Tuli hommattua piuha ja imutin ohjelmankin koneelle. Muttakun tuo "längvitsi" ei taivu ihan kaikkeen ymmärtämiseen, niin ajattelin lähestyä Teitä arvon osaajat. Sellainen pikku priiffaus olisi paikallaan. Pyörä (675 Daytona) on tallissa viiskulman vieressä.
Olisiko jollain intoa/halua opastaa alkuun?
Leksa
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Sen verran sain tänään aikaiseksi, et sain läppärin juttelemaan ecun kanssa. Ylitin itseni ja sain tallennettua koneelle sen nykyisen ohjelman. Tarkoitus on viedä pyörä kyllä penkkiin säädettäväksi, mutta tutustuen sen sielunelämään tarkemmin. Sitten näkee verrata miten se on penkissä muokattu. Mikähän mahtaa olla tuo taulukon F-L Switch ? Siinä arvot
rmp pos
800 12
1100 12
2000 14
3000 16
4000 16
5000 16
5407 2
9020 2
Kun just tuolla (16) alueella peli käy törkeän rikkaalla.
Näköjään omat kartat ykkö, kakkos ja kolmos-kuutosvaihteella....
Löysin just tuota tekstin:Arrow complete system
Se sinne on näköjään ajettu putkiston vaihdon yhteydessä... Liekö Trumpan vai jonkun muun ohjelma...
Viimeksi muokannut: LeWe; 25.01.2013 klo 23:54.
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
F-L switch arvoja käytetään "korjaamaan käytöstä" kun ECU vaihtelee MAPin(L) ja TPS(F) pohjaisten karttojen välillä.(pintakaasu/pienet kierrokset/ronskimpi kaasunkäyttö/yläpään kierrokset).
Iteki noita joskus lueskelin ja selvittelin,mut pitäs keväällä tarkemmi viel säveltää. Ukon Tiger 1050 käy kans vähä rikkaalla vastaavilla kierrosalueilla. Melkee kantsii ladata brittejen triumph-sivustoilta hyväks todettuja karttoja,ja vertailet noita arvoja niiden ja nykysten karttojen välillä. Noilta saiteilta kyl tietäjiä löytyy,mut tokiha kaikki ei tietämystään avoimesti jaa![]()
Muistathan sitte tarkkailla et akun jännite riittävä kun tuon ohjelman kanssa hutkit. Kantsii akkulaturiin lyödä ja muistaaksee esim valojen rele kantsi napata poikkee kun halus säädellä. Jos akun jännite putoaa liikaa kun oot vaihtamassa karttaa niin ecu saattaa kärähtää. Ainaski ite huomasin et alko syömään akkua hlvetin nopeesti ku tyrkkäs piuhan kiinni ja ohjelman päälle,ku ohjelma käy alussa pärrän järjestelmiä läpi.
Edit: Noita arvoja ei sit toinna summa mutikassa säädellä,itekään en tarkasti tiedä miten noiden arvojen muuttaminen vaikuttaa. Spekulaatioita/arvioita toki on![]()
R1 07
Vittaniemelle ajattelin viedä (tai EE-Speedille) säädettäväksi, niin en summanmutikassa säätele. Sit voi vertailla valmiita karttoja versus penkitettyyn versioon. Toi sähkön riittävyys naurattaa itseä. Autolaturi ei nostanut tarpeeksi jännitettä, joten panin irto autonakun kaapeleilla kiinni, mut oli tietty vaan 12.5V. Ja sit siihen sellaisen kunnon starttivirtalaturin. Kartan siirto kesti niin kauan, et jännite laski melkein 12V, niin painoin tyhmänä starttiapu vivun päälle. No jännitteet nous taas vajaaseen 13V (laturi puski 16V). Session päätteeks huomasin ettei etuvalo enään palakkaan. Toivottavasti vaan lamppu eikä jokin rele ottanut itseensä... Täytyy mennä MP-näyttelyyn tiiraamaan mitä ne on saanut aikaan siihenRatasleden projektinakuun. Asiasta kolmanteen, sen olen saanut säätäjiltä selville, ettei kannata rajoittajaan ajella, kun ei yläkerran palikat kestä rajua rajoittajaa....(ei oo mikään japsi) Wanhalla Yammulla se oli hyvä vaihtopaikka raakana, kun pätkäs runnut...![]()
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Juuri näin. Kotarissa suositaan tuon muuttamista siten, että vain aivan lähellä tyhjäkäyntiä käytetään MAP-puolta ja kun pyörällä oikeasti ajetaan niin ollaan aina TPS-puolella. Tuppaavat nämä nylkyttämään kun se sahaa noiden karttojen välillä. Seoksen rikkauden kanssa tällä ei ole tekemistä vaan sitä säädetään sieltä itse kartasta. Jos satavarmasti tiedät alueen missä ollaan rikkaalla (AFR) niin laihenna seosta siitä alueelta muutama prosentti. Ei se hajoa ;)
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Onko jollain tietoa mitä nuo F-L switch arvot/numerot tarkoittaa?
Ps. En ole jostain syystä saanut yhtään karttaa kopioitua netistä koneelle, että voisin verrata omaani niitä...
Tää on vähän sitä, kuin kädetön kävisi kusella...![]()
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Muutamalta kusiaisilla Aassa ajaneelta kuulin 675sta, et just kun rajoitinta nostetaan, niin venttiililautasia katkennut ja pudonnut männän päälle sekä lukkoja irronnut "ylikierroksilla" rajoittajan ansiosta. Onko jollain ehdottaa hyvää penkittäjää pks, joka tuntee tuneecun ja trumpan sielunelämää?
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Oulun Motormanin asentaja sanoi ettei kannata yhtään nostaa rajoitinta 675:ssa, aiheuttaa puheena olevat vena ongelmat. Vaihtavat kisakoneisiin eri ventiilit. Sprintin omistajana olen tune-egua käyttänyt vain kartan kopioimiseen ja reaaliaikaiseen moottorin seurantaan. Tunellahan ei voi editoida karttoja, millä editoitte?
Olen kyllä olettanut, että sillä juurikin voi niitä muokata... Korjatkaa jos olen väärässä. Hehän vartavasten pyytävät laittamaan karttoja dynolapun kanssa heille... Se minusta tuntuu oudolta omassa projektissa, kun se menee niin poskelleen määrätyllä alueella, ettei lambda korjaa/herjaa sitä mitenkään, kun siellä kuitenkin näytti sellainen olevan kiinn. Tietty jos se on ohjelmalla ohitettu...
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Noi on rajat jolloin ECU alkaa siirtyä alipainetauluilta (L) ilmataulujen (F) käyttöön.
Muistaakseni ne numerot eivät tosin olleet mitään tolkun prosentteja tms, vaan suhteelisia stetsonista repäistyjä nummeroita.
Mutta siis jos perinteistä pelkällä bensataululla pelaavaa laitosta on nysväämässä niin jostain 2000rpm eteenpäin toi F_L nolliin. Jos taas alipainetauluja on tarkoitus jatkossakin hyödyntää niin F_L ei juurikaan tarvitse sörkkiä.
Jep ihmetyttää tosiaan toi 16/16/16 siellä F/L taulukossa sillä alueella, jolla se ylirikkaus on. Laiskuuttani en kaivanut sulaketta pois, vaan syötin auton irtoakusta ja laturista sinne lisää virtaa... Harmi jos ja kun vie penkkiin, tuo 1 sulake vie myös startin pois käytöstä,,,
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Vai voi sillä muokata taulukoita, hyvä niin, vaikkei sillä mitään hyötyä ole jos ei tiedä mitä tekee. Valmiita kartoja on toki saatavilla. Pitää yrittää perehtyä.
Jotenkin sitä on oppinut ainakin autoasioissa siihen, et räätälöity on se oikea... Tottakai valmiit toimii ja on ilmasii, mut nekin täytyisi tarkistaa rullalla... Tuohon omaan on asennettu valmis kokoputkisto-ohjelma ja se on .itun rikkaalla käyttökierroksilla. Ainakin PCV kartat FZ-1 yammuun oli sinnepäin, johtuuko sit bensan laadusta yms. tekijöistä...
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Uteliaisuuteni heräsi tuossa FZ1 Yammun kohdalla. Oletko siis päässyt kiinni sen orkkisboxin karttoihinkin ja jos olet, niin millä keinoin?
No nyt on siirretty pyörä omantallin lämmöstä Vittaniemen pajalle. Saapas nähdä mitä sieltä tulee... Toivottavasti silloin säätötyön alla olevasta (ZZR1400 siinä vaiheessa 197hv) pyörästä tarttuisi jotain omaankin... Täytyy sit verrata vanhaan karttaan, mitä se ammattilainen on muokkaillut. Tarkoitus on saada toimiva, ei niinkään sen huipputehon hakua, mut kait se tulee kaupanpäälle...Kyselinkin joskus, mitä näistä jarrutettu, muttei oikein tullut vastausta. Laittakaa nyt jotain tietoa/käppyröitä. Selailin sitä osiota penkityksistä, mutten löytänyt 675sia..
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Vastaan itselleni, et KVG.Sinne pyörä ja dyno, niin jopas oli monta dynolappua kuvaosiossa. Nyt tarttis keksiä kytkinjuttuja. Säätäjä sanoi, et loppu(eli ylä)kierroksilla kierrokset karkaa, eli kykin alkaa luistamaan. Nyt tarttis keksiä joku ratkaisu asiaa. Pannaako orkkiskamaa vai joku pitävämpi versio. Toisaalta riittäisikö, jos vaihtaisi jäykemmät puristusjouset... Luistokytkin olisi kiva,mutta kun se kompastuu taas rahaan. Pitäisi ilmoittaa pyörä koko kaudeksi seisontaan, niin voisi ostaa kaikkea kivaa siihen ja ajaa vaan "suljetulla alueella".
![]()
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)