Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 147:een 147:sta
  1. #121
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Jos se reissaaminen tarkoittaa ajamista isoja maanteitä nopeusrajoituksia orjallisesti noudattaen, niin aivan sama mikä mopo. Minun vaihtoehto on auto. (vakionopeuden säätimellä)
    Jos nollatoleranssia haluaa kunnolla harrastaa, ei vakionopeudensäädin ole siihen hommaan riittävän tarkka ainakaan, jos on tuulenpuuskia tai mäkiä. Muutamassa autossa on jarruttava säädin, mutta ovat vähemmistönä. Paras siis tunnustaa tosiasiat ja ajaa korvakuulolta prätkällä.
    Niin: ja mikä sporttinen pyörä? Tämän vuoden ehdokkaat HP4 tai panokalle - niillä matka taittuu.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  2. #122
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    No eihän ne pelkkiä täristimiä ole. Löytyyhän sieltä se rajoitinkin juuri kun tärinä loppuu...
    Enemmän esim. Super Dukessa on käytännön ajoon ruutia sinne rajoittimeen asti kuin tonnisessa rivikoneessa. Ero rivikoneisen tonnarin hyväksi tulee sitten +100km/h vauhdeissa.
    Superbike #7
  3. #123
    Tuollaiseen käyttöön katselisin juurikin SMT:tä ja Ducatin uutta Hyperstradaa. Puolet vähemmän tehoa kuin tonnisessa kyykyssä, mutta ainakin sen puolet enemmän hauskuutta ja käytännöllisyyttä. Poislukien se 1% ajosta, kun tarvitsee repivää kiihtyvyyttä vielä 140km/h jälkeen, silloin kyykky on parempi.
  4. #124
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Enemmän esim. Super Dukessa on käytännön ajoon ruutia sinne rajoittimeen asti kuin tonnisessa rivikoneessa. Ero rivikoneisen tonnarin hyväksi tulee sitten +100km/h vauhdeissa.
    Kylläpä tuo kotarin yksipyttyinen 690:n motti oli paljon hauskempi pikkuvauhtiseen kortteliralliin kuin tuo twini. Ja tonnari kyykyillä taas on harvoin tarvista alle satasta ajella...
    Supermoto
  5. #125
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Jos nollatoleranssia haluaa kunnolla harrastaa, ei vakionopeudensäädin ole siihen hommaan riittävän tarkka ainakaan, jos on tuulenpuuskia tai mäkiä. Muutamassa autossa on jarruttava säädin, mutta ovat vähemmistönä. Paras siis tunnustaa tosiasiat ja ajaa korvakuulolta prätkällä.
    Niin: ja mikä sporttinen pyörä? Tämän vuoden ehdokkaat HP4 tai panokalle - niillä matka taittuu.
    Kuuliainen kansalainenhan käyttääkin sitä vakkaria vaan ylämäissä ja suorilla. Alamäet mennään jarrun kanssa ettei vaan lipsahda. Suorilla voi säätää sitten 10km/h alle suurimman sallitun niin homma on bueno. Mutkiin on aina syytä jarruttaa.
    Supermoto
  6. #126
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Kuuliainen kansalainenhan käyttääkin sitä vakkaria vaan ylämäissä ja suorilla. Alamäet mennään jarrun kanssa ettei vaan lipsahda. Suorilla voi säätää sitten 10km/h alle suurimman sallitun niin homma on bueno. Mutkiin on aina syytä jarruttaa.
    Silloin myös kannattaa jarruttaa, jos joku tulee vastaan.

    Prätkämatkailussa muuten asenne vaikuttaa enemmän kuin pyörä, mikä tietysti oli jo tiedossakin:

    http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/%...-kuvat/1297391
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #127
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Kylläpä tuo kotarin yksipyttyinen 690:n motti oli paljon hauskempi pikkuvauhtiseen kortteliralliin kuin tuo twini. Ja tonnari kyykyillä taas on harvoin tarvista alle satasta ajella...
    Se 690 oli mun makuun taas turhan hengetön ainakin tuon pikkuduken rungossa. Tuhannen kilsaa tullu sellasellakin paukutettua. Mikroauto- tai smotoradalla ihan jees, mutta katuajeluihin toivois kyllä lisää voimaa. Tuossa oli kuitenkin jo Akran täysränni kiinni, joten oli jonkin verran vakiota pirteämpi. Pitäisi päästä kokeilemaan 690 SMC:tä, että olisiko toi motti siinä rungossa yhtään paremman tuntuinen.

    Edit. Kyllähän se tonnari kyykky vähän paranee kun vauhtia nostaa, mutta ei siitä hyvää saa kadulle tekemälläkään. Ja kyllähän noita leuhottajia tulee aika usein vastaan, jotka suu vaahdossa kertovat, että mentiin niin ja niin kovaa ja, että on niin hyvä pyörä ajaa kovaa. Sitten kun vilkaisee renkaita, on alla keskeltä loppuun ajetut, mutta reunoilta pränikät Supercorsat. Ja supercorsat pitää olla kun niissä on kuulema paras pito kovaan ajoon...just...
    Sais tää perhanan talvi loppua kun rupee näköjään ajatuskin pyörien väärinkäytöstä ottamaan kupoliin.
    Superbike #7
  8. #128
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Se 690 oli mun makuun taas turhan hengetön ainakin tuon pikkuduken rungossa. Tuhannen kilsaa tullu sellasellakin paukutettua. Mikroauto- tai smotoradalla ihan jees, mutta katuajeluihin toivois kyllä lisää voimaa. Tuossa oli kuitenkin jo Akran täysränni kiinni, joten oli jonkin verran vakiota pirteämpi. Pitäisi päästä kokeilemaan 690 SMC:tä, että olisiko toi motti siinä rungossa yhtään paremman tuntuinen.

    Edit. Kyllähän se tonnari kyykky vähän paranee kun vauhtia nostaa, mutta ei siitä hyvää saa kadulle tekemälläkään. Ja kyllähän noita leuhottajia tulee aika usein vastaan, jotka suu vaahdossa kertovat, että mentiin niin ja niin kovaa ja, että on niin hyvä pyörä ajaa kovaa. Sitten kun vilkaisee renkaita, on alla keskeltä loppuun ajetut, mutta reunoilta pränikät Supercorsat. Ja supercorsat pitää olla kun niissä on kuulema paras pito kovaan ajoon...just...
    Sais tää perhanan talvi loppua kun rupee näköjään ajatuskin pyörien väärinkäytöstä ottamaan kupoliin.
    690 SMC oli ihan hyvä kaupungilla ajeluun, mutta kuka aikuinen nyt jaksaa/kehtaa ajella pelkästään pitkin kaupunkia sinkki kireällä ...
    Täällä hieman pohjoisempana sitten onkin nuo "mutkapätkät" niin suoria ettei tuollaisella SMC:llä tee mitään, jos ei nyt pelkällä soralla sitten aja. (ja silloin esim. 690 enduro on parempi) Tietysti joku 30hv lisää tuohonkaan mottiin ei pahaakaan tekisi.

    Kilokyykky alkaakin olemaan juuri hyvä katupeli näille meidän suorille teille.
    Supermoto
  9. #129
    Lainaa Brocol kirjoitti Katso viesti
    Tuollaiseen käyttöön katselisin juurikin SMT:tä ja Ducatin uutta Hyperstradaa. Puolet vähemmän tehoa kuin tonnisessa kyykyssä, mutta ainakin sen puolet enemmän hauskuutta ja käytännöllisyyttä. Poislukien se 1% ajosta, kun tarvitsee repivää kiihtyvyyttä vielä 140km/h jälkeen, silloin kyykky on parempi.
    Käyttötarkoitus sinänsähän on lähes yleinen, eli kaikkea paitsi soraa ja lisäksi sillointällöin vaimoke kyydissä. SMT ja muut vastaavathan olisivat lähes täydellisiä pelejä tuohon ja hyviä ajettavia, mutta tuo seikkailuenska/gessu- habitus mietityttää kyllä suunnattomasti. Jotenkin enemmän herätää omistamisen halua esim. B-King.

    Mutta kuten sanoinkin, niin onneksi mulla on aikaa. Jännä kuitenkin, että tuohon käyttötarkoitukseen ei hirveän montaa vaihtoehtoa ole jos suljetaan nuo supermolottimet ja kawasakit pois. Ja sitten tietysti kaikki sirommat/selvästi soolonakut ym. pitää sulkea sillä pois että ei saa sitä kyytiläistä koskaan otettua kyyttihin. Itellä ei tosissaan tuu kuin B-King ja FZ1-S/N mieleen. Ja Kingiäkään ei ikävä kyllä enään edes valmisteta!
  10. #130
    SuperDuke. Ehdottomasti paras kompromissi pyörä mitä kadulla (lue: asfaltoitu tie + rata) voi olla
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  11. #131
    Varmastikin, ja uskoisinpa että tuleva isompi SD tulee olemaan entistä parempi. Mutta entäs kun vaimoke haluaa kyyttiin? Ja jos ajatellaan, että vaihtoehtona ei olisi sanoa et tuu autolla peräs tms.
  12. #132
    Lainaa Zante kirjoitti Katso viesti
    Varmastikin, ja uskoisinpa että tuleva isompi SD tulee olemaan entistä parempi. Mutta entäs kun vaimoke haluaa kyyttiin? Ja jos ajatellaan, että vaihtoehtona ei olisi sanoa et tuu autolla peräs tms.
    Saahan nuihin kevyet laukut mukaan. Kaks päälläkin on ihan ok ajaa.. ei toki mihinkään matkalehmään verrattava kokemus, mutta jos kyytilainen osaa olla kyydis ni molemmilla voi olla hauskaa
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  13. #133
    Jokusen omistaneena päädyin tällä kertaa Honda VFR 800 Crossrunneriin, tietenkin metriäkään koeajamatta. Syksyllä viileässä kelissä sitten sain samanmoisen lainaksi n. 750 km:n viikonloppuajeluun. Jopahan yllätyin. Tiestöllä ja kelillä ei väliä, meni kuin juna ja mutkapätkillä taittui kuin itsestään. Mikä tässä vehkeessä on juuri nyt noin kaupallisesti mielenkiintoista, on se, että myyvät ainakin pk-seudun Bike Worldeissä niitä neljä tonnia halvemmalla kuin markkinoille tullessaan. Ylivuotisia tietenkin, mutta hintaa vain vajaat 12 T€. Taitaa yhden käden sormilla luettava määrä olla myymättä. Kyllä sillä ajattelin ainakin yhden Alppien ylityksen kurvailla ensi kesänä ja ihan ensimmäistä kertaa vehkeellä, johon ei tarvitse sitoa nippua nyssyköitä kiinni. RTG+-pakettikin oli ihan sopuhintainen, luulisin. Välirahahan tuon ratkaisi.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  14. #134
    Lainaa Zante kirjoitti Katso viesti
    entäs kun vaimoke haluaa kyyttiin?
    Täh ? Ajakoot omallaan jos mopoilemaan haluaa. Ei kai tää homma mitään soccerfamily/tolppa-apina touhua ole
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 13.02.2013 klo 23:32.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  15. #135
    Lainaa Zante kirjoitti Katso viesti
    Mutta entäs kun vaimoke haluaa kyyttiin?
    Yhdyn edelliseen mielipiteeseen. Otat takatapit pois ja vaihdat penkin 1-paikkaiseen. Problem solved.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  16. #136
    Lainaa Zante kirjoitti Katso viesti
    Käyttötarkoitus sinänsähän on lähes yleinen, eli kaikkea paitsi soraa ja lisäksi sillointällöin vaimoke kyydissä. SMT ja muut vastaavathan olisivat lähes täydellisiä pelejä tuohon ja hyviä ajettavia, mutta tuo seikkailuenska/gessu- habitus mietityttää kyllä suunnattomasti. Jotenkin enemmän herätää omistamisen halua esim. B-King.

    Mutta kuten sanoinkin, niin onneksi mulla on aikaa. Jännä kuitenkin, että tuohon käyttötarkoitukseen ei hirveän montaa vaihtoehtoa ole jos suljetaan nuo supermolottimet ja kawasakit pois. Ja sitten tietysti kaikki sirommat/selvästi soolonakut ym. pitää sulkea sillä pois että ei saa sitä kyytiläistä koskaan otettua kyyttihin. Itellä ei tosissaan tuu kuin B-King ja FZ1-S/N mieleen. Ja Kingiäkään ei ikävä kyllä enään edes valmisteta!
    Sitten sulla on yks ongelma vähemmän kun ei tartte smteetä mennä koe-ajamaan. Kooteeämmien habitus ku on kautta linjan vähän vino.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  17. #137
    Haha. Hyviä kommentteja kieltämättä. Oon täs kyllä miettiny jo monasti, että kuinka paljon helpompaa olisi jos ei tarvisi tuota kakspäällä ajamista miettiä ollenkaan.

    Ristiriitainen homma sinänsä, kun periaatteessa ihan omasta mielestäkin olisi ihan mukava lähteä joskus pienelle reissulle kakspäällä ja vähän irtiottoa arjesta. Mutta toiselta kädeltä tuo pyörävalinta karsiutuu kyllä ehkä vähän liiaksikin...


    amaunu: Ihan totta kyllä puhut. Poislukien tietysti SD.
  18. #138
    Lainaa Zante kirjoitti Katso viesti
    Haha.


    amaunu: Ihan totta kyllä puhut. Poislukien tietysti SD.
    No sd se se vasta vino onki. noilla sinun spekseillä pemarin r1200s istus ku nenä päähän,, k1300s olis ehkä vielä paree.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  19. #139
    Lainaa amaunu kirjoitti Katso viesti
    No sd se se vasta vino onki. noilla sinun spekseillä pemarin r1200s istus ku nenä päähän,, k1300s olis ehkä vielä paree.
    Lähinnä meinasin sitä seikkaulugsenska-habitusta. :P Ja k1300/1200r sopisi kyllä hyvin, mutta hintalappu ei. Vähän käytetty miltei 20k.
  20. #140
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Täh ? Ajakoot omallaan jos mopoilemaan haluaa. Ei kai tää homma mitään soccerfamily/tolppa-apina touhua ole
    No voi voi.
    Meillä kun rouva on semmonen wannabe, vai miksi ne niitä sannoo.
    Niin on se mukavoo kun on kaveri matkassa - ja tekköö oikein hyvvöö sille kuuluisalle parisuhteellekin.

    Ja sit kun kaksi päällä ajorupemat tehty - niin mikä ajamisen keveys, kun soolona laskettee.
    Eikä siitäkään tietäisi mitään, ellei olisi kokemusta tuplana ajamisesta.

    Nimim. puolet kilsoista kaksi päällä.
    <p>.</p>
  21. #141
    Maaliman paras joka paikan höylä on Bemarin Gessu.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  22. #142
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Maaliman paras joka paikan höylä on Bemarin Gessu.
    Varmastikin, mutta jos SMT kärsi seikkailuadveGS-habituksesta niin entäs sitten se aito ja alkuperäinen gessu?

    Toki siis tuo ihan vain heittona, ketjun alkup. tarkoitushan oli juurikin tuo "Mikä sporttinen pyörä mutkateille, radalle ja joskus pidemmälle matkalle" eikä allekirjoittaneelle pyörän keksiminen.
  23. #143
    Lainaa Zante kirjoitti Katso viesti
    SMT ja muut vastaavathan olisivat lähes täydellisiä pelejä tuohon ja hyviä ajettavia, mutta tuo seikkailuenska/gessu- habitus mietityttää kyllä suunnattomasti. Jotenkin enemmän herätää omistamisen halua esim. B-King.
    Sillä toin keskusteluun mukaan tuon Hyperstradan, kun ei ole omaan silmään yhtä pahasti katuenskahenkinen kuin vaikka SMT, enemmänkin mototyyppinen +pleksi ja laukut jotka todnäk saa nätisti myös riisuttua. Kannattaa käydä keväällä tekemässä useammat koeajot. Ajossa virneen leviämisen myötä saattaa herätä myös omistamisen halu, itsellä ainakin kävi noin isojen motojen kanssa, vaikka alkuun tuntui aika oudolle kyykyn jälkeen.
  24. #144
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Maaliman paras joka paikan höylä on Bemarin Gessu.
    Paitsi maantiellä ja maastossa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  25. #145
    ^ja radalla.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  26. #146
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Maaliman paras joka paikan höylä on Bemarin Gessu.
    Siihen asti, kun KTM toi 1190 Adven

    Viimeisimmästä MCN:n arvostelusta..

    MCN: "most versatile bike I've ever ridden", "Better power to weight ratio than Multistrada"
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  27.  
  28. #147
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    ei nakupyörissä ole mitään ongelmaa matka-ajossa, jos vauhti on sitä satasta tai noin 120 motarilla.

    Tietysti vähän tottumuskysymys, mutta esim monissa nakuissa meteli on pienempi ja pyörteitä vähemmän kuin katepyörissä. Jos on joku tuulilippa joka ottaa vähän rintapainetta pois, niin kypärän onkin parasta olla puhtaassa ilmavirrassa. tietysti kypärän pitää olla sopiva ja takki ei saa olla purje.

    Itse mitä speed triplellä ajanut matkaa, niin ei ikinä käy mielessä, että tuuli hämää. Lähinnä perseen puutuminen yms. Tietän että hämäisi jos ajaisin 150km/h:ssa, mutta kun nämä rajoitukset... Parempi pyörä jolla on mukava ajaa alle 120, kuin pyörä, jolla ottaa päästä ajaa alle 120.

    Moni kyykky on ihan hyvä matkapyörä, poislukien paskat ohjaustangot, ostaa jotkut helibarssit, niin on jo paljon parempi. Se on kumma, että moni nakupyörän omistaja vaihtelee ohjaustankoa löytääkseen sopivan ajoasennon, mutta kyykkypyörissä one size fits all, eli kaikilla on muka samat tangot käyttötarkoituksesta riippumatta ok. Ja radalle tehty asento jos ei toimi maantiellä, niin pyörä on huono. Vaihda tangot! Siis moni pyörä paranee 100%:a jos vaihtaa clip-onit. Esim itsellä oli TL suzuki, joka on aivan hanurista matkantekoon, pitkä vanhanajan kyykkyetunoja, siihen helibarssit, niin se on täysin touring laite, hyvä satula, kate suojaa ja ajoasento on täydellinen matkanopeuteen.

    moni nakupyörä on itse asiassa matka-ajoon jo vähän liian pysty asennoltaan, kun joutuu roikkumaan tangoissa. Eli maantiellä saisi olla vähän matalampi tanko, että ajoasento olisi siinä kelluntakohdassa, jossa käsillä ei tarvitse roikkua, eikä niihin tarvi nojata. Pitää vain löysästi tangon päällä.

    hyvä keino huomata, että tangot on sinulle väärät, on se, että:
    - ajat jatkuvasti yhdellä kädellä
    - ajat kaasukäsi hämärästi olkapää pois paikaltaan edessä.
    -roikut tangoissa
    - nojaat tankoihin ja ottaa päästä.
    - sormet puutuu ja pistelee
    Jaketin kanssa samaa mieltä. Jos pyöräkuume vaivaa, niin sitten vaihtaa, mutta muuten säätäminen auttaa.
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345