Nössykkälaji ja mitälie...
Ei vois vähempää kiinnostaa mitä naapurin Irma tai Kalevi ajattelee mun mopoilusta.
Tai ees ei kiinnosta onko se cool laji tai mitä genreä se edustaa.
Vai näytänkö mää ny hyvältä, vai pitäskö pyörä ja vermeet päivittää uusimpaan malliin. Tai mopotin ees vähän tehokkaampaan.
EVVK.
Se on mun omaa aikaa.
Ihan omaa.
Puhelimeen en pysähdy vastaamaan. Tulen ajelemasta sillon ku tulen. Jos tulen.
Tulpat korviin ja kypärä päähän. Ja menox.
Hermo lepää, kellään ei oo mitään joutavanpäivästä asiaa ja sielä oman pään sisällä on sillon hyvä olla.
Mut ihan miten kukanenki haluaa... Kunhan ei tyrkytä väkisin sitä "uskontoaan" muille...
Se oli jo rikki...
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Voisin koettaa käyttää mielikuvitusta ja kuulopuheita, ilman minkäänmoista kokemusta renkaan vaihtamisesta etc.
Mutta kuulemma, kun riittävän kauan sudittaa niin se rengas lopulta räjähtää - ja kaiketi vaihtaminen on sitten helpompaa.
Mutta räjähtämisestä aiheutuvan siivon selvittäminen takahytistä lienee kokonaan toinen juttu.![]()
<p>.</p>
Teho perustuu monen positiivisen seikan yhteisvaikutukseen:
- Renkaanvaihtajan stressitaso alenee
- Rengas on hiukan helpompi vääntää kun se on pelkkää kangasta.
- Rengas tyhjenee valmiiksi
- Kohonnut renkaan lämpötila tekee sen kumista joustavampaa ja toisaalta lämpötilanmuutos myös kasvattaa hiukan renkaan halkaisijaa = helpompi poistaa
- Yleensä tuollaisten alkutoimien jälkeen paikalle tulee myös savumerkkien kutsumana apumiehiä jotka voi laittaa vaikka pitämään rengasrautaa paikoillaan.
Toimenpiteellä on siis yksinomaan positiivisia vaikutuksia.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Joo, se taitaa monella kaasukättä jo pakottaa aika pahasti
Kaikkien pitäisi saada ajaa sillä pärrällä kuinka lystää ja missä varusteissa haluaa, vaikka ilman kypärää, ilman, että siitä tulee sakkoja. Kypärähän itse asiassa osuu helpommin esim. jalankulkijaan (,jos vaikka keulii, törmää ja lentää pää edellä jalankulkuväylälle) kuin pelkkä pää, joten kypärä on myös turvallisuusriski. Kaikkien ajokamojen kanssa painoa tulee enemmän, joten kasvanut kineettinen energia tekee myös enemmän tuhoja törmätessä, joten kaikki ajokamatkin ovat turvallisuusriskejä. Eikä mitään PAKOLLISIA turvallisuuslaitteita uusiin pyöriin, kiitos. Pitäisi olla myös niin, että kukin maksaa kolareidensa terveyskulut itse, koska en halua, että esim. terveyskulujen takia kasvavat verot rajoittaa omaa harrastusta. Kukin tekee mitä haluaa, mutta vastaa myös tekojensa seurauksista![]()
Rovaniemi
1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Niin, avauksessahan ei moitittu ketään tai mitään. Todettiin vain tapahtunut. Varsin hyvin pitää paikkansa.
Moottoripyöräilijä on aika heikoilla mitä tulee fysiikan lakeihin. Vanhempi väestö, joka on jo luopunut uskostaan kuolemattomuuteen, on tullut mukaan harrastukseen (siellä on paljon rahastamatonta rahaa). "Turvallisuus" on markkinointipuhe, johon saumaan norkkii turvaliivikauppiaat ja myös mopotehtaat. Kuolemaansa pelkäävä keski-ikäinen keskiluokka pelkää hunajan sivuvaikutuksia ja ostaa tilpehööriä. Kunnes tekee ajovirheen.
Itse en osta pyörää, jossa on ABS, koska sellainen sotii uskontoa vastaan. Vähän niinkuin Hondakin. En pane päälleni räikeätä pornoliiviä, koska sellainen on naurettava ja täysin riittämätön korvaamaan puutteellisen ajotaitoni. Onneksi sentään tuolla edellä sain vastauksen kysymykseeni: minne tästä hommasta katosi jännitys, seikkailu ja romantiikka. Vastaus oli: ABS, GPS ja AIDS. Saved my day.
No mutta jos sitä porhaltaa rengaskauppaan, siihen ainoaan oikeaan renkaanosto paikkaan eli siis pyöräkauppaan, ja alkaa tarjoamaan laiskuuttaan kokonaista pyörää eikä pelkkää kankailla olevaa irtovannetta, ja takarengas ei ole kulunut kuin keskeltä ihan tourunkimaisesti ja melkeinpä vielä milli jäljellä pintaa, ja vieläpä erehtyy epähuomiossa zoomaileen jotain turvavarusteita niin voi ristus sitä hävetyksen määrää. Kyllähän sitä tuntee itsensä vähemmästäkin nössöksi.
Kyllä se kankaille poltettu kumi pitää ihan itse vääntää irti ja murjoa se uusi tilalle!
Muistan myös lukeneeni suunnattoman kunnioituksen ja palvonnan vallassa jostain voorumilta kuinka mm. jalkatappeja saa tuunattua oikeanlaisilla naarmuilla.
V...tuttaa kun en muista missä se vinkki oli, tapit on vielä ihan naarmuttomat.
Murjaanien kuningas!
No pari linkkiä helpottamaan. Hienoo matskua.
http://www.bajahill.net/2001/12/squi...labikerin.html
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=squid
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Mulla on kulmahiomakone, jolla saa renkaasta kankaat näkyville reunoiltakin... saa lainata, niin ei tartte rengaskaupassa hävetä ainoastaan keskeltä kulunutta kumia. Viimeksi vaihtaessa muuten rengasliikkeen kaveri totesi "oot sitten polttanut kumia". Kehtasin sanoa ettei taidot riitä.
Edit: Mää oon ihan amatööri. Puhalluslampullahan ne reunat saikin katu-uskottaviksi![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Tuossa viteossa yllä on selvä turvallisuusriski kun ajetaan etupyörä ylhäällä pitempiä matkoja kun pyörän valo näyttää taivaalle eivätkä vastaantulevat autot näe pyörää, varsinkin härämässä/pimeässä ajettaessa, ja kuskillekin voi tulla ohjelmaa kun ei näe tien pintaa kunnolla vaikka kaivonkansia ym.
Korjauksena pitää laittaa ylimääräinen lamppu pyörän mahan alle joka on juuri sopivassa kulmassa niin että valaisee tien mutta ei häikäise vastaantulijoita..![]()
Esimerkiksi näin http://youtu.be/gTk5nhzzuTk
Nyt ollaan taas turvallisella (nössykkä?) alueella ja eturenkaan voi kytkeä ilmaan.![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Ajokamat suojaavat asvaltti-ihottumalta, kypärä säästää hengen.Mutta kerrotko turvaliivien ja absien pelastavan vaikutuksen ?
Edit: se auton A-palkki tai peilin kuollut kulma ei katso väriä, suurin ongelma on se että mopo jää sinne katveeseen. Jos sen sijaan katsot mitä edessä tapahtuu niin ei tarvitse edes abseja ( kuinka moni niitä edes osaa käyttää)
Mulla on muutenkin niin paskat jarrut että endoon tarvii aika jyrkän alamäen.
Viimeksi muokannut: valuvika; 09.02.2013 klo 01:36.
- slipping and sliding since 1982 -
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Suurin osa tämän päivän motoristeista on täysin nössyköitä. Toista se oli -70 luvun lopussa. Pikkukylälle missä asuin saapui lauma motoristeja lähikaupungista. Asettuivat pyörineen viikonlopun viettoon kylän laidalle männikköön "eväät" mukanaan. Illan kuluessa, porukan valuessa kylän keskustaan alkoi tapahtua. Torilla otti turpaan paikalliset kovanaamat ja osa motoristeistakin. Torilla sai puinen mustikkalaatikko kyytiä, menee se päästä läpi kun tarpeeksi lujaa heilauttaa. Ilta päättyi siihen kun poliisit pistivät vierailijat konttaamaan portaita pitkin putkaan. Puoli kylää oli todistamassa tunkeilijoitten nöyryyttämistä.
Mutta voi sitä naisten määrää, mikä pyöri tuon porukan ympärillä viikonlopun, ei tarvinnut poikien odotella seuraavaa kesää eikä pesää.
Kapinallisuus on aina kuulunut prätkäilyyn ja tulee kuulumaan.
^^^ ihan tuttua kun takkaa sytytin, perkeleesti savua ja rouva huutaa vähintään yhtä lujaa![]()
- slipping and sliding since 1982 -
miksi tehdä yleisen liikenteen seassa?
Koska teini mopopojat nostavat heidät jalustalle ja pitävät jumalanaan!
miksi ei tehdä muilta piilossa omaksi huvikseen?
koska kukaan ei kumarra,eikä pidä jumalanaan!
Voi sitä itkun määrää kun kuskin prätkän karkaa käsistä ja osuu orggilaisen muksuun tai autoon!
Ei enää olekkaan niiiiin jumala...?
Kunhan ei osu mun muksuun/autoon/prätkään....
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07