Joka kepitit perässäni 2päällä Hämeenlinnasta Tampereelle vihreällä kyykyllä. Taisit lähtee sieltä Hämeenlinnan abc:lta perään![]()
Vauhtia ja vaarallisia ajolinjoja jo vuodesta 2012
Mustalla busalla Yli-Lepsämäntiellä joskus hieman klo19 jälkeen tänään?
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Olitko se sinä joka pelästyit tänään noin klo 12:30 maissa Paijalantiellä Tuusulassa että takanasi ajoi mp-poliisiAjelin perässäsi Vanhalta Unkalta asti ja ajelit sopivan reipasta vauhtia mutta yhtäkkiä alkoi armoton peileihinvilkuilu ja nopeus putosi 5kmh alle rajoituksen, itsellä oli vähän kiire niin täräytin sitten lopulta ohi ja mitä peilistä seurasin niin uskalsit ajella taas rajoitusten mukaan
Pahoittelut siis jos onnistuin pelästyttämään, täytyis vissiin vaihtaa toi ajotakki eriväriseen kun kuullut useammankin kommentin, että näytän liikaa virkavallan edustajalta.
k1300s
Havaitsin tänään illalla, n. klo. 20.30? Lappeenrannassa Kourulan kohdilla mustan Kawan? Kuski heilautti etusormea![]()
Honda CBR 1000xx '06
Honda CBR 600F '00
Tulit Kiikoisten ABC:n risteyksessä autolla vastaan jossa kärry perässä. Itse en huomannut mutta emäntä näki ja meinas et on joku kylähullu kun iso hymy kasvoilla ja peukku pystyssä.![]()
Olitko se sinä joka olit kallistanut kawasi kaistojen väliin klo16 aikaan Näsinneulan risteyksestä 100m Ylöjärven suuntaan? Ei tainnut pahemmin vaikka varustus oli ns kesäinen. Pari autoa taisi olla osallisena?
Eilen illalla hieman ennen kymmentä taisi olla kolmen orggilaisen porukka, kun tuli vastaan Matinkylän Nesteen liikenneympyrän tienoilla. Itse tulin Haukilahden suunnasta hopeisella VFR:llä ja te kurvasitte minun tulosuuntaani.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
...sinä joka eilen perjantaina aamulla seiskan aikoihin tulit Tampereella Hatanpään valtatietä Ratinan sillalle Hatanpään suunnasta joku isompi japsi-customi oli alla. Pahoittelen jos Hatanpään valtatien loppupäässä pelästyit kun löysit melkein Transitin edestäsi poikittain kun siinä U-käännöksen tein.Viime hetkellä näin kun tulit samasta suunnasta auringon säteiden kanssa, ja sait pitää etuajo-oikeutesi. Tarinan opetus ja muistutus ihan kaikille motoristeille: pitäkää hyvät ihmiset ne valot päällä, parantaa havaittavuutta todella paljon! Olisi tämäkin läheltäpiti jäänyt väliin ajovalo päällä. Eihän tässäkään syyllistä olisi kaukaa tarvinnut hakea, mutta se vanha juttu...ei ollut oma vika mutta hopealle jäin... Ja jos tulee tilanne että "tuo auto ei tainnut nähdä minua", niin kannattanee tarkistaa valokytkimen asento!
FZS600 Fazer '02
Oikea oppisesti se pitäis ohittaa edessä ajavaa ainoastaan. Vasemmalta puolelta. Mutta jos on kaks kaistaa ja eikä voi päästä toisen ohi enää vasemmalta puolelta. Nii kyllä sitä voi ohittaa myös oikealtakin puolelta. Se hän on tavallaan kaistan vaihto takaisin omalle kaistalle. Sitä joutuu vähän kikkailemaan prätkällä ees taas vasemmalta puolelta oikealle puolelle. Ja sitten taas oikealta puolelta vasemmalle. Miksi muka siitä sakkoja tulis?
Yritin hahmottaa missä sitä uparia olit tekemässä.
Hatanpään valtatie ei mene Ratinan sillalle.
Olen sitä mieltä että u-käännökset totaalisesti kieltämällä säästyisi paljon henkiä ja romua.
Ainakin ne pitäisi kieltää risteyksissä.
U-käännöksiä tekevät yleensä vieraspaikkakuntaliset hätäpäissään kun ajoivat jonkin paikan ohi.
Siinä on sitten vielä puhelin korvalla kun kysellään jostain ohjeita ja samaan aikaan tehdään uparia ja sitten kolahtaa.
Tuli customi letka (~10 pyörää) vastaan vähän ennen seinäjokea klo 9:50 ja sieltä seasta yks sormi nousi.
Muutenkin tuli paljon pyöriä seinäjoen lähistöllä vastaan heti aamusta vaikka kehi ei ollutkaan paras mahdollinen.
Kilometrejä sai myös oikein mukavasti (~400km).
Miikam ja tor nähty. Tosin morjestukset puolin ja toisin oli muuta kuin orgin. Mopomiitti?
Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.
Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
Koska ao. asetuksen mukaan silloin et ohita oikealta sen takia, että kyseessä olisi jono tai opastusmerkein osoitettu liikennesuunta. Kuinkakohan moni motoristi täälläkin kiroaa autoilijoiden tekemisiä liikenteessä eikä edes itse tunne liikennesääntöjä?!
7 § (29.4.1994/328)
Moottoritiellä on ajoneuvoa kuljetettava eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla. Jos ajokaistat on opastusmerkein osoitettu tarkoitetuiksi kukin tietylle liikennesuunnalle, saa kuljettaja kuitenkin käyttää olosuhteisiin ja matkan jatkamiseen parhaiten soveltuvaa ajokaistaa.
Jos moottoritiellä on samansuuntaista liikennettä varten vähintään kolme ajokaistaa, saa kuorma-autoa tai yli seitsemän metrin pituista ajoneuvoyhdistelmää kuljettaa vain jommallakummalla kahdesta oikeanpuoleisesta ajokaistasta, jollei 5 §:n säännöksistä muuta johdu.
Edellä kulkeva ajoneuvo on moottoritiellä ohitettava vasemmalta. Jos ajoneuvot kuitenkin ajavat jonossa tai käyttävät opastusmerkein tietylle liikennesuunnalle tarkoitettuja ajokaistoja taikka jos ohittava ajoneuvo käyttää linja-autokaistaa, on edellä kulkevan ajoneuvon ohi ajaminen oikealta ajokaistaa vaihtamatta sallittu.
xxx
Eilen joskus lähempänä 21:00 Kaarinan Raadelman kohdalla vanhalla ykköstiellä vilahti sormea. Mä olin neitsytmatkalla oman pyörän kanssa ja tuntu hienolta saada orggimoro heti ekalla reissulla![]()
Honda Shadow VT600C -95
Nyt menee jo OT:n puolelle, mutta jottei jää kaivelemaan...niin en tehnyt semmosta vieraspaikkakuntalaisen yllättävää u-käännöstä keskellä risteystä. Olin parkissa hatanpään valtatien sivussa (ja siihen oli ihan syykin pysähtyä), jalkakäytävällä parkkiruudussa, nokka kohti Hatanpäätä, suurin piirtein maistraatin kohdalla, ennen sähkölaitokselle johtavaa kadunpätkää. Siitä sitten kun toiseen suuntaan piti seuraavaksi lähteä, tein luonnollisesti lailliset uparit, ja viimetipassa näin tuon pimeän customin tulevan vastakkaisesta suunnasta. Ja siitä kun lähdetään keskustaa kohti ja käännytään vasempaan Tampereen valtatielle linja-autoaseman risteyksestä, ei montaa sekuntia mene kun on Ratinan sillalla. Mutta samaa mieltä olen kanssasi siitä, että u-käännökset pitäisi kieltää. Se nyt ei kuitenkaan ollut ollenkaan se pointti - vaan moottoripyörän havaitseminen, jota moottoripyöräilijä ihan itse voi helpottaa kun valot muistaa laittaa päälle.sori OT, mutta tulipahan nyt pirstattua valojen käytöstä nyt oikein tuplasti.
![]()
FZS600 Fazer '02
Kesän ensimmäinen moro nähty vikajärvi-kemijärvi välillä, ajelit valkoisella kyykyllä, itse olin tauolla siinä levikkeellä ja mutustelin pelle tomaatteja ( parasta "retki" muonaa maan päällä). Myöhemmin ihan sodankylän tuntumassa tuli seka( ? ) letka vastaan n. 6 pärrää ja yhden customistin sormi taisi sojottaa orgisti.
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Eilisehtoona 130 tiellä eli vanha 3 tie n 10km iittalan shelliltä valkeakosken suuntaan tuli jpku kullanvärinen kyykky mahdollisesti gen2 bussi sormiojossa oliskohan kello ollu hieman ennen kasia illalla. Itse sininen xx matkavarusteissa
ilo alkaa kilosta ja kahdesta....
Perjantai iltapäivällä saarijärvi - väätäiskylä, pylkönmäen risteyksen jälkeen joku tuli sormi pystyt mua ja kaveria vastaan?
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
Hämmentävän komeaorg morotus bongattu uusikaupunki-laitila tiellä n. kahden maissa tänään...
itse ajelin oranssilla busalla.
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Olitko se sinä joka ajoit edessäni tänään punaisella moottoripyörä-skootterilla vanhaa ykköstietä Piikkiöstä Kaarinaan noin vähän ennen 18.00? Ainakin orggimorotusta pistit yhdelle vastaan tulijalle..Itse tulin perässäsi mustalla DR:llä.
Suzuki DR650Rse
En ollut moottoripyörä-skootterilla liikenteessä, mutta pari kertaa tulin vastaan vihreällä pikku-fiiulla...
Kovin yritin sekä org, että kurapyörä morottaa, mutta tais jäädä huomaamatta...
Sormimoro bongattu Turuntiellä Myllylammen vanhan huoltoaseman jälkeen. Olit menossa Turkuun päin ja minä tulin vastaan mustan vihreällä zetalla mustavalkoiset ajokamat päällä. Mmoro vaan.
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Tänään bongattu Orggimoro ( erittäin reipas ) kuopion motarilla räimän rampin kohdilla n klo 10.00 aikoihin,sinä liikkeellä sinisellä jollain , minä mustalla bläkkärillä
toinen orggimoro tuli sitten kouvolan ja mikkelin välillä iltapäivällä klo 15 seutuvilla,sinä mustalla mopolla
niin,tuli sitten käytyä kouvolassa lenkki päiväselttän kuopion suunnilta , edestakas 660 km,sopiva päivätrippi siis