tuli yle kanavalta uusintana 67:n vuoden takaa...minä nyt niin vanha![]()
<p>R 1200 RT</p>
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Tosta repsikan lisävirtapiskokkeesta vielä sen verran että eikös penkin alla ole valmiina johto sitä varten. Viimeiset n. 20 cm johtoa, liitin ja läpivientireikä vain puuttuu.