Hei, tässä tuli kylmätyypitettyä K.O. pyörä, mutta olisinkin kysellyt käyttäjäkokemuksia kyseisestä pyörästä.
Miten tuolla sujuu 2 päällä pidemmät reissut, mahtuuko matkustaja kyytiin ja miten ne "tilat" riittää kaksi päällä, itse olen tuollaiset 174/100, mitoiltani.
Vai joutuuko ostamaan sellaisen todellisen matkavessan, jota vaimo ehdotti.Ihan kaikenlaiset kokemukset ovat tervetulleita.
Kiitos
Jani
Se liikkuu sittenkin!
K12-13 S = täydellisin sport-touring, mistä minä tiedän - eikä vaimokaan valittanutToisaalta en mistään mitään tiedä ja yritän juuri kääntää Annen pään KTM 1190 Adventureen. Ei tule olemaan helppoa.
No joo, oikeasti ässä on mitä parhain pyörä pitemmällekin reissulle ja kaksi mahtuu kyytiin todella hyvin. Eli ei joudu
Mutta jos haluat kuunnella vaimoa, niin oikea matkamopo (K 16 GT) etsii uutta kotia.
Viimeksi muokannut: J@ck; 02.02.2013 klo 22:48.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
taas yksi hyvä syy olla menemättä naimisiin.. kertaakaan ei ole tarvinut kysyä saako ostaa.. toki aivopesua on tullut tehtyä jo ennen hankintaa, ettei yllätyksenä ole koskaan tullut.. sen verran pitää ottaa kuiten huomioon.
naisillahan on noin kolme syytä miksi saa ostaa pyörän, joko että se näyttää niin kivalta, kivan värinen, taikka sitten siinä on kiva istua. kunhan ensin on saanut tavalla tai toisella sen ruman pyörän kyytiin..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ostat semmosen mikä itteä eniten houkuttaa ja annat akan keskittyä imurin, lieden, pesukoneen etc etc valintaan...
Joskus erehtynyt kysymään minkälaiset autot/rätkät talossa pitäs olla. Noo auton tärkein valintakriteeri on väri ja rätkää talossa ei kuulemma tarvita ollenkaanErästä rätkäkauppiasta lainatakseni: Ne "miehet" ei ikuna tuu takas kaupoille, jotka sanoo. Täytyy kysyy vielä muijjalta
![]()
Elä ja anna muiden roudata.
Hyvä reissupyörä niin yksin,kuin kaksinkin.On ajeltu hallituksen kanssa sellaisia yli 600.n päivämatkoja ilman isompia kitinöitä > täytyy olla hyvä.![]()
Edellistä pyörää suunniteltaessa käytiin rouvan kanssa koeajamassa pitkän kaavan mukaan K1200S:ää.Pyörää palautettaessa liikkeeseen hallitus tokaisi "tämmöinen pitää saada".Itsehän olin jo silloin ollut ns. "myyty" jonkin aikaa.
Sitten siirtyminen 1300S:ään sujuikin mutkattomasti.Seuraavaksi sitten kai se K1600GT,mutta ei vielä ihan ikä riitä.
Meillä muutoksina 1300:een on takapenkin liukusuoja (riippuu puvun materiaalista,goretexilla hieman liukas,kuulemma) kartturin jalkatappeja laskettu 25mm LSL:n sarjalla
Kuljettajalle ajoasento ok,itsellä pituutta samanverran,kuin kysyjällä.
Jos uutta meinaat,uskaltaa ostaa ajamattakin,ESA ja shifteri sellaisia suositeltavia varusteita.
Nämä omakohtaisia mielipiteitä/kokemuksia.Eri mieltäkin saa olla.
Ja kyllä pyörän hankintaa (matka-ajoon) kannattaa rouvaltakin kysyä,ei tule sitä ns."hellasäröä" niin paljoa.![]()
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
Sorry OT...
Sama termi (hellasärö) tuli itsellenikin mieleen muutamasta aikaisemmasta viestistä.
Onko motoristeilla muuten omaa termiä "motoristin kokemalle ristiriidalle puolison kanssa"?
Samanlaisen hommasin -011 ja kyllä on lupauksiensa mukanen vehe.Tarpeenvaaties on melkonen superi,ei tarvi nöyristellä normikyykkyjen joukos ;) ehdottomasti sit se ESA härpäkkä kantsii ottaa.
Nii ja normiajossa melko taloudellinen laite,20tonnin kokemuksella......kallis vähä....mut kalliiks ne naisetkii tulee![]()
Ajelin joitakin vuosia FJR:llä. Ihan hyvä peli. Sitten satuin koeajamaan Bemarin. Oli pakko vaihtaa samantien. Ensi kesänä Länsi-Alpeille ja Välimerelle.
R1200GS, F700GS
Se takapenkki on tosiaan vähän liukas kangaspöksyille, jos ei ole sellaista jarrupalaa siellä persauksissa. Muuten puolikyykyistä matkapyöristä ehdoton kuningas. Meillä lopullinen ratkaisu löytyi TriboSeat -nimisestä jarrumateriaalista.
Nyt on tiet ja ajotapa vähän muokanneet, mennään edelleen bemarilla mutta pystymmällä. Loistavia laitteita kaikki, S, R, RT, GS(A), siis kaksi päällä. Itse asiassa sakemanni on tässä viisain, GS lienee edelleen myydyin pyörä saksanmaalla, kaikenlaiseen ajoon.
Nyt talvella kuitenkin spooriin, ei takatappeja...
Täällä on vuosituhannen toisella puolella kurvailtu K1200RS mallilla 38tkm vuosina -98 -00.
Takapenkillä en koskaan käynyt, mutta nainen joka siellä istui on vieläkin samassa taloudessa, joten ilmeisesti ei huono paikka ollut..
Siitä se oli kiva mopo että oli "sporttinen" peli, hyvin pysyi mutkapätkillä cbr 900 mukana(cebari takana)
Kulkua ihan riittävästi, siitä osoituksena viranomaisten yksi todistus.
Mukaan sai muutakin kuin vain päälläolevat vaatteet ja visan. Kaupungilla kivempi illalla kulkea ilman että kilometrin päähän näkyy hikinen "motoristi"..
Vastaavasti mopo oli "tyylikkään" näköinen kun jätti laukut esim hotellille kun lähti päiväretkille, ei ollut ns "mattotelinettä" = laukkuteline..
Kahvalämppärit, abs, virran ulosotto mahdollisuus, säädettävä istuin ja plexi niistä oli iloa maaliskuussa pohjois Italiassa taannoin.
Samaten Kreikan helteillä oli iloa säädettävästä plexistä, ajoviimaa reilusti kasvoille kun istuin yläasennossa..
Samanlaisen hankkisin jos hankkisin, "ho_osohvaa" ei ikinä, ennemmin rollaattori sitten.
Huvittavinta oli ajatukset kavereilla silloin.. "ABS jarrut pyörässä..hä", ilmeet ja jutut oli kuin olisivat nähneet jessen pääsiäisenä..
Nyt taas saa melkein maksaa siitä että löytää uuden tonnisen ratakireen jossa EI ole ABS jarruja, niin se maailma muuttuu..
Samalla syy miksi kyseinen malli tuli aikoinaan valittua, kardaaniveto, ei turhia kuluja ketjuihin/rattaisiin ja kamat pysyy jotenkin puhtaana, kaikki himmelit tehtaalla laitettu eli ei omia tai anssiasentajan "virityksiä", lämppärit, laukkutelineet, säätöpalat kahvoille ja tapeille jne..
Eli lyhyesti, suosittelen bimmeriä..
Itse olen ajatellut tuota 1300r mallia. Olen antanut itseni ymmärtää, että kyseessä on miltei sama malli. Omalla kohdalla ajelut on enemmän kulmilla kurvailua, 100-200 km lenkkiä. Muutaman kerran kesässä pidempi matka nopeusrajoitusten puitteissa. Noilla spekseillä olen arvellut R:n sopivan paremmin, varsinkin pystymmän asennon perusteella.
Onko kellään pidempää kokemusta mallien välillä eri olosuhteissa? Entä onko kukaan asentanut tai ajanut super bike konversiolla varustettua pyörää (slip-on:t korvataan yhtenäisellä stongalla, esim. ac-schnitzerin kitti)? Onko ajoasento paljonkin pystympi, onko tuulenvastus tolkuton yms.? Tuleeko muita syitä mieleen, puolesta tai vastaan joita pitäisi huomioida?
Tuo 1300 R on sellainen "pommikone". Saa respectit kanssaihmisiltä.
Jos ajelee kylillä ja tykkää keulia ym. niin ykkösvalinta.
Vaimentimen vaihdat ja PCV + AT, säädöt kohilleen > kuulostaa hyvältä ja keulii hyvin.Jos ajelet matkaa,niin Ässä_malli melkein parempi.![]()
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
Sittenhän tuo sopii mulle hyvin. En tykkää ajella kylillä enkä keulia. Meikäläisen matka-ajo on kaksi- kolmenumeroisia teitä sinne, tänne, tonne ja takaisin. Moottoritiet on siirtymisiä varten kun on kiirus jonnekkin tai takaisin sieltä.
Kunhan lumet tuosta pikkaisen hupenee pitää lähteä testailemaan.
No tuo K13 on 20cm useimpia muita pidempi akseliväliltään, joten ei pommittajan ykkösvalinta...
Mutta todella järkevä monen paikan pyörä.