Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 147:sta
  1. #31
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    http://www.motorcycle-usa.com/9/1112...-Shootout.aspx
    Ei muuta kuin lisää vettä myllyyn. Ja nyt pitäisi olla objektiivista asiantuntemusta.
    Tälläistä testiä onkin tullut etsittyä

    Offtopic: tässä sentään oli mainittu hinta-eroista. Viimesimmässä Bike-lehdessä kun vertailussa oli nakupyöriä niin voittajan hinnalla olisi ostanut kaksi halvinta pyörää ja mielestäni testi ei kauheasti puuttunut asiaan
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  2. #32
    Nakujoukkoihin minäkin yhdyn. Tommosta max 500km lenkkiä lyhyillä tauoilla tuli viime kesänä ajeltua. En tiedä johtuuko siitä, että olen jonkinasteinen hongankolistaja (188cm), mutta nakulla ilmavirta tuntuu mielyttävämmältä vähemmän kypärään kohdistuvan pyörteisyyden takia. Ajelin yhden viikonlopun Kawan -09 Versyksellä viime kesänä ja miellyttävämpää tolla CB1000R:llä oli motarilla painella kun ei pyörteet heiluta samalla tavalla päätä. Kunnollisten korvatulppien kanssa uskaltaisin kyllä 400-600km/päivämatkareissulle nakulla lähteä. Kannattaa vaikka viikonlopuksi vuokrata joku naku ja painella menemään niin eiköhän se mielipide siitä muodostu.
    Honda CB1000R
  3. #33
    ei nakupyörissä ole mitään ongelmaa matka-ajossa, jos vauhti on sitä satasta tai noin 120 motarilla.

    Tietysti vähän tottumuskysymys, mutta esim monissa nakuissa meteli on pienempi ja pyörteitä vähemmän kuin katepyörissä. Jos on joku tuulilippa joka ottaa vähän rintapainetta pois, niin kypärän onkin parasta olla puhtaassa ilmavirrassa. tietysti kypärän pitää olla sopiva ja takki ei saa olla purje.

    Itse mitä speed triplellä ajanut matkaa, niin ei ikinä käy mielessä, että tuuli hämää. Lähinnä perseen puutuminen yms. Tietän että hämäisi jos ajaisin 150km/h:ssa, mutta kun nämä rajoitukset... Parempi pyörä jolla on mukava ajaa alle 120, kuin pyörä, jolla ottaa päästä ajaa alle 120.

    Moni kyykky on ihan hyvä matkapyörä, poislukien paskat ohjaustangot, ostaa jotkut helibarssit, niin on jo paljon parempi. Se on kumma, että moni nakupyörän omistaja vaihtelee ohjaustankoa löytääkseen sopivan ajoasennon, mutta kyykkypyörissä one size fits all, eli kaikilla on muka samat tangot käyttötarkoituksesta riippumatta ok. Ja radalle tehty asento jos ei toimi maantiellä, niin pyörä on huono. Vaihda tangot! Siis moni pyörä paranee 100%:a jos vaihtaa clip-onit. Esim itsellä oli TL suzuki, joka on aivan hanurista matkantekoon, pitkä vanhanajan kyykkyetunoja, siihen helibarssit, niin se on täysin touring laite, hyvä satula, kate suojaa ja ajoasento on täydellinen matkanopeuteen.

    moni nakupyörä on itse asiassa matka-ajoon jo vähän liian pysty asennoltaan, kun joutuu roikkumaan tangoissa. Eli maantiellä saisi olla vähän matalampi tanko, että ajoasento olisi siinä kelluntakohdassa, jossa käsillä ei tarvitse roikkua, eikä niihin tarvi nojata. Pitää vain löysästi tangon päällä.

    hyvä keino huomata, että tangot on sinulle väärät, on se, että:
    - ajat jatkuvasti yhdellä kädellä
    - ajat kaasukäsi hämärästi olkapää pois paikaltaan edessä.
    -roikut tangoissa
    - nojaat tankoihin ja ottaa päästä.
    - sormet puutuu ja pistelee
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #34
    Kannattaa käydä itse kokeilemassa esimerkiksi nuo kaikki tuon testin pyörät. Itseltä on jäänyt vain Kawikasaki kokeilematta. Se vastaa varmaan hyvinkin samankaltaisiin tarpeisiin kuin FZ1. Aika isolla hintahaitarilla liikutaan ja sillä on tosiaan tässä tapauksessa testin yhteenvedossakin mainittu cash-efekti tuloksissa. Jokaisessa testissähän on kyllä ilmoitettu hinnat ja jokainen voi omalla kohdallaan todeta sen merkityksen omaan valintaansa.

    Kaikenlaisia pyöriä myydään ja halvimpia yleensä eniten. Tunne ratkaisee myös paljon. Ja oma tunne sen asian pitäisi ratkaistakin. Aivan vieras ajatus että itse ostaisin pyörän nettipalstan huutoäänestyksellä. Päätökselle olisi kyllä enemmistön hyväksyntä, mutta sou wat?
  5. #35
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Kaikenlaisia pyöriä myydään ja halvimpia yleensä eniten. Tunne ratkaisee myös paljon. Ja oma tunne sen asian pitäisi ratkaistakin. Aivan vieras ajatus että itse ostaisin pyörän nettipalstan huutoäänestyksellä. Päätökselle olisi kyllä enemmistön hyväksyntä, mutta sou wat?
    No se on justiinsa näin, että realistisesti on määritettävä juuri se oma tarve, mihin laitteen hankkii ja mistä on valmis maksamaan.
    OT, Vähän niin kuin veneen osto.
    <p>.</p>
  6. #36
    Oma lähtökohtani on 198 cm joten lähestynen asiaa hieman eri perspektiivistä kuin suurin osa (siitä kuuluisasta lintuperspektiivistä kai).

    Mutta esim KTM 990 SMT jossa oli omituinen muutaman sentin liusake hajottamassa ilmaa, toimi suorastaan loistavasti myös motariajossa. B-King hieman korotetulla after market ohjurilla toimi nippa nappa 140 km/h saakka. Mutta nykyisessä KTM SuperDuke R:ssä ajoviiman paine työntää päätä taakse hyvinkin voimallisesti jo 120 jälkeen. Tosin tuulen sunnalla on huima vaikutus. Myötäiseen ajettaessa tuska puoliintuu oitis. Kovaan vastaiseen ajaessa tekisi mieli pystyttää leiri motarin kupeeseen ja odottaa tyynempi kelejä.

    Siltikään ei kyllä tulisi pieneen mieleenkään vaihtaa tätä nykyistä laitetta mihinkään muuhun markkinoilta tällä hetkellä saatavilla olevaan kikottimeen. Eli siis sen sijaan että foorumille tyypillisesti mainostaisin omaa valintaani maailman parhaaksi, ajan takaa sitä että kaikessa on lopulta kyse kokonaisuudesta. Jos joku asia häiritsee mutta kaikki sata muuta seikkaa saa naaman virneeseen jokaisella millimetrillä kun sen kanssa etenet, voisin sanoa valinnan osuneen kohdilleen.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #37
    GW antaa tuossa mainion esimerkin valintaperusteista! Ei tainnut ratkaista hinta, testitulos, eikä se mitä muut olisivat suositelleet. Veikkaisin sitä omaa tunnetta. Ja lopputulos vaikuttaa pääosin onnistuneelta...
  8. #38
    SMT:llä vaan sadomasokistismiä harrastamaan.

    Syntisen mukavan törkeen toimiva mutta hauska peli.
    Pientä säätöä vaan stongan/plexin kanssa jos tarpeen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #39
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Viimekesänä 3500km/7päivää kawasaki z750:llä, ei tullut kuin perse kipeäksi, mutta 50km välein kun nousi hetkeksi seisomaan tapeille niin johan helpotti. Voin suositella nakua myös matkailuun
    Aika hyvä siivu nakulla... Kyllä sitä joutuu varmaan harkitsemaan Z kawaa. Noh, eikun messuille ja silmät auki uusille tuttavuuksille.

    Kiitokset viesteistä, jokaisessa on kyllä ollut omat hyvät pointtinsa.
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  10. #40
    Teoriassa monella pyörällä pystyisi tekemään molemmat. Mikään ei varmaan estä kisaamasta Yamaha Super Teneree:llä asfaltti-radalla. Tai kiinnittämästä KTM SuperDuke:n sivulaukut köysillä (!) Kuinka paljon siitä nauttii se on sitten toinen asia
  11. #41
  12. #42

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Suosittelen KTM 990 smr:ää aivan loistava jokapaikan pyörä. Käy mainiosti matkaan,loistavasti mutkaan ja voi vedellä äärimmäisyyksiin radalla helposti. Illaksi sit muiden ihailtavaksi vaikka mutterille kahvitteleen ja kyllä siellä silmät pyörii sit.
    Ultrafast KTM machine .
  13. #43
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    GSX-R nyt on huonoin mahdollinen matkapyöräksi.

    En lähtisi niinkään nakuihin, katettu on aina parempi matka-ajossa. Kyllä sport-touring pyörät olisi tollaiseen käyttöön omiaan. Hayabusa, 12r/zzr1400, XX jne. Tosin noistakin busa/12r on hieman sporttisempia mitä blackbirdi, mutta matka taittuu silti mahtavasti. Noi pyörät pesee täysiverisen sporttikyykyn kaikkialla muualla mukavuudessa pl. ratakäyttö tai syheröt mutkapätkät. Mutta niitäkin ajaa noilla helposti ja mukavasti.

    Itse sain uutta kipinää moottoripyöräilyyn kun tajusin vaihtaa gsx-r:n 12r:ään. Juurikin tuli pidempää siivua ajettua, niin oli se gsx-r aivan kauhea peli siihen hommaan. Olisi vähintään pitänyt jatkuvasti 150km/h pitää maantiellä, että ei olisi niin tuskastunut siihen tärinään ja paikkojen puutumiseen. Nämä sport-touring vehkeet ei yllytä kuskia samanlailla kaahaamaan mutkapätkää mitä esim. gixxerit tekee, sekin ihan hyvä puoli Matkanteko on sport-touring pyörällä ihan leppoisaa rajoituksen mukaisilla vauhdeillakin.
    Jo on mielenkiintoinen ketju. Ajellut XX:llä, nakulla ja tonnisilla kyykyillä, kaikki merkit paitsi Kawa. Rautaperse mukaanlukien yli kymmenen alppireissua noilla kyykyillä. Yli 1000 päiväsiivuja. Ei mitään ongelmia. Pituutta karvan yli 180, joten en ole mikään hongankolistaja enkä pygmikään. :-)
    XX:ään verrattuna noi on kevyitä ja ketteriä, ei ihan yhtä nopeita saksan baanalla. Kiva vetää yli 200 nopeuksia, kiva vetää syheröä, kiva vetää raralla, mitä muuta hyvältä allroundpyörältä voi vaatia.

    Jyrki
  14. #44
    Tätä velliperseilyä kun lueskelee, niin onkohan teillä väärä harrastus...
    (Äläkää ottako vakavasti!)

    Tässä on tultu aamusta 800km... parisataa jälellä.

    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  15. #45
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Tätä velliperseilyä kun lueskelee, niin onkohan teillä väärä harrastus...
    (Äläkää ottako vakavasti!)

    Tässä on tultu aamusta 800km... parisataa jälellä.

    Kyllä Suomalainen karpaasi istuu vaikka päivän "kusiaispesän päällä kyykyssä"....
    sama se onko Honda, Jammu, Suikka...... Eikä tunnu missään .

    Ihan hyvä kysymys.... Mitä ollaankaan harrastamassa?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #46
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Kyllä Suomalainen karpaasi istuu vaikka päivän "kusiaispesän päällä kyykyssä"....
    sama se onko Honda, Jammu, Suikka...... Eikä tunnu missään .

    Ihan hyvä kysymys.... Mitä ollaankaan harrastamassa?
    peukku tälle.

    Janne
    XX
  17. #47
    Polkupyörällä on ajettu 1041 km päivässä. Jos omassa menopelissä on vähemmän tehoja, se on tietysti hyvä syy väittää, ettei voi noin paljon ajaa. Muussa tapauksessa pullonkaulana on mies eikä ajopeli.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  18. #48
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Tätä velliperseilyä kun lueskelee, niin onkohan teillä väärä harrastus...
    (Äläkää ottako vakavasti!)

    Tässä on tultu aamusta 800km... parisataa jälellä.

    On sitä itekin tullut kokeiltua rataväleillä varustetulla gixerillä, ja kovalla (=lasikuitu) penkillä vetästä päiväseltään (klo 6.00-14.00) HKI-Vaasa-Hämeenlinna reissu. Kyllähän tuonkin ajelee, mutta ennemmin ulkoilutan noita mopoja siinä ympäristössä, mihin ne on suunniteltu.
    Superbike #7
  19. #49
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Tätä velliperseilyä kun lueskelee, niin onkohan teillä väärä harrastus...
    (Äläkää ottako vakavasti!)

    Tässä on tultu aamusta 800km... parisataa jälellä.

    Haha... hyvä! 10 000 tuli kesällä ajettua kiksulla, mutta vaihtelua voisi olla esim joku naku.
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  20. #50
    Heh, joo rouva oli tuolla samalla pensaimurilla aikaisemmin kesällä myös pohjoisessa.
    Jossakin tauolla oli joku ukko todennu, et: "toi ei kyllä ole oikeen matkapyörä..."
    Muija siihen et "millähän mää pääsen sitte kotiin kun sinne on yli 1tkm".

    Mutta vaihtoehtoja ja tyylejä on onneksi kaikille, varaa valita! Tulis jo kesä
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  21. #51
    Kysehän ei ole siitä, että pystyykö. Monihan ajaa esim etu- ja takavedoilla talvella.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  22. #52
    kesällä katselin kun joku tuuppasi kaksi päällä kuluneet mp varusteet päällä CB500:sella kohti pohjoista. Varusteista näkyi, että ilmeisesti lähteneet pitemmälle reissulle. Kyllähän sitä ajaa, varsinkin tommoset kaksipyttyiset on aika lepposia, pysyttelee pienemmillä teillä, niin hyvin menee.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  23. #53
    Minusta tuo oma on ollut hyvä kompromissi (VFR1200). Ajoasento kiva matkan päällä, menee kaksi päällä hyvin ja taittuu nöyrästi mutkiin.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  24. #54
    Mites iso bandiitti?
    <p>Suzuki GSX-R1000 K7</p>
  25. #55
    Kiitos tarjouksista Uuteen VFR:ään ei oo vieläkään silmä oikeen tottunut ja taitaa jäädä väliin. Bandit... hmm.... voishan sitä miettiä ja testailla. Jotenki nyt alkaa oleen semmonen olo et ens kesänä nakupyörä alle ja katotaan mitä siitä syntyy.
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  26. #56
    Nykyisellä Street Triple R:llä olen ajanut noita kaikkea otsikon juttuja. Pisin päivämatka toistatuhatta kilometriä, tosin seuraavana päivänä ei tehnyt mieli lähtä ajamaan..

    Radalla mennyt .org:in päivillä keskiryhmässä, lujempaakin pääsis pyörän puolesta jos vain osais. Mutkateillehän tuo triple on omiaan.

    Vinkvink, olen myymässä omaani pois...
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  27. #57
    Suosittelen aloittajaa hankkimaan kolme eri pyörää. Eli jokaista käyttötarkoitusta varten omansa. Kompromissit sukkaa
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  28. #58
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Nakuista Triumph Speed Triple... Enkä kyllä itse ainakaan näe kyykkyä huonona matka-ajossakaan... Viimekesänä taisi pisimmät lenkit olla 300+km... Ja ainakin itselle tuo Ruutonen sopii kuin hanska käteen. Raskain reissu olisi ollut raskas millä tahansa pyörällä (matkatavaroiden paino n. 20kg)... Rytkönen toki voisi olla kiva mutta siinä ei taida olla ihan samaa kiukkua kuin tuossa kusiaisessa... Oma valinta on siis Ruutonen
    jaa Ruutoskuski sanoo, ettei ole Rykkösessä kiukkua?? kolmas Rykkönen menossa ja kiukkusia ovat kaikki olleet...onkohan nyt menneet vaa'at sekaisin - neuvolassa ja miesten pukuhuoneessa ;)
    Ain't life a bitch!
  29. #59
    Lainaa motusalem kirjoitti Katso viesti
    jaa Ruutoskuski sanoo, ettei ole Rykkösessä kiukkua?? kolmas Rykkönen menossa ja kiukkusia ovat kaikki olleet...onkohan nyt menneet vaa'at sekaisin - neuvolassa ja miesten pukuhuoneessa ;)
    Höpö höpö! Rykkönen lähtee kun lehmä nousee Kokeilisit joskus kunnon kawaa!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #60
    Lainaa motusalem kirjoitti Katso viesti
    jaa Ruutoskuski sanoo, ettei ole Rykkösessä kiukkua?? kolmas Rykkönen menossa ja kiukkusia ovat kaikki olleet...onkohan nyt menneet vaa'at sekaisin - neuvolassa ja miesten pukuhuoneessa ;)
    Lähinnä kommentillani hain sitä että ei nuo R6 ja R1 niin kaukana toisistaan ole... Ja samalla koitan itselleni todistaa etten R1:stä tarvitse... Ihan kuten en tuota R6:stakaan tarvinnut Nyt kun on YZF-R makuun päässyt niin... Lottovoittoa odotellessa... YZF-M1 olis kai se kaikkein kiukkuisin
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen