Mulla on tommonen 2010 mallin cbr 1000rr ja sehän kuulostaa tolla vakio pöntöllä ihan mopolta. Eli slipari olisin vaihtamassa.. Vahtoehdot on Yoshimuran R77 slipari tai Leo Vince GP pro slipari.
Kertokaas nyt tyhmälle et jos vaihdan noista toisen pyörääni niin mites ite vaihtaminen käy? Orkkis pönttöön tulee vaijeri joka aukaisee pöntössä olevan läpän. Pitääkö vaijerille tehdä jotain vai voiko sen vaan lykätä johonkin missä se ei ole tiellä? Entäs pitääkö jotain anturi juttuja huomioida? Ja mites toi pc? Ei ilmeisesti tarvitse sitä vai onko jotain vaaraa jos sitä ei laita?
Tervehdys! Eipä kovin monimutkaselta näyttäny pelkän sliparin asennus: http://www.youtube.com/watch?v=D35XOIRkbRA Pyörä kantsii säätää penkissä uudelleen, niin saa kaiken hyödyn irti ja samalla varmuuden siitä, ettei mee seokset laihalle tietyllä kierros alueella. Kannattaa laitella sähköpöstia/soitella eri säätöpaikkoihin, että onko kyseisen pyörämallin vakio ecua mahdollista säätää, nii ei tartte commaria asentaa. Jostain ulkomaan sivuilta tuli tämmönen vastaan kun googlas: http://ecunleashed.com/new-honda-cbr...mance-reflash/
Hei, suosittelen ostamaan commarin tuohon pyörään ja vaihdattamaan sen sliparin+ ilmansuodatin kannattaa myöskin vaihtaa ja käyttää se osaavalla penkittäjällä esim Lahdessa rikumotor niillä on tarkkapenkki mikä kalibroidaa usein. Itselläni on 04 rr ja voin kertoa pyörästä tuli 5hp enempi takapyörällä ja kaikki käyrät muuttui kauniiksi, kun käytin penkissä joka ymmärsi jotain säädättämisestä.
En tiedä tuon vuosimallin servosta tarviiko se poistaa, kun vaihdat sen sliparin itsellä ainakin on poistettu ja huijattu servon anturia jollain liittimellä.
CBR1000RR omaa ECU:a et voi säätää mitenkään. Tarvitset siis PowerComanderin, tai vastaavan.
Vapaavirtaussuodattimet voit unohtaa heti, sillä vakiosuodatin virtaa ihan riittävästi kovillekin tehoille. Suodatusteho on myös paljon parempi alkuperäisessä ilmanputsarissa kun noissa vapaavirtaus- hässäköissä.
Slip-on vaimentajan saa kyllä vaihdettua itse, mikäli on vaan sopivat tilat+työkalut ruuvaamiseen.
Ulkona pakkasessa vaihtoa ei kannata ruveta tekemään.
Okkei, tarvii vissiin tota budjettia vähän suunnitella uusiksi kun ilmeisesti toi pc on parasta ostaa.. Mites onko kokemusta noista power commanderin sivuilta saatavista kartoista kuinka hyvin pelittäävät? Tietenkin olis paras et käyttäis penkissä mutta jos olen nuuka enkä käytä meneekö pc:n hankinta ihan hukkaan?
Todennäköisesti commanderin sivulla oleva kartta on ihan persiillään!
Ite laitoin muuanvuosi taapäin cbr F4i:hin sliparin ja pc3:n ja laitoin commarin sivulta juurikin tuolle sliparille tehdyn kartan siksi aikaa että ajelen pyörän säädettäväksi. Kuinkas ollakkaan säätäjä pääsi vähemmällä kartan muokkaamisella ku alkoi 0-kartasta tekemään.
Ja jokainen moottori on yksilö! samanlaisesta pyörästä kopioitu kartta voi olla suurestikin pielessä toisessa pyörässä!
Honda Fireblade HRC 2012
Itse asensin viimekaudella Leovince gp-pron omaan bladeen. Nyt tämän kauden alkajaisiksi pitäisi hankkia commanderi.
Voisko joku ehdottaa mistä saisi commanderin luotettavasti ja edullisesti netin välityksellä?